27.9. 2017 Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek - op.png Google+ profil

To nejlepší od Porsche: Tohle trio je fanoušky nejžádanější!

Porsche prostřednictvím svého seriálu Top 5 odhalilo a představilo řadu zajímavostí ze své minulosti i současnosti, ale jeho nejlepším dílem bude s největší pravděpodobností ten bonusový, i když jde jen o Top 3.

Porsche ve svém seriálů Top 5 nabídlo v minulosti přehlídku svých nejvzácnějších vozů, těch s nejlepším zvukem, nejpropracovanějším přítlačným křídlem na zádi, konstrukčních řešeních, významných historických momentů, konceptů, toho nejlepšího od divize Porsche Exclusive a rovněž svých metod testování nových modelů.

Následně se na jaře letošního roku seriál Top 5 odmlčel, ale fanoušci na něj nezapomněli a chtěli další díly. Automobilka Porsche jejich prosby a přání vyslyšela. Výsledkem je bonusové video, které tentokrát nenabízí pětici toho nejlepšího, ale zaměřilo se na tři vozy z minulosti značky, o něž se v současnosti její příznivci zajímají nejvíce.

Porsche 911 a jeho deset nejlepších verzí v obrovské galerii!

Prvním z této trojice je model 911R z roku 1967, který posloužil jako inspirace pro stejnojmennou loňskou limitovanou edici devětsetjedenáctky na základech modelu GT3 RS. Toto Porsche přitom ve druhé polovině šedesátých let vzniklo jako závodní derivát sériového modelu, od nějž se vizuálně lišilo prakticky jen laminátovými nárazníky a u některých vozů hrdlem palivové nádrže ve středu přední kapoty.

Hmotnost tohoto vozu se po odlehčení o více než 200 kg pohybovala okolo 830 kg. V zádi této verze mohl pracovat dvoulitrový šestiválec Typ 901/22 s výkonem okolo 155 kW (210 k) nebo Typ 901/21 naladěný na výkon 171 kW (232 k).

V letech 1967 a 1968 byly vyrobeny celkem čtyři tovární prototypy 911R a dvacet vozů pro zákazníky. K největším sportovním úspěchům tohoto modelu patří vítězství v Tour de France Automobile roku 1969 s posádkou Larousse Gerard a Gélin Maurice.

Porsche 917 – šampion z Le Mans

V pořadí druhou a při pohledu na video spíše jeho hlavní hvězdou je již jen díky svému zvukovému projevu Porsche 917/30 Spyder z roku 1973, které bylo tehdy připraveno pro starty v sérii Can-Am.

Před zadní nápravou tohoto úžasného stroje je podélně uložený přeplňovaný dvanáctiválec o objemu 5,4 litru. Tento motor mohl být naladěn až na 1163 kW (1580 k), což z něj v celé historii značky Porsche doposud nepřekonanou nejvýkonnější pohonnou jednotku.

Mark Donohue s tímto nádherným monstrem schopným dosáhnout rychlosti 380 km/h vyhrál v sérii Can-Am v roce 1973 šest závodů z osmi, a to v řadě za sebou. Ve zbývajících dvou se o první místo podělili Charlie Kemp a George Follmer, sedlající rovněž devětsetsedmáctku.

Kompletní historie legendy. Porsche 911: Od první 901 až po současnou 991. Obrovská galerie!

Třetím o posledním vozem v tomto videu je Porsche 930 Turbo. Tento model se veřejnosti poprvé představilo na autosalonu v Paříži v roce 1974, ale ve videu je již v podobě, v níž bylo nabízeno od roku 1977. Tehdy totiž velké zadní přítlačné křídlo s přezdívkou bobří ocas nahradilo ještě větší se zvednutými okraji, které dostalo přezdívku velrybí ocas.

Pod jen těžko přehlédnutelnou ozdobou zadních partií tohoto Porsche se pak rovněž od roku 1977 ukrýval vzduchem chlazený plochý šestiválec o objemu 3,3 litru, který byl přeplňován jedním turbodmychadlem a disponoval výkonem 220 kW (300 k). Tato hodnota tehdy stačila k dosažení maximální rychlosti kolem 260 km/h.








Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu

Historie motorsportu je plná prapodivných a netradičních…

 





 
Také Škoda Kodiaq má nový ceník! Vedle 1.5 TSI nově nabízí i luxusní verzi Laurin & Klement

Také Škoda Kodiaq má nový ceník! Vedle 1.5 TSI nově nabízí i luxusní verzi Laurin & Klement

Dnes 12:50

Nejluxusnější varianta Škody Kodiaq je dostupná výhradně s dvoulitrovými motory a pohonem všech kol. Stojí kolem milionu.




Blesk.cz

Nový iPad se inspiruje iPhonem X. Ikona v iOS 12 prozrazuje, že přijde o tlačítko Home a tlusté rámečky

Nový iPad se inspiruje iPhonem X. Ikona v iOS 12…

Nová generace iPadu Pro je vedle nového iPhonu jednou z očekávaných novinek podzimní prezentace Applu. A vypadá…

Byl italský most vadný od začátku? Do konstrukce zasahovaly střechy domů

Byl italský most vadný od začátku? Do konstrukce…

Morandiho most v italském Janově, jehož pád si v úterý vyžádal minimálně 38 obětí, byl v době své výstavby…

 

iSport.cz

Zenit nevěří zázraku s postupem. Všichni hráči jsou hrdinové, říká kouč

Zenit nevěří zázraku s postupem. Všichni hráči jsou…

Fotbalisté Petrohradu dlouho po konci odvety 3. předkola Evropské ligy s Dinamem Minsk nemohli uvěřit tomu, že…

Réway o konci v Hradci: Stačily dva týdny na uzdravení, ale oni platí

Réway o konci v Hradci: Stačily dva týdny na…

Hradec překvapil, když Martin Réwaye najal. A překvapil, i když ho propustil. Důvod? Zranění, které ho klub…

 

Reflex.cz

Život na zámku aneb někdejší lídr Zelených Stropnický jako představitel ekologické skromnosti

Život na zámku aneb někdejší lídr Zelených…

Patrně jste také zachytili zajímavou informaci, že bývalý předseda strany Zelených a výrazný pražský zastupitel…

Video ukázalo, že na janovském mostě byla trhlina. Italský řidič ji natočil 2 dny před katastrofou

Video ukázalo, že na janovském mostě byla trhlina.…

Italský řidič Michele Mule natočil dva dny před tragickým zřícením janovského mostu prasklinu na vozovce v…