reklama


Subaru Legacy Outback H6 3,0

Subaru Legacy Outback H6 3,0

 
 

Přesně po roce se vracíme k testu v Čechách nejúspěšnějšího modelu značky Subaru. Nyní testovanou verzi Outbacku se třílitrovým motorem sice dovozce začal nabízet už koncem minulého roku, až nyní je toto auto k dispozici i v provedení "Speciální montážní vozidlo". Možný odpočet 22% DPH tak toto bezpochyby zajímavé auto ještě zatraktivňuje.

Přesně po roce se vracíme k testu v Čechách nejúspěšnějšího modelu značky Subaru. Nyní testovanou verzi Outbacku se třílitrovým motorem sice dovozce začal nabízet už koncem minulého roku, až nyní je toto auto k dispozici i v provedení "Speciální montážní vozidlo". Možný odpočet 22% DPH tak toto bezpochyby zajímavé auto ještě zatraktivňuje.

Navenek se silnější Outback od dříve testovaného dvouapůllitrového modelu liší jen světlou výškou zvětšenou ještě o centimetr na rovných 200 mm. Jediným na první pohled rozpoznatelným odlišením tak jsou tabulky s označením motoru na masce chladiče a pátých dveřích.

Naopak interiér si splést nelze. Světlá kůže obepíná doslova každý centimetr interiéru, střídá ji jen imitace ušlechtilého dřeva. Seznam příplatkové výbavy tohoto modelu je velmi chudý - vše je již v základní výbavě. Pracovišti řidiče vévodí masivní volant Momo v kombinaci dřevo-kůže, nastavitelný oběma směry. Sedačku řidiče lze polohovat elektricky, široký sedák i opěradlo poskytují navíc velmi dobré boční vedení. Autorádio s přehrávačem kazet i CD je sice velmi kvalitní, přepínače předvoleb jsou ale drobné a za jízdy se řidič může obtížně orientovat. Samozřejmostí je automatická klimatizace s výdechy i k zadním sedadlům. Poměrně komplikovaná je regulace osvětlení přístrojů regulace osvětlení přístrojů - ta je jen dvoustupňová, v závislosti na rozsvícení vnějšího osvětlení vozu. Tyto dva stupně je možno jemně doladit prstencem na levém sdruženém ovladači pod volantem. Za jasných dní, kdy je z nejrůznějších důvodů potřeba svítit, se ale ukazatele například klimatizace či autorádia stávají nečitelnými. To se dá napravit delším přidržením spínacích tlačítek těchto přístrojů. Na zadních sedadlech, kam se vcelku pohodlně vejdou tři cestující, panuje nadstandardní komfort. Ani dlouháni vpředu nezpůsobí kolenům svých spolucestujících příliš trápení a vysoká stavba vozu zaručuje dost místa i pro hlavu.

Srdcem vozu je šestiválcový třílitrový boxer o výkonu 156 kW, jehož výkon můžeme vzhledem k poslání vozu a hlavně s ohledem na výkonovou hmotnost považovat za optimální. Spojení s elektronicky řízenou "inteligentní" čtyřstupňovou převodovkou umožňuje však jen dynamickou, v žádném případě sportovní jízdu. Řazení probíhá relativně pomalu a plynule, handicap pouhých čtyř stupňů není na komfortu cestování znát. Pouze kick-down s vozem znatelně trhne, žádaný nižší rychlostní stupeň je zato k dispozici okamžitě. Doménou motoru jsou otáčky mezi 3000-4000, tehdy dává bez výraznější zvukové kulisy najevo svůj potenciál nejlépe. V porovnání například s nedávno testovaným šestiválcem u Audi A6 je tento boxer se sekvenčním vícebodovým vstřikováním nejen tišší, ale i méně žíznivý. Výrobcem udávané kombinované spotřeby 10,5 l jsme dosáhli bez problémů, i když nádrž o objemu 64 litrů se nám zdála stále příliš malá.

Jízdu s Outbackem zpříjemňuje posilovač řízení s proměnlivým účinkem, což zlepšuje kontrolu nad vozem i ve vyšších rychlostech. Naopak při manévrech na malém prostoru připomíná posilovač svým účinkem superlehké elektrické posilovače např. u Fiatu Punto. A když jsme už u městského provozu: malý rejd a průměr otáčení 11,2 m lze u tohoto vozu omluvit, postrádali jsme ale parkovací asistent. Elegantně tvarovaná a rozměrná vnější zrcátka usnadnila podélné parkování s téměř pětimetrovým vozem jen částečně.

Na silnici se chová Outback naprosto neutrálně a jako všechny vozy Subaru je díky nízkému těžišti ochoten zatočit přesně tam, kam řidič přikáže a to v jakékoli rozumné rychlosti. Dá se to říci i jinak: neumíme si představit automobil, s nímž bychom absolvovali "losí test" s větším klidem. Auto se naklání jen neznatelně, a snaha přimět Outback k přetáčivému smyku je marná zábava "na celé odpoledne". Brzdy nevadnou ani při častém používání, jejich pedál navíc v americkém stylu pojme obě řidičovy boty. Na rozdíl od slabšího modelu s manuální převodovkou chybí možnost redukce a také hill-holder, který drží auto při rozjíždění do kopce. Zatímco výkon motoru a možnost blokace převodů redukci nahradí bez problémů, brzdící účinek automatu pomůže při rozjíždění do kopce jen částečně. Oproti dvouapůllitrovému modelu neztratil Outback ani nic na svých schopnostech jezdit bez problémů i mimo zpevněné cesty. Zde je třeba pochválit plastové obložení boků vozu, naopak přední spoiler s tradičními mlhovými světlomety je velmi citlivý na otěr.

A jak se v tomto autě projeví zmíněná přestavba? Jde v podstatě jen o montáž posuvné přepážky, která dle polohy umožňuje přepravu dvou či pěti osob. Ve standardní poloze za zadními sedadly nepůsobí nijak rušivě a nezmenšuje komfort pro cestující. Tradičně velký zavazadlový prostorpřitom zabírá jen minimálně a umožňuje také využití jeho roletového krytu. Po sklopení zadních opěradel pak mříž účinně brání průniku přepravovaných předmětů do prostoru pro cestující. Samotný posun mříže přitom nevyžaduje žádné speciální nářadí a lze jej provést velmi rychle. Přestavbu pak doplňují tmavé folie na zadních oknech. Na rozdíl od přestavby N1 (například u modelu Forester) tak odpadá nutnost instalování bočních mříží..

Outback v třílitrovém provedení je bezesporu atraktivní a osobité auto, které navíc vstupuje do přímého souboje například s Volvem Cross Country nebo Audi Allroad. Mezi výhody vozu lze řadit vynikající jízdní vlastnosti, bohatou základní výbavu a ve zmíněném provedení i atraktivní cenu. Nevýhodami Outbacku mohou být v konkurenčním boji například menší servisní zázemí nebo nulová možnost příplatkové výbavy.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 498 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 512 000 Kč

Základní výbava:ABS, čelní a boční airbagy, výškově stavitelný volant, elektricky výškově stavitelné sedadlo řidiče, posilovač řízení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání oken a zrcátek, zadní dělené sklopitelné sedačky, tónovaná skla, autorádio s CD a MC přehrávačem, 6x repro, anténa integrovaná v zadním bočním okně, automatická klimatizace, kola z lehkých slitin, přední mlhové světlomety, vyhřívaná zpětná zrcátka, vyhřívané přední sedačky, rozmrazovač stěračů, 2x střešní okno, podélné střešní nosiče, automatické vyrovnávání nivelity, tempomat, dřevem obložená palubní deska a volant, kožené sedačky, výplně dveří a volant

Výbava testovaného vozu:+ metalíza (+14.000,-) Základní cena 1.512.000,- Cena s DPH 1.542.000,- Cena po odpočtu DPH 1.202.760,-

Česká národní banka může uvolnit korunu už na apríla Česká národní banka může uvolnit korunu už na apríla

O ukončení devizových intervencí rozhodne centrální banka…

Stropnický prezidentem. Kdo by ho na ministerstvu nahradil? Ve hře jsou dvě jména Stropnický prezidentem. Kdo by ho na ministerstvu nahradil? Ve hře jsou dvě jména

V případě kandidatury stávajícího ministra obrany Martina…

Daně - hlavní téma podzimních voleb. Zvyšovat, či snižovat? A komu? Daně - hlavní téma podzimních voleb. Zvyšovat, či snižovat? A komu?

Spolu s volebním rokem 2017 se vrací do politické diskuze…

Duchovní dává lidem pít chemikálii na čištění motorů, prý tak vyhání ďábla z těla Duchovní dává lidem pít chemikálii na čištění motorů, prý tak vyhání ďábla z těla

Samozvaný křesťanský prorok v Jihoafrické republice dává…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3000
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 156 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 282 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 15.3 / 7.8 / 10.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 528 / 1646
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1610 / 475
Rozměr pneu:215/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4720
b) šířka (mm): 1745
c) výška (mm): 1580
d) rozvor (mm): 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1470
f) rozchod vzadu (mm): 1465
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,73
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč

Na přelomu roku začal Opel v tuzemsku prodávat…

 







 
Opel Crossland X je oficiálně tady. Zmenšená Mokka X jde po krku městským crossoverům

Opel Crossland X je oficiálně tady. Malá Mokka X jde po krku městským crossoverům

Dnes 07:27

Opel oficiálně představil první ze dvou očekávaných SUV. Nový model Crossland půjde po krku městským crossoverům.




Blesk.cz

Mráz v pražské zoo: Klokani i velbloudi si libují, tučňáci jsou schovaní

Mráz v pražské zoo: Klokani i velbloudi si libují,…

Venkovní teploty hluboko pod bodem mrazu nechávají mnoho zvířat na pospas svému osudu. Jinak je tomu v Zoo…

Neslyšící Bára (30): Hluší mají problém i se změnou údajů v bance. Co s tím?

Neslyšící Bára (30): Hluší mají problém i se změnou…

Vyřízení změny záloh na energie, nahlášení změny trvalého pobytu v bance nebo informace o výhodách nových…

 

iSport.cz

Mimořádný úspěch! Ben Cristovao je mistrem Evropy v brazilském jiu jitsu

Mimořádný úspěch! Ben Cristovao je mistrem Evropy v…

Stoupá stále výš nejen jako zpěvák, ale i jako bojovník. Ben Cristovao vybojoval na mistrovství Evropy…

Hlinka zářil při postupu Sparty do finále: Skvělá vizitka pro extraligu

Hlinka zářil při postupu Sparty do finále: Skvělá…

Senzace pro český hokej! Sparta porazila v semifinálové odvetě hokejové Ligy mistrů švédský tým Växjö Lakers 4:0…

 

Reflex.cz

Revoluce ve světě Star Wars. Osmý díl nezačne ikonickými titulky

Revoluce ve světě Star Wars. Osmý díl nezačne…

I když je zpráv o příštím filmu ze světa Hvězdných válek pomálu, režisér v pořadí už osmého filmu Rian Johnson…

Že lidé nadávají poslancům do volů a pijavic? Za 100 tisíc měsíčně pár kapek jedovatých slin vydrží každý

Že lidé nadávají poslancům do volů a pijavic? Za 100…

Základní průměrný plat poslance nebo senátora v České republice letos poprvé vyskočí nad 70 tisíc korun měsíčně.…

 
 
reklama