Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Ibiza ST: Nové fotografie

Ondřej Láník
Diskuze (19)
SEAT minulý týden zveřejnil první fotografie nového přírůstku do rodiny Ibiza, teď jsou zde další pohledy, a taky přesnější vnější rozměry.

Třetí karosářskou variantou modelové řady Ibiza je kombi, které se vyklubalo z konceptu IBZ. Objem zavazadlového prostoru nebyl pro SEAT absolutní prioritou, ale i tak je v nenápadné zádi k dispozici 430 l.

Malé kombi ST, které doplňuje větší kombi Exeo ST, má délku 4227 mm, výšku 1445 mm a šířku 1693 mm. Rozvor měří 2469 mm a je tedy shodný jako u španělského hatchbacku. Šířka ani výška se nezměnily, Ibiza ST je však o 175 mm delší než výchozí model. Expresivně ostré rysy krátké Ibizy designéři rozvinuli a aplikovali na karoserii, která má aspirovat na titul nejkrásnější kombi ve třídě.

S délkou 4227 mm je Ibiza ST jen o 12 mm kratší než Fabia Combi, která měří 4239 mm. Fabia je však o 52 mm užší.

Novou zadní část karoserie se pokusili designéři Ibizy ST k původnímu hatchbacku připojit citlivě. Z bočního profilu je viděl klasická linie oken a štíhlé třetí boční okénko, velmi podobné tomu, které má Audi A3 Sportback. Na zadním čele zaujmou nízké a široké koncové svítilny, které se protáhly až na výklopné víko, což je designový prvek, jaký ani Fabia Combi, ani konkurenční Peugeot 207 SW a Renault Clio GrandTour nemají.

Zavazadlový prostor Ibizy ST má základní objem 430 l. Fabia Combi nabízí 505 l (je-li vozidlo vybaveno rezervou pak 480 l), Peugeot 207 SW udává základní objem 337 l, Renault Clio Grandtour 439 l.

Paleta naftových jednotek Ibizy ST se skládá výhradně z nových motorů se vstřikováním common-rail, základem bude nový tříválec 1,2 TDI CR pro verzi Ecomotive, běžné turbodieselové motorizace dostanou jednotky 1,6 TDI CR se 66 a 77 kW.

Zážehový základ tvoří tříválce 1,2 HTP (44 a 51 kW), pod vrcholem v podobě přeplňovaného čtyřválce 1,2 TSI, zůstane klasický čtyřválec 1,4 16V.

V nabídce by se měla objevit sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG.

Světová premiéra byla ohlášena na autosalon do Ženevy.

Ondřej Láník
Diskuze (19)
10. 2. 2010 01:57
Re: Hezké
přesně tak, mě se taky zamlouvá, rozměrově +- stejná jako muj L&K Combi a designově mezi malými kombi taky nejlepší (až tedy na tu palubky, tu i Ibizy nejak nemuzu uplne zkousnout) takže bych to v budoucnu viděl možná jako nástupce, lae jak píšete s těmi many, to už pak člověk taky přemejšlí nad Focusem, kterej je větší, má lepší výbavu atd..
Avatar - kopamt
9. 2. 2010 22:27
Re: Barva vs kola
vyzera na foto jak zlata metaliza, trochu ma to pletie, možno vrhnu na trh nove odtiene? momentalne mam - crono yellow, slniečková je fajn ;-)
Avatar - twistedTSD
9. 2. 2010 18:04
Re: Zmena filozofie
taky bych to tak videl :yes:
Avatar - iudex
9. 2. 2010 15:54
Re: Zmena filozofie
No vidís, to uz je ovela lepsie zdovodnený názor, s ktorým sa dá i súhlasit.
Napriek tomu som presvedcený, ze kombi malej ci niszej strednej triedy by malo výkonovo zacínat o nieco vyssie, ako základné hatchbacky (napr. Ibiza HB 1,2 - 44 kW/ combi 1,2 - 51 kW; Golf 1,4 - 59 kW/Golf Variant 1,6 - 75 kW).
Avatar - iudex
9. 2. 2010 14:26
Re: Zmena filozofie
To je síce formálne správna, avsak pomýlená argumentácia. Je totiz urcitý vseobecne respektovaný minimálny standard výkonu v triede. Aplikujúc Tvoju logiku na iné triedy: aj Audi A8 by iste dokázalo íst s motorom dajme tomu 1,6 - 74 kW (a maximálnu rýchlost 130 by prekonalo). A nedáva sa don, nakolko sa vseobecne akceptuje ako základ pre túto triedu +/- 200 koní.
Preto sa nazdávam, ze 44 kW pre 1. kombi, urcené na prepravu viac osob vrátane batoziny a 2. so sportovým image je málo. Tot vsjo.