SEAT Ibiza ST: Čtvrté malé kombi (technická data a nové fotografie)
Třetí karosářskou verzí Ibizy - po třídveřovém a pětidveřovém hatchbacku - je kombi. Nástupce Cordoby Vario má tvary výrazně odlišné od všeho, co jsme v této kategorii dosud znali.
Nové malé kombi se vyklubalo z konceptu IBZ. Objem zavazadlového prostoru evidentně nebyl pro SEAT absolutní prioritou, ale i tak je v nenápadné zádi zavazadelník s velikostí přiměřenou rodinným potřebám.
Malé kombi Ibiza ST, které doplňuje větší kombi Exeo ST, má délku 4227 mm, výšku 1445 mm a šířku 1693 mm. Rozvor měří 2469 mm a je tedy shodný jako u španělského hatchbacku. Šířka ani výška se nezměnily, Ibiza ST je však o 175 mm delší než výchozí model. Expresivně ostré rysy krátké Ibizy designéři rozvinuli a aplikovali na karoserii, která má aspirovat na titul nejkrásnější kombi ve třídě.
Novou zadní část karoserie se pokusili designéři Ibizy ST k původnímu hatchbacku připojit citlivě. Z bočního profilu je viděl klasická linie oken a štíhlé třetí boční okénko, velmi podobné tomu, které má Audi A3 Sportback. Na zadním čele zaujmou nízké a široké koncové svítilny, které se protáhly až na výklopné víko, což je designový prvek, jaký ani Fabia Combi, ani konkurenční Peugeot 207 SW a Renault Clio GrandTour nemají.
Zavazadlový prostor Ibizy ST má základní objem 430 l. Fabia Combi nabízí 505 l (je-li vozidlo vybaveno rezervou pak 480 l), Peugeot pro svůj 207 SW udává základní objem 337 l, Renault Clio Grandtour má pro zavazadla vyhrazeno v zádi 439 l.
Malá kombi - srovnání základních rozměrů | ||||
Model | Ibiza ST | Fabia Combi | 207 SW | Clio Grandtour |
Délka [mm] | 4227 | 4247 | 4149 | 4228 |
Šířka [mm] | 1693 | 1642 | 1748 | 1719 |
Výška [mm] | 1445 | 1498 | 1519 | 1513 |
Rozvor [mm] | 2469 | 2451 | 2540 | 2575 |
Zavazadlový prostor [l] | 430/1164 | 480 (505)/1485 | 337/1258 | 439/1277 |
Zážehový základ tvoří tříválce 1,2 HTP (51 kW), pod vrcholem v podobě přeplňovaného čtyřválce 1,2 TSI, zůstane klasický čtyřválec 1,4 16V (63 kW). Motory TSI budou dodávány s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou nebo se sedmistupňovým DSG.
Poprvé bude v Ibize ST kombinován motor 1,2 TSI (77 kW) se systémem stop/start. Model označovaný ECOMOTIVE Technology bude mít díky tomu nižší spotřebu paliva v městské části cyklu, což se na kombinované hodnotě spotřeby odrazí snížením na 5,1 l/100km.
SEAT Ibiza ST - Zážehové motory | |||
Zážehové motory | 1,2 | 1,4 16V | 1,2 TSI (77 kW) |
Převodovka | 5M | 5M | 5M (7DSG) |
Zdvihový objem [cm3] | 1198 | 1390 | 1197 |
Válce/ventily | 3/4 | 4/4 | 4/2 |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 51/5400 | 63/5000 | 77/5000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1] | 112/3000 | 132/3800 | 175/1550–4100 |
Max. rychlost [km/h] | 163 | 177 | 190 (190) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 14,6 | 12,4 | 10,2 (10,0) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,5 | 5,9 | 5,3 (5,3) |
Paleta naftových jednotek Ibizy ST se skládá výhradně z nových motorů, základem bude nový tříválec 1,2 TDI CR (55 kW), v nabídce budou dále jednotky 1,6 TDI CR se 66 a 77 kW.
Nový tříválec 1,2 TDI (55 kW) z Pola Bluemotion, který brzy dostane i Fabia Greenline, dostal stejně jako jeho předchůdci vyvažovací hřídel, novinkou je však systém vstřikování common-rail, v tomto případě s maximálním vstřikovacím tlakem 1800 bar a až šesti jednotlivými vstřiky během jednoho pracovního cyklu. Kombinovaná spotřeba Ibizy ST s tříválcem se dostala ke 3,9 l/100 km.
SEAT Ibiza ST - Vznětové motory | |||
Vznětové motory | 1,2 TDI CR | 1,6 TDI CR | 1,6 TDI CR |
Zdvihový objem [cm3] | 1199 | 1598 | 1598 |
Válce/ventily | 3/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 55/4000 | 66/4200 | 77/4400 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1] | 180/1500–3450 | 230/1500–2500 | 250/1500–2500 |
Max. rychlost [km/h] | 168 | 178 | 188 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 14,5 | 12,2 | 10,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 3,9 | 4,2 | 4,2 |
Od konkurenčních malých kombi se bude chtít Ibiza ST odlišit nejen designem, ale taky několika prvky výbavy. Stabilizační systém zvládá mimo základních bezpečnostních zásahů taky simulovat funkci svorného diferenciálu (XDS) přibrzďováním kola při akceleraci v zatáčce. Ibiza ST Sport dostane odlišné nastavení podvozku s tužším odpružením a zvětšeným průřezem příčných stabilizátorů. Pro výbavu Sport je vyhrazen ve třídě levných kombi vzácný prvek příplatkové výbavy: bi-xenonové adaptivní světlomety.