Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 3008 a 508 RXH: Hybridy znají české ceny

Diskuze (5)
Peugeot oficiálně uvádí na český trh dva modely s technikou HYbrid4.

Pohonné ústrojí HYbrid4, které jako první na trhu kombinuje dieselový motor a elektromotor, vstupuje na český trh. Zákazníci mohou vybírat ze dvou modelů: MPV-crossoveru 3008 a allroad kombi 508 RXH. Ještě letos se přidá i 508 HYbrid4 se standardní karoserií sedan a kombi, stejný pohon nabídne i Citroën v modelu DS5.

Systém nabízí čtyři jízdní režimy: Auto optimalizující energetické toky dle aktuálních požadavků, ZEV, který při odpovídajících podmínkách vynutí jízdu čistě na elektřinu, Sport zaměřený na podávání maximálních výkonu a 4WD, tedy pohon všech kol.

Základem je upravený motor 2,0 HDi o výkonu 120 kW, který skrze robotizovanou převodovku pohání přední kola, a elektrické komponenty u zadních kol – elektromotor se stálým převodem pro pohon zadních kol, baterie a elektrický měnič. Baterie se nabíjí rekuperací nebo pomocí zesíleného alternátoru u spalovacího motoru. Tento způsob přijde ke slovu zejména při nutnosti pohánět permanentně (do rychlosti 80 km/h) všechna kola.

Pohonná technika je shodná, ale karty mezi modely jsou i tak jasně rozdané: 3008 je levnější, praktičtější a odladěný pro úspornější provoz. 508 naopak jako stylové kombi působí luxusněji, čemuž odpovídá i takřka milionová cenovka.

3008 HY4 od 800 tisíc korun

Crossover má tři verze: méně vybavenou Active jezdící na úsporných 16palcových pneumatikách (kombinovaná spotřeba 3,8 l/100 km, emise CO2 99 g/km), lépe vybavenou Allure se 17palcovými koly (4,0 l/100 km, 104 g/km) nebo za příplatek 18palcovými koly (4,1 l/100 km, 108 g/km).

Active má šest airbagů, tempomat, dvouzónovou klimatizaci, mlhovky kožený volant, rádio s Bluetooth a u hybridu také zadní parkovací senzory. Allure je nakonfigurovaný jinak než u výchozí 3008, proti hybridnímu Active má vedle větších kol navíc navigaci.

Peugeot 3008 HY4 - české ceny a srovnání s 3008
Model3008 99 g3008 104 g3008 108 g3008
Motor2,0 HDi+el.2,0 HDi+el.2,0 HDi+el.2,0 HDi
Převodovka6MA6A
Zdvihový objem [cm3]19971997
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]120/3850 + 27/2500120/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]300/1750 + 200/1290340/2000
Max. rychlost [km/h]191190
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,510,2
Komb. spotřeba [l/100 km]3,84,04,16,7
Prov. hmotnost [kg]18081614
Cena Active [Kč]799.900,---555.000,-
Cena Allure [Kč]-844.900,-854.900,-595.000,-

508 RXH za 995 tisíc korun

Hybridní allroad kombi nabízí jedinou výbavu Allure. Standardem je šest airbagů, ESP, tempomat, dvouzónová klimatizace, volant a řadicí páka v kůži, polokožené čalounění, rádio s USB a Bluetooth nebo panoramatická střecha. Nad rozsah výbavy kombi 508 SW přidává 508 RXH ještě navigaci, parkovací senzory vpředu a vzadu a 18palcová kola místo 17palcových.

Připlatit si lze mimo jiné za kožené čalounění nebo Alcantaru (v obou případech 36 tisíc), bi-xenonové světlomety (33 tisíc) nebo bezklíčový vstup (14 tisíc korun).

Peugeot 508 RXH - české ceny a srovnání s 508 SW
Model508 RXH508 SW508 SW
Motor2,0 HDi+el.2,0 HDi2,0 HDi
Převodovka6MA6A6M
Zdvihový objem [cm3]199719971997
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]120/3850 + 27/2500120/3750120/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]300/1750 + 200/1290340/2000340/2000
Max. rychlost [km/h]213223222
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,89,58,9
Komb. spotřeba [l/100 km]4,17,66,7
Prov. hmotnost [kg]191017101681
Cena Active [Kč]-739.900,-699.900,-
Cena Allure [Kč]995.000,-804.900,-764.900,-



Diskuze (5)
Avatar - Dylan McKay
17. 5. 2012 07:06
Re: Ceny vskutku nejsou lidové
508 RXH se mi líbí, určitě to auto vyzkouším. :yes:
Avatar - WinDiesel
16. 5. 2012 15:02
Re: Ceny vskutku nejsou lidové
Je to alternativa, na výběr máš. Nějaký novinář jel tetovací jízdu střední Francií, všechny vesnice a městečka to na 50 km/h projelo v elektrorežimu - takže i ten emisní přínos tam je.
Avatar - WinDiesel
16. 5. 2012 15:00
Re: Ceny vskutku nejsou lidové
Bude, již brzy a s elektromotorem. Nejpíše i bez. HYbrid4 nemá stejně jako u Mercedesu nahrazovat žádnou stávající verzi, má to být alternativa.
Avatar - Ji/Ri
16. 5. 2012 08:59
Re: Ceny vskutku nejsou lidové
...lidové nemohou být...není to lidový vůz ;-) ...mi ta 508 dává největší smysl se 140ti końovým hdi.... je to dostatečně jezdící, nízká spotřeba do 5ti litrů.... hybrid mi dává smysl jen jako 4kolka...
Avatar - kari.laz
16. 5. 2012 08:12
Ceny vskutku nejsou lidové
snad to alespoň za tu cenu bude stát. Já by jsem mnohem raději viděl zvedlou 508 4x4 s 2,2 HDI 150 KW bez elektromotoru.