Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Laguna Coupé: Technická data sedmi motorizací, včetně dvou šestiválců

Diskuze (57)
Laguna Coupé je třetí karosářskou verzí aktuální generace. Sériová podoba není příliš vzdálená od konceptu, stejně tak ji zůstalo řízení všech čtyř kol nebo nový turbodiesel 3,5 V6 dCi. Nyní jsou známy definitivní technické specifikace.

Renault Laguna Coupé se představil na právě skončeném pařížském autosalonu. Design vychází z liftbacku, přídi ale dominuje vetší maska chladiče a záď má vlastní tvary. Rozdíly jsou tedy podobné jako u konkurenčního Peugeotu 407 Coupé.

Karoserie se vyznačuje nízkým součinitelem aerodynamického odporu (0,307). Víko zavazadlového prostoru je vyrobeno z kompozitních materiálů, které jsou lehčí a snáze tvarovatelné do výsledného tvaru. Zadní světla jsou tvořena ze světelných diod, přední světlomety mohou být bi-xenonové.

Renault Laguna Coupé a Laguna liftback - srovnání rozměrů
RozměrLaguna CoupéLaguna liftbackrozdíl
Délka [mm]46434695- 52
Šířka [mm]18121811- 1
Výška [mm]13981445- 47
Rozvor [mm]26942756- 62
Objem zav. prostoru [l]423450- 27

Laguna Coupé GT (s motory 2,0 TCe 205, 2,0 dCi 180 a 3,5 V6 dCi) dostane systém řízení všech čtyř kol 4Control, který zlepšuje manévrovatelnost, ovladatelnost a směrovou stabilitu. Funkce se mění podle rychlosti: do 60 km/h se zadní kola natáčí opačným směrem než přední, čímž se zmenšuje poloměr otáčení (z 11,16 na 10,10 m). Při vyšších rychlostech se pak zadní kola natáčí stejně jako přední a tím je chování auta jistější.

Na výběr budou tři benzinové a čtyři dieselové motory, vždy se šestistupňovou převodovkou. Základem je přeplňovaný benzinový 2,0 TCe o výkonu 125 kW dodávaný standardně s automatickou převodovkou. Silnější 150kW benzinový dvoulitr má naopak výhradně manuální převodovku a je určený jen pro verzi GT. Vznětové motory zastupuje 2,0 dCi ve třech výkonových variantách – 110 kW (s možností automatické převodovky), 127 kW a 131 kW, která je určena jen pro verzi GT.

Renault Laguna Coupé - přehled motorizací
Motor2,0 TCe 1702,0 TCe 2053,5 V6 2402,0 dCi 1502,0 dCi 1752,0 dCi 1803,0 V6 dCi 235
Zdvihový objem [cm3]1998199834981995199519952993
Válce/ventily4/44/46/44/44/44/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]125/5000150/5000175/6000110/4000127/3750131/3750173/3750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]270/3250300/3000330/4400340/2000380/2000400/2000450/1500
Max. rychlost [km/h](220)232244210 (210)223222(242)
Zrychlení 0-100 km/h [s](9,2)7,8(7,4)9,5 (9,8)8,88,5(7,3)
Komb. spotřeba [l/100 km](8,8)8,2(10,0)5,9 (7,0)5,76,5(7,2)

Údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku.

Vrchol nabídky tvoří dva vidlicové šestiválce, které mají oba stejnou automatickou převodovku. Dieselový má objem 3,0 litru a dává výkon 173 kW, benzinový je 3,5 litru o výkonu 175 kW a splňuje emisní normu Euro 5.

Běžná Laguna třetí generace je nejúspěšnějším autem v nárazových zkouškách Euro NCAP a Coupé jde v jejich stopách. Stejný konstrukční základ i bohatá bezpečnostní výbava jsou předpokladem obdobné úrovně bezpečnosti. Standardem bude šest airbagů, aktivní opěrky hlavy, stabilizační systém ESC a brzdový asistent.

Diskuze (57)
Avatar - Ghostyx
23. 10. 2008 22:16
Re: Přibrzděte
Naprostej souhlas... :yes: Aspon nekdo, kdo to vidi podobne jako ja... ;-) Design muze byt hodne subjektivni vec, ale o technice nelze pochybovat a myslim si, ze z dnesnich Frantiku je jednoznacne nejlepsi a taky jedina, co muze smele konkurovat i nemecke premii. :-!
Avatar - Ronault.
22. 10. 2008 22:31
Re: Přibrzděte
:yes:
Avatar - Ghostyx
22. 10. 2008 00:07
Re: Srdcovka
Rikam nic ve zlem ty "poluce". Sakra, ty snad ani nespis. :-O Vzdyt jde o hov/no, tak nemusis byt hned dotcenej... >:D Tobe taky stastny kilometry. ;-)
21. 10. 2008 23:42
Re: Srdcovka
Piš si co chceš a kam chceš. Tím si taky mohl skončit, neb tím zbytkem "poluce" pouze dokazuješ, že tu svojí Mazdu budeš ještě dlouho splácet, tak šťastný kilometry a nepřipal si tu bohatou sedinku.

PS: doufám, že si napsal finální verzi a nebudeš ten výkřik opět přepisovat.
Avatar - Ghostyx
21. 10. 2008 23:25
Re: Srdcovka
Hele ty anonymni Navtech-u, tvuj nazor je mi tak nejak ukradenej, pisu si co chci a kam chci a je mi jedno, kdo si o tom co mysli. Moji krevni skupinou jsou vyhradne autaky 4x4 nebo jeste treba tahleta Laguna s riditelnyma obema napravama. Jinak at je to predohrab nebo zadohrab, tak to stoji vse za hov/no, kdyz se dostanes do krizove situace za zhorsenych adheznich podminek. Staci vypnout vsechny ty podpurny elektronicky sragorky a jedes do haje... Pisu tady k te Lagune coupe, protoze se mi Laguna proste libi a nevidim duvod, proc by nemohla dosahovat kvalit bezneho C-ka. A4 je taky predohrab a bezne se srovnava s 3-er reihe nebo C-klasse a nikdo nad tim neohrnuje nos. Podotykam bezneho C-ka, nikoliv specialu AMG! Jedno ale vim docela jiste, ze ty a mnozi tobe podobni zdejsi virtualni obdivovatele s holou prd/eli si muzete o techto autech tady akorat tak pekne basnit a nechat si o nich hezky zdat, protoze s holou prd/eli jste v nich stezi sedeli natoz treba dlouhodobe jeli... ;-) >:D Ale jinak nic ve zlem. :-)