Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat slaví úspěšný rok. Má novou vlajkovou loď, značku i slibná partnerství

Stanislav Kolman
Diskuze (9)
Španělská automobilka už pár dní před koncem roku ví, že ten letošní pro ni bude v mnoha ohledech rekordní. Zpětně se ohlíží za všemi úspěchy z posledních dvanácti měsíců.

Prvním a zřejmě nejdůležitějším kladným počinem letošního roku jsou pro automobilku Seat prodejní výsledky. Už loni se Španělům dařilo: 470.000 prodaných aut a zisk 281 milionů eur, to jsou slušná čísla. A letos to prý bude ještě lepší. Vždyť už v listopadu měla značka na svém kontě 492.300 dodaných automobilů a vůbec poprvé by se mohla dostat přes půl milionu prodaných vozů ročně.

Na růstu Seatu se letos citelně podílel i příjezd nové vlajkové lodi – sedmimístného SUV Tarraco. Sourozenec Kodiaqu a Tiguanu Allspace jsme nejen viděli při jeho odhalení, ale v rámci mezinárodních jízd jsme se již svezli a sbírali první dojmy. Připomeňme, že Tarraco získalo jméno na základě hlasování fanoušků. Pro název inspirovaný městem Tarragona nakonec bylo přes 146.000 příznivců automobilky. První kousky Tarraca budou zákazníkům předány počátkem roku 2019.

Na pařížském výstavišti se také představil Seat Arona TGI, což je vlastně první městský crossover na stlačený zemní plyn.

Ani tím výčet novinek nekončí. Opomenout nesmíme ani vznik značky Cupra, která se stala samostatnou sportovní divizí španělské automobilky. První vlaštovkou nového projektu je třísetkoňová Cupra Ateca, která už nám dělala společnost v rámci tradičního redakčního testu. A vzali jsme ji i na okruh!

Prosperitě pomáhají i nová partnerství a aktivity po celém světě. Například v Číně se Seat stal partnerem ve společném podniku JAC Volkswagen a v roce 2021 vstoupí na tamní trh. Součástí spolupráce je i dohoda, že Číňané budou pomáhat s elektrifikací budoucích projektů Seatu. Koncern navíc pověřil značku Seat vedením všech aktivit směřujících k růstu v severní Africe. V dubnu automobilka zamířila do Norska, kde své vozy prodává online. Tvůrci platformy říkají, že intuitivní používání umožňuje realizovat nákup vozu během deseti minut pěti kliknutími.

Je symbolické, že se Seatu povedly všechny tyto úspěchy právě teď, protože letos slaví výročí pětadvaceti let výrobního závodu Martorell, kde za tu dobu vzniklo 10 milionů automobilů (39 modelů a různých verzí). Aktuálně v továrně pracuje něco kolem 12.500 zaměstnanců a fabrika se kromě jiného soustředí na ochranu životního prostředí.

Stanislav Kolman
Diskuze (9)
24. 12. 2018 18:24
Re: "Poněkud" špatný odhad!
Chce si to neplést pojmy a dojmy.. nejsou to pochybnosti, ale nenavist ke značce skupinou omezených haterů, pokud nevíš jak se tady vyjadřují, respektive nejde jim o argumenty a pokud nevíš co znamená být hater tak se k Aresovi ani vůbec nemusíš vyjadřovat. Tak alespoň vidíš jak se Muir mýlil.. Ono to není jenom o počtu o kusech, ale o portfoliu, to Muirovi nějak uteklo a uteklo mu klíčové slovo SUV. Pochybnosti nikdo normální zasvěcenej do dění kolem Seatu nemůže mít a zisk od roku 2015 neustále strmě roste, letos bude velmi vysoký. MImochodem teď má Seat lepšího šéfa než byl Muir.. a to je klíč k úspěchu.. to soudruhům z VW léta unikalo a nebyli schopni to změnit. Teď je vše jinak. Seat půjde neustále nahoru o tom není pochyb.
Avatar - Emel
23. 12. 2018 21:23
Re: "Poněkud" špatný odhad!
V roce 2013 se říkalo (šéf SEATu James Muir říkal), že SEAT potřebuje k přežití minimálně zdvojnásobit prodeje z tehdejších 320t aut. To by znamenalo 640t aut za rok a to podle mě ani letos nehrozí. Nakolik to tehdy bylo "politické" prohlášení nevím, aktuální účetní ziskovost značky vypadá dobře... ale pokud sám šéf vypouští taková prohlášení, tak se pak těžko divit, že někteří mají taky pochybnosti.
23. 12. 2018 12:45
Re: "Poněkud" špatný odhad!
Jakou "modlu"? Jen připomínám nesmyslné útoky některých zdejších diskutérů na Seat v kontextu tvrdých dat, uvedených v tomto článku. :-)
23. 12. 2018 04:39
Re: "Poněkud" špatný odhad!
EV atd se všechno se chystá. V Číně bude hrát Seat klíčovou roli v této oblasti za koncern VW. Nutno podotknout že už teď je koncernový leader v oblasti cng. Škoda, že to letošní parádní tažení brutálně zasekl VW se svou neschopností se přizpůsobit WLTP, Seat (továrna Martorell) na to bude doplácet i v nadcházejícím roce. Díky tomu i opožděny příchod Tarraca.
Avatar - woody-alien
22. 12. 2018 23:42
Re: "Poněkud" špatný odhad!
Nj, to je tak, když si někdo z vlastnictví konkrétní značky udělá modlu....a ještě se tomu směje. :-)