Renault se vrátí do vyšší střední třídy, zvolí konvenční karoserii
Působení Renaultu ve vyšší střední třídě patří k zajímavým kapitolám automobilové historie. Na počátku stojí Renault 16, evropské Auto roku 1966 a jeden z prvních rodinných hatchbacků, který se vyráběl 15 let. Dohromady vzniklo přes 1,8 milionu aut a tento model posloužil jako zdroj inspirace pro současného šéfdesignéra Patricka le Quémenta.
Liftback Renault 20/30 z let 1975-84 takového úspěchu nedosáhl (dohromady 770 tisíc ks), avšak připravil půdu pro Renault 25 uvedený v roce 1985, nejúspěšnější velký Renault vůbec (za šest let vzniklo 780 tisíc ks). Labutí písní této koncepce se stal Safrane (1992-99). Jeho nástupcem byl kontroverzní Vel Satis, který spojil platformu vyšší střední třídy s velkoprostorovou koncepcí.
Kvůli slabým prodejním výsledkům se Vel Satis přestal vyrábět loni, ale už v roce 2011 přijde náhrada. Nový model bude mít stejný původ jako SUV Koleos, to znamená, že Renault sáhne do portfolia své korejské dcery se značkou Samsung.
Sedan Samsung SM5, vůz s karoserií dlouhou 4,9 metru, se od roku 1998 prodává ve východní Asii. Aktuální, v pořadí třetí generace se představila loni a využívá techniku Renaultu Laguna. Nabízí se jen s dvoulitrovým zážehovým motorem o výkonu 103 kW, ale aby tento model obstál v konkurenci prémiových automobilek i například německého Opelu Insignia, počítá se s dieselovými motory i s benzinovým šestiválcem. Německý tisk spekuluje také o tom, že by Renault mohl částečně využít motorářské techniky Daimleru, se kterým nedávno podepsal dohodu o utvoření aliance.