Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

David Bureš
Diskuze (13)
Druhé generace se dočkal také bratr Dacie Duster se znaky mateřského Renaultu. Od rumunského sourozence se liší v několika ohledech.

Dva měsíce po odhalení druhé generace Dacie Duster na letošním frankfurtském autosalonu odhaluje mateřský Renault jeho stejnojmenného sourozence se znaky francouzského výrobce. Zatímco dosud byl Renault Duster (prodávaný mimo západní a střední Evropu) hodně podobný Dacii Duster, v druhé generaci se odliší více.

Největší změnu najdeme uvnitř, kde se nachází odlišná vrchní část palubní desky, která celek dělá hodně jiným. Kulaté výdechy ventilace Dacie nahradily v Renaultu osmiúhelníkové, které na fotkách působí možná trochu hodnotněji než u SUV rumunské značky. Liší se také volant, čtyřramenný z Dacie nahradil tříramenný, který trochu připomíná ten z Méganu. Vystupující displej multimediálního systému nebo kruhové ovladače klimatizace ale zůstaly zachovány.

Rozdíly připomínající situaci po příchodu první generace Dusteru. Tehdy byla palubní deska verze od Dacie a Renaultu také jinak členěná, odlišná byla i kaplička s přístroji. Po faceliftu v roce 2013 ale byly oba interiéry sjednoceny a lišily se najednou jen v maličkostech, znacích nebo volantu.

Předchůdci se rovněž lehce lišili svými maskami chladiče, s jiným logem a odlišnými lištami. To Renault má nyní zcela jinou masku, vystupuje níže, tvarově připomíná z řešení z pick-upu Alaskan. Zezadu jsou ale oba bratři shodní (samozřejmě kromě loga).

Podobně jako evropská Dacie Dusteru se i Renault Duster, určený pro Rusko, Indii nebo Jižní Ameriku, dočká širší výbavy. K dispozici bude hlídání mrtvého úhlu, automatická klimatizace, bezklíčový vstup nebo kamera sledující okolí vozidla.

Kvůli méně přísným emisním normám na trzích, kde se Renault Duster prodává, se bude od Dacie poněkud lišit i nabídka motorů. Její součástí bude nadále také atmosférický zážehový čtyřválec o výkonu 107 kW.

V Evropě zatím Dacia zůstává tajemná, a tak díky zveřejněnému francouzského ceníku víme jen to, že z hlediska výkonu nabídnou motory to samé co dosud. K dispozici bude dvojice zážehových jednotek – atmosférické SCe 115 (84 kW) a přeplňované TCe 125 (92 kW) a duo turbodieselů, dCi 90 (66 kW) a dCi 110 (80 kW). Zda se ale turbodiesely nezmění objemově (spekulovaná výměna patnáctistovky za šestnáctistovku) ale stále nevíme.

Atmosférický benzinový agregát každopádně bude standardně dodáván s pětistupňovým manuálem, zatímco zbytek bude dostupný s šestikvaltem. Pro silnější vznětový motor bude možné i nadále pořídit dvouspojkové EDC s šesti stupni.

David Bureš
Diskuze (13)
19. 11. 2017 22:12
Re: Dnešní novináři neumí počítat?
To bude tá nová obchodná politika. Za to sa novinárom platí. Napíšu tvar šeťuholníka a on je to až osemuholník. Zákazník tak dostane viac ako očakáva. ;-)
19. 11. 2017 10:48
Re: Rendlík zase dělá chybu
Je zajímavé, že se během těch tvých prognóz o krachu, Renault v Evropě posunul ze čtvrtého na druhé místo a Renault-Nissan se tlačí na světovou jedničku. Nějak ti to Adolfe nevychází. :-)
19. 11. 2017 09:46
Re: Rendlík zase dělá chybu
No tak hlavně že tam máš ty korejce :-!
19. 11. 2017 08:45
Re: Rendlík zase dělá chybu
Co to je ten vagen?
19. 11. 2017 08:21
Re: Rendlík zase dělá chybu
Tak toho sa Renault nemusi bat. Napriek tomu, ze jazdim koncernom ;-)

Koncern uz davno nie je ziadna kvalita, je to obycajny vergel ako hociktory korejec, francuz a pod. Vsetci su +- ...................