Test Auto.cz

BMW M550i xDrive – Nekecali… Je nejlepší!

9.8. 2017
Verdikt
 

BMW na velké motory nezanevřelo. V řadě 5 stále nabízí osmiválec a testovaná verze M550i xDrive je dokonce rychlejší než supersedan M5 minulé generace!

Konečně se dostalo i na mou maličkost. Nové BMW řady 5 jsme měli v redakci od jeho uvedení na trh v únoru letošního roku hned dvakrát a pořád jsme si k sobě nějak nemohli najít cestu. Vedle osobního seznámení s novinkou jsem si chtěl ověřit tvrzení kolegů o nejlepším sedanu vyšší střední třídy současnosti, zejména protože nové Volvo S90 nastavilo laťku hodně vysoko, stejně tak Mercedes-Benz třídy E, a zapomínat nesmím ani na Audi A6, jehož šestá generace se sice prodává už od roku 2011 a příští rok má dostat nástupce, jezdí však fantasticky i na dnešní poměry.

Dobrá věc se podařila a „pětka“ se mi minulý týden konečně dostala do rukou, navíc v prozatím nejsilnějším provedení M550i xDrive. Dodává se pouze s pohonem všech kol, pod kapotou má osmiválec se dvěma turbodmychadly, a protože v názvu figuruje magické písmo „M“, přihodili v Mnichově do série pořádnou porci prvků, za které si jinak musíte připlácet. Jde o předzvěst nové generace plnotučného „emka“, které bude podle všech předpokladů naprosto extrémní. Vždyť už M550i xDrive překonává minulou M5 ve zrychlení na stovku o tři desetiny sekundy (sprint zvládne za rovné 4 sekundy), a to má o 72 kW nižší výkon!

Video

Tvarová dokonalost

Pokud jste už viděli nové BMW řady 5 naživo, uznáte, že splést si jej s větší sedmičkou nakonec není tak jednoduché, jak se zdálo z fotografií. Designový styl mají oba vozy pochopitelně stejný, pětka je ale opticky nižší a širší, její silueta a světelný podpis jsou naživo naprosto nezaměnitelné, a zejména pak v testované verzi M550i xDrive v exkluzivním laku Mediterranean Blue za bratru sedmadvacet tisíc.

Tohle auto neřve do světa, že má pod kapotou osmiválec, rozměrné chladiče úhledně schovává za mřížkami v nárazníku, a dokonce vás nenechá nakouknout ani skrze obrovské ledviny, jejichž lamely jsou většinu času uzavřeny s cílem optimalizovat obtékání vzduchu během jízdy. Nečekejte ani mohutný zadní difuzor, ohromné výfukové roury a podobně. Všechno, co vidíte, je ryze funkční, a to včetně výdechů za předními koly, které se starají o odvod mnoha set stupňové výhně valící se od běžně neutavitelných brzd. A že je to kolikrát opravdu pekelný žár, se v horkých měsících přesvědčíte poměrně často.

BMW M5: Připomeňte si historii ikonického supersedanu v obrovské galerii

Dvacetipalcová kola (typ 668M za necelých třicet tisíc) s nizoučkými pneumatikami Pirelli P Zero téměř beze zbytku vyplňují oblouky blatníků, pomáhá jim k tomu také o deset milimetrů snížený sportovní podvozek M s adaptivními tlumiči coby součást standardní výbavy. Nebudu vám lhát, tvary testované pětky mě při každém pohledu naprosto odrovnaly, a rozhodně nejsem sám, kdo sdílí podobný názor. Počet „palečků“ od řidičů ostatních aut časem přestanete počítat. Jezdil jsem klidně a dával okolí maximální množství příležitostí prohlédnout si tvary, které jsem ještě dlouho po zaparkování u domu obdivoval skrze okno naší kuchyně.

Kdo potřebuje sedmičku?

Stačí jedinkrát otevřít dveře a okamžitě vám dojde, že tohle auto nechce být považováno za pouhou nadopovanou bestii. Že se jedná o verzi „nad rámec“ těch standardních, dokazují snad jenom hliníkové prahové lišty s nápisem M550i, nic jako karbon nebo do očí bijící prošívání nečekejte. Bylo to vlastně poprvé, co jsem za volantem nové pětky pobyl déle než někde na autosalonu, a protože jsem o týden dříve jezdil s hybridní sedmičkou, dlouho mi nedocházelo, proč bych měl chtít ještě o třídu větší auto.

Pětka je uvnitř neskutečně vzdušná, což má z části na svědomí krémové čalounění kůží Nappa, rozměrná přední sedadla s možností dvojího naklápění opěradla, prodloužení sedáku a nastavení sevření bočnic jsou tradičně špičková a nedovedu si představit člověka, kterému by se nepřizpůsobily. Volant s elektricky nastavitelným sloupkem padne skvěle do rukou, sedí se nízko, ale máte perfektní výhled všude kolem vozu a problémem není ani nastupování a vystupování. Všechno probíhá naprosto přirozeně.

obrázek [600 x 403]  

BMW ještě naštěstí nepropadlo digitalizaci ovládacích prvků v takové míře jako někteří mainstreamoví výrobci, a vedle tradičního ovladače iDrive, s nímž je proplouvání nabídek infotainmentu radost, nezapomíná ani na klasické kolečko pro nastavení podsvícení přístrojů. Jasný důkaz toho, že některé klasické ovladače zkrátka softwarové nikdy dokonale nenahradí. Matně si nicméně vzpomínám, že pro zapnutí a vypnutí head-up displeje sloužilo u starších BMW klasické tlačítko kdesi u ovládání světlometů a dnes jej musíte složitě hledat v nastavení vozu.

Ale zpátky k myšlence o „nutnosti“ větší řady 7. Nejenom že obě auta sdílejí platformu, část motorové palety, převodovky a pohony, ony mají shodné i palubní systémy v čele s kompletním prostředím infotainmentu, digitálním přístrojovým štítem a ovládáním gesty. Dokonce i pětku si můžete nechat provonět příjemnými vůněmi, původně navrženými pro řadu 7, přepínače jízdních režimů, pardon – jízdních zážitků, vypadají také naprosto stejně, a čtyřzónová klimatizace je i tady jedna z nejlepších, jakou jsem kdy v autě zažil. Není vám teplo ani zima, cítíte se jednoduše skvěle.

BMW 730d xDrive vs. Jaguar XJ 3.0d – Takhle jedou páni

Dva až tři důvody, proč chtít nejlepší model, by se ale nakonec přece jenom našly. V prvé řadě je to fakt, že řady 7 představuje naprostý vrchol značky BMW, je to „velkej šéf“ a může mít i dvanáctiválec, jeho karoserie je vedle hořčíku, hliníku a vysokopevnostních ocelí vyrobena také z uhlíkového vlákna (proto nemá „pětka“ na sloupku B plaketu s nápisem Carbon Core), a uvnitř je více místa. Vím, že hovořit ve spojitosti s pětimetrovým BMW 5 o nějakém deficitu prostoru zní docela legračně, v podélném směru ho ale skutečně není nazbyt.

Nástupní prostor dozadu je velkorysý, sedáky a opěradla jsou dobře dimenzovány, stísněně se necítíte v loktech ani nad hlavou. Před koleny to mám ale se svými 190 centimetry tak akorát a při nejnižší poloze předních sedadel bych si sakra rozmyslel, jestli má smysl pod ně zasouvat naleštěné kožené botky k obleku. Však víte, jak bývají náchylné na odření. Všechny ty elektromotory, pneumatické systémy pro velké množství masáží, kvalitní čalounění, tlusté polstrování a podobně prostě zabírají tolik místa, že i navzdory téměř třímetrovému rozvoru náprav může v určitých oblastech scházet vnitřní prostor.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW M550i xDrive

Cena v základní výbavě: 2 291 900 Kč Cena v testované výbavě: 2 964 056 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, litá 19palcová kola, čalounění látka Rhombicle/Alcantara, M sportovní brzdy, M adaptivní podvozek, diodové přední světlomety, automatická čtyřzónová klimatizace, M sportovním kožený volant, M aerodynamický paket, ConnectedDrive Services, BMW Emergency Call, sportovní automatická převodovka, průchozí nakládací systém, M sportovní brzdy včetně třmenů v modré barvě a další.

Výbava testovaného vozu:Automatické ovládání dveří zavazadlového prostoru (+15.184 Kč), protisluneční ochrana oken (+12.194 Kč), přídavná 12V zásuvka (+1638 Kč), dálkově ovládané patkování (+13.546 Kč), ConnectedDrive Plus (+13.546 Kč), paket First Class (+148.330 Kč), audio Bowers & Wilkins (+102.388 Kč), paket Business Class (+34.190 Kč), paket Innovation (+95.784 Kč), paket Safety - adaptivní LED světlomety, asistent dálkových světlometů, aktivní ochrana (+64.168 Kč), Driving assistant (+51.922 Kč), 20palcová litá kola Double-spoke 668M Cerium Grey (+29.796 Kč), metalický lak Mediterranean Blue (+26.546 Kč), kůže Nappa Ivory White (+53.924 Kč), předprodejní servis a transport (+9.000 Kč).

Kdo může za radioaktivní mrak nad Evropou? Ruská továrna otočila své stanovisko Kdo může za radioaktivní mrak nad Evropou? Ruská továrna otočila své stanovisko

Ruský závod na zpracování radioaktivních materiálů na…

Evropský parlament posvětil používání fosfátů v kebabu Evropský parlament posvětil používání fosfátů v kebabu

 Evropský parlament ve středu neschválil námitku proti…

Ikea zneužívá dominantní postavení na trhu, říká europoslanec Zdechovský Ikea zneužívá dominantní postavení na trhu, říká europoslanec Zdechovský

Europoslanec Tomáš Zdechovský (KDU-ČSL) se domnívá, že…

TOP 09 chce hlavu Krnáčové za trojskou lávku TOP 09 chce hlavu Krnáčové za trojskou lávku

Pražská TOP 09 bude ve čtvrtek na jednání zastupitelů…

 
Technické údaje
Motor BMW M550i xDrive
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 4395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 340 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 650 / 1800 - 4750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.7 / 6.8 / 8.9
Emise CO2:204
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 503 / -
Objem nádrže (l):68
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1885 / 575
Rozměr pneu:245/35 R20, 275/30 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4962
b) šířka (mm): 1868
c) výška (mm): 1467
d) rozvor (mm): 2975
e) rozchod vpředu (mm): 1600
f) rozchod vzadu (mm): 1567
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW M550i xDrive – Nekecali… Je nejlepší!







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku! Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku!

Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si…

 



Na autosalonu v Rakousku ukradli dvě auta. Našli je v Česku Na autosalonu v Rakousku ukradli dvě auta. Našli je v Česku

Policisté na Semilsku zajistili dvě BMW 530 ukradená na…

Nabíjení je snažší než tankování, tvrdí BMW. Dokazuje to tímto videem Nabíjení je snažší než tankování, tvrdí BMW. Dokazuje to tímto videem

Indukční nabíjení cesta, jak udělat užívání elektromobilů…

 



 
Totální propadák v Euro NCAP 2017: Fiat Punto nedostal ani jednu hvězdičku!

Totální propadák v Euro NCAP 2017: Fiat Punto nedostal ani jednu hvězdičku!

Dnes 14:52

Fiat Punto bude s nulovým počtem hvězd bezpochyby nejhůře hodnoceným vozem v letošních testech organizace Euro NCAP.




Blesk.cz

Hodně žhavá tiskovka muzikálu: Kalhotky Brožové a prsa Malé i Adamcové!

Hodně žhavá tiskovka muzikálu: Kalhotky Brožové a…

Tisková konference k novému muzikálu Robinson byla dosti bujná. Nejenom že herečka a zpěvačka Kateřina Brožová…

Ministr chce ve školách zakázat mobily. Učitelé ve Francii mají pochyby

Ministr chce ve školách zakázat mobily. Učitelé ve…

Na francouzských základních a středních školách by mělo být od začátku nového roku prakticky zakázáno používání…

 

iSport.cz

Tvrdík o volbách vedení fotbalu: Ostuda! Napsal, kdo šel proti Berbrovi

Tvrdík o volbách vedení fotbalu: Ostuda! Napsal, kdo…

Předseda představenstva fotbalové Slavie Praha Jaroslav Tvrdík zkritizoval úterní volby nového vedení FAČR v…

Slováci zbystřili! Guardiola by rád Škriniara, Inter požaduje 1,5 miliardy

Slováci zbystřili! Guardiola by rád Škriniara, Inter…

Nad Tatrou sa blýska, hromy divo bijú. Tohle by byl slovenský transfer všech dob. Kolem národního fotbalového…

 

Reflex.cz

Po stopách starobylých vulkánů Nízkého Jeseníku

Po stopách starobylých vulkánů Nízkého Jeseníku

Kdo by nechtěl vidět na vlastní oči sopku? Netřeba jezdit nikam daleko, sopky máme i doma. Většinou se o nich…

Hurá, Saúdové půjdou do kina! A kvůli ropě se dál vesele ignoruje upírání lidských práv

Hurá, Saúdové půjdou do kina! A kvůli ropě se dál…

Malý liberalizační krůček v Saúdské Arábii lépe než jiný příklad ukázal, že ze strategických zájmů je Západ…