Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika nového Volkswagenu Passat prozrazena!

Michal Fokt
Diskuze (60)
Tak tohle se Volkswagenu vážně nepovedlo. Někdo vypustil do světa technickou prezentaci chystané nové generace Passatu (B8) a díky ní toho o něm víme spoustu.

Čína sice okupuje Tibet a dělá spoustu dalších nepěkných věcí, ale co se aut týče, stává se stále důležitějším zdrojem informací špionážního rázu. Možná se to časem srovná, až se tamní zaměstnanci postaví "do latě", nicméně odtamtud už utekla spousta zajímavých informací dávno předtím, něž automobilky plánovaly. Tohle je ovšem naprostý sólokapr - sice ve formě "rozsypaného čaje", ale po netu teď koluje technická prezentace na nový Passat, tak se pojďme podívat, co Volkswagen v nové generaci chystá.

Passat MY2016 (B8) bude mít délku 4767 mm, prostornější kabinu a na jeho karoserii a pohonném ústrojí se ušetřilo přibližně 130 kg váhy, což ovšem neznamená, že bude auto o tolik lehčí, kvůli izolačním hmotám, bohatší výbavě a další "zátěži" z toho nakonec bude "jen" 85 kg.

Interiér by měl zachytit nejnovější trendy v infotainmentu, palubní systém by měl díky mirrorlinku umožňovat kompletní obsluhu mobilu prostřednictvím dotykového displeje na středovém panelu, na palubě bude díky konektivitě se smartphonem k dispozici internet a s ním i spousta komunikačních i zábavních aplikací, ať už přímo do VW nebo od externích dodavatelů.

Parkovací asistent nebo sledování mrtvého úhlu už dnes nikoho nepřekvapí, stejně jako plně diodové osvětlení vozu, ve střední třídě ale určitě bude jedním z prvních, kdo nabídne po vzoru Audi TT displejový dotykový přístrojový štít. Nejzásadnější je ovšem prozrazení škály pohonných jednotek a přestože je řeč o Číně, včetně dieselových.

Nejslabším motorem v nabídce bude 1.6 TDI s 88 kW, jehož alternativou se stane 1.4 TSI/90 kW. Co se turbodieselů s jedním turbem týče, 2.0 TDI se budou dodávat ve verzích se 110 a 140 kW a ve stejné výkonové hladině pak VW nabídne benzinové 1.4 TSI/110 kW a 1.8 TSI/132 kW. Zmíněná čtrnáctistovka dostane navíc systém deaktivace poloviny válců ACT (Active Cylinder Technology), jenž zajistí motoru velmi nízkou spotřebu.

Zájemci o výkonné verze budou mít na výběr hned ze tří. Turbodieselu 2.0 TDI twin-turbo se 176 kW a 500 N.m bude sekundovat dvojice 2.0 TSI se 160 a 206 kW, přičemž ta posledně jmenovaná si klade za cíl v nabídce nahradit dosavadní šestiválec. Ani tím to ale nemá končit, připravuje se také plug-in hybridní model s 9,9kWh akumulátorem a dojezdem na elektřinu až 50 km. Passat by se nám měl oficiálně představit v červenci a výstavní premiéru si odbude v září v Paříži.

Michal Fokt
Diskuze (60)
24. 6. 2014 15:41
B7 sedan stažen z konfigurátoru.
B7 sedan už není v konfigurátoru. :-!
Avatar - šmoula nešika
24. 6. 2014 14:42
Re: Krasny letni odpoledne...
>:D >:-[]
24. 6. 2014 13:52
Re: Celá prezentace
Do superba, né? ;-) :-!
Avatar - dewill
24. 6. 2014 13:09
Re: Dotykový prístrojový štít?!
Já hovořil čistě o estetické stránce věci, nikoliv o informační hodnotě, ikdyž i ta může být sporná...

Jinak z autoškoly jsem vylezl před patnácti lety (skoro na den) a i přesto občas mrknu na přístrojovku, jestli mi třeba nedochází benzín, kolik jedu, nebo jestli už je zahřátý motor...
Avatar - eXp10it
24. 6. 2014 12:52
Re: Dotykový prístrojový štít?!
Nic takového jsem nenapsal. Bezpečnostní pás tě může při nehodě zachránit od úrazu, ESP pěkně asistuje a směrovky zajistí že do tebe nikdo nenapálí. Sledování otáček motoru, ujetých km, teploty chladící kapaliny, zařazeného rychlostního stupně nebo rychlosti ti ale těžko při řízení k něčemu je, maximálně ti odvádí pozornost od řízení.