Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v červenci 2010: Renault Fluence v čele dovozové nižší střední

Aleš Dragoun
Diskuze (152)
První trojka byla v měsíčních žebříčcích nižší střední třídy českého trhu v poslední době neměnná. Tentokrát do ní ale razantně promluvil Renault Fluence, skončil druhý za Octavií.

Červencový trh se v meziročním srovnání ocitl opět ve ztrátě, byť pouze mírné: -4,7 %. Před rokem bylo nově zaregistrováno 3.804 vozů, letos 3.624, tedy o 180 méně. Naposledy vykazoval minusové hodnoty v dubnu, měsíce květen a červen byly v tomto ohledu úspěšnější. I v nižší střední třídě platí, že počty nových aut byly tentokrát oproti jiným obdobím nižší, vždyť Octavia sotva překročila tisícovku.

Aktuálně se ale nedá říci, že by se v měsíčním pořadí na třech nejvyšších příčkách nic nedělo. Vládla sice tradičně domácí Škoda Octavia s 1.057 kusy, na druhé pozici (a první mezi importy) ovšem skončil francouzský sedan Renault Fluence, který dosáhl na 317 exemplářů. Třetí Golf měl 305 registrací, čtvrté místo obsadil Hyundai i30, od Golfu jej ale dělil pouhý jeden jediný nový vůz (304). Pátý je další Renault: Mégane s 256 kusy, který se tak do Top 5 vrátil. V té naopak chybí Ford Focus (šestý) a Kia Cee'd (sedmá), oba ovšem mají minimální ztráty.

První Octavia si ve srovnání se sedmým měsícem roku 2009 pohoršila o 285 aut, tedy -21,2 %. Fluence zatím vynecháváme, první dva se objevily až v prosincových statistikách. Další nejbližší konkurent, jmenovitě Golf, dosáhl kladného výsledku. Loni jich bylo zaregistrováno 224, letos o 81 více (+36,2 %). Hyundai i30 se ani nezlepšil, ani nezhoršil. Má stejných 304 jednotek jako v loňském roce, což je při jeho počtech obdivuhodné. Renault Mégane se propadl o -10,2 % (-29 aut, loni 285).

Doporučujeme
TEST Renault Fluence 1,5 dCi – Zlatá (téměř střední) cesta (03/2010)
TEST Renault Fluence 1,6 16V – Velký Francouz s nízkou cenou (02/2010)
PŘEDSTAVUJEME Renault Fluence – Elegantní a dostupný (01/2010)

Největší postup uplynulého měsíce si připisuje Opel Astra. Ten si polepšil o u zavedených modelů málokdy vídaných 107,7 % V červenci 2009 se totiž prodalo pouhých 67 vozů, zatímco teď si jich zástupce nižší střední třídy s bleskem ve znaku připsal na konto 135. Nutno dodat, že se stále prodává rovněž předchozí generace pod označením Classic III. Cena pětidvéřového hatchbacku spadla na 244.900 Kč za benzinovou 1,4/66 kW, při využití firemního leasingu se splátky vypočítávají dokonce z částky 199.900 Kč. V cenících najdeme také výprodejové sedany, kombi Caravan a třídveřové GTC. Nová Astra momentálně začíná na akčních 325.900 Kč za verzi 1,4/74 kW s výbavou Essentia.

Propadák musíme znovu hledat mimo hitparádu, je skryt v kolonce Ostatní modely a ve znaku má dvě véčka, jednoduché a dvojité. Volkswagen Jetta ztratil -85,7 %, do svých garáží si jej postavil jen jeden nový majitel místo sedmi. Nejhorším v této statistice mezi první pětadvacítkou je Citroën C4 (-63,6 %, ze 118 kusů na 43), jen těsně jej následuje BMW jedničkové řady s -62,9 % (z 35 registrací na pouhých 13). Ztrátu přes 60 procent má i Subaru Impreza (-62,5 %), tentokrát jej v Top 25 ovšem nehledejme, skončilo na 28. místě s pouhými třemi přírůstky.

Český trh v nižší střední třídě získal oproti roku 2009 13,1 %, počty nových aut stouply z 30.007 jednotek na 33.934. Tato kategorie je na tom tedy i nadále dobře, byť oproti červnu spadla o 2,6 %.

Nižší střední třída, registrace na českém trhu v červenci 2010
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období7/20101-7/20107/20101-7/2010
1.Škoda OCTAVIA10571573729,2%46,4%
2.Renault FLUENCE3176948,7%2,0%
3.Volkswagen GOLF30524228,4%7,1%
4.Hyundai i3030418798,4%5,5%
5.Renault MEGANE25618727,1%5,5%
6.Ford FOCUS25216257,0%4,8%
7.Kia CEE´D24328106,7%8,3%
8.Dacia LOGAN19812645,5%3,7%
9.Opel ASTRA1356913,7%2,0%
10.Peugeot 30811810383,3%3,1%
11.Toyota AURIS926052,5%1,8%
12.Audi A3463001,3%0,9%
13.Citroën C4434721,2%1,4%
14.Chevrolet CRUZE423061,2%0,9%
15.Honda CIVIC414421,1%1,3%
16.Seat LEON333290,9%1,0%
17.Mazda 3283110,8%0,9%
18.Mitsubishi LANCER271810,7%0,5%
19.Fiat BRAVO192560,5%0,8%
20.BMW 1132190,4%0,6%
21.Volvo S40/V5010470,3%0,1%
22.Toyota COROLLA8710,2%0,2%
23.Volkswagen SCIROCCO7610,2%0,2%
23.Volvo C307770,2%0,2%
25.Alfa Romeo GIULIETTA6190,2%0,1%
-Ostatní modely172060,5%0,6%
-CELKEM362433934100,0%100,0%

V celkovém pořadí od ledna vede po sedmi měsících Octavia s 15.737 kusy (její podíl již v červnu klesl pod padesát procent, nyní je na 46,4 %). Druhá příčka od května náleží Cee'du (2.810, 8,3 %). Třetí je nadále evropský bestseller z Wolfsburgu Golf (2.422, 7,1 %). Na čtvrtém místě najdeme Hyundai i30 (1.879, 5,5 %), páté pořadí okupuje Mégane s opravdu minimální ztrátou 7 registrací (1.872, podíl má totožný jako Jihokorejec z Nošovic). Přes magickou tisícovku jsou ještě Focus, Logan a Peugeot 308, ostatním v čele s Fluence jim do ní minimálně tři stovky chybí.

V meziročním srovnání získala vedoucí Octavia 3.417 vozů (+27,7 %), Kia zatím prodala o 177 Cee'dů méně (-5,9 %) a Golf si naopak polepšil (+30,9 %, o 572 kusů více). Hyundai i30 získal 2 % (loni 1.843, letos +36), do plusu se dostal v červnu. Mégane se naopak propadl o značných 887 exemplářů, tedy -32,1 %, toto číslo ale stále klesá.

Mezi vznětovými motory hraje prim tradičně domácí automobilka: Octavií s agregáty TDI bylo tentokrát 791 (74,8 % z celkových registrací). Mimochodem, tři nové bestsellery z Mladé Boleslavi spalují zemní plyn, tedy LPG. Další jeden poháněl dokonce bioethanol E85, stejně jako osamocený Ford Focus.

Počty a podíly turbodieselů u zbylých vozů první červencové pětky jsou následující: Renault Fluence 81 (25,6 %), Volkswagen Golf 48 (na něj velmi nízkých 15,7 %), Hyundai i30 měl rovných 60 (19,7 %) a konečně Renault Mégane 53 (20,7 %).

RECENZE Moje.auto.cz: Renault Fluence Exception 1,5 dCi 78kW

Aleš Dragoun
Diskuze (152)
19. 9. 2010 17:21
Turkové
Ať žije Turecko! :yes: těm kecům o rencku se jen směju a jestli měl někdo rencka jednou a podělal se mu tak na 99% když si koupí dalšího tak s nim mít žádný problémy mít nebude. Proto se vyrábí tolik druhů a značek aut ať si každej vybere svojí co se mu líbí štěstí-smůla na ničem jinym nesejde
27. 8. 2010 17:39
Re: Renault trochu jinak
Nech minulé století a podívej se na dnešek. Nikdotady taky nevytahuje " kvalitu Škodovek " v minulém století.
27. 8. 2010 11:32
Re: Renault trochu jinak
Vypadá to jako rozumný názor, ale s jednou zásadní chybou. Jaksi jsi opomenul zmínit profláknuté mechnické problémy vozů jako Laguna 1 a 2 - umírající diesly a šestiválce, nízká životnost podvozkových dílů (ložiskka, čepy, polosy atd). A týká se to i dřívějších 19 a prvního meganu vč scenica. Za změnou jména ve vyšší tídě taky byl otřesná nespolehlivost safranu. Navíc vedení Renaultu někdy okolo roku 2005 samo přiznalo že v kvalitě budou muset přidat a poučit se od němců. Další věc - když se podíváš do TÜV reportů, tak zjistíš, že zrovna auto od roku 2000 dál se od nějakejch 5 let stáří velmi udatně bijou s Fiatem o poslední pozice. A rozohodně fiatu v tomto boji nic nedarujou. ;-\ A rozohodně to není jen elektronikou. Myslím že v poslední době se sice s kvalitou a spolehlivostí trochu zvedají ale stále mají pořádný kus cesty před sebou.
26. 8. 2010 22:23
Re: Renault trochu jinak
Našťastie s tým ja nič nemám. ;-)
26. 8. 2010 22:21
Re: Limuzína
Správne. Ja som za Kangoo dal o 6000 menej ako ako musí dať Francúz. Je len potešiteľné, že aspoň niekde sú ceny prispôsobené kúpnej sile.