Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault se vrátí do vyšší střední třídy, zvolí konvenční karoserii

Diskuze (109)
O návratu Renaultu do segmentu vyšší střední třídy se spekuluje už několik měsíců, nyní ale tyto informace potvrdily zdroje agentury DPA.

Působení Renaultu ve vyšší střední třídě patří k zajímavým kapitolám automobilové historie. Na počátku stojí Renault 16, evropské Auto roku 1966 a jeden z prvních rodinných hatchbacků, který se vyráběl 15 let. Dohromady vzniklo přes 1,8 milionu aut a tento model posloužil jako zdroj inspirace pro současného šéfdesignéra Patricka le Quémenta.

Liftback Renault 20/30 z let 1975-84 takového úspěchu nedosáhl (dohromady 770 tisíc ks), avšak připravil půdu pro Renault 25 uvedený v roce 1985, nejúspěšnější velký Renault vůbec (za šest let vzniklo 780 tisíc ks). Labutí písní této koncepce se stal Safrane (1992-99). Jeho nástupcem byl kontroverzní Vel Satis, který spojil platformu vyšší střední třídy s velkoprostorovou koncepcí.

Kvůli slabým prodejním výsledkům se Vel Satis přestal vyrábět loni, ale už v roce 2011 přijde náhrada. Nový model bude mít stejný původ jako SUV Koleos, to znamená, že Renault sáhne do portfolia své korejské dcery se značkou Samsung.

Sedan Samsung SM5, vůz s karoserií dlouhou 4,9 metru, se od roku 1998 prodává ve východní Asii. Aktuální, v pořadí třetí generace se představila loni a využívá techniku Renaultu Laguna. Nabízí se jen s dvoulitrovým zážehovým motorem o výkonu 103 kW, ale aby tento model obstál v konkurenci prémiových automobilek i například německého Opelu Insignia, počítá se s dieselovými motory i s benzinovým šestiválcem. Německý tisk spekuluje také o tom, že by Renault mohl částečně využít motorářské techniky Daimleru, se kterým nedávno podepsal dohodu o utvoření aliance.

Diskuze (109)
16. 4. 2010 09:38
Re: Logický krok
:yes: >:D >:D >:D
16. 4. 2010 09:36
Re: Už se těším
Rencek montoje do Laguny klasický 6stupňový Aisin (bere ho víc značek, např. i Saab). Je to normální automat, žádná tragédie, ale taky žádný zázrak. Kdo si ale bude kupovat automat do rodinného vozu střední třídy kvůli sportování? Ano, hydrodynamický měnič nikdy nedosáhne časy jako dvouspojka, a spotřeba (hlavně ve městě) taky bude citelně nad manuálem, ale pro běžné ježdění je to plně postačující. Skusil jsem to v Saabu 9-3 1.9TiD a ten automat byl úplně v pohodě. Nejlepší je skutečně vyskoušet na vlastní kůži. Samozřejmě se to nedá porovnávat se supermoderními 8st v BMW, ale to je nebe a dudy ve všech směrech. ;-)
15. 4. 2010 21:18
Re: Logický krok
Však lze předpokládat, že i tento nejvyšší model bude "výkladní skříň" technologií Renaultu, když bude umět nabídnout špičkový V6 benzín i diesel, pravděpodobně natáčecí zadní nápravu, atd. Já jen nerozumím, jak můžeš ignorovat skutečnost, že určité segmenty trhu vyžadují neokázalý velký sedan (přičemž hvězda na kapotě je pro ně tudíž handicap). Zářným příkladem budiž zastoupení velkých firem, která pro své zaměstnance potřebují pohodlné a luxusní auto na dlouhé cesty, ale nechtějí "provokovat proletariát" hvězdou na kapotě - zvláště právě ve Francii je toto velmi aktuální nota. Ale to už bych se opakoval, jak to je, jsem napsal výše. Pokud máš dojem, že ve vedení Renaultu jeden žabožrout jednoho dne po ranní kávě (která musela být zřejmě extra silná) zvolal: "Mám nápad! Vypálíme skopčákům rybník přebouchaným Samsungem." a druhý mu na to odvětil: "Tak jo.", není ti pomoci.
15. 4. 2010 21:08
Re: Logický krok
Zesměšňuješ se akorát ty sám, mistře Navtechu. :no: Cenová politika českého zastoupení je sice velmi "agresivní", ale v jiných státech tomu tak zdaleka není (kdosi si s tím před časem dal tu práci a zjistil, že ve většině zemí EU včetně Německa se základní Megane prodává dráž než základní Golf).
Re: Logický krok
Dík za nahrávku gti.
Tebou vymyšlený Supermainstream NEEXISTUJE, takže argumenty v tomto kontextu jsou absolutně liché.
A Phaeton? No škoda slov.

Pravdu mám já, že ve středním proudu zkrátka není žádná štika a v případě trefy do černého svým způsobem by mohl Rencek i té prémii vlastně konkurovat. Dominantní prémie je zase jenom proto, že neí v daném segmentu žádnej solokapr ve středním proudu. :yes: