Test Auto.cz

Audi Q8 50 TDI quattro (210 kW) – Tohoto giganta budou majitelé milovat

5.9. 2018
Verdikt
 

Nejnovější SUV z dílny Audi vzbuzuje hodně pozornosti. Nejen výrazným vzhledem, ale také obřími rozměry.

V Ingolstadtu je letos opravdu živo. Audi pracuje na rozsáhlé proměně nabídky, kterou zároveň doplňuje další expanze. Modernizace TT a A4, nové generace A6 a Q3 doplňují úplné novinky v podobě SUV Q8 a e-tron. Zatímco elektrický e-tron zatím čeká na premiéru, luxusní Q8 jsme už vyzkoušeli na českých silnicích, v rámci týdenního redakčního testu. Nemá smysl nic tajit, Q8 nás nadchla!

Ale hezky popořadě, nejprve si musíme říci, co je vlastně Q8 zač. Vzhledem k alfanumerickému číselnému označení se dá považovat za vlajkovou loď SUV nabídky čtyř kruhů, což platí jen do jisté míry. Ano, Q8 přebírá nejmodernější techniku z vrcholného sedanu A8 (tedy té „pravé“ vlajkové lodi značky), zároveň však navzdory jménu není tím vůbec největším SUV čtyř kruhů.

Tím totiž s délkou 5.052 mm zůstává Q7, od níž je Q8 odvozena. Nebýt ale stejného rozvoru 2.995 mm, vůbec byste to nehádali, Q8 je zcela svébytná svým vzhledem i proporcemi. Díky kratším převisům je o dost kratší (4.986 mm), zároveň ale také nižší (1.705 mm) a širší (1.995 mm), výsledkem čehož je o dost agresivnější postoj než v Q7. Podle logiky názvosloví konvenčních modelů Audi by si tak obě SUV měla prohodit svá jména, protože svým stylem s dynamickou siluetou je Q8 vlastně takovou A7.

Rozměry Audi Q8 vs.Q7Q8Q7
Délka (mm)49865052
Šířka (mm)19951968
Výška (mm)17051741
Rozvor (mm)29952995
Zavazadlový prostor (l)605770

Majestátní krasavec

Nechme ale úvahu nad pojmenováním auta stranou a zaměřme se na konkrétní testovanou Q8. Už při prvním setkání tváří v tvář si uvědomíte, jaký je to macek. S úctyhodnými rozměry a širokánským postojem okamžitě zapomenete na to, že je praktičtější a až sedmimístná Q7 vlastně ještě větší. Novinka čtyř kruhů vypadá zkrátka famózně, což okolí nepřehlíží. I v nenápadné tmavě šedé metalíze vůz vzbuzoval až nečekanou pozornost okolí. Zdravíme tak třeba toho motorkáře z pražské magistrály, který si při míjení Q8 v koloně při pohledu na ní málem ukroutil krk.

Audi Q8 má první českou cenu. Dva miliony stačí i na silnější diesel

Osmiúhelníková maska single frame nebo bezrámová okna zdůrazňují sportovní střih auta, které na rozdíl od jiných SUV-kupé má praktičtější siluetu. Jeho střecha začíná klesat až v zadní části karoserie, nikoliv u B sloupků jako u jiných takových aut, díky čemuž zůstává vzadu dost místa nad hlavou. Q8 je tak díky charakteristické masce nebo částečně zatmaveným světlometům svébytná nejen v rámci nabídky Audi, ale také i ve srovnání s jinými SUV-kupé.

Právě pohled na zadní partie Q8 je asi ten vůbec nejlepší z celého auta. Inspiraci ve slavném Quattru díky obdobným zadním sloupkům karoserie nebo vodorovným černým pásem na zádi úplně nevidíme, spíše nás přitahují koncová světla propojená světelným pruhem. Tenhle pohled stojí vážně za to hlavně v noci, kdy se tu při odemykání rozehraje neskutečné světelné číslo. Ale pozor, jen za tmy! Za světla Q8 jen „obyčejně“ blikne. Za tmy navíc tolik neuvidíte ty „fejkové“ koncovky výfuku, které bychom si u tohoto typu auta klidně odpustili. Klienti to ale prý tak chtějí...

obrázek [600 x 373]  

Jestliže už zvenku je Q8 naprosto jiná než Q7, to samé platí také pro kabinu tohoto SUV-kupé. Q8 koncepčně vychází z nejnovější generace audin, což znamená dvojici displejů na středovém panelu, které nahradily vysouvající se obrazovku z palubní desky v Q7. Zatímco ten spodní ovládající klimatizaci nebo komfortní funkce má úhlopříčku 8,6 palce, ten horní pro navigaci, rádio a další funkce dokonce 10,1“.

Práce se dvěma obrazovkami žádá zvyk, jakmile si ale tu záplavu funkcí osaháte, zjistíte, jak je práce s multimediálním systémem intuitivní. Minimalizace počtu konvenčních tlačítek nám tak v tomto případě ani nevadí. Displeje reagují haptickou i akustickou odezvou, kterou si lze dále upravit, přičemž okamžitě reagují na dotek. Potěší jasným obrazem s vysokým rozlišením, však dolní displej má rozlišení 1280 x 640 pixelů, zatímco ten horní dokonce 1540 x 720 pixelů. Dlaždicové menu multimediálního systému si navíc můžete upravit, díky čemuž si ještě detailněji nastavíte auto podle svých představ.

Dvojice displejů a strohé linie znamenají, že interiér Q8 působí hodně futuristicky, auta konkurence ve srovnání s ním působí uvnitř skoro až zastarale. To vše je navíc zabaleno do těch nejvybranějších materiálů, ať už mluvíme o jemné kůži na sedadlech nebo kartáčovaném hliníku na palubní desce. Kabiny si navíc užijete i ve tmě, v níž její tvary mohou být nádherně zdůrazněny ambientním podsvícením. Audi zkrátka Q8 dokazuje, že kabiny svých aut pořád náramně umí.

Q8 navíc potěší svým prostorem. Přebytek místa vpředu se dá vzhledem k úctyhodným rozměrům čekat, tolik prostoru vzadu ale překvapí. Místo je tu díky dlouhému rozvoru a lavici posuvné v podélném směru o 10 cm jak pro kolena, tak díky již zmíněné siluetě střechy i nad hlavou. Se svými 182 centimetry mi v obou směrech zůstává více než dostatečná rezerva. Pravda, trochu vadit tu může níže uložená lavice, zadní sedadla v Q7 určitě podpírají stehna lépe. Potěší ale prosvětlení díky bohatému bočnímu prosklení nebo pohodlné nastupování – díky vysokému podvozku se dovnitř nastupuje opravdu hravě.

Přední sedačky jsou nadmíru pohodlné, za příplatek máte opravdu široké možnosti jejich nastavení, a tak si ideální posaz najde opravdu každý. Chválíme i masážní funkci, která je možná ještě lepší než v Mercedesu třídy S.

Velkorysý je také zavazadlový prostor, s objemem 605 litrů už zvládnete kdejakou dovolenou. Nakládání usnadňuje širokánský vstupní otvor nebo vysoko otevírané víko zavazadelníku (standardně elektricky), potěší i možnost snížení nakládací hrany ze 79 na 71 cm pomocí vzduchového odpružení, díky němuž záď sjede blíže k vozovce. Při sklopení zadních sedadel ale počítejte s nakloněnou ložnou plochou, řešení roletky pak znamená, že si musíte dávat pozor na výšku bagáže. V nejnižším místě pod nakloněnou roletkou je 44 centimetrů prostoru. Plusem je ale síťka nebo háček na upevnění zavazadel, za příplatek je k dispozici i praktický kolejnicový systém umožňující kufr rozdělit na dvě části.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Audi Q8 50 TDI quattro (210 kW)

Cena v základní výbavě: 1 945 900 Kč Cena v testované výbavě: 3 454 700 Kč

Základní výbava:Parkovací senzory vpředu i vzadu, Audi pre sense front – nepřetržitá kontrola před vozidlem, elektricky ovládané víko zavazadelníku, tempomat, upozornění na opuštění jízdního pruhu, ambientní osvětlení interiéru, multifunkční kožený volant, hudební systém Audi Soundsystem s 10 reproduktory a subwooferem o výkonu 180 W, multimediální systém MMI rádio plus s MMI touch response, dvouzónová automatická klimatizace, 19palcová kovaná kola, adaptivní podvozek, šest airbagů, bezklíčový vstup do vozu, progresivní řízení, diodové světlomety s automatickým přepínáním potkávacích a dálkových světel, vyhřívaná a elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, atd.

Výbava testovaného vozu:Šedá Daytona (+36.500,-), 22palcová kola (+94.100,-), ambientní a konturní osvětlení interiéru (+7.300,-), asistent nočního vidění (+62.300,-), Audi phone box (+14.500,-), hudební systém Bang & Olufsen (+186.800,-), červeně lakované brzdové třmeny (+11.600,-), elektricky nastavitelný volant (+11.600,-), head-up displej (+40.300,-), kamery snímající okolí vozidla (+19.500,-), kolejnicový systém (+8.200,-), komfortní klíček (+14.500,-), komfortní sedadla vpředu s koženým čalouněním Valcona (+137.600,-), nezávislé topení s dálkovým ovládáním (+44.900,-), odvětrávací a masážní funkce vpředu (+13.000,-), paket Gravity – navigace MMI plus s MMI touch response, digitální přístrojový štít, zadní parkovací kamera, čtyřzónová automatická klimatizace (+247.000,-), panoramatické střešní okno (+44.900,-), elektricky nastavitelná přední sedadla s pamětí (+15.600,-), S-line exteriérový paket (+56.500,-), S-line interiérový paket (+131.800,-), střešní ližiny z eloxovaného hliníku (+11.600,-), vyhřívání předních a zadních sedadel (+11.600,-), zadní sedadla plus (+6.400,-), zatmavená zadní okna (+13,100,-), adaptivní stěrače s integrovanými ostřikovačí (+11.300,-), paket Technology – Matrix LED světlomety, zadní dynamická LED světla, dynamické natáčení zadní nápravy, servomechanické dovírání dveří, adaptivní vzduchový podvozek, adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, asistent pro udržování v jízdním pruhu, asistent vyhýbání, asistent odbočování, rozpoznávání dopravních značek (+156.000,-), asistenční pakety City – asistent průjezdu křižovatkou, hlídání mrtvého úhlu, asistent vystupování z vozidla, asistent pro výjezd z parkovacího místa (+33.300,-), dvojitá akustická skla (+14.500,-), sportovní multifunkční volant (+3.400,-).

Komentář Martina Lobotky: Brzdíme. A bude hůř Komentář Martina Lobotky: Brzdíme. A bude hůř

Potvrzeno. Česká ekonomika má to nejlepší na nějakou…

Libra posiluje po otřesech kvůli brexitu, akciím se ale daří méně Libra posiluje po otřesech kvůli brexitu, akciím se ale daří méně

Poslední dny jsou pro britskou politiku turbulentní, a…

V migrační politice jsme udělali chybu, připustila Merkelová V migrační politice jsme udělali chybu, připustila Merkelová

Německá kancléřka Angela Merkelová v pátek během návštěvy…

Babišovi mladšímu hrozí postih kvůli cestě na Krym Babišovi mladšímu hrozí postih kvůli cestě na Krym

Andreji Babišovi mladšímu hrozí za pobyt na Krymu zákaz…

 

Štítky SUV Audi Testy

Technické údaje
Motor Audi Q8 50 TDI quattro (210 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2967
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 210 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 600 / 2250 - 3250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 245
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.3 / 6.5 / 6.8
Emise CO2:178
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 605 / 1755
Objem nádrže (l):85
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2145 / 745
Rozměr pneu:285/40 R22
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4986
b) šířka (mm): 1955
c) výška (mm): 1705
d) rozvor (mm): 2995
e) rozchod vpředu (mm): 1679
f) rozchod vzadu (mm): 1691
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 940
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1580
l) šířka vzadu (mm): 1560
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Audi Q8 50 TDI quattro (210 kW) – Tohoto…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena

Michal Půr, šéfredaktor serveru Info.cz, v komentáři…

Kia ProCeed se již oficiálně vyrábí. Ta nejlákavější má 204 koní Kia ProCeed se již oficiálně vyrábí. Ta nejlákavější má 204 koní

Oficiální světová premiéra Kie ProCeed proběhla už na…

 



S Audi Q8 v Česku: SUV kupé na výmolech. A přijela i A6 S Audi Q8 v Česku: SUV kupé na výmolech. A přijela i A6

Čtyři kruhy mají rušný rok, letos je to novinka za…

Audi Q8 má první českou cenu. Dva miliony stačí i na silnější diesel Audi Q8 má první českou cenu. Dva miliony stačí i na silnější diesel

Nejnovější přírůstek do sportovně-užitkové rodiny čtyř…

 



 
Renovace udělala z Fiatu Panda 4x4 lepší auto, než když bylo nové!

Renovace udělala z Fiatu Panda 4x4 lepší auto, než když bylo nové!

Včera

Mnoho sběratelů klasických aut vám potvrdí, že některá renovovaná auta jsou ve výsledku lepší, než když byla nová. Třeba tato zrenovovaná Panda 4x4…




Blesk.cz

Hvězda StarDance Pavla Tomicová: Ztrapnila i Gondíka!

Hvězda StarDance Pavla Tomicová: Ztrapnila i Gondíka!

Nejdřív to vypadalo, že je ve StarDance spíš do počtu. Nedokázala se točit dokola a kvůli váze zvládnout…

Morbidní zvyk na Filipínách: Rakve visící ve vzduchu!

Morbidní zvyk na Filipínách: Rakve visící ve vzduchu!

Ve většině světa je normální zemřelé pohřbít do země nebo spálit a urnu umístit na hřbitov. Ve filipínské…

 

iSport.cz

Frodl po čekání Plzně na úspěch: Není to bod navíc, tohle je hlavně výhra

Frodl po čekání Plzně na úspěch: Není to bod navíc,…

Uf, to byla doba. Na výhru čekala Plzeň od 21. října, kdy porazila Litvínov. Pak čtyřikrát prohrála, do toho…

LN: Hapalova úspěšná premiéra, Slováci smetli Ukrajinu. Francie padla

LN: Hapalova úspěšná premiéra, Slováci smetli…

Slovenští fotbalisté v Lize národů přehráli Ukrajinu 4:1 a v tabulce skupiny B1 se dostali na druhé místo o…

 

Reflex.cz

Zabiják v sukni? Marketingový génius! JXD zjistil, že lovkyně Michaelka sama nezabila ani jednoho lva

Zabiják v sukni? Marketingový génius! JXD zjistil,…

Předběžným zjištěním této reportáže je, že mnoho novinářů trpí slabomyslností. Dále: desítky tisíc lidí po celé…

Šéfredaktor MF Dnes vyhrožuje majiteli Seznamu: Vaše soukromí bude taky věc veřejná

Šéfredaktor MF Dnes vyhrožuje majiteli Seznamu: Vaše…

Šéfredaktor MF Dnes Jaroslav Plesl se pustil do majitele Seznamu a miliardáře Iva Lukačoviče. V reakci na kauzu…