Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 308 vstupuje na český trh s novým 1.5 BlueHDi. Kolik za něj dáte?

David Bureš
Diskuze (41)

V rámci nedávné modernizace se Peugeot 308 dočkal i nového turbodieselu 1.5 BlueHDi. Na český trh vstupuje až nyní.

Blížící se příchod přísnějších emisních norem se začíná projevovat i na nabídce motorů. Volkswagen Group přišel s novým čtyřválcem 1.5 TSI, Renault začíná přezbrojovat na nové 1.3 TCe. To Skupina PSA zůstává v době brojení proti turbodieselům věrná tomuto typu motorů a přichází s novým čtyřválcem 1.5 BlueHDi. Jako prvního se dočkal modernizovaný Peugeot 308, který s ním pořídíte minimálně za 450.000 korun.

PSA pokračuje v trendu downsizingu, jelikož patnáctistovka se čtyřmi ventily na válec nahrazuje dosavadní 1.6 BlueHDi, proti níž je se svými 96 kW o 8 kW výkonnější. Točivý moment nicméně zůstal na hodnotě 300 N.m.

Motor byl vyvíjen hlavně s ohledem na spotřebu, ta papírová je řádově nižší o čtyři až šest procent. Vedle nižšího obsahu válce tomu pomáhá vysoce účinný výměník nebo zcela nový spalovací systém založený na patentované geometrii spalovací komora, což je technika vycházející ze závodního speciálu Peugeot 908, nasazovaného v Le Mans. Technických novinek je na motoru obecně hodně, v rámci jeho vývoje si PSA přihlásila na 200 nových patentů.

Peugeot 308 – srovnání nového turbodieselu 1.5 BlueHDi s předchůdcem
Model 308 308 308 SW 308 SW
Rok 2017- 2014-2017 2017- 2014-2017
Motor 1.5 BlueHDi 1.6 BlueHDi 1.5 BlueHDi 1.6 BlueHDi
Zdvihový objem [cm3] 1499 1560 1499 1560
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 96/3750 88/3500 96/3750 88/3500
Točivý moment [N.m/min] 300/1750 300/1750 300/1750 300/1750
Převodovka 6M 6M (6A) 6M 6M (6A)
Max. rychlost [km/h] 204 196 (193) 203 195 (189)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,8 10,2 (11,4) 10,0 10,1 (11,9)
Komb. spotřeba [l/100 km] 3,5 3,7 (3,7) 3,7 3,8 (4,0)

O snížení emisí se stará kombinace katalyzátoru, selektivní katalytické redukce (SCR) a filtru pevných částic (FAP), které jsou pro zlepšení fungování systému umístěny co nejblíže motoru. SCR tak už nově není pod podlahou, ale za výfukovými svody, v jednom celku s katalyzátorem a FAP. Filtr pevných částic je navíc bezaditivový, což sníží náklady na pravidelný servis. Uživatelé jistě ocení i přesunutí plnicího otvoru na AdBlue pod zvětšené víčko palivové nádrže.

Video se připravuje ...

Nově navržená je také převodovka, kterou je aktuálně výhradně šestistupňový manuál. Předchůdce přitom bylo možné pořídit i s automatem.

Nová patnáctistovka je nabízena pro obě karosářské verze 308. Kombík s ní přijde na 465.000 korun (stupeň Active), respektive na 510.000 korun (Allure), což je o 15.000, respektive o 20.000 korun více než v případě pětidveřového hatchbacku.

Základní výbava zahrnuje palubní počítač, tempomat, světelný a dešťový senzor, automatickou dvouzónovou klimatizaci, 16palcová hliníková kola nebo rádio s šesti reproduktory, ovládáním na volantu a 9,7palcovým dotykovým displejem. Allure pak přidává upravený vzhled, sportovní přední sedadla, mlhovky, aktivní asistent pro udržování vozidla v jízdních pruzích rozpoznávání dopravního značení a parkovací senzory vpředu i vzadu.

Peugeot 308 – ceny nového turbodieselu 1.5 BlueHDi
Model 308 308 SW
Motor 1.5 BlueHDi 1.5 BlueHDi
Největší výkon [kW/min] 96/3750 96/3750
Točivý moment [N.m/min] 300/1750 300/1750
Převodovka 6M 6M
Cena Active [Kč] 450.000 465.000
Cena Allure [Kč] 490.000 510.000
David Bureš
Diskuze (41)
3. 1. 2018 18:17
Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil
Pokud je mi teplo, skutečně potřebuji vědět, jestli je klimatizace nastavená na 22, nebo 24? Prostě je mi teplo a chci odhadem o X méně (a buď mi to bude vyhovovat, nebo po čase zkusím jinou teplotu). Při pohledu bych pochopitelně mohl zjistit, že je tam z nějakého důvodu nastavený nějaký nesmysl, a přenastavit si to dle svého, ale taková překvapení v autě nemívám.
3. 1. 2018 18:15
Re: Naftu nemusim
Ono celkově si PUG dělá s cenami na českém trhu z lidí docela pr*el. Jako za 3hrnek se 130k a 6st manuálem 505tis v Allure je úlet, o GT s 1.6THP 205k za 660tis je také dost mimo mísu a navíc mu chybí benzínová verze kolem 160-170k za rozumný peníze kolem 550tis kč.

Cenová politika PUGu mě odradila od koupi nové P5008 (a nejen ta), tedy spíš co za těch 750tis dostanu - rádoby SUV, které působí na živo hodně plastově a fórově. Nějak jsem si v něm nedokázal představit v něm vůbec jezdit. Působilo to na mě moc cirkusově :-(

Btw k P308 - raději bych ty peníze nechal u Seatu za Leona 1.4TSI 110kW FR za 499tis Kč a měl dobrý auto se slušným motorem než P308 1.2THP 96kW za 505tis ;-)

Quo vadis Peugeot? :-O
Avatar - _Karel_
3. 1. 2018 13:04
Re: A klasický oblb ...
Stačí kouknout sem: [odkaz]

Pokud lítáš jako drak a máš o litr nižší spotřebu než ten nejúspornější na SM, pak si buď Cooperfield nebo.........pohádkář?
Medián je přes 5l.
3. 1. 2018 09:34
Re: A klasický oblb ...
100 mimo mesta, 60 mesto a dialnica 140 je denfenzivne? >:D >:D >:D >:D >:D tospotreba rátaná podla tankovania
3. 1. 2018 08:36
Re: A klasický oblb ...
Za 3.8 ti jazdi tá 10 ročná C4 zrejme len pri hodne defenzívnej jazdee ;)