reklama


Subaru Legacy Outback H6 3,0

Subaru Legacy Outback H6 3,0

 
 

Přesně po roce se vracíme k testu v Čechách nejúspěšnějšího modelu značky Subaru. Nyní testovanou verzi Outbacku se třílitrovým motorem sice dovozce začal nabízet už koncem minulého roku, až nyní je toto auto k dispozici i v provedení "Speciální montážní vozidlo". Možný odpočet 22% DPH tak toto bezpochyby zajímavé auto ještě zatraktivňuje.

Přesně po roce se vracíme k testu v Čechách nejúspěšnějšího modelu značky Subaru. Nyní testovanou verzi Outbacku se třílitrovým motorem sice dovozce začal nabízet už koncem minulého roku, až nyní je toto auto k dispozici i v provedení "Speciální montážní vozidlo". Možný odpočet 22% DPH tak toto bezpochyby zajímavé auto ještě zatraktivňuje.

Navenek se silnější Outback od dříve testovaného dvouapůllitrového modelu liší jen světlou výškou zvětšenou ještě o centimetr na rovných 200 mm. Jediným na první pohled rozpoznatelným odlišením tak jsou tabulky s označením motoru na masce chladiče a pátých dveřích.

Naopak interiér si splést nelze. Světlá kůže obepíná doslova každý centimetr interiéru, střídá ji jen imitace ušlechtilého dřeva. Seznam příplatkové výbavy tohoto modelu je velmi chudý - vše je již v základní výbavě. Pracovišti řidiče vévodí masivní volant Momo v kombinaci dřevo-kůže, nastavitelný oběma směry. Sedačku řidiče lze polohovat elektricky, široký sedák i opěradlo poskytují navíc velmi dobré boční vedení. Autorádio s přehrávačem kazet i CD je sice velmi kvalitní, přepínače předvoleb jsou ale drobné a za jízdy se řidič může obtížně orientovat. Samozřejmostí je automatická klimatizace s výdechy i k zadním sedadlům. Poměrně komplikovaná je regulace osvětlení přístrojů regulace osvětlení přístrojů - ta je jen dvoustupňová, v závislosti na rozsvícení vnějšího osvětlení vozu. Tyto dva stupně je možno jemně doladit prstencem na levém sdruženém ovladači pod volantem. Za jasných dní, kdy je z nejrůznějších důvodů potřeba svítit, se ale ukazatele například klimatizace či autorádia stávají nečitelnými. To se dá napravit delším přidržením spínacích tlačítek těchto přístrojů. Na zadních sedadlech, kam se vcelku pohodlně vejdou tři cestující, panuje nadstandardní komfort. Ani dlouháni vpředu nezpůsobí kolenům svých spolucestujících příliš trápení a vysoká stavba vozu zaručuje dost místa i pro hlavu.

Srdcem vozu je šestiválcový třílitrový boxer o výkonu 156 kW, jehož výkon můžeme vzhledem k poslání vozu a hlavně s ohledem na výkonovou hmotnost považovat za optimální. Spojení s elektronicky řízenou "inteligentní" čtyřstupňovou převodovkou umožňuje však jen dynamickou, v žádném případě sportovní jízdu. Řazení probíhá relativně pomalu a plynule, handicap pouhých čtyř stupňů není na komfortu cestování znát. Pouze kick-down s vozem znatelně trhne, žádaný nižší rychlostní stupeň je zato k dispozici okamžitě. Doménou motoru jsou otáčky mezi 3000-4000, tehdy dává bez výraznější zvukové kulisy najevo svůj potenciál nejlépe. V porovnání například s nedávno testovaným šestiválcem u Audi A6 je tento boxer se sekvenčním vícebodovým vstřikováním nejen tišší, ale i méně žíznivý. Výrobcem udávané kombinované spotřeby 10,5 l jsme dosáhli bez problémů, i když nádrž o objemu 64 litrů se nám zdála stále příliš malá.

Jízdu s Outbackem zpříjemňuje posilovač řízení s proměnlivým účinkem, což zlepšuje kontrolu nad vozem i ve vyšších rychlostech. Naopak při manévrech na malém prostoru připomíná posilovač svým účinkem superlehké elektrické posilovače např. u Fiatu Punto. A když jsme už u městského provozu: malý rejd a průměr otáčení 11,2 m lze u tohoto vozu omluvit, postrádali jsme ale parkovací asistent. Elegantně tvarovaná a rozměrná vnější zrcátka usnadnila podélné parkování s téměř pětimetrovým vozem jen částečně.

Na silnici se chová Outback naprosto neutrálně a jako všechny vozy Subaru je díky nízkému těžišti ochoten zatočit přesně tam, kam řidič přikáže a to v jakékoli rozumné rychlosti. Dá se to říci i jinak: neumíme si představit automobil, s nímž bychom absolvovali "losí test" s větším klidem. Auto se naklání jen neznatelně, a snaha přimět Outback k přetáčivému smyku je marná zábava "na celé odpoledne". Brzdy nevadnou ani při častém používání, jejich pedál navíc v americkém stylu pojme obě řidičovy boty. Na rozdíl od slabšího modelu s manuální převodovkou chybí možnost redukce a také hill-holder, který drží auto při rozjíždění do kopce. Zatímco výkon motoru a možnost blokace převodů redukci nahradí bez problémů, brzdící účinek automatu pomůže při rozjíždění do kopce jen částečně. Oproti dvouapůllitrovému modelu neztratil Outback ani nic na svých schopnostech jezdit bez problémů i mimo zpevněné cesty. Zde je třeba pochválit plastové obložení boků vozu, naopak přední spoiler s tradičními mlhovými světlomety je velmi citlivý na otěr.

A jak se v tomto autě projeví zmíněná přestavba? Jde v podstatě jen o montáž posuvné přepážky, která dle polohy umožňuje přepravu dvou či pěti osob. Ve standardní poloze za zadními sedadly nepůsobí nijak rušivě a nezmenšuje komfort pro cestující. Tradičně velký zavazadlový prostorpřitom zabírá jen minimálně a umožňuje také využití jeho roletového krytu. Po sklopení zadních opěradel pak mříž účinně brání průniku přepravovaných předmětů do prostoru pro cestující. Samotný posun mříže přitom nevyžaduje žádné speciální nářadí a lze jej provést velmi rychle. Přestavbu pak doplňují tmavé folie na zadních oknech. Na rozdíl od přestavby N1 (například u modelu Forester) tak odpadá nutnost instalování bočních mříží..

Outback v třílitrovém provedení je bezesporu atraktivní a osobité auto, které navíc vstupuje do přímého souboje například s Volvem Cross Country nebo Audi Allroad. Mezi výhody vozu lze řadit vynikající jízdní vlastnosti, bohatou základní výbavu a ve zmíněném provedení i atraktivní cenu. Nevýhodami Outbacku mohou být v konkurenčním boji například menší servisní zázemí nebo nulová možnost příplatkové výbavy.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 498 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 512 000 Kč

Základní výbava:ABS, čelní a boční airbagy, výškově stavitelný volant, elektricky výškově stavitelné sedadlo řidiče, posilovač řízení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání oken a zrcátek, zadní dělené sklopitelné sedačky, tónovaná skla, autorádio s CD a MC přehrávačem, 6x repro, anténa integrovaná v zadním bočním okně, automatická klimatizace, kola z lehkých slitin, přední mlhové světlomety, vyhřívaná zpětná zrcátka, vyhřívané přední sedačky, rozmrazovač stěračů, 2x střešní okno, podélné střešní nosiče, automatické vyrovnávání nivelity, tempomat, dřevem obložená palubní deska a volant, kožené sedačky, výplně dveří a volant

Výbava testovaného vozu:+ metalíza (+14.000,-) Základní cena 1.512.000,- Cena s DPH 1.542.000,- Cena po odpočtu DPH 1.202.760,-

Německo bude mít přebytek 405 miliard, většinu utratí na běžence Německo bude mít přebytek 405 miliard, většinu utratí na běžence

Německá spolková vláda bude mít v letošním roce o 15…

Další země výrazně snižují těžbu ropy. Podporujeme světovou ekonomiku, tvrdí šéf OPECu Další země výrazně snižují těžbu ropy. Podporujeme světovou ekonomiku, tvrdí šéf OPECu

Těžařské státy stojící mimo Organizaci zemí vyvážejících…

Kerry: Syrské vládní síly páchají válečné zločiny. Musí to přestat Kerry: Syrské vládní síly páchají válečné zločiny. Musí to přestat

Syrské vládní síly, které bombardují město Halab, jsou…

"Africká Barbie" brání práva homosexuálů, hrozí jí vězení

Nigérii se homosexualita trestá 14 lety vězení, to však…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3000
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 156 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 282 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 15.3 / 7.8 / 10.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 528 / 1646
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1610 / 475
Rozměr pneu:215/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4720
b) šířka (mm): 1745
c) výška (mm): 1580
d) rozvor (mm): 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1470
f) rozchod vzadu (mm): 1465
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,73
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Ikonický Dodge Challenger dostal pohon všech kol Ikonický Dodge Challenger dostal pohon všech kol

Tradiční zástupce segmentu amerických muscle cars si nyní…

Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma

Automobilka Citroën chce zájemcům o dlouhodobý pronájem…

 







 
Nejdivnější podívaná na světě? Takhle driftuje tank!

Nejdivnější podívaná na světě? Takhle driftuje tank!

Dnes 17:26

Jízda „bokem“ oblíbenou kratochvílí nejenom mladších a dynamicky založených řidičů. Vidět tohle dělat tank se vám ale jenom tak nepoštěstí.




Blesk.cz

Část Palmýry padla opět do rukou Islámského státu. Syrská armáda vyslala posily

Část Palmýry padla opět do rukou Islámského státu.…

Radikálové z takzvaného Islámského státu (IS) v sobotu vstoupili do historického syrského města Palmýra, kam…

Držte se! Studenti podpořili spolužáky zraněné při nehodě společnou fotkou a vzkazem

Držte se! Studenti podpořili spolužáky zraněné při…

Spěchali, aby stihli začátek čtvrtečního vyučování. Jenže u Lomničky na Brněnsku mladík za volantem nezvládl…

 

iSport.cz

Lipsko poprvé prohrálo! Bayern zničil Wolfsburg a jde do čela

Lipsko poprvé prohrálo! Bayern zničil Wolfsburg a…

Fotbalisté Lipska poprvé v sezoně prohráli. V 14. kole německé ligy podlehli na hřišti posledního Ingolstadtu…

Životní jízda! Puskarčíková urvala bronz, Koukalová se propadla

Životní jízda! Puskarčíková urvala bronz, Koukalová…

Česká biatlonistka Eva Puskarčíková si zajela pro první individuální medaili ve Světovém poháru. Ve stíhačce na…

 

Reflex.cz

Korunní princ nafotil Dubaj v mracích, fotografie jsou kouzelné

Korunní princ nafotil Dubaj v mracích, fotografie…

Hamdan bin Mohammed Al Maktoum, korunní princ Spojených arabských emirátů, si jednoho dne vyšel na střechu jedné…

Představujeme nejdéle sloužící a nejstarší letušku na světě. Jako stevardka se živí již 60 let

Představujeme nejdéle sloužící a nejstarší letušku…

Čtvrtého listopadu roku 1957 se jako jedenadvacetiletá poprvé starala na palubě letadla o cestující. Bette…

 
 
reklama