Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia RS Cup 2015 může mít až 320 koní a 420 N.m

Jan Mička
Diskuze (1)
Nová Octavia RS Cup chce navázat na úspěchy svých předchůdců. Pod kapotou má dvoulitrové TSI o výkonu až 320 koní.

Škoda Octavia Cup má v motoristickém světě své místo. Jezdit se začal v devadesátých letech s Octaviemi první generace, v roce 2005 nastoupilo pětadvacet exemplářů druhé generace (prodávaly se za 999.000 Kč bez DPH), dále už se však pohárové klání nerozvíjelo. Snahu o nápravu vynaložila společnost Benet Automotiv (postavila například koncept BT Etape na bázi Yetiho), která na nedávné motoristické slavnosti Legendy představila prototyp pohárové Octavie současné generace.

Minulá Octavia RS Cup měla pod kapotou dvoulitrový čtyřválec TSI o výkonu kolem 160 kW, což ale vzhledem k hmotnosti osekané na nezbytné minimum nepředstavovalo omezení. Novinka se po stránce pohonu nezměnila, dvoulitr nejnovější koncernové řady EA888 však může být naladěn na 230 koní a 350 N.m, 260 koní a 380 N.m, nebo 320 koní a 420 N.m. V základu tedy máte stejný výkon jako nejsilnější sériová Octavia RS 230, ta je ale zhruba o 300 kilogramů těžší (Octavia Cup váží 1120 kg).

Motor spolupracuje s blíže nespecifikovanou dvouspojkovou převodovkou DSG, vzhledem k velikosti točivého momentu a podmínkám, v jakých se bude vůz pohybovat, není třeba pochybovat o řešení se spojkami v olejové lázni a šesti rychlostními stupni. Přední náprava má vzpěry McPherson a stejně jako zadní multilink je plně nastavitelná.

Na rozdíl od Octavie RS 230, která po vzoru Volkswagenu Golf GTI Performance vsadila na elektronicky řízený lamelový diferenciál VAQ, je pohárová alternativa vybavena klasickým mechanickým samosvorem. O správný kontakt kol s vozovkou se starají dvoucestné tlumiče švédského výrobce Öhlins Racing a zpomalování zajišťují přední brzdy AP Racing s šestipístkovými třmeny vpředu a kotouči o průměru 362 milimetrů. Vzadu pak najdeme „sériovky“ z Octavie RS. Jediné, co Benet Automotiv nezmínil, je maximální rychlost a doba akcelerace z 0-100 km/h. Tipovali bychom 280 km/h a maximálně pět sekund…

Jan Mička
Diskuze (1)
Avatar - bystron
9. 7. 2015 10:54
to se dá
V sérii by byla taková motorizace fajn :-) :-!