Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 4007 končí kariéru, brzy přijde 4008

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
Peugeot nebude nakonec nabízet dvě SUV. Menší lvíček s geny Mitsubishi a osmičkou na konci vystřídá starší a větší 4007.

Dodávky 4007 do Evropy skončí letos v prosinci. Důvodem je nedostatečná poptávka, a to i na malých trzích. Například v Nizozemí se za prvních devět měsíců letošního roku prodalo jen 39 kusů místo 74 loňských (-47,3 %). U nás jsou výsledky modifikovaného Mitsubishi Outlander s emblémem lva podobně tristní: za totožné období našlo nové majitele pouze 49 aut, zatímco za leden až září 2010 jich bylo 86 (meziročně -43 %).

Peugeot uvolnil první oficiální fotografie modelu 4008 30. září 2011. Ten, ač je menší a vychází z Mitsubishi ASX, stane se oficiálním nástupcem 4007. Na délku měří 4,34 m, je 1,80 široký m a do výšky ční 1,63 m. V Evropě se objeví zřejmě pouze varianta s pohonem všech kol a dvěma turbodiesely. A to ještě ne všude, například zmínění Nizozemci se tohoto modelu nedočkají vůbec. Češi však ano.

Menší motor HDi koncernu PSA nabídne z objemu 1,6 l 82 kW a 280 Nm. Větší agregát se sice pyšní stejnou zkratkou, pochází ovšem z Japonska. Přeplňovaná vznětová osmnáctistovka dává 110 kW a 300 Nm. Už slabší pohonná jednotka bude spřažena se šestistupňovou převodovkou.

Paleta zážehových motorů čítá také dvě možnosti: atmosférické čtyřválce 1,6 (85 kW, 152 Nm) a 2,0 l (113 kW, 198 Nm). V rychlostní skříni najdeme v obou případech pětici stupňů, dvoulitr bude možno objednávat i s bezestupňovým ústrojím CVT. Na starém kontinentu se těchto verzí ale s největší pravděpodobností skutečně nedočkáme.

Elektronicky řízený pohon obou náprav má svůj původ rovněž u partnera ze Země vycházejícího slunce. Využívá tří režimů: při nastaveném 2WD auto zabírá pouze na jednu nápravu, 4WD značí logicky v permanenci obě a Lock přidává navíc uzávěrku diferenciálu.

Veřejnost novinku Peugeotu s geny Mitsubishi ASX oficiálně poprvé spatří až na jaře 2012 v Ženevě. Koncernový Citroën nabídne podobný zákazníkům model s označením C4 Aircross, stejně jako tomu bylo doposud v případě větších trojčat Outlander/4007/C-Crosser.

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
10. 11. 2011 07:34
Peugeot 301
[odkaz]
[odkaz]
27. 10. 2011 12:25
Re: Lock?
Jasně, je tam lamelová spojka ( mezi kardanovou hřídelí a zadním diferenciálem), která při režimu 4WD sama rozděluje kroutící moment podle potřeby. Režim Lock zajistí uzavření tohoto poměru na 50:50, nic jiného. Ovšem i to je v případě potřeby k nezaplacení (přeceňovat se to samozřejmě nedá).
Avatar - WinDiesel
27. 10. 2011 11:16
Re: Fajn
Každý někdy šlápne vedle.... A mezitím se vyjasnilo, že v Evropě nebudou hlavním tahákem ani velká SUV, ani střední, ale malá SUV. I proto chystá malé SUV Mercedes, Peugeot, Mazda. Malá SUV = boom, střední SUV = úpadek, velká SUV omezený prodej.
27. 10. 2011 11:13
Lock?
Nechci vám kazit radost, ale tohle není uzávěrka diffů. Režim 2WD jezdí pouze na předek, režim 4WD je automatika, kdy rozdělení reguluje počítač a Lock je do rychlosti tuším 40kmh jen úplné spojení mezinápravové spojky a rozdělení TM 50:50 na přední a zadní nápravu. Tohle není úzávěrka diffu, to umí i Haldex 4.
Avatar - WinDiesel
27. 10. 2011 11:13
Re: logicke rozhodnutie
Ten japonský je nyní hodně známý, 1,8 DI-D MIVEC. Hodně se o něm psalo a já jsem si osobně ověřil, že spotřeba v praxi odpovídá udávané, což se málokdy povede. Další verze tohoto motoru, používající 2,2 DI-D MIVEC, se montuje do Outlandera, se skončením spolupráce Outlander/4007 končí i motor 2,2 HDI (PSA) v automatu a Mitsubishi přejde i v automatu na svůj motor.