reklama


SEAT Ibiza ST: Čtvrté malé kombi (technická data a nové fotografie)

SEAT Ibiza ST: Čtvrté malé kombi (technická data a nové fotografie)

 
 

Ve Španělsku v těchto dnech začíná mezinárodní novinářská prezentace nové Ibizy ST, a tak SEAT zveřejnil nové fotografie, technická data a další podrobnosti o novém přírůstku svého výrobního programu.

Třetí karosářskou verzí Ibizy - po třídveřovém a pětidveřovém hatchbacku - je kombi. Nástupce Cordoby Vario má tvary výrazně odlišné od všeho, co jsme v této kategorii dosud znali.

Nové malé kombi se vyklubalo z konceptu IBZ. Objem zavazadlového prostoru evidentně nebyl pro SEAT absolutní prioritou, ale i tak je v nenápadné zádi zavazadelník s velikostí přiměřenou rodinným potřebám.

Malé kombi Ibiza ST, které doplňuje větší kombi Exeo ST, má délku 4227 mm, výšku 1445 mm a šířku 1693 mm. Rozvor měří 2469 mm a je tedy shodný jako u španělského hatchbacku. Šířka ani výška se nezměnily, Ibiza ST je však o 175 mm delší než výchozí model. Expresivně ostré rysy krátké Ibizy designéři rozvinuli a aplikovali na karoserii, která má aspirovat na titul nejkrásnější kombi ve třídě.

Novou zadní část karoserie se pokusili designéři Ibizy ST k původnímu hatchbacku připojit citlivě. Z bočního profilu je viděl klasická linie oken a štíhlé třetí boční okénko, velmi podobné tomu, které má Audi A3 Sportback. Na zadním čele zaujmou nízké a široké koncové svítilny, které se protáhly až na výklopné víko, což je designový prvek, jaký ani Fabia Combi, ani konkurenční Peugeot 207 SW a Renault Clio GrandTour nemají.

Zavazadlový prostor Ibizy ST má základní objem 430 l. Fabia Combi nabízí 505 l (je-li vozidlo vybaveno rezervou pak 480 l), Peugeot pro svůj 207 SW udává základní objem 337 l, Renault Clio Grandtour má pro zavazadla vyhrazeno v zádi 439 l.

Malá kombi - srovnání základních rozměrů
ModelIbiza STFabia Combi207 SWClio Grandtour
Délka [mm]4227424741494228
Šířka [mm]1693164217481719
Výška [mm]1445149815191513
Rozvor [mm]2469245125402575
Zavazadlový prostor [l]430/1164480 (505)/1485337/1258439/1277

Zážehový základ tvoří tříválce 1,2 HTP (51 kW), pod vrcholem v podobě přeplňovaného čtyřválce 1,2 TSI, zůstane klasický čtyřválec 1,4 16V (63 kW). Motory TSI budou dodávány s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou nebo se sedmistupňovým DSG.

Poprvé bude v Ibize ST kombinován motor 1,2 TSI (77 kW) se systémem stop/start. Model označovaný ECOMOTIVE Technology bude mít díky tomu nižší spotřebu paliva v městské části cyklu, což se na kombinované hodnotě spotřeby odrazí snížením na 5,1 l/100km.

SEAT Ibiza ST - Zážehové motory
Zážehové motory1,21,4 16V1,2 TSI (77 kW)
Převodovka5M5M5M (7DSG)
Zdvihový objem [cm3]119813901197
Válce/ventily3/44/44/2
Nejvyšší výkon [kW/min-1]51/540063/500077/5000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]112/3000132/3800175/1550–4100
Max. rychlost [km/h]163177190 (190)
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,612,410,2 (10,0)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,55,95,3 (5,3)

Paleta naftových jednotek Ibizy ST se skládá výhradně z nových motorů, základem bude nový tříválec 1,2 TDI CR (55 kW), v nabídce budou dále jednotky 1,6 TDI CR se 66 a 77 kW.

Nový tříválec 1,2 TDI (55 kW) z Pola Bluemotion, který brzy dostane i Fabia Greenline, dostal stejně jako jeho předchůdci vyvažovací hřídel, novinkou je však systém vstřikování common-rail, v tomto případě s maximálním vstřikovacím tlakem 1800 bar a až šesti jednotlivými vstřiky během jednoho pracovního cyklu. Kombinovaná spotřeba Ibizy ST s tříválcem se dostala ke 3,9 l/100 km.

SEAT Ibiza ST - Vznětové motory
Vznětové motory1,2 TDI CR1,6 TDI CR1,6 TDI CR
Zdvihový objem [cm3]119915981598
Válce/ventily3/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]55/400066/420077/4400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]180/1500–3450230/1500–2500250/1500–2500
Max. rychlost [km/h]168178188
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,512,210,9
Komb. spotřeba [l/100 km]3,94,24,2

Od konkurenčních malých kombi se bude chtít Ibiza ST odlišit nejen designem, ale taky několika prvky výbavy. Stabilizační systém zvládá mimo základních bezpečnostních zásahů taky simulovat funkci svorného diferenciálu (XDS) přibrzďováním kola při akceleraci v zatáčce. Ibiza ST Sport dostane odlišné nastavení podvozku s tužším odpružením a zvětšeným průřezem příčných stabilizátorů. Pro výbavu Sport je vyhrazen ve třídě levných kombi vzácný prvek příplatkové výbavy: bi-xenonové adaptivní světlomety.

Anketa

Nejhezčím malým kombi dnes je
Spolupracujeme s TipCars.com
Provozovat historický palác fakt není ziskové, říká Konstantin z Lichtenštejna Provozovat historický palác fakt není ziskové, říká Konstantin z Lichtenštejna

Na české území přišli Lichtenštejnové už za Přemysla…

Zápisník Jany Havligerové: To zase byl týden Zápisník Jany Havligerové: To zase byl týden

Strana zelených o víkendu sjezdovala. Nově bude používat…

Prodej potravin a módy z e-shopů skokově roste, mobilem nakupují i senioři Prodej potravin a módy z e-shopů skokově roste, mobilem nakupují i senioři

Navzdory obtížné logistice jsou potraviny nejrychleji…

Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: SEAT Ibiza ST: Čtvrté malé kombi…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Seat Ibiza 1.0 TSI vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – Jsou tři lepší než čtyři? Seat Ibiza 1.0 TSI vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – Jsou tři lepší než čtyři?

Motory obou našich soků mají výkon 81 kW, liší se však…

Seat Ibiza Cupra: Síla upsizingu (+video) Seat Ibiza Cupra: Síla upsizingu (+video)

Vydali jsme se do španělské Barcelony vyzkoušet si…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Gott se zuby nehty brání otřesnému nařčení: Nejsem hypochondr!

Gott se zuby nehty brání otřesnému nařčení: Nejsem…

Když je vám špatně, odkládáte cestu k lékaři na úplně tu nejposlednější chvíli? To byste možná neměli. Ale také…

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41): Věří, že bude znovu chodit?

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41):…

V poslední době se Michalu Jančaříkovi (41) lepí smůla na paty. Nejdřív ho zlobila ledvina, po transplantaci se…

 

iSport.cz

Gentleman Federer? Legendě ruply nervy, vzteky rozházela věci

Gentleman Federer? Legendě ruply nervy, vzteky…

Má pověst gentlemana, v osmifinále Australian Open to však Roger Federer vůbec nepotvrdil. V zápase s japonským…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a Islámu – Le Penovou, Wildersem či Frauke Petryovou

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a…

Poslanec Tomio Okamura se v těchto dnech ocitl v „objetí“ s významnými evropskými politiky, kteří stále více…

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

 
 
reklama