Peugeot 3008 a 508 RXH: Hybridy znají české ceny
Pohonné ústrojí HYbrid4, které jako první na trhu kombinuje dieselový motor a elektromotor, vstupuje na český trh. Zákazníci mohou vybírat ze dvou modelů: MPV-crossoveru 3008 a allroad kombi 508 RXH. Ještě letos se přidá i 508 HYbrid4 se standardní karoserií sedan a kombi, stejný pohon nabídne i Citroën v modelu DS5.
Systém nabízí čtyři jízdní režimy: Auto optimalizující energetické toky dle aktuálních požadavků, ZEV, který při odpovídajících podmínkách vynutí jízdu čistě na elektřinu, Sport zaměřený na podávání maximálních výkonu a 4WD, tedy pohon všech kol.
Základem je upravený motor 2,0 HDi o výkonu 120 kW, který skrze robotizovanou převodovku pohání přední kola, a elektrické komponenty u zadních kol – elektromotor se stálým převodem pro pohon zadních kol, baterie a elektrický měnič. Baterie se nabíjí rekuperací nebo pomocí zesíleného alternátoru u spalovacího motoru. Tento způsob přijde ke slovu zejména při nutnosti pohánět permanentně (do rychlosti 80 km/h) všechna kola.
Pohonná technika je shodná, ale karty mezi modely jsou i tak jasně rozdané: 3008 je levnější, praktičtější a odladěný pro úspornější provoz. 508 naopak jako stylové kombi působí luxusněji, čemuž odpovídá i takřka milionová cenovka.
3008 HY4 od 800 tisíc korun
Crossover má tři verze: méně vybavenou Active jezdící na úsporných 16palcových pneumatikách (kombinovaná spotřeba 3,8 l/100 km, emise CO2 99 g/km), lépe vybavenou Allure se 17palcovými koly (4,0 l/100 km, 104 g/km) nebo za příplatek 18palcovými koly (4,1 l/100 km, 108 g/km).
Active má šest airbagů, tempomat, dvouzónovou klimatizaci, mlhovky kožený volant, rádio s Bluetooth a u hybridu také zadní parkovací senzory. Allure je nakonfigurovaný jinak než u výchozí 3008, proti hybridnímu Active má vedle větších kol navíc navigaci.
Peugeot 3008 HY4 - české ceny a srovnání s 3008 | ||||
Model | 3008 99 g | 3008 104 g | 3008 108 g | 3008 |
Motor | 2,0 HDi+el. | 2,0 HDi+el. | 2,0 HDi+el. | 2,0 HDi |
Převodovka | 6MA | 6A | ||
Zdvihový objem [cm3] | 1997 | 1997 | ||
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | ||
Největší výkon [kW/min-1] | 120/3850 + 27/2500 | 120/3750 | ||
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 300/1750 + 200/1290 | 340/2000 | ||
Max. rychlost [km/h] | 191 | 190 | ||
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,5 | 10,2 | ||
Komb. spotřeba [l/100 km] | 3,8 | 4,0 | 4,1 | 6,7 |
Prov. hmotnost [kg] | 1808 | 1614 | ||
Cena Active [Kč] | 799.900,- | - | - | 555.000,- |
Cena Allure [Kč] | - | 844.900,- | 854.900,- | 595.000,- |
508 RXH za 995 tisíc korun
Hybridní allroad kombi nabízí jedinou výbavu Allure. Standardem je šest airbagů, ESP, tempomat, dvouzónová klimatizace, volant a řadicí páka v kůži, polokožené čalounění, rádio s USB a Bluetooth nebo panoramatická střecha. Nad rozsah výbavy kombi 508 SW přidává 508 RXH ještě navigaci, parkovací senzory vpředu a vzadu a 18palcová kola místo 17palcových.
Připlatit si lze mimo jiné za kožené čalounění nebo Alcantaru (v obou případech 36 tisíc), bi-xenonové světlomety (33 tisíc) nebo bezklíčový vstup (14 tisíc korun).
Peugeot 508 RXH - české ceny a srovnání s 508 SW | |||
Model | 508 RXH | 508 SW | 508 SW |
Motor | 2,0 HDi+el. | 2,0 HDi | 2,0 HDi |
Převodovka | 6MA | 6A | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1997 | 1997 | 1997 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 120/3850 + 27/2500 | 120/3750 | 120/3750 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 300/1750 + 200/1290 | 340/2000 | 340/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 213 | 223 | 222 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,8 | 9,5 | 8,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,1 | 7,6 | 6,7 |
Prov. hmotnost [kg] | 1910 | 1710 | 1681 |
Cena Active [Kč] | - | 739.900,- | 699.900,- |
Cena Allure [Kč] | 995.000,- | 804.900,- | 764.900,- |