Renault Laguna Coupé: Technická data sedmi motorizací, včetně dvou šestiválců
Renault Laguna Coupé se představil na právě skončeném pařížském autosalonu. Design vychází z liftbacku, přídi ale dominuje vetší maska chladiče a záď má vlastní tvary. Rozdíly jsou tedy podobné jako u konkurenčního Peugeotu 407 Coupé.
Karoserie se vyznačuje nízkým součinitelem aerodynamického odporu (0,307). Víko zavazadlového prostoru je vyrobeno z kompozitních materiálů, které jsou lehčí a snáze tvarovatelné do výsledného tvaru. Zadní světla jsou tvořena ze světelných diod, přední světlomety mohou být bi-xenonové.
Renault Laguna Coupé a Laguna liftback - srovnání rozměrů | |||
Rozměr | Laguna Coupé | Laguna liftback | rozdíl |
Délka [mm] | 4643 | 4695 | - 52 |
Šířka [mm] | 1812 | 1811 | - 1 |
Výška [mm] | 1398 | 1445 | - 47 |
Rozvor [mm] | 2694 | 2756 | - 62 |
Objem zav. prostoru [l] | 423 | 450 | - 27 |
Laguna Coupé GT (s motory 2,0 TCe 205, 2,0 dCi 180 a 3,5 V6 dCi) dostane systém řízení všech čtyř kol 4Control, který zlepšuje manévrovatelnost, ovladatelnost a směrovou stabilitu. Funkce se mění podle rychlosti: do 60 km/h se zadní kola natáčí opačným směrem než přední, čímž se zmenšuje poloměr otáčení (z 11,16 na 10,10 m). Při vyšších rychlostech se pak zadní kola natáčí stejně jako přední a tím je chování auta jistější.
Na výběr budou tři benzinové a čtyři dieselové motory, vždy se šestistupňovou převodovkou. Základem je přeplňovaný benzinový 2,0 TCe o výkonu 125 kW dodávaný standardně s automatickou převodovkou. Silnější 150kW benzinový dvoulitr má naopak výhradně manuální převodovku a je určený jen pro verzi GT. Vznětové motory zastupuje 2,0 dCi ve třech výkonových variantách – 110 kW (s možností automatické převodovky), 127 kW a 131 kW, která je určena jen pro verzi GT.
Renault Laguna Coupé - přehled motorizací | |||||||
Motor | 2,0 TCe 170 | 2,0 TCe 205 | 3,5 V6 240 | 2,0 dCi 150 | 2,0 dCi 175 | 2,0 dCi 180 | 3,0 V6 dCi 235 |
Zdvihový objem [cm3] | 1998 | 1998 | 3498 | 1995 | 1995 | 1995 | 2993 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 6/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 6/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 125/5000 | 150/5000 | 175/6000 | 110/4000 | 127/3750 | 131/3750 | 173/3750 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 270/3250 | 300/3000 | 330/4400 | 340/2000 | 380/2000 | 400/2000 | 450/1500 |
Max. rychlost [km/h] | (220) | 232 | 244 | 210 (210) | 223 | 222 | (242) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | (9,2) | 7,8 | (7,4) | 9,5 (9,8) | 8,8 | 8,5 | (7,3) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | (8,8) | 8,2 | (10,0) | 5,9 (7,0) | 5,7 | 6,5 | (7,2) |
Údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku.
Vrchol nabídky tvoří dva vidlicové šestiválce, které mají oba stejnou automatickou převodovku. Dieselový má objem 3,0 litru a dává výkon 173 kW, benzinový je 3,5 litru o výkonu 175 kW a splňuje emisní normu Euro 5.
Běžná Laguna třetí generace je nejúspěšnějším autem v nárazových zkouškách Euro NCAP a Coupé jde v jejich stopách. Stejný konstrukční základ i bohatá bezpečnostní výbava jsou předpokladem obdobné úrovně bezpečnosti. Standardem bude šest airbagů, aktivní opěrky hlavy, stabilizační systém ESC a brzdový asistent.