Test Auto.cz

Audi SQ5 TFSI quattro – Létat je tak snadné!

3.1. 2018
Verdikt
 

Nejsilnější Audi Q5 nabídky mezigeneračně přešlo ze vznětového motoru na zážehový. Výkon 260 kW s ním dělá divy, skoro až máte pocit, že nejedete, ale rovnou letíte…

Audi Q5 druhé generace je jedním z mála aut, které „provázím“ vlastně od samotného začátku jeho kariéry. Byl jsem přítomen premiéře na autosalonu v Paříži roku 2016, nedlouho poté jsem cestoval přes půl světa, abych se s ním projel přímo v jeho rodišti, a loni touto dobou proběhl jeden z prvních testů na českých silnicích. Tehdy byly v nabídce pouze čtyřválce, šlo ale o dočasné řešení.

Abychom si ujasnili, proč jsem právě shrnul dosavadní průběh vztahu „já vs. Q5“ – kdykoliv se totiž dostanu za jeho volant, smekám před tím, kam až se Audi za poslední roky posunulo. Není to pouze případ Q5, ale obecně modelů postavených na platformě MLB Evo pro podélnou zástavbu hnacího řetězce a primárně pohon předních kol. Jsou komfortní, tiché, agilní a řidiče příliš „neobtěžují“ zpětnou vazbou, což je ale dvousečná zbraň.

Komunikativnost obvykle moc neřešíte u sedanu nebo SUV se čtyřválcovým turbodieselem, zkrátka u spotřebáku pro běžné denní použití, když ale máte pod kapotou třílitrový šestiválec TFSI o výkonu 260 kW tak jako v případě SQ5, nějakou tu emoci očekáváte. U kupé S5kombi S4 Avant, které jsme otestovali v loňském roce, se moc nedostavily, nejostřejší verze středního SUV je tedy poslední šancí vyvrátit náš názor jisté „sterilitě“ současných rychlých audin.

Hlavně na sebe moc neupozorňovat

Ze zevnějšku Audi SQ5 se asi nikdo na zadek neposadí. S chromem to příliš nepřehání a jako správné „esko“ sází hlavně na matné provedení detailů. Nicméně nebýt 21palcových kol s pneumatikami o doslova tristním čtyřicetiprocentním profilu a pár znáčků SQ5, asi byste si vozu v řadě zaparkovaných SUV ani nevšimli. Snadno zapadne v davu, což ale může být i výhodou, protože si o vás aspoň nikdo nebude hned šuškat, kde jste asi splašili zlaťáky na audinu za bratru 1,8 milionu korun v základu.

Zvenku už moc „dozdobit“ nelze, už ale za zmíněná kola Audi Sport za 44.300 korun (druhý nejvyšší příplatek zkoušeného vozu) a rudou metalízu (30.600 Kč) necháte u prodejce ranec. Za co si naopak připlatit nemůžete, jsou opravdové koncovky výfuku. „To“, co vidíte vespod zadního nárazníku, jsou totiž pouze atrapy, které v kontextu s plaketou SQ5 na zádi vypadají dost komicky a nahrávají bavorské konkurenci. BMW X3 xDrive M40i totiž na pořádné roury nezapomnělo!

Mnoho vzrušení nepřichází ani po usednutí za volant, ale to už jsou holt dnešní audiny. Skvěle vyrobené, bez ergonomických přešlapů, ale tak nějak bez šťávy. Zkoušený kousek zdobily alespoň karbonové dekory, byť i za ty si musíte připlatit 13.500 Kč, a digitální přístrojový štít za rozumných 7200 Kč, schopný zobrazovat mapu příplatkové navigace. Stejně jako u S4 dostanete klasický kruhový volant, nikoliv ten s plochou spodní částí jako u S5. I tak ale „do sedla“ zaplujete bez nejmenších problémů, jak se ostatně u SUV s vyšší stavbou sluší.

obrázek [600 x 404]  

Pochvalu si zaslouží standardně dodávaná sportovní sedadla s čalouněním kombinujícím kůži a Alcantaru. Do SQ5 jsem přesedl asi po 500 kilometrech za volantem našeho dlouhodobého Seatu Ateca, a pookřál jsem takovým způsobem, že by mi nevadilo střihnout si přesun z Frankfurtu do Prahy ještě jednou. Sedíte výše než v A4, avšak zase ne o tolik, abyste si v SQ5 připadali jako páni tvorstva. Pozice k řízení se hodně podobá klasické střední třídě, vzadu ale tolik nevystrkujete kolena díky výše ukotveným sedákům.

Co se velikosti týče, považuji obecně Audi Q5 za takový „rightsizing“ – ani velká, ani malá, prostě tak akorát. Všude se s ní vejdete, je z ní hezky vidět ven a skvěle se s ní manévruje. Tohle jsme za poslední rok psali už několikrát a s nejvýkonnější verzí se samozřejmě v tomto ohledu nic nemění.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Audi SQ5 TFSI quattro

Cena v základní výbavě: 1 791 900 Kč Cena v testované výbavě: 2 362 000 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, litá 20palcová kola, automatická klimatizace, dekorace broušený hliník, elektricky nastavitelná přední sedadla, elektromechanická ruční brzda, multifunkční volant s koženým potahem, rádio MMI plus, diodové přední světlomety a zadní svítilny, paket leštěných prvků, čalounění sedadel látka/Alcantara, sportovní podvozek s adaptivními tlumiči, sportovní přední sedadla, záruka na 4 roky/120.000 km a další.

Výbava testovaného vozu:Asistenční systémy City (+42.600 Kč), litá 21palcová kola Audi Sport (+44.300 Kč), vzduchové odpružení (+27.800 Kč), adaptivní tempomat (+37.800 Kč), ambientní osvětlení interiéru (+11.200Kč), Auto Hold assist (+2800 Kč), phonebox s bezdrátovým dobíjením (+10.000 Kč), Audi smartphone interface (+11.500 Kč), Audi Virtual kokpit (+7200 Kč), audio Bang & Olufsen s 3D zvukem (+32.600 Kč), dekorace karbon Atlas (+13.500 Kč), dojezdová rezerva (+5200 Kč), head-up displej (+28.000 Kč), kolejnicový systém v kufru (+5900 Kč), automatická třízónová klimatizace (+19.600 Kč), komfortní klíček + elektrické ovládání pátých dveří (+30.000 Kč), světlomety Matrix LED (+20.300 Kč), multifunkční vyhřívaný volant s páčkami pro řazení (+5500 Kč), navigace MMI plus (+73.500 Kč), paket odkládacích prostor (+5500 Kč), parkovací asistent se selektivním zobrazením (+30.000 Kč), prvky interiéru v umělé kůži (+8300 Kč), světelný a dešťový senzor (+3600 Kč), tónovaná skla Privacy + akustická přední skla (+13.800 Kč), ukazatel rychlostních limitů (+8600 Kč), Isofix vpředu + deaktivace airbagu spolujezdce (+2800 Kč), elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka (+9900 Kč), vyhřívaná přední sedadla (+10.300 Kč), posuvná zadní sedadla (+10.000 Kč), quattro se sportovním zadním diferenciálem (+38.600 Kč), metalíza (+30.600 Kč).

Výroba Tesly Model 3 vázne, nejhorší výrobní peklo však už pominulo Výroba Tesly Model 3 vázne, nejhorší výrobní peklo však už pominulo

Tesla vkládala do Modelu 3 velké naděje, stejně tak…

Řecko pokračuje v privatizaci, odkoupí většinu v plynárenské společnosti DESFA Řecko pokračuje v privatizaci, odkoupí většinu v plynárenské společnosti DESFA

Řecko přijalo nabídku konsorcia vedeného italskou…

Komentář Evžena Tošenovského: Odmítat diesely je nerozum Komentář Evžena Tošenovského: Odmítat diesely je nerozum

Dva a půl roku po vypuknutí emisního skandálu, který se…

 

Štítky SUV Audi Testy

Technické údaje
Motor Audi SQ5 TFSI quattro
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 260 / 5400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 1370 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.8 / 6.8 / 8.3
Emise CO2:189
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 550 / 1550
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1870 / 630
Rozměr pneu:255/40 R21
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4671
b) šířka (mm): 1893
c) výška (mm): 1635
d) rozvor (mm): 2824
e) rozchod vpředu (mm): 1624
f) rozchod vzadu (mm): 1613
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 5353
délka sedáku vzadu (mm): 475
výška opěradla vpředu (mm): 680
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Audi SQ5 TFSI quattro – Létat je tak snadné!







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Levné SUV Škody poprvé bez maskování. Kamiq odhaluje také interiér Levné SUV Škody poprvé bez maskování. Kamiq odhaluje také interiér

Jen pár dnů nás dělí od světové premiéry nového…

Řidiči, pozor! Zítra se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami Řidiči, pozor! Zítra se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami

Měření rychlosti bude probíhat v rámci celoevropské akce…

 



Audi Q5 v Česku dostalo nový motor. Vyzkoušeli jsme jej už dávno před tím Audi Q5 v Česku dostalo nový motor. Vyzkoušeli jsme jej už dávno před tím

Základní paleta Audi Q5 v Česku dosud zahrnovala pouze…

Jízdní dojmy Audi SQ5: Efektivní je. Umí ale také pobavit? Jízdní dojmy Audi SQ5: Efektivní je. Umí ale také pobavit?

V rámci akce Audit Tech Day v Mnichově jsme měli možnost…

 



 
Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Dnes 18:50

Model 2101 byl v roce 1970 prvním sériovým autem nově založené automobilky v městě Toljatti. Vyráběl se až do roku 1988.




Blesk.cz

Stává se ze mě zombie, říká zprávařka Lašková! Má trable s ňadry

Stává se ze mě zombie, říká zprávařka Lašková! Má…

Moderátorka zpráv FTV Prima Gábina Kratochvílová Lašková (28) je už od Velikonoc maminkou chlapečka Benedikta.…

Smůla Venduly Pizingerové: Ve chvilce přišla o auto i peníze!

Smůla Venduly Pizingerové: Ve chvilce přišla o auto…

Jako by nestačilo, že na své narozeniny musela Vendula Pizingerová (46) překonat sama sebe, a zpocená a neumytá…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Čeští brankáři pro MS: Francouz je jistota, jaké šance mají ostatní?

Čeští brankáři pro MS: Francouz je jistota, jaké…

Trenéři české hokejové reprezentace mají v přípravě na MS v Dánsku starosti s marodkou v obraně, ale realizační…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Napadlo vás někdy, že i smlouva o vašich penězích může být „skrytě politicky korektní“? Ne? Tak já vám ukážu, že…

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době byl nepochybně označen za sexistický

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době…

Računari znamená v bosenštině prostě „počítače“. Stejný název nesl i v bývalé Jugoslávii proslulý časopis, jenž…