Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Podívejte se na desítku nejrychlejších produkčních aut na Nürburgringu v akci

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (56)
Dosáhnout toho nejlepšího času na závodním okruhu Nürburgring se snaží vozy nejrůznějších kategorií. Deset videí nabízí ty nejrychlejší automobily, s nimiž lze ještě legálně vyrazit i do běžného silničního provozu.

Závodní okruh Nürburging, který v letošním roce oslavuje 90 let od uvedení do provozu, je jedním z nejvýraznější a velmi často i nejvýše hodnocených měřítek skutečné rychlosti nejnovějších modelů.

Nejrychlejší jsou zde samozřejmě závodní speciály, což ostatně nejlépe dokazuje 34 let starý absolutní rekord v podobě 6 minut a 11,13 s, který zde stanovil Stefan Bellof s Porsche 956 během kvalifikace na vytrvalostní závod Nüburgring 1000 km.

Produkční vozy, které se na závodním okruhu Nürburgring snaží dosáhnout, co nejlepšího času mají k překonání absolutního rekordu ještě poměrně daleko, ale několika z nich se již podařilo pokořit čas sedmi minut a stále se zlepšují.

Lamborghini Huracán Performante - 6:52,01

Lamborghini Huracán Performante s aktivní aerodynamikou, novým nastavením podvozku, nižší hmotností a výkonnější pohonnou jednotkou představuje aktuálně nejostřejšího zástupce svého modelové řady a samotnou automobilkou je uváděno jako držitel rekordu z Nürburgringu.

Srdcem Lamborghini Huracán Performante je atmosférický vidlicový desetiválec o objemu 5204 cm3 naladěný na výkon 470 kW (640 k) a točivý moment 600 N.m. S motorem spolupracuje sedmistupňová dvouspojková LDF převodovka a elektronicky řízený pohon všech kol se zadním mechanickým samosvorným diferenciálem.

Lamborghini Huracán Performante z klidu na stovku akceleruje za 2,9 s a z 0 na 200 zrychlí za 8,9 s. Maximální rychlost je 325 km/h a poměr výkonu k hmotnosti je 2,16 kg na jednoho koně výkonu.

Porsche 918 Spyder - 6:57,00

Porsche 918 Spyder se v sériové podobě představilo na IAA ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 2013. Krátce po jeho premiéře pak automobilka uvedla, že se tento model stal prvním vozem schváleným pro běžný provoz, jemuž se podařilo na 20,6 km dlouhém okruhu zajet jedno kolo v čase pod sedm minut.

Dvoumístný supersport s hybridním pohonem projel 4. září 2013 Nürburgring za 6 minut a 57 sekund. Za volantem přitom seděl tovární jezdec Marc Lieb, který měl během rekordní jízdy průměrnou rychlost 179,5 km/h.

Porsche 918 Spyder je vybaveno pohonným systémem kombinujícím zážehový vidlicový osmiválec o objemu 4,6 litru s elektromotory. Kombinovaný výkon všech motorů v 918 Spyder je pak 652 kW (887 k) a točivý moment 1280 N.m. Tyto hodnoty pak stojí za akcelerací z 0-100 km/h za 2,8 s, 0-200 km/h za 7,7 s, 0-300 km/h za 22 s. Maximální rychlost se má pohybovat okolo 345 km/h.

Lamborghini Aventador LP750-4 SV - 6:59,73

Lamborghini Aventador LP750-4 SV, jehož světová premiéra se odehrála na autosalonu v Ženevě v roce 2015 se sice rekordmanem na Nürburgingu nestalo, ale rozhodně je členem prestižního klubu automobilů, které tento závodní okruh zvládnou projet v čase pod sedm minut.

Tento zástupce italské automobilky s býkem ve znaku má před zadní nápravou uložen atmosférický vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,5 litru, který je naladěn na výkon 552 kW (750 k) a točivý moment 690 N.m. Sedmistupňová převodovka a pohon všech kol se zadním mechanickým samosvorným diferenciálem jsou i zde samozřejmostí.

Lamborghini Aventador LP750-4 SV o hmotnosti 1525 kg díky svému pohonnému ústrojí umí vystřelit z 0 na 100 km/h za 2,8 s a jeho maximální rychlost leží kdesi za hranicí 350 km/h.

Nissan GT-R Nismo - 7:08,68

Nissan GT-R se představil v roce 2007 a tehdy jeho dvojicí turbodmychadel přeplňovaný šestiválec o objemu 3,8 litru disponoval výkonem 353 kW (480 k) a točivým momentem 588 N.m. Tyto hodnoty stačily v roce 2007 na Nürburgringu k dosažení času 7:38,54 min.

Japonská automobilka ovšem svou vlajkovou loď mezi sportovními vozy prakticky každý rok vylepšuje a upravuje. Díky tomu GT-R dosahovalo stále lepších a lepších časů na slavném závodním okruhu.

V současnosti má být nejrychlejším GT-R na Nürburgringu exemplář z roku 2013 v provedení Nismo, jehož přeplňovaný šestiválec o objemu 3,8 litru disponuje výkonem 438 kW (595 koní) a točivým momentem 650 N.m.

Mercedes-AMG GT R - 7:10,92

Mercedes-AMG GT R měl premiéru na loňském Festivalu rychlosti v Goodwoodu, kde jej jako bestii ze Zeleného pekla prezentovala samotná automobilka, ale na Nürburgringu jej proháněl Christian Gebhardt v režii magazínu Sport Auto.

Jedovatě zelené kupé má ve své přídi uložen dvojicí turbodmychadel přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,0 litru, který disponuje výkonem 430 kW (584 kW) a točivým momentem 700 N.m. Tyto hodnoty míří na zadní kola prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky.

Mercedes-AMG GT R zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,6 s a jeho maximální rychlost se pohybuje okolo 318 km/h.

Dodge Viper SRT10 ACR - 7:12,13

Dodge Viper SRT10 ACR (American Club Racer) se představil veřejnosti na autosalonu v Los Angeles na podzim roku 2007. Ve srovnání se standardním provedení nabídla tato verze upravenou aerodynamiku, závodní podvozek i snížení hmotnosti a přitom byla stále schválena pro běžný silniční provoz.

Tento jedovatý had je poháněn desetiválcovým motorem do V o objemu 8,4 litru, který poskytuje výkon 442 kW (600 k) a točivý moment 759 N.m, což jsou stejné hodnoty jako u standardního Viperu SRT10. Síla motoru je přenášena na kola zadní nápravy prostřednictvím šestistupňové převodovky TR6060 a standardem je samosvorný diferenciál.

Na tuto extrémní verzi schválenou i pro běžný silniční provoz pak Dodge navázal provedením ACR-X. To již na silnice nesmělo, ale jeho majitelé si výkon 471 kW mohli užívat v rámci série Dodge Viper Cup na závodních okruzích.

Porsche 911 GT3 (991.2) - 7:12,17

Porsche 911 GT3 ve své poslední generaci mělo premiéru na autosalonu v Ženevě v roce 2013 a letos se na stejném místě představilo v modernizované podobě, v níž se přibližuje ostřejší verzi 911 GT3 RS a využívá techniku okruhového 911 GT3 Cup.

Modernizace přinesla přepracování designu předních i zadních partií, jejichž cílem byla optimalizace proudění vzduchu kolem vozu. V zádi upravené karoserie se pak ukrývá atmosférických kapalinou chlazený plochý šestiválec o objemu 4,0 litru s výkonem 368 kW (500 k), který je podle materiálů automobilky téměř beze změny převzat ze závodního 911 GT3 Cup.

Porsche uvádí, že s převodovkou PDK zvládne model 911 GT3 o hmotnosti 1430 kg akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,4 s a dosáhne maximální rychlosti 318 km/h, zatímco s manuální převodovkou potřebuje ke zrychlení z 0 na 100 km/h 3,9 s a rozjede se až na rychlost 320 km/h.

Lexus LFA Nürburgring Edition - 7:14,64

Lexus LFA Nürburgring Package se představil v roce 2010, ale jeho oficiální výstavní premiéra se odehrála až v roce následujícím na autosalonu v Ženevě.

Japonské kupé v provedení Nürburgring Package pohání vidlicový desetiválec s výkonem zvýšeným na 420 kW (571 k). Zrychleno je řazení šestistupňové sekvenční převodovky a jednotlivé stupně lze nyní měnit v rozmezí 0,15 s. Upravena je aerodynamika karoserie i charakteristika nastavení podvozku.

Sprint z 0 na 100 km/h zvládá LFA Nürburgring Package za 3,7 s a největší rychlost činí 325 km/h. To jsou stejné hodnoty jako u původní verze navzdory vyššímu přítlaku.

Jízda se uskutečnila 31. srpna 2011. Lexus LFA Nürburgring Package obouval pneumatiky Bridgestone Potenza RE070, které jsou pro toto provedení standardem. Za volantem byl testovací jezdec LFA Akira Iida. Dosažený čas má hodnotu 7:14,64.

Chevrolet Camaro ZL1 1LE - 7:16,04

Chevrolet Camaro ZL1 se ve své aktuální podobě pro modelový rok 2017 představil v loňském roce a pro modelový rok 2018 je připravena ještě ostřejší verze s paketem 1LE, zahrnujícím nové aerodynamické prvky, úpravy podvozku i pohonného ústrojí a rovněž mírné snížení hmotnosti.

Kompresorem přeplňovaný osmiválec LT4 o objemu 6,2 litru, který je i pro modelový rok 2018 naladěn na nejvyšší výkon 485 kW (650 k) a točivý moment 881 N.m při využití paketu 1LE spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou namísto standardní desetistupňové automatické převodovky 10R90.

Chevrolet vyslal novinku, jejíž prodej se má na severoamerickém trhu rozběhnout v létě letošního roku, i na Nürburgring a zde se stala historicky nejrychlejším zástupcem modelové řady Camaro schváleným pro běžný silniční provoz.

Chevrolet Corvette ZR1 (C6) - 7:19,63

Chevrolet Corvette ZR1 zastupující šestou generaci své modelové řady měl světovou výstavní premiéru na autosalonu v Detroitu v lednu roku 2008 a ohromil tehdy svět svým vzhledem i uváděnými výkony kompresorem přeplňovaného osmiválce o objemu 6,2 litru.

Nejlepšího času na Nürburgringu v rámci modelu Corvette ZR1 dosáhl exemplář modelového roku 2012, s nímž vývojový inženýr Jim Mero dosáhl času 7:19,63 min.

Exemplář, který dosáhl tohoto času, neměl žádné speciální úpravy a pod jeho kapotou pracoval kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 6,2 litru s výkonem 476 kW (647 k) a točivým momentem 818 N.m.

K překonání rekordu pomohly pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup ZP (Zero Pressure) rozměrů 285/30 vpředu a 335/25 vzadu obuté na devatenáctipalcových, respektive dvacetipalcových kolech. Toto obutí pak bylo k dispozici jako příplatková výbava nejen pro ZR1, ale i pro krotší Z06.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (56)
Avatar - flyboyeda
28. 6. 2017 12:03
Re: chybí mi tam Audi R8 plus
V tom případě tomu času mercedesu nevěřím
Avatar - Brumbal
27. 6. 2017 18:18
Re: chybí mi tam Audi R8 plus
To me je jasny ty jantare, proc asi myslis ze pisu o zakladnim Huracanu ktery vychazi s R8 ll. generace.Na Nordschleife je 7:32 min. nejrychlejsi cas Audi R8 V10 Plus II. generace, kapisto? Tady to mas [odkaz]
Avatar - flyboyeda
26. 6. 2017 23:23
Re: chybí mi tam Audi R8 plus
Ty Troubo, Já sa bavím o R8 z roku 2016, nevím jestli bezmozek jako ty to dokáže pochopit
Avatar - Brumbal
26. 6. 2017 18:39
Re: BMW M4
S profilu jde poznat jak 6er ma mnohem vic klesajici strechu za b-sloupkem jak 4er coupe kde je vic mista pro hlavu. Dalsi vec u 6er jsou vetsi a tlustejsi sedacky jak u 4er. Uz M3 Coupe (e92) melo daleko vic mista pro cestujici v zadu jak treba RS5.
Avatar - Barrichello
26. 6. 2017 18:08
Re: BMW M4
Do M4 Coupe se určitě dozadu vejdou pohodlně i dvoumetrový lidi, jasně. Měl sem 650i, za sebeou bych tam fakt sedět nechtěl. Místa tam bylo asi tak stejně jak v tom Camaru ;-)