Renault Laguna Coupé: první jízdní dojmy

Renault Laguna Coupé: první jízdní dojmy

 
 
30.10. 2008 Ondřej Šuch

Ještě než dočtete do konce – tohle je nejzdařilejší uplatnění šestiválců, které Renault v posledních deseti letech předvedl. Pobřežní silničky i dálnice okolo portugalského Fara nám daly za pravdu.

Zpátky na zem – zatímco ostří hoši z Renaultu vidí konkurenci Laguny Coupé například i v Audi A5, s rukou na srdci ji můžeme s čistým svědomím postavit prakticky jen k Peugeotu 407 Coupé nebo Alfě GT. Což není vůbec skepse vůči Renaultu, ale opravdu omezená nabídka sportovnějšího odvozu čtyř lidí v rozměrech střední třídy.

Podrobné představení vozu jsme přinesli nedávno, soustředíme se proto na praktické zkušenosti:

Nepřehlédněte
PŘEDSTAVUJEME Renault Laguna Coupé - Laguna pro 2+2

Ve skutečnosti vypadá vůz vyváženěji než na fotografiích. Rozsáhlý stříbrný gril se i přes podobnost s Peugeotem ke kupé velmi hodí a ani výrazný hrb na pátých dveřích kupodivu neruší. Linie střechy spolu s kapkovitým tvarem zadního páru oken nepůsobí násilně a největším překvapením je ucházející výhled dozadu.

K interiéru, který je téměř kopií liftbacku, nemáme výhrad. Za volantem, ve znatelně tužších a tělo lépe držících sedačkách najde optimální polohu i hodně nestandardní postava, ale daleko lepší zprávou jsou sedadla zadní. Přední sedadla totiž disponují snadným odsouváním včetně paměti původní polohy a co víc, dozadu se usadí dva zcela normálně rostlí jedinci! V době, kdy průměrný jedinec leští zbytky vlasů strop a koleny zkoumá probořitelnost předních opěradel pomalu i u MPV, jde o zprávu, která by snad měla vliv na cenu kosočtverečných akcií.

Ale zpět dopředu. Handicapem jsou poměrně těžké dveře, za jejichž zavřením musí jiní než dlouhorucí podniknout nerovnovážný výklon. Velký, ba téměř pravý úhel otevření má zjevně i své nevýhody, uznáváme ale, že argument přístupnosti je vyšší. Byli bychom zvědavi, jak by u vozu vypadal dvojkloub, který známe z excentrického Avantime – musel by být ovšem znatelně inovován.

Jízda s tříapůllitrovým zážehovým šestiválcem o výkonu 175 kW má dva doprovodné jevy – při „běžné“ jízdě do cca 3500 otáček je utlumení hluku motoru téměř dokonalé a spotřeba se pohybuje okolo příjemných osmi až devíti litrů. Šestistupňový automat řadí hladce, ale má to jednu vadu….vůbec netušíme, co to, u všech všudy, spinká pod kapotou. Pohled do technického průkazu je tedy vystřídán tlakem tenisky na plynový pedál a … ejhle, vždyť my máme šestiválec! Od tříapůltisícové hranice nabízí Laguna Coupé skutečně velmi dynamické svezení, v otáčkách držený motor zkouší zpívat a spotřeba leze až ke třinácti litrům…

Třílitrový turbodiesel s maximem výkonu 173 kW má přesně opačnou charakteristiku. Výlety nad 3.500 otáček téměř nemají cenu, všechnu práci zastane agregát pod touto hranicí. Využívá přitom jak měkkého, ale zřetelného přispění turba, tak výborného sladění s tímtéž šestistupňovým automatem. A opět – hluk neprodukuje auto téměř žádný, kromě tichého motoru si uznání zaslouží i nízký aerodynamický hluk od zrcátek či bezrámových předních oken. Připočítáme-li spotřebu, která i při sadistických choutkách nepřekročí osmilitrovou hranici, lze mluvit o optimálním motoru.

Renault Laguna Coupé - motorizace a ceny v ČR
Motor2,0 TCe 1702,0 TCe 2053,5 V6 2402,0 dCi 1502,0 dCi 1752,0 dCi 1803,0 V6 dCi 235
Zdvihový objem [cm3]1998199834981995199519952993
Válce/ventily4/44/46/44/44/44/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]125/5000150/5000175/6000110/4000127/3750131/3750173/3750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]270/3250300/3000330/4400340/2000380/2000400/2000450/1500
Max. rychlost [km/h]220232244210 (210)223222242
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,27,87,49,5 (9,8)8,88,57,3
Komb. spotřeba [l/100 km]8,88,2105,9 (7,0)5,76,57,2
Cena GT [Kč]§789.900,-§§§819.900,-§
Cena Initiale [Kč]§§899.900,-§§§959.900,-

Chlouba Renaultu, systém natáčení zadních kol 4Control, funguje i v Coupé ku prospěchu posádky. Zatímco v malých rychlostech se opačným natočením podílí zadní kola na menší potřebě otáčení volantem, v rychlostech nad 60 km/h se zadní kola natáčejí souhlasně a brání tak přetížení zádě. V praxi to prostě funguje tak, že v ostrých vracečkách, ale i v městském provozu je menší riziko ukroucení rukou, zatímco při rychlé jízdě drží auto stopu i v lehce absurdních kombinacích rychlosti poloměru zatáčky. Systém navíc působí i proti náklonům, takže i klikatou trať lze projet bez zlomení květinky v klopě.

I díky tomuto systému Laguna Coupé neuvěřitelně zkresluje vnímání rychlosti. Efekt dosahuje síly limuzín luxusní třídy, zároveň ale, díky zmíněnému podvozku, umožňuje tyto rychlosti poměrně pohodlně zvládat. Jediným omezením jsou tedy rychlostní limity – uživatel by se měl připravit na to, že mu budou připadat o řád menší. Až pojedete devadesátkou a bude se vám zdát, že jste na městském limitu, dáte mi za pravdu. Příjemné je to hlavně na dálnici, kdy vůz ukrajuje kilometry s chutí hodnou klasiků vyšších tříd. Brzdy jsme ani na horských úsecích neutahali a dobře přístupný zavazadelník se sklopnými zadními opěradly dílo korunuje.

Startovní cena 789.900,-Kč za přeplňovaný zážehový dvoulitr o výkonu 150 kW není nejmenší, vzhledem k použité technice a systému natáčení zadních kol ve standardní výbavě ale nejde o přehnaný požadavek.

Ostatní ceny, zvláště u šestiválců, jsou neméně sebevědomé, i zde se ale platí především za zážitek. Předváděcí vozy už jsou u prodejců, objednávání je možné.

Renault má reálnou šanci zabodovat podstatně silněji, než se mu to zatím povedlo s klasickou Lagunou - a není to jen díky málo obsazenému segmentu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu

Dopravní komplikace v Německu jdou v posledních letech…

Skála: Kdyby se volba předsedy konala hned po volebním debaklu, dopadlo by to jinak Skála: Kdyby se volba předsedy konala hned po volebním debaklu, dopadlo by to jinak

Předsedou KSČM se po sobotním sjezdu stal opět Vojtěch…

Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch

Nizozemec s českými kořeny Paul Vincent Koch pracoval už…

Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě

Experti Organizace pro zákaz chemických zbraní (OPCW)…

 
 

Tapety

Renault Laguna Coupé Renault Laguna Coupé
Renault Laguna Coupé Renault Laguna Coupé
Renault Laguna Coupé Renault Laguna Coupé
Renault Laguna Coupé Renault Laguna Coupé
 

Přidat názorDiskuse: Renault Laguna Coupé: první jízdní dojmy







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Audi vám tuto část své historie nejspíše připomínat…

 



Ojetý Renault Laguna III (2007-2015): Špatná pověst, lepší auto Ojetý Renault Laguna III (2007-2015): Špatná pověst, lepší auto

Třetí generace laguny v zásadě zcela napravila vše…

Renault Laguna plošně zlevnil o 60.000 Kč, stojí od 469.900 Kč Renault Laguna plošně zlevnil o 60.000 Kč, stojí od 469.900 Kč

Laguna je nadále dostupná výhradně se vznětovými motory.…

 



 
Rozjíždění vozidla „na dvojku“: Škodí autu i vašim nervům!

Rozjíždění vozidla „na dvojku“: Škodí autu i vašim nervům!

Dnes 17:36

K rozjíždění vozidla s manuální převodovkou z klidu slouží první převodový stupeň. Tak se to učí v autoškole. Co když ale při rozjezdu použijete „dvojku“? Co při tom hrozí? A proč je takový rozjezd pomalý a neplynulý?




Blesk.cz

Chlapec s autismem postavil největší repliku Titaniku z lega. Teď doplula do USA

Chlapec s autismem postavil největší repliku…

Největší světovou repliku neslavně proslulého parníku Titanic, která kdy byla sestavena z kostek lega,  trvalo…

„Žena hrdinka.“ Janu Nagyovou navrhli na státní vyznamenání

„Žena hrdinka.“ Janu Nagyovou navrhli na státní vyznamenání

V Poslanecké sněmovně se sešly návrhy na státní vyznamenání, které posoudí příslušný podvýbor. Mezi zasloužilými…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Hašek po remíze: Nemůžeme vždy hrát jako bychom si šňupli kokain

Hašek po remíze: Nemůžeme vždy hrát jako bychom si…

Čtyřikrát za sebou doma na jaře vyhráli, ale popáté brali jen bod. Bohemians po skvělé šňůře v horkém sobotním…

 

Reflex.cz

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

Komunistickou stranu Čech a Moravy nadále povede Vojtěch Filip. Ve druhém kole tajné volby mu delegáti dnešního…

Skoro zázračná špalda: Dávala vojákům sílu do boje a pomáhá s trávením

Skoro zázračná špalda: Dávala vojákům sílu do boje a…

Svatá Hildegarda z Bingenu prý prohlásila: „Kdyby už člověk nemohl nic jíst a nic mu nepomáhalo, špalda jej…