Renault Laguna Coupé: první jízdní dojmy

Renault Laguna Coupé: první jízdní dojmy

 
 

Ještě než dočtete do konce – tohle je nejzdařilejší uplatnění šestiválců, které Renault v posledních deseti letech předvedl. Pobřežní silničky i dálnice okolo portugalského Fara nám daly za pravdu.

Zpátky na zem – zatímco ostří hoši z Renaultu vidí konkurenci Laguny Coupé například i v Audi A5, s rukou na srdci ji můžeme s čistým svědomím postavit prakticky jen k Peugeotu 407 Coupé nebo Alfě GT. Což není vůbec skepse vůči Renaultu, ale opravdu omezená nabídka sportovnějšího odvozu čtyř lidí v rozměrech střední třídy.

Podrobné představení vozu jsme přinesli nedávno, soustředíme se proto na praktické zkušenosti:

Nepřehlédněte
PŘEDSTAVUJEME Renault Laguna Coupé - Laguna pro 2+2

Ve skutečnosti vypadá vůz vyváženěji než na fotografiích. Rozsáhlý stříbrný gril se i přes podobnost s Peugeotem ke kupé velmi hodí a ani výrazný hrb na pátých dveřích kupodivu neruší. Linie střechy spolu s kapkovitým tvarem zadního páru oken nepůsobí násilně a největším překvapením je ucházející výhled dozadu.

K interiéru, který je téměř kopií liftbacku, nemáme výhrad. Za volantem, ve znatelně tužších a tělo lépe držících sedačkách najde optimální polohu i hodně nestandardní postava, ale daleko lepší zprávou jsou sedadla zadní. Přední sedadla totiž disponují snadným odsouváním včetně paměti původní polohy a co víc, dozadu se usadí dva zcela normálně rostlí jedinci! V době, kdy průměrný jedinec leští zbytky vlasů strop a koleny zkoumá probořitelnost předních opěradel pomalu i u MPV, jde o zprávu, která by snad měla vliv na cenu kosočtverečných akcií.

Ale zpět dopředu. Handicapem jsou poměrně těžké dveře, za jejichž zavřením musí jiní než dlouhorucí podniknout nerovnovážný výklon. Velký, ba téměř pravý úhel otevření má zjevně i své nevýhody, uznáváme ale, že argument přístupnosti je vyšší. Byli bychom zvědavi, jak by u vozu vypadal dvojkloub, který známe z excentrického Avantime – musel by být ovšem znatelně inovován.

Jízda s tříapůllitrovým zážehovým šestiválcem o výkonu 175 kW má dva doprovodné jevy – při „běžné“ jízdě do cca 3500 otáček je utlumení hluku motoru téměř dokonalé a spotřeba se pohybuje okolo příjemných osmi až devíti litrů. Šestistupňový automat řadí hladce, ale má to jednu vadu….vůbec netušíme, co to, u všech všudy, spinká pod kapotou. Pohled do technického průkazu je tedy vystřídán tlakem tenisky na plynový pedál a … ejhle, vždyť my máme šestiválec! Od tříapůltisícové hranice nabízí Laguna Coupé skutečně velmi dynamické svezení, v otáčkách držený motor zkouší zpívat a spotřeba leze až ke třinácti litrům…

Třílitrový turbodiesel s maximem výkonu 173 kW má přesně opačnou charakteristiku. Výlety nad 3.500 otáček téměř nemají cenu, všechnu práci zastane agregát pod touto hranicí. Využívá přitom jak měkkého, ale zřetelného přispění turba, tak výborného sladění s tímtéž šestistupňovým automatem. A opět – hluk neprodukuje auto téměř žádný, kromě tichého motoru si uznání zaslouží i nízký aerodynamický hluk od zrcátek či bezrámových předních oken. Připočítáme-li spotřebu, která i při sadistických choutkách nepřekročí osmilitrovou hranici, lze mluvit o optimálním motoru.

Renault Laguna Coupé - motorizace a ceny v ČR
Motor2,0 TCe 1702,0 TCe 2053,5 V6 2402,0 dCi 1502,0 dCi 1752,0 dCi 1803,0 V6 dCi 235
Zdvihový objem [cm3]1998199834981995199519952993
Válce/ventily4/44/46/44/44/44/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]125/5000150/5000175/6000110/4000127/3750131/3750173/3750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]270/3250300/3000330/4400340/2000380/2000400/2000450/1500
Max. rychlost [km/h]220232244210 (210)223222242
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,27,87,49,5 (9,8)8,88,57,3
Komb. spotřeba [l/100 km]8,88,2105,9 (7,0)5,76,57,2
Cena GT [Kč]§789.900,-§§§819.900,-§
Cena Initiale [Kč]§§899.900,-§§§959.900,-

Chlouba Renaultu, systém natáčení zadních kol 4Control, funguje i v Coupé ku prospěchu posádky. Zatímco v malých rychlostech se opačným natočením podílí zadní kola na menší potřebě otáčení volantem, v rychlostech nad 60 km/h se zadní kola natáčejí souhlasně a brání tak přetížení zádě. V praxi to prostě funguje tak, že v ostrých vracečkách, ale i v městském provozu je menší riziko ukroucení rukou, zatímco při rychlé jízdě drží auto stopu i v lehce absurdních kombinacích rychlosti poloměru zatáčky. Systém navíc působí i proti náklonům, takže i klikatou trať lze projet bez zlomení květinky v klopě.

I díky tomuto systému Laguna Coupé neuvěřitelně zkresluje vnímání rychlosti. Efekt dosahuje síly limuzín luxusní třídy, zároveň ale, díky zmíněnému podvozku, umožňuje tyto rychlosti poměrně pohodlně zvládat. Jediným omezením jsou tedy rychlostní limity – uživatel by se měl připravit na to, že mu budou připadat o řád menší. Až pojedete devadesátkou a bude se vám zdát, že jste na městském limitu, dáte mi za pravdu. Příjemné je to hlavně na dálnici, kdy vůz ukrajuje kilometry s chutí hodnou klasiků vyšších tříd. Brzdy jsme ani na horských úsecích neutahali a dobře přístupný zavazadelník se sklopnými zadními opěradly dílo korunuje.

Startovní cena 789.900,-Kč za přeplňovaný zážehový dvoulitr o výkonu 150 kW není nejmenší, vzhledem k použité technice a systému natáčení zadních kol ve standardní výbavě ale nejde o přehnaný požadavek.

Ostatní ceny, zvláště u šestiválců, jsou neméně sebevědomé, i zde se ale platí především za zážitek. Předváděcí vozy už jsou u prodejců, objednávání je možné.

Renault má reálnou šanci zabodovat podstatně silněji, než se mu to zatím povedlo s klasickou Lagunou - a není to jen díky málo obsazenému segmentu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Noví roboti v Praze nýtují dveře do airbusů Noví roboti v Praze nýtují dveře do airbusů

Na dodávky hotových dveří do airbusů připadá takřka…

Skanska Property koupila developerský projekt na novou část Holešovic Skanska Property koupila developerský projekt na novou část Holešovic

Místo bývalé továrny na betonové dílce vyroste za…

Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy

"Chtěli bychom do České republiky během pár let přinést…

České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců

Společnosti v České Republice nevěnují větší pozornost…

 
 

Tapety

Renault Laguna Coupé Renault Laguna Coupé
Renault Laguna Coupé Renault Laguna Coupé
Renault Laguna Coupé Renault Laguna Coupé
Renault Laguna Coupé Renault Laguna Coupé
 

Přidat názorDiskuse: Renault Laguna Coupé: první jízdní dojmy







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

 




Renault Laguna plošně zlevnil o 60.000 Kč, stojí od 469.900 Kč Renault Laguna plošně zlevnil o 60.000 Kč, stojí od 469.900 Kč

Laguna je nadále dostupná výhradně se vznětovými motory.…

Modernizovaný Renault Laguna: V Česku od 529.900 Kč Modernizovaný Renault Laguna: V Česku od 529.900 Kč

Zástupce Renaultu ve střední třídě prošel drobnými…

 



 
Ford Mustang Cobra R: Prototyp ročníku 1992 unikl destrukci, dnes je unikátem

Ford Mustang Cobra R: Prototyp unikl destrukci, dnes je unikátem

Včera

Ford vyrobil na konci produkce 3. generace limitku Cobra R. Měla i své předprodukční prototypy, jeden z nich se dochoval...




Blesk.cz

Střelba v Chomutově: Radek zemřel před očima matky, popsala svědkyně

Střelba v Chomutově: Radek zemřel před očima matky,…

Křik, nadávky, zběsilá jízda po sídlišti, lidé uskakují a řinčí plech nabouraných aut. To vše předcházelo…

Matka zavřela malé děti v kufru a šla na nákup. Ve vedru zoufale volaly o pomoc

Matka zavřela malé děti v kufru a šla na nákup. Ve…

Obvinění z týrání dětí si vyslechla Tori Castillová z města Riverdale v Utahu. Své dvě malé děti totiž v horkém…

 

iSport.cz

Petržela: Nikam bychom nedošli, kdybych si hrál na skromného blbečka

Petržela: Nikam bychom nedošli, kdybych si hrál na…

Splnil, co na začátku sezony až nezvykle sebevědomě slíbil. Vzpomínáte? Do začátku druholigové sezony scházelo…

Pořád to ve mně je, jásala po vítězství Kvitová, když osušila slzy

Pořád to ve mně je, jásala po vítězství Kvitová,…

PŘÍMO Z PAŘÍŽE | Mezi novináře přišla v tričku se stejným nápisem, jako měli její nejbližší na tribuně. Kuráž,…

 

Reflex.cz

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí ji pochválil a navrhl na cenu děkana. Případ vzbudil rozpaky a údiv

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí…

Je samozřejmě možné, že jsme Kryštofa Ambrůze z Fakulty výtvarných umění VUT nepochopili. Druhá možnost je ale…

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský prezident Atambajev je hudební hvězdou

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský…

Prezidenta Kyrgyzstánu Almazbeka Atambajeva (60) zná u nás jen málokdo. Ale ve své zemi to není jenom známý…