Peugeot 308 vstupuje na český trh s novým 1.5 BlueHDi. Kolik za něj dáte?
V rámci nedávné modernizace se Peugeot 308 dočkal i nového turbodieselu 1.5 BlueHDi. Na český trh vstupuje až nyní.
Blížící se příchod přísnějších emisních norem se začíná projevovat i na nabídce motorů. Volkswagen Group přišel s novým čtyřválcem 1.5 TSI, Renault začíná přezbrojovat na nové 1.3 TCe. To Skupina PSA zůstává v době brojení proti turbodieselům věrná tomuto typu motorů a přichází s novým čtyřválcem 1.5 BlueHDi. Jako prvního se dočkal modernizovaný Peugeot 308, který s ním pořídíte minimálně za 450.000 korun.
PSA pokračuje v trendu downsizingu, jelikož patnáctistovka se čtyřmi ventily na válec nahrazuje dosavadní 1.6 BlueHDi, proti níž je se svými 96 kW o 8 kW výkonnější. Točivý moment nicméně zůstal na hodnotě 300 N.m.
Motor byl vyvíjen hlavně s ohledem na spotřebu, ta papírová je řádově nižší o čtyři až šest procent. Vedle nižšího obsahu válce tomu pomáhá vysoce účinný výměník nebo zcela nový spalovací systém založený na patentované geometrii spalovací komora, což je technika vycházející ze závodního speciálu Peugeot 908, nasazovaného v Le Mans. Technických novinek je na motoru obecně hodně, v rámci jeho vývoje si PSA přihlásila na 200 nových patentů.
Peugeot 308 – srovnání nového turbodieselu 1.5 BlueHDi s předchůdcem | ||||
Model | 308 | 308 | 308 SW | 308 SW |
Rok | 2017- | 2014-2017 | 2017- | 2014-2017 |
Motor | 1.5 BlueHDi | 1.6 BlueHDi | 1.5 BlueHDi | 1.6 BlueHDi |
Zdvihový objem [cm3] | 1499 | 1560 | 1499 | 1560 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 96/3750 | 88/3500 | 96/3750 | 88/3500 |
Točivý moment [N.m/min] | 300/1750 | 300/1750 | 300/1750 | 300/1750 |
Převodovka | 6M | 6M (6A) | 6M | 6M (6A) |
Max. rychlost [km/h] | 204 | 196 (193) | 203 | 195 (189) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,8 | 10,2 (11,4) | 10,0 | 10,1 (11,9) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 3,5 | 3,7 (3,7) | 3,7 | 3,8 (4,0) |
O snížení emisí se stará kombinace katalyzátoru, selektivní katalytické redukce (SCR) a filtru pevných částic (FAP), které jsou pro zlepšení fungování systému umístěny co nejblíže motoru. SCR tak už nově není pod podlahou, ale za výfukovými svody, v jednom celku s katalyzátorem a FAP. Filtr pevných částic je navíc bezaditivový, což sníží náklady na pravidelný servis. Uživatelé jistě ocení i přesunutí plnicího otvoru na AdBlue pod zvětšené víčko palivové nádrže.
Nově navržená je také převodovka, kterou je aktuálně výhradně šestistupňový manuál. Předchůdce přitom bylo možné pořídit i s automatem.
Nová patnáctistovka je nabízena pro obě karosářské verze 308. Kombík s ní přijde na 465.000 korun (stupeň Active), respektive na 510.000 korun (Allure), což je o 15.000, respektive o 20.000 korun více než v případě pětidveřového hatchbacku.
Základní výbava zahrnuje palubní počítač, tempomat, světelný a dešťový senzor, automatickou dvouzónovou klimatizaci, 16palcová hliníková kola nebo rádio s šesti reproduktory, ovládáním na volantu a 9,7palcovým dotykovým displejem. Allure pak přidává upravený vzhled, sportovní přední sedadla, mlhovky, aktivní asistent pro udržování vozidla v jízdních pruzích rozpoznávání dopravního značení a parkovací senzory vpředu i vzadu.
Peugeot 308 – ceny nového turbodieselu 1.5 BlueHDi | ||
Model | 308 | 308 SW |
Motor | 1.5 BlueHDi | 1.5 BlueHDi |
Největší výkon [kW/min] | 96/3750 | 96/3750 |
Točivý moment [N.m/min] | 300/1750 | 300/1750 |
Převodovka | 6M | 6M |
Cena Active [Kč] | 450.000 | 465.000 |
Cena Allure [Kč] | 490.000 | 510.000 |