Peugeot 4007 končí kariéru, brzy přijde 4008
Dodávky 4007 do Evropy skončí letos v prosinci. Důvodem je nedostatečná poptávka, a to i na malých trzích. Například v Nizozemí se za prvních devět měsíců letošního roku prodalo jen 39 kusů místo 74 loňských (-47,3 %). U nás jsou výsledky modifikovaného Mitsubishi Outlander s emblémem lva podobně tristní: za totožné období našlo nové majitele pouze 49 aut, zatímco za leden až září 2010 jich bylo 86 (meziročně -43 %).
Peugeot uvolnil první oficiální fotografie modelu 4008 30. září 2011. Ten, ač je menší a vychází z Mitsubishi ASX, stane se oficiálním nástupcem 4007. Na délku měří 4,34 m, je 1,80 široký m a do výšky ční 1,63 m. V Evropě se objeví zřejmě pouze varianta s pohonem všech kol a dvěma turbodiesely. A to ještě ne všude, například zmínění Nizozemci se tohoto modelu nedočkají vůbec. Češi však ano.
Menší motor HDi koncernu PSA nabídne z objemu 1,6 l 82 kW a 280 Nm. Větší agregát se sice pyšní stejnou zkratkou, pochází ovšem z Japonska. Přeplňovaná vznětová osmnáctistovka dává 110 kW a 300 Nm. Už slabší pohonná jednotka bude spřažena se šestistupňovou převodovkou.
Paleta zážehových motorů čítá také dvě možnosti: atmosférické čtyřválce 1,6 (85 kW, 152 Nm) a 2,0 l (113 kW, 198 Nm). V rychlostní skříni najdeme v obou případech pětici stupňů, dvoulitr bude možno objednávat i s bezestupňovým ústrojím CVT. Na starém kontinentu se těchto verzí ale s největší pravděpodobností skutečně nedočkáme.
Elektronicky řízený pohon obou náprav má svůj původ rovněž u partnera ze Země vycházejícího slunce. Využívá tří režimů: při nastaveném 2WD auto zabírá pouze na jednu nápravu, 4WD značí logicky v permanenci obě a Lock přidává navíc uzávěrku diferenciálu.
Veřejnost novinku Peugeotu s geny Mitsubishi ASX oficiálně poprvé spatří až na jaře 2012 v Ženevě. Koncernový Citroën nabídne podobný zákazníkům model s označením C4 Aircross, stejně jako tomu bylo doposud v případě větších trojčat Outlander/4007/C-Crosser.