Test Auto.cz

Audi SQ5 TFSI quattro – Létat je tak snadné!

3.1. 2018
Verdikt
 

Nejsilnější Audi Q5 nabídky mezigeneračně přešlo ze vznětového motoru na zážehový. Výkon 260 kW s ním dělá divy, skoro až máte pocit, že nejedete, ale rovnou letíte…

Audi Q5 druhé generace je jedním z mála aut, které „provázím“ vlastně od samotného začátku jeho kariéry. Byl jsem přítomen premiéře na autosalonu v Paříži roku 2016, nedlouho poté jsem cestoval přes půl světa, abych se s ním projel přímo v jeho rodišti, a loni touto dobou proběhl jeden z prvních testů na českých silnicích. Tehdy byly v nabídce pouze čtyřválce, šlo ale o dočasné řešení.

Abychom si ujasnili, proč jsem právě shrnul dosavadní průběh vztahu „já vs. Q5“ – kdykoliv se totiž dostanu za jeho volant, smekám před tím, kam až se Audi za poslední roky posunulo. Není to pouze případ Q5, ale obecně modelů postavených na platformě MLB Evo pro podélnou zástavbu hnacího řetězce a primárně pohon předních kol. Jsou komfortní, tiché, agilní a řidiče příliš „neobtěžují“ zpětnou vazbou, což je ale dvousečná zbraň.

Komunikativnost obvykle moc neřešíte u sedanu nebo SUV se čtyřválcovým turbodieselem, zkrátka u spotřebáku pro běžné denní použití, když ale máte pod kapotou třílitrový šestiválec TFSI o výkonu 260 kW tak jako v případě SQ5, nějakou tu emoci očekáváte. U kupé S5kombi S4 Avant, které jsme otestovali v loňském roce, se moc nedostavily, nejostřejší verze středního SUV je tedy poslední šancí vyvrátit náš názor jisté „sterilitě“ současných rychlých audin.

Hlavně na sebe moc neupozorňovat

Ze zevnějšku Audi SQ5 se asi nikdo na zadek neposadí. S chromem to příliš nepřehání a jako správné „esko“ sází hlavně na matné provedení detailů. Nicméně nebýt 21palcových kol s pneumatikami o doslova tristním čtyřicetiprocentním profilu a pár znáčků SQ5, asi byste si vozu v řadě zaparkovaných SUV ani nevšimli. Snadno zapadne v davu, což ale může být i výhodou, protože si o vás aspoň nikdo nebude hned šuškat, kde jste asi splašili zlaťáky na audinu za bratru 1,8 milionu korun v základu.

Zvenku už moc „dozdobit“ nelze, už ale za zmíněná kola Audi Sport za 44.300 korun (druhý nejvyšší příplatek zkoušeného vozu) a rudou metalízu (30.600 Kč) necháte u prodejce ranec. Za co si naopak připlatit nemůžete, jsou opravdové koncovky výfuku. „To“, co vidíte vespod zadního nárazníku, jsou totiž pouze atrapy, které v kontextu s plaketou SQ5 na zádi vypadají dost komicky a nahrávají bavorské konkurenci. BMW X3 xDrive M40i totiž na pořádné roury nezapomnělo!

Mnoho vzrušení nepřichází ani po usednutí za volant, ale to už jsou holt dnešní audiny. Skvěle vyrobené, bez ergonomických přešlapů, ale tak nějak bez šťávy. Zkoušený kousek zdobily alespoň karbonové dekory, byť i za ty si musíte připlatit 13.500 Kč, a digitální přístrojový štít za rozumných 7200 Kč, schopný zobrazovat mapu příplatkové navigace. Stejně jako u S4 dostanete klasický kruhový volant, nikoliv ten s plochou spodní částí jako u S5. I tak ale „do sedla“ zaplujete bez nejmenších problémů, jak se ostatně u SUV s vyšší stavbou sluší.

obrázek [600 x 404]  

Pochvalu si zaslouží standardně dodávaná sportovní sedadla s čalouněním kombinujícím kůži a Alcantaru. Do SQ5 jsem přesedl asi po 500 kilometrech za volantem našeho dlouhodobého Seatu Ateca, a pookřál jsem takovým způsobem, že by mi nevadilo střihnout si přesun z Frankfurtu do Prahy ještě jednou. Sedíte výše než v A4, avšak zase ne o tolik, abyste si v SQ5 připadali jako páni tvorstva. Pozice k řízení se hodně podobá klasické střední třídě, vzadu ale tolik nevystrkujete kolena díky výše ukotveným sedákům.

Co se velikosti týče, považuji obecně Audi Q5 za takový „rightsizing“ – ani velká, ani malá, prostě tak akorát. Všude se s ní vejdete, je z ní hezky vidět ven a skvěle se s ní manévruje. Tohle jsme za poslední rok psali už několikrát a s nejvýkonnější verzí se samozřejmě v tomto ohledu nic nemění.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Audi SQ5 TFSI quattro

Cena v základní výbavě: 1 791 900 Kč Cena v testované výbavě: 2 362 000 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, litá 20palcová kola, automatická klimatizace, dekorace broušený hliník, elektricky nastavitelná přední sedadla, elektromechanická ruční brzda, multifunkční volant s koženým potahem, rádio MMI plus, diodové přední světlomety a zadní svítilny, paket leštěných prvků, čalounění sedadel látka/Alcantara, sportovní podvozek s adaptivními tlumiči, sportovní přední sedadla, záruka na 4 roky/120.000 km a další.

Výbava testovaného vozu:Asistenční systémy City (+42.600 Kč), litá 21palcová kola Audi Sport (+44.300 Kč), vzduchové odpružení (+27.800 Kč), adaptivní tempomat (+37.800 Kč), ambientní osvětlení interiéru (+11.200Kč), Auto Hold assist (+2800 Kč), phonebox s bezdrátovým dobíjením (+10.000 Kč), Audi smartphone interface (+11.500 Kč), Audi Virtual kokpit (+7200 Kč), audio Bang & Olufsen s 3D zvukem (+32.600 Kč), dekorace karbon Atlas (+13.500 Kč), dojezdová rezerva (+5200 Kč), head-up displej (+28.000 Kč), kolejnicový systém v kufru (+5900 Kč), automatická třízónová klimatizace (+19.600 Kč), komfortní klíček + elektrické ovládání pátých dveří (+30.000 Kč), světlomety Matrix LED (+20.300 Kč), multifunkční vyhřívaný volant s páčkami pro řazení (+5500 Kč), navigace MMI plus (+73.500 Kč), paket odkládacích prostor (+5500 Kč), parkovací asistent se selektivním zobrazením (+30.000 Kč), prvky interiéru v umělé kůži (+8300 Kč), světelný a dešťový senzor (+3600 Kč), tónovaná skla Privacy + akustická přední skla (+13.800 Kč), ukazatel rychlostních limitů (+8600 Kč), Isofix vpředu + deaktivace airbagu spolujezdce (+2800 Kč), elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka (+9900 Kč), vyhřívaná přední sedadla (+10.300 Kč), posuvná zadní sedadla (+10.000 Kč), quattro se sportovním zadním diferenciálem (+38.600 Kč), metalíza (+30.600 Kč).

Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější

Podle Hospodářské komory ČR chybí tuzemským firmám zhruba…

Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur

Až škody ve výši miliardy eur (25,8 miliardy korun) mohou…

Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify

Český startup Apify hlásí další úspěšnou investici. Ta…

 

Štítky SUV Audi Testy

Technické údaje
Motor Audi SQ5 TFSI quattro
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 260 / 5400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 1370 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.8 / 6.8 / 8.3
Emise CO2:189
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 550 / 1550
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1870 / 630
Rozměr pneu:255/40 R21
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4671
b) šířka (mm): 1893
c) výška (mm): 1635
d) rozvor (mm): 2824
e) rozchod vpředu (mm): 1624
f) rozchod vzadu (mm): 1613
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 5353
délka sedáku vzadu (mm): 475
výška opěradla vpředu (mm): 680
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Audi SQ5 TFSI quattro – Létat je tak snadné!







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Mladoboleslavská automobilka se momentálně chlubí…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 



Tohle Audi Q5 u nás nekoupíte. V čem je tak zvláštní? Tohle Audi Q5 u nás nekoupíte. V čem je tak zvláštní?

Audi představuje na autosalonu v Pekingu SUV Q5L. V…

Audi Q5 v Česku dostalo nový motor. Vyzkoušeli jsme jej už dávno před tím Audi Q5 v Česku dostalo nový motor. Vyzkoušeli jsme jej už dávno před tím

Základní paleta Audi Q5 v Česku dosud zahrnovala pouze…

 



 
Prohlédněte si populární obytný Volkswagen California ve všech jeho podobách!

Prohlédněte si populární obytný Volkswagen California ve všech jeho podobách!

Dnes 08:00

Volkswagen California, který je nejúspěšnějším kempovacím vozem své třídy, v letošním roce oslavuje 30 let od představení. Podívejte se na všechny jeho generace ve velké galerii.




Blesk.cz

Češka v Brně našla kabelku plnou peněz: Slovenská majitelka si jí převzala bez poděkování a odměny

Češka v Brně našla kabelku plnou peněz: Slovenská…

Tomu se tedy říká „vděk.“ Slovenka, která dostala zpět svou kabelku s doklady, platebními kartami a 7 tisíci…

Drtikol Kratina vdal krásnou dceru! Podívejte se, jak jí to slušelo!

Drtikol Kratina vdal krásnou dceru! Podívejte se,…

V sobotu vdal jednu ze svých tří dcer herec Vladimír Kratina (66)! Dceru Dominiku (25), modelku a někdejší…

 

iSport.cz

První po 29 letech! Američan Koepka obhájil titul na golfovém US Open

První po 29 letech! Američan Koepka obhájil titul na…

Americký golfista Brooks Koepka dokázal jako první hráč po 29 letech obhájit titul na US Open. Turnaj kategorie…

Extrémní tribuny na MS poprvé v akci. Klepaly se mi nohy, popsal svědek

Extrémní tribuny na MS poprvé v akci. Klepaly se mi…

Sedí tam jako v divadle. Jen ta opona chybí. Montované tribuny vedle stadionu v Jekatěrinburgu, kde včera kopali…

 

Reflex.cz

Když žít, tak naplno. To znamená v Benátkách

Když žít, tak naplno. To znamená v Benátkách

Jaké jsou dnešní Benátky? Navzdory všem řečem je to stále město, kde se dá prožít tisíc radostí, poznat tisíc…

JXD je šnek! Podívejte se na vysvětlení toho, jak ezoterici a léčitelé lžou, aby mohli krást

JXD je šnek! Podívejte se na vysvětlení toho, jak…

Předesílám: Nezbláznil jsem se, nepsal jsem text pod vlivem LSD, nedělám si ze čtenářů srandu a nemyslím si, že…