Test Auto.cz

BMW M550i xDrive – Nekecali… Je nejlepší!

9.8. 2017
Verdikt
 

BMW na velké motory nezanevřelo. V řadě 5 stále nabízí osmiválec a testovaná verze M550i xDrive je dokonce rychlejší než supersedan M5 minulé generace!

Konečně se dostalo i na mou maličkost. Nové BMW řady 5 jsme měli v redakci od jeho uvedení na trh v únoru letošního roku hned dvakrát a pořád jsme si k sobě nějak nemohli najít cestu. Vedle osobního seznámení s novinkou jsem si chtěl ověřit tvrzení kolegů o nejlepším sedanu vyšší střední třídy současnosti, zejména protože nové Volvo S90 nastavilo laťku hodně vysoko, stejně tak Mercedes-Benz třídy E, a zapomínat nesmím ani na Audi A6, jehož šestá generace se sice prodává už od roku 2011 a příští rok má dostat nástupce, jezdí však fantasticky i na dnešní poměry.

Dobrá věc se podařila a „pětka“ se mi minulý týden konečně dostala do rukou, navíc v prozatím nejsilnějším provedení M550i xDrive. Dodává se pouze s pohonem všech kol, pod kapotou má osmiválec se dvěma turbodmychadly, a protože v názvu figuruje magické písmo „M“, přihodili v Mnichově do série pořádnou porci prvků, za které si jinak musíte připlácet. Jde o předzvěst nové generace plnotučného „emka“, které bude podle všech předpokladů naprosto extrémní. Vždyť už M550i xDrive překonává minulou M5 ve zrychlení na stovku o tři desetiny sekundy (sprint zvládne za rovné 4 sekundy), a to má o 72 kW nižší výkon!

Video

Tvarová dokonalost

Pokud jste už viděli nové BMW řady 5 naživo, uznáte, že splést si jej s větší sedmičkou nakonec není tak jednoduché, jak se zdálo z fotografií. Designový styl mají oba vozy pochopitelně stejný, pětka je ale opticky nižší a širší, její silueta a světelný podpis jsou naživo naprosto nezaměnitelné, a zejména pak v testované verzi M550i xDrive v exkluzivním laku Mediterranean Blue za bratru sedmadvacet tisíc.

Tohle auto neřve do světa, že má pod kapotou osmiválec, rozměrné chladiče úhledně schovává za mřížkami v nárazníku, a dokonce vás nenechá nakouknout ani skrze obrovské ledviny, jejichž lamely jsou většinu času uzavřeny s cílem optimalizovat obtékání vzduchu během jízdy. Nečekejte ani mohutný zadní difuzor, ohromné výfukové roury a podobně. Všechno, co vidíte, je ryze funkční, a to včetně výdechů za předními koly, které se starají o odvod mnoha set stupňové výhně valící se od běžně neutavitelných brzd. A že je to kolikrát opravdu pekelný žár, se v horkých měsících přesvědčíte poměrně často.

BMW M5: Připomeňte si historii ikonického supersedanu v obrovské galerii

Dvacetipalcová kola (typ 668M za necelých třicet tisíc) s nizoučkými pneumatikami Pirelli P Zero téměř beze zbytku vyplňují oblouky blatníků, pomáhá jim k tomu také o deset milimetrů snížený sportovní podvozek M s adaptivními tlumiči coby součást standardní výbavy. Nebudu vám lhát, tvary testované pětky mě při každém pohledu naprosto odrovnaly, a rozhodně nejsem sám, kdo sdílí podobný názor. Počet „palečků“ od řidičů ostatních aut časem přestanete počítat. Jezdil jsem klidně a dával okolí maximální množství příležitostí prohlédnout si tvary, které jsem ještě dlouho po zaparkování u domu obdivoval skrze okno naší kuchyně.

Kdo potřebuje sedmičku?

Stačí jedinkrát otevřít dveře a okamžitě vám dojde, že tohle auto nechce být považováno za pouhou nadopovanou bestii. Že se jedná o verzi „nad rámec“ těch standardních, dokazují snad jenom hliníkové prahové lišty s nápisem M550i, nic jako karbon nebo do očí bijící prošívání nečekejte. Bylo to vlastně poprvé, co jsem za volantem nové pětky pobyl déle než někde na autosalonu, a protože jsem o týden dříve jezdil s hybridní sedmičkou, dlouho mi nedocházelo, proč bych měl chtít ještě o třídu větší auto.

Pětka je uvnitř neskutečně vzdušná, což má z části na svědomí krémové čalounění kůží Nappa, rozměrná přední sedadla s možností dvojího naklápění opěradla, prodloužení sedáku a nastavení sevření bočnic jsou tradičně špičková a nedovedu si představit člověka, kterému by se nepřizpůsobily. Volant s elektricky nastavitelným sloupkem padne skvěle do rukou, sedí se nízko, ale máte perfektní výhled všude kolem vozu a problémem není ani nastupování a vystupování. Všechno probíhá naprosto přirozeně.

obrázek [600 x 403]  

BMW ještě naštěstí nepropadlo digitalizaci ovládacích prvků v takové míře jako někteří mainstreamoví výrobci, a vedle tradičního ovladače iDrive, s nímž je proplouvání nabídek infotainmentu radost, nezapomíná ani na klasické kolečko pro nastavení podsvícení přístrojů. Jasný důkaz toho, že některé klasické ovladače zkrátka softwarové nikdy dokonale nenahradí. Matně si nicméně vzpomínám, že pro zapnutí a vypnutí head-up displeje sloužilo u starších BMW klasické tlačítko kdesi u ovládání světlometů a dnes jej musíte složitě hledat v nastavení vozu.

Ale zpátky k myšlence o „nutnosti“ větší řady 7. Nejenom že obě auta sdílejí platformu, část motorové palety, převodovky a pohony, ony mají shodné i palubní systémy v čele s kompletním prostředím infotainmentu, digitálním přístrojovým štítem a ovládáním gesty. Dokonce i pětku si můžete nechat provonět příjemnými vůněmi, původně navrženými pro řadu 7, přepínače jízdních režimů, pardon – jízdních zážitků, vypadají také naprosto stejně, a čtyřzónová klimatizace je i tady jedna z nejlepších, jakou jsem kdy v autě zažil. Není vám teplo ani zima, cítíte se jednoduše skvěle.

BMW 730d xDrive vs. Jaguar XJ 3.0d – Takhle jedou páni

Dva až tři důvody, proč chtít nejlepší model, by se ale nakonec přece jenom našly. V prvé řadě je to fakt, že řady 7 představuje naprostý vrchol značky BMW, je to „velkej šéf“ a může mít i dvanáctiválec, jeho karoserie je vedle hořčíku, hliníku a vysokopevnostních ocelí vyrobena také z uhlíkového vlákna (proto nemá „pětka“ na sloupku B plaketu s nápisem Carbon Core), a uvnitř je více místa. Vím, že hovořit ve spojitosti s pětimetrovým BMW 5 o nějakém deficitu prostoru zní docela legračně, v podélném směru ho ale skutečně není nazbyt.

Nástupní prostor dozadu je velkorysý, sedáky a opěradla jsou dobře dimenzovány, stísněně se necítíte v loktech ani nad hlavou. Před koleny to mám ale se svými 190 centimetry tak akorát a při nejnižší poloze předních sedadel bych si sakra rozmyslel, jestli má smysl pod ně zasouvat naleštěné kožené botky k obleku. Však víte, jak bývají náchylné na odření. Všechny ty elektromotory, pneumatické systémy pro velké množství masáží, kvalitní čalounění, tlusté polstrování a podobně prostě zabírají tolik místa, že i navzdory téměř třímetrovému rozvoru náprav může v určitých oblastech scházet vnitřní prostor.

1/3 Pokračovat ve čtení

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW M550i xDrive

Cena v základní výbavě: 2 291 900 Kč Cena v testované výbavě: 2 964 056 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, litá 19palcová kola, čalounění látka Rhombicle/Alcantara, M sportovní brzdy, M adaptivní podvozek, diodové přední světlomety, automatická čtyřzónová klimatizace, M sportovním kožený volant, M aerodynamický paket, ConnectedDrive Services, BMW Emergency Call, sportovní automatická převodovka, průchozí nakládací systém, M sportovní brzdy včetně třmenů v modré barvě a další.

Výbava testovaného vozu:Automatické ovládání dveří zavazadlového prostoru (+15.184 Kč), protisluneční ochrana oken (+12.194 Kč), přídavná 12V zásuvka (+1638 Kč), dálkově ovládané patkování (+13.546 Kč), ConnectedDrive Plus (+13.546 Kč), paket First Class (+148.330 Kč), audio Bowers & Wilkins (+102.388 Kč), paket Business Class (+34.190 Kč), paket Innovation (+95.784 Kč), paket Safety - adaptivní LED světlomety, asistent dálkových světlometů, aktivní ochrana (+64.168 Kč), Driving assistant (+51.922 Kč), 20palcová litá kola Double-spoke 668M Cerium Grey (+29.796 Kč), metalický lak Mediterranean Blue (+26.546 Kč), kůže Nappa Ivory White (+53.924 Kč), předprodejní servis a transport (+9.000 Kč).

Agentura Fitch zlepšila rating Řecku, především díky rostoucí ekonomice Agentura Fitch zlepšila rating Řecku, především díky rostoucí ekonomice

Mezinárodní ratingová agentura Fitch Ratings zlepšila…

V obuvnickém průmyslu chybí stovky lidí. Problém by vyřešila pracovní síla z Ukrajiny V obuvnickém průmyslu chybí stovky lidí. Problém by vyřešila pracovní síla z Ukrajiny

Stovky lidí chybí českým firmám v obuvnickém a kožedělném…

 
Technické údaje
Motor BMW M550i xDrive
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 4395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 340 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 650 / 1800 - 4750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.7 / 6.8 / 8.9
Emise CO2:204
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 503 / -
Objem nádrže (l):68
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1885 / 575
Rozměr pneu:245/35 R20, 275/30 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4962
b) šířka (mm): 1868
c) výška (mm): 1467
d) rozvor (mm): 2975
e) rozchod vpředu (mm): 1600
f) rozchod vzadu (mm): 1567
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW M550i xDrive – Nekecali… Je nejlepší!







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový VW Passat má dorazit už na podzim. Bude vypadat takto? Nový VW Passat má dorazit už na podzim. Bude vypadat takto?

Aktuální generace Volkswagenu Passat se prodává od roku…

BMW setřelo ochránce přírody: Vaše emisní testy jsou bezvýznamné! BMW setřelo ochránce přírody: Vaše emisní testy jsou bezvýznamné!

V prosinci minulého roku světem proletěla zpráva o…

 



BMW 530d Touring – Opravdu je ve všem lepší než předchůdci? BMW 530d Touring – Opravdu je ve všem lepší než předchůdci?

Aktuální BMW 5 se nám hodně zalíbilo, jak si ale stojí…

BMW 530e vs. 740Le xDrive – Tiše a luxusně. A také úsporně? BMW 530e vs. 740Le xDrive – Tiše a luxusně. A také úsporně?

Podle udávaných parametrů jsou nejúspornějšími verzemi…

 



 
Dakarský speciál Mitsubishi Pajero oslavil 30 let a zamířil do dražby. Cena je překvapivě nízká

Dakarský speciál Mitsubishi Pajero oslavil 30 let a zamířil do dražby. Cena je překvapivě nízká

Dnes 17:27

Hodně unikátní kousek nabídla před pár dny aukční společnost Bring a Trailer.




Blesk.cz

Masakr ve škole na Floridě dohnal šéfa FBI. Guvernér chce jeho hlavu

Masakr ve škole na Floridě dohnal šéfa FBI. Guvernér…

Ředitel amerického Federálního úřadu pro vyšetřování (FBI) Chris Wray čelí výzvám k rezignaci. FBI totiž…

Česko vydatně zasype sníh. Na Šumavě ho napadá až 15 centimetrů

Česko vydatně zasype sníh. Na Šumavě ho napadá až 15…

V České republice začne v sobotu odpoledne od jihozápadu sněžit. V jižní polovině území může do nedělního…

 

iSport.cz

CELÝ SESTŘIH: Jihlava - Slavia 1:0. Hořký debut  pro Trpišovského

CELÝ SESTŘIH: Jihlava - Slavia 1:0. Hořký debut pro…

Fotbalisté Slavie vstoupili do jarní části HET ligy porážkou. V 17. kole padli na půdě Jihlavy 0:1, když jedinou…

Program hokeje na ZOH 2018: rozpis turnaje, hrací systém

Program hokeje na ZOH 2018: rozpis turnaje, hrací systém

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

 

Reflex.cz

JXD: Internet přinesl vzpouru blbů

JXD: Internet přinesl vzpouru blbů

K velkému výročí internetu v naší zemi je třeba dodat, že vedle mnoha dobrých věcí přinesl internet i vzestup…

Revoluce v medicíně zvaná BonoFill: Izraelská firma vypěstovala lidské kosti v laboratoři

Revoluce v medicíně zvaná BonoFill: Izraelská firma…

Izraelská biotechnologická společnost Bonus BioGroup právě vkročila do druhého kola testů klinické studie,…