Renault v loňském roce zvýšil prodej o tři procenta, čeká oživení v Evropě
Renault loni zvýšil celosvětový prodej o 3,1 % na 2,63 milionu vozů. Jeho zástupci předpověděli, že evropský trh letos stoupne o procento poté, co v předchozích šesti letech klesal.
V loňském roce se celková poptávka po automobilech v Evropě snížila o 1,7 %, samotný Renault však na tomto trhu zvýšil prodej o 2,4 procenta. K růstu přispěla expanze značky Dacia na nové trhy.
Divize Dacia byla loni hlavním motorem růstu automobilky Renault. Celosvětový prodej vozů Dacia se zvýšil téměř o pětinu, zatímco prodej Renaultů stoupl o pouhých 0,4 procenta.
Francouzský konkurent PSA Peugeot Citroën oznámil, že jeho celosvětový prodej se loni propadl téměř o pět procent na 2,82 milionu vozů kvůli slabé poptávce v Evropě. Ztrátová PSA patří mezi podniky, na které měl největší dopad kolaps evropského automobilového trhu. Firma nyní pracuje na navýšení kapitálu, díky kterému by v ní měla získat podíl čínská automobilka Dongfeng Motor.