Renault Laguna Coupé: první jízdní dojmy

Renault Laguna Coupé: první jízdní dojmy

 
 

Ještě než dočtete do konce – tohle je nejzdařilejší uplatnění šestiválců, které Renault v posledních deseti letech předvedl. Pobřežní silničky i dálnice okolo portugalského Fara nám daly za pravdu.

Zpátky na zem – zatímco ostří hoši z Renaultu vidí konkurenci Laguny Coupé například i v Audi A5, s rukou na srdci ji můžeme s čistým svědomím postavit prakticky jen k Peugeotu 407 Coupé nebo Alfě GT. Což není vůbec skepse vůči Renaultu, ale opravdu omezená nabídka sportovnějšího odvozu čtyř lidí v rozměrech střední třídy.

Podrobné představení vozu jsme přinesli nedávno, soustředíme se proto na praktické zkušenosti:

Nepřehlédněte
PŘEDSTAVUJEME Renault Laguna Coupé - Laguna pro 2+2

Ve skutečnosti vypadá vůz vyváženěji než na fotografiích. Rozsáhlý stříbrný gril se i přes podobnost s Peugeotem ke kupé velmi hodí a ani výrazný hrb na pátých dveřích kupodivu neruší. Linie střechy spolu s kapkovitým tvarem zadního páru oken nepůsobí násilně a největším překvapením je ucházející výhled dozadu.

K interiéru, který je téměř kopií liftbacku, nemáme výhrad. Za volantem, ve znatelně tužších a tělo lépe držících sedačkách najde optimální polohu i hodně nestandardní postava, ale daleko lepší zprávou jsou sedadla zadní. Přední sedadla totiž disponují snadným odsouváním včetně paměti původní polohy a co víc, dozadu se usadí dva zcela normálně rostlí jedinci! V době, kdy průměrný jedinec leští zbytky vlasů strop a koleny zkoumá probořitelnost předních opěradel pomalu i u MPV, jde o zprávu, která by snad měla vliv na cenu kosočtverečných akcií.

Ale zpět dopředu. Handicapem jsou poměrně těžké dveře, za jejichž zavřením musí jiní než dlouhorucí podniknout nerovnovážný výklon. Velký, ba téměř pravý úhel otevření má zjevně i své nevýhody, uznáváme ale, že argument přístupnosti je vyšší. Byli bychom zvědavi, jak by u vozu vypadal dvojkloub, který známe z excentrického Avantime – musel by být ovšem znatelně inovován.

Jízda s tříapůllitrovým zážehovým šestiválcem o výkonu 175 kW má dva doprovodné jevy – při „běžné“ jízdě do cca 3500 otáček je utlumení hluku motoru téměř dokonalé a spotřeba se pohybuje okolo příjemných osmi až devíti litrů. Šestistupňový automat řadí hladce, ale má to jednu vadu….vůbec netušíme, co to, u všech všudy, spinká pod kapotou. Pohled do technického průkazu je tedy vystřídán tlakem tenisky na plynový pedál a … ejhle, vždyť my máme šestiválec! Od tříapůltisícové hranice nabízí Laguna Coupé skutečně velmi dynamické svezení, v otáčkách držený motor zkouší zpívat a spotřeba leze až ke třinácti litrům…

Třílitrový turbodiesel s maximem výkonu 173 kW má přesně opačnou charakteristiku. Výlety nad 3.500 otáček téměř nemají cenu, všechnu práci zastane agregát pod touto hranicí. Využívá přitom jak měkkého, ale zřetelného přispění turba, tak výborného sladění s tímtéž šestistupňovým automatem. A opět – hluk neprodukuje auto téměř žádný, kromě tichého motoru si uznání zaslouží i nízký aerodynamický hluk od zrcátek či bezrámových předních oken. Připočítáme-li spotřebu, která i při sadistických choutkách nepřekročí osmilitrovou hranici, lze mluvit o optimálním motoru.

Renault Laguna Coupé - motorizace a ceny v ČR
Motor2,0 TCe 1702,0 TCe 2053,5 V6 2402,0 dCi 1502,0 dCi 1752,0 dCi 1803,0 V6 dCi 235
Zdvihový objem [cm3]1998199834981995199519952993
Válce/ventily4/44/46/44/44/44/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]125/5000150/5000175/6000110/4000127/3750131/3750173/3750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]270/3250300/3000330/4400340/2000380/2000400/2000450/1500
Max. rychlost [km/h]220232244210 (210)223222242
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,27,87,49,5 (9,8)8,88,57,3
Komb. spotřeba [l/100 km]8,88,2105,9 (7,0)5,76,57,2
Cena GT [Kč]§789.900,-§§§819.900,-§
Cena Initiale [Kč]§§899.900,-§§§959.900,-

Chlouba Renaultu, systém natáčení zadních kol 4Control, funguje i v Coupé ku prospěchu posádky. Zatímco v malých rychlostech se opačným natočením podílí zadní kola na menší potřebě otáčení volantem, v rychlostech nad 60 km/h se zadní kola natáčejí souhlasně a brání tak přetížení zádě. V praxi to prostě funguje tak, že v ostrých vracečkách, ale i v městském provozu je menší riziko ukroucení rukou, zatímco při rychlé jízdě drží auto stopu i v lehce absurdních kombinacích rychlosti poloměru zatáčky. Systém navíc působí i proti náklonům, takže i klikatou trať lze projet bez zlomení květinky v klopě.

I díky tomuto systému Laguna Coupé neuvěřitelně zkresluje vnímání rychlosti. Efekt dosahuje síly limuzín luxusní třídy, zároveň ale, díky zmíněnému podvozku, umožňuje tyto rychlosti poměrně pohodlně zvládat. Jediným omezením jsou tedy rychlostní limity – uživatel by se měl připravit na to, že mu budou připadat o řád menší. Až pojedete devadesátkou a bude se vám zdát, že jste na městském limitu, dáte mi za pravdu. Příjemné je to hlavně na dálnici, kdy vůz ukrajuje kilometry s chutí hodnou klasiků vyšších tříd. Brzdy jsme ani na horských úsecích neutahali a dobře přístupný zavazadelník se sklopnými zadními opěradly dílo korunuje.

Startovní cena 789.900,-Kč za přeplňovaný zážehový dvoulitr o výkonu 150 kW není nejmenší, vzhledem k použité technice a systému natáčení zadních kol ve standardní výbavě ale nejde o přehnaný požadavek.

Ostatní ceny, zvláště u šestiválců, jsou neméně sebevědomé, i zde se ale platí především za zážitek. Předváděcí vozy už jsou u prodejců, objednávání je možné.

Renault má reálnou šanci zabodovat podstatně silněji, než se mu to zatím povedlo s klasickou Lagunou - a není to jen díky málo obsazenému segmentu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii

Po dubnovém referendu o posílení prezidentských pravomocí…

Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun

Od loňského října do letošního února zvedly teplárny,…

 
 

Tapety

Renault Laguna Coupé Renault Laguna Coupé
Renault Laguna Coupé Renault Laguna Coupé
Renault Laguna Coupé Renault Laguna Coupé
Renault Laguna Coupé Renault Laguna Coupé
 

Přidat názorDiskuse: Renault Laguna Coupé: první jízdní dojmy







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Renault Laguna plošně zlevnil o 60.000 Kč, stojí od 469.900 Kč Renault Laguna plošně zlevnil o 60.000 Kč, stojí od 469.900 Kč

Laguna je nadále dostupná výhradně se vznětovými motory.…

Modernizovaný Renault Laguna: V Česku od 529.900 Kč Modernizovaný Renault Laguna: V Česku od 529.900 Kč

Zástupce Renaultu ve střední třídě prošel drobnými…

 



 
Audi nezajímají driftovací režimy

Audi nezajímají driftovací režimy

Dnes 19:00

Audi Sport odmítá "driftovací" módy svých sportovních modelů. Považuje je za naprosto zbytečné.




Blesk.cz

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci. Potřebují získat 10 procent

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci.…

Hnutí Starostů a nezávislých se sešlo v sobotu už na 9. volebním sněmu. Necelé dvě stovky delegátů si zde volily…

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit se přišly davy lidí i cizinci

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit…

Sobotní dopoledne bylo zasvěcené poslednímu rozloučení s kardinálem Miloslavem Vlkem, jenž skonal před týdnem na…

 

iSport.cz

Tenisový génius letí žebříčkem: Od narození je hluchý, porazil už i Rosola

Tenisový génius letí žebříčkem: Od narození je…

Nikdy neuslyší potlesk fanoušků, jejich povzbuzování ani uznalá slova po vyhraném zápase. Jihokorejský mladík…

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci vás mohou zaskočit!

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci…

PŘÍMO ZE SAN MARINA | Jednu ostudu už si Karel Jarolím v roli trenéra uřízl. Slávisté pamatují, na podzim 2007…

 

Reflex.cz

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Tábor republikánů v americkém Kongresu se dnes vzpamatovává z šoku po páteční prohře ve Sněmovně reprezentantů,…

V New Yorku se prodává úžasný byt legendární herečky Grety Garbo. S původním vybavením a za 150 milionů

V New Yorku se prodává úžasný byt legendární herečky…

Nádherný byt Grety Garbo (1905 – 1990), jedné z nejslavnějších hereček všech dob, se v New Yorku vůbec poprvé…