8.1. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

BMW 530e vs. 740Le xDrive – Tiše a luxusně. A také úsporně?

 

Podle udávaných parametrů jsou nejúspornějšími verzemi řad 5 a 7 plug-in hybridy s přídomkem iPerformance. Platí to i v reálném prostředí?

BMW jakožto luxusní výrobce umí zákazníkům přizpůsobit svá auta tak, aby odpovídala jejich potřebám a vkusu. Je tu široká nabídka barev karoserie, čalounění nebo obložení interiéru, k dispozici je i množství příplatkových prvků. Také nabídka motorů myslí na různorodé zájmy. Pro tradiční fleety jsou tu základní turbodiesely, pro fajnšmekry zase díla divize BMW M. A kdo myslí na životní prostředí, ale stále si chce užívat luxusu, pro toho je tu řada plug-in hybridů označená přídomkem iPerformance.

Mnichovská nabídka takových modelů aktuálně čítá již pět plug-in hybridů, přičemž v nedávné době se v naší redakční garáži na čas nezávisle na sobě zastavily hned dva z nich. A to hned ty nejluxusnější, BMW 530e iPerformance a ještě o segment větší BMW 740Le xDrive iPerformance. Rozhodli jsme se je vzájemně porovnat a zjistit, zda mají tyto modely v nabídce řad 5 a 7 skutečně smysl. A jsou vůbec v reálném prostředí úsporné? Vždyť normovaná spotřeba kolem dvou litrů na 100 kilometrů u tak velkých automobilů vyvolává úsměv na rtech.

Nepatrné rozdíly

Než se však vrhneme na samotné zhodnocení jízdních schopností obou vozů, zaměřme se na jejich design. Aktuální generace řady 7 je s námi už od konce roku 2015, a tak je dobře známým vozem, hybridní varianta iPerformance ale přiváží několik specifických detailů. Nemluvíme přitom jen o nezbytných emblémech (logo „i“ na bocích karoserie, nápis „eDrive“ na C-sloupcích), které odkazují na možnost elektrického pohonu, ale také o modrých lamelách v ledvinkách na přídi auta nebo modrých středech kol.

Použití jasné modré barvy na luxusním sedanu sice může vypadat pouťově, jenže sedmička zůstává elegánem. Decentní šmrnc tak připomíná spíše výrazné manžetové knoflíčky na obleku. Zkrátka pokud osobité prvky nehledáte, hybridní sedmičku z dálky nepoznáte.

Stejným směrem šla také pětka, také v jejím případě najdete modré lamely v ledvinkách masky chladiče nebo nápisy eDrive na C sloupcích. Ona ostatně pětka hodně vypadá jako sedmička, je vlastně jejím zmenšeným, dravěji působícím sourozencem. A tak se ve výsledku zdá 5-Series hezčí, díky jednodušším světlům nebo menším ledvinkám. Navíc nemá tolik chromovaných lišt jako 7-Series, které většímu sedanu při vzájemném srovnání tolik nesluší. A to i na testované pětce je více chromu než v základu, díky příplatkovému modelu Luxury Line.

BMW 740e: První plug-in hybrid z řady iPerformance

Pokud se vám pak na přiložených fotografií zdá, že je testovaná sedmička opravdu hodně dlouhá, je to tím, že se jedná o prodlouženou variantu. Plug-in hybrid je totiž možné pořídit pro obě provedení sedmičky, jak pro základní, 5.098 mm dlouhou, tak pro prodlouženou, s délkou 5.238 mm. Naopak u pětky je jedinou možností karoserie sedan, kombík se ve verzi 530e iPerformance v tuto chvíli nedodává.

Krásné interiéry, ale co ty kufry?

Podobně tomu je také uvnitř, kde největší změnou obou plug-in hybridů je přepracovaný přístrojový štít. Sedmička standardně používá digitální displej místo analogového, a tak bylo v jejím případě přizpůsobení ukazatelů pro hybridní provedení jednodušší. Ukazatel teploty chladicí kapaliny byl nahrazen ukazatelem stavu dobití baterií, místo klasického otáčkoměru je tu ukazatel využívané energie. Stejně tak tomu bylo i u testované pětky, která však má toto řešení, tzv. multifunkční přístrojový panel, za příplatek 10.556 Kč. V základu dostanete analogové budíky.

Právě digitální obrazovka se přitom u tohoto auta vyplatí. Usnadňuje řidiči se zorientovat v množství informací, které mu automobil ukazuje. Řidič tak díky přehledné grafice okamžitě a snadno vidí, zda jede na elektřinu, nebo zda využívá spalovací motor. Nápis eDrive a modré pozadí naznačující maximální rychlost v elektrickém režimu hovoří za vše, stejně jako ukazatel míry rekuperace brzdné energie při zpomalování. Ve sportovním módu se pak grafika změní ve velký otáčkoměr a rychloměr, jasně vidíte i aktuálně zařazený převodový stupeň.

obrázek [600 x 404]  

Jinak je ale uvnitř vše při starém, pokud tedy nebudeme počítat tlačítko eDrive pro změnu fungování hybridního pohonu. To znamená vynikající zpracování a skvělé materiály, kterých jsme se s příchodem aktuální pětky a sedmičky u BMW konečně dočkali. Snad jen ta tlačítka ovládání klimatizace v testované pětce nelícují úplně perfektně. Řešením je ale objednání příplatkové čtyřzónové klimatizace, na tu se totiž váže dotykové ovládání. V pětce přitom funguje výtečně, díky trojrozměrné ploše řidič dobře ví, co mačká. Obecně ale sedmička uvnitř působí hodnotněji, nepatrným, ale výrazným detailem jsou třeba držáky Isofix. Zatímco v řadě 5 jsou jejich kryty jasně vystaveny na odiv, v sedmičkové řadě jsou decentně skryty za zipem.

Palubní desky jsou prakticky shodné, nejvýraznějším rozdílem jsou odlišné středové panely. Sedmička je pak uvnitř samozřejmě širší, podle našeho přeměření mají cestující vpředu v oblasti loktů o 30 mm více prostoru, vzadu dokonce o 60 mm. Ovládání gesty ale umí nabídnout oba vozy, navigace obou plug-in hybridů pak zobrazují dobíjecí stanice v okolí. K dispozici jsou i různé sedačky, přičemž ani v jednom z testovaných aut jsme si na nepohodlí rozhodně nemohli stěžovat.

Nejvíce se tak sedmička a pětka ve výsledku liší po usednutí na zadní sedadla. V BMW vyšší střední třídy totiž vzadu není tolik prostoru, jak by se vzhledem k bezmála pětimetrové délce mohlo zdát. Místa je tu nejvýš tak akorát, komfort sezení navíc trochu negativně ovlivňuje nízko položený sedák.

Naopak v sedmičce se můžete rozvalit, jak je libo, „jezevčíkovitá“ Long verze poskytuje opravdu velkorysý prostor pro posádku. Sedačky jsou úžasně pohodlné, hlavu můžete zabořit do měkoučkých, polštářových opěrek. Navíc poskytne některé hračky, kterých se v o segment menší pětce nedočkáte. Chcete vzadu masážní sedadla? Žádný problém... Nebo ventilování? Také máme! Toužíte si nastavit zadní sedadlo pomocí elektřiny nebo tabletu? Jak je libo! Jen si musíte, pane, připlatit, co třeba takový paket Executive Lounge za 323.830 korun, kde všechny tyto prvky dostanete dohromady? Ale pozor, pokud třeba budete chtít zábavní systém s obrazovkami pro zadní sedačky, můžete si něco takového pořídit i do řady 5 (za 62.322 Kč). Jen počítejte s tím, že kvůli tomu se vzdušnost na zadních sedadlech ještě zhorší.

obrázek [600 x 388]  

Pohled do zavazadlového prostoru pak dokazuje, že plug-in hybridům zůstává jedna nevýhoda – prostorově náročný pohonný systém. Lithium-iontové baterie ukryté pod zadními sedadly totiž notně ukrajují prostor pro zavazadla. Objem zavazadelníku7-Series činí jen 420 litrů (natažená sedmička poskytuje 515 litrů), u 5-Series je ještě o deset litrů menší (běžný sedan nabízí 520 litrů). Že tu zůstává dvojitá podlaha, není taková velká výhra, je jen v zadní části kufru a stejně ji většinou vyplníte kabelem s dobíječkou.

Stejný důvod výrazně zmenšil také palivovou nádrž, v obou případech na 46 litrů, což je na tak velká auta opravdu nizoučká hodnota, která vám bude vadit při dlouhých přesunech. Vždyť větší nádrž (52litrovou) má i kompaktní BMW 1...

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW 530e iPerformance

Cena v základní výbavě: 1 609 742 Kč Cena v testované výbavě: 2 366 576 Kč

Základní výbava:Přední a boční airbagy, hlavové airbagy vpředu a vzadu, 17palcová kola, přední a zadní parkovací senzory, omezovač rychlosti, elektricky ovládaná a sklopná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, diodové světlomety včetně mlhovek, světelný a dešťový senzor, kožený multifunkční volant, dvouzónová automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, navigační systém Business, CD přehrávač, palubní počítač, hudební systém s šesti reproduktory.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak Jatoba (+26.546,-), BMW Individual kožené čalounění Merino Caramel/Black (+143.624,-), elektronické nastavení tuhosti tlumičů (+32.240,-), automatické otevírání víka kufru (+15.184,-), plynulé dovírání dveří (+17.342,-), protisluneční ochrana oken (+12.194,-), aktivní ventilace předních sedadel (+21.944,-), paket Ambient Air – provonění interiéru různými vůněmi (+8.684,-), digitální příjem rádia (+11.388,-), hudební systém Harman Kardon (+29.536,-), BMW Individual čalounění stropu Alcantara (+37.934,-), BMW Individual obložení interiéru v provedení Piano Black (+6.786,-), Paket Business Class – komfortní přístupový systém, elektricky nastavitelná přední sedadla včetně bederní opěrky, vyhřívání předních sedadel, sedadlo řidiče s pamětí, ambientní osvětlení (+58.682,-), komfortní elektricky ovládaní přední sedadla (+31.616,-), paket ConnectedDrive Plus – parkovací asistent, data o provozu v reálném čase, telefonický informační servis, bezdrátové dobíjení chytrého telefonu, WiFi hotspot (+11.596,-), paket Innovation – klíček s displejem, navigace Professional, head-up displej, ovládání gesty, digitální přístrojový štít (+79.638,-), paket Safety – adaptivní diodové světlomety, asistent dálkových světel, hlídání mrtvého úhlu, brzdná funkce, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (+64.168,-), řadicí páčky pod volantem (+4.056,-).

BMW 740Le xDrive iPerformance

Cena v základní výbavě: 2 897 600 Kč Cena v testované výbavě: 3 536 446 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, vyhřívaná a elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, 17palcová kola z lehkých slitin, kožené čalounění, adaptivní vzduchové odpružení, přednía zadní parkovací asistent, tempomat s brzdnou funkcí, automatické přepínání tlumených a dálkových světel, driving assist – kamerový systém sledující okolí vozu, automatické brzdění, asistent pro jízdu v pruzích, sledování mrtvých úhlů, prevence před nárazem, mlhová světla, diodové světlomety, diodová koncová světla, dešťový a světelný senzor, multifunkční a elektricky nastavitelný volant s koženým věncem, elektricky ovládaná sluneční clona zadního okna, vyhřívání sedadel vpředu a vzadu, automatická čtyřzónová klimatizace, automatické ovládání víka kufru, bezklíčový vstup, zadní parkovací kamera, elektricky ovládané střešní okno, ConnectedDrive Services – mobilní internetový portál, možnost integrace aplikací chytrých telefonů, navigační systém Professional s dotykovým displejem o úhlopříčce 10,25“, hudební systém s 12 reproduktory, Bluetooth a příjmem digitálního signálu, palubní počítač.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+29.796,-), 19palcová kola V-Spoke 620 (+75.868,-), dojezdové pneumatiky Runflat (+8.684,-), plynule dovírané dveře (+18.434,-), design exteriéru Pure Excellence (+24.128,-), protisluneční ochrana oken (+14.092,-), průchozí nakládací systém (+4.056,-), paket Heat Comfort – vyhřívaný volant, vyhřívané loketní opěrky (+10.842,-), paket Ambient Air – provonění interiéru (+8.684,-), masážní funkce předních sedadel (+29.796,-), TV funkce (+33.878,-), ovládání gesty (+6.786,-), ovládání prostřednictvím tabletu (+13.286,-), design interiéru Pure Excellence (+54.184,-), paket Business Class – exkluzivní Nappa kůže, komfortní, elektricky nastavitelná přední sedadla, elektricky nastavitelná zadní sedadla, hudební systém Harman Kardon s 16 reproduktory o výkonu 600 W (+146.406,-), BMW ConnectedDrive Plus – informace o hustotě provozu, technický informační servis, dálkové ovládání vybraných funkcí vozu pomocí chytrého telefonu (+8.372,-), Driving Inovation Plus Package – klíček s displejem, laserové světlomety, diodové mlhovky, parkovací asistent pro samočinné parkování, kamerový systém sledující okolí vozidla, bezdrátové nabíjení pro telefon, adaptivní tempomat s funkcí stop and go do rychlosti 210 km/h, asistent pro jízdu v pruzích, asistent pro jízdu v kolonách (+151.554,-).

Čerpání evropských dotací na úspory energie je pomalé, ukázalo šetření NKÚ Čerpání evropských dotací na úspory energie je pomalé, ukázalo šetření NKÚ

Čerpání evropských dotací na úspory energie je pomalé a…

Babiš se tento týden sejde britskou premiérkou Mayovou Babiš se tento týden sejde britskou premiérkou Mayovou

Britská premiérka Theresa Mayová se tento týden setká s…

ANO ideově vykrádá ostatní strany, říká šéf lidoveckých poslanců Bartošek ANO ideově vykrádá ostatní strany, říká šéf lidoveckých poslanců Bartošek

Navzdory tomu, že KDU-ČSL je malá opoziční strana, chce…

 
Technické údaje
Motor BMW 530e iPerformanceBMW 740Le xDrive iPerformance
Typ motoru: přeplňovaný zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 19981998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 135 / 5000190 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 290 / 1350 - 4250400 / 1550 - 4400
Nejvyšší výkon elektromotoru (kW / ot/min): 83 / 317083 / 3170
Nejvyšší výkon soustavy (kW / ot/min): 185 / -240 / -
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 235250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.25.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 1.9- / - / 2.5
Emise CO2:4456
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 410 / -420 / -
Objem nádrže (l):4646
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1770 / 6502000 / 655
Rozměr pneu:245/45 R18245/45 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 49365238
b) šířka (mm): 18681902
c) výška (mm): 14831479
d) rozvor (mm): 29753210
e) rozchod vpředu (mm): 16041617
f) rozchod vzadu (mm): 16311646
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1100870 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 850680 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940930
k) šířka vpředu (mm): 15401570
l) šířka vzadu (mm): 14901550
délka sedáku vpředu (mm): 490550
délka sedáku vzadu (mm): 480500
výška opěradla vpředu (mm): 660660
výška opěradla vzadu (mm): 650660
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: BMW 530e vs. 740Le xDrive – Tiše a…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence

Zbrusu nový kupé-crossover Škody se ještě ani nezačal…

Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel

Auto se dá použít jako zbraň a to jak v negativní, tak i…

 



BMW 530d Touring – Opravdu je ve všem lepší než předchůdci? BMW 530d Touring – Opravdu je ve všem lepší než předchůdci?

Aktuální BMW 5 se nám hodně zalíbilo, jak si ale stojí…

Na autosalonu v Rakousku ukradli dvě auta. Našli je v Česku Na autosalonu v Rakousku ukradli dvě auta. Našli je v Česku

Policisté na Semilsku zajistili dvě BMW 530 ukradená na…

 



 
Opel odhaluje další detaily budoucnosti pod PSA. Kdy se zbaví techniky GM?

Opel odhaluje další detaily budoucnosti pod PSA. Kdy se zbaví techniky GM?

Dnes 11:53

Německá značka si pod novým vlastníkem věří. Hodlá expandovat a vstoupí na nové trhy, možná i na ten severoamerický.




Blesk.cz

Meghan chce po vzoru Diany nosit kalhoty: Harry zuří!

Meghan chce po vzoru Diany nosit kalhoty: Harry zuří!

Meghan už několik týdnů testuje, co všechno si jako novopečená příslušnice královské rodiny může dovolit.…

Adam má 90 % těla potetovaných: Nechal si odstranit genitálie, kazily umělecký dojem

Adam má 90 % těla potetovaných: Nechal si odstranit…

Adam není člověk, kterého chcete potkat po setmění v opuštěném parku. 90 % jeho těla totiž pokrývá tetování -…

 

iSport.cz

Danny se vrací do domů. Po konci ve Slavii bude hrát v Portugalsku

Danny se vrací do domů. Po konci ve Slavii bude hrát…

Záložník Danny bude po odchodu ze Slavie hrát doma v Portugalsku. Čtyřiatřicetiletý bývalý fotbalista Zenitu…

Hrál s Haškem, zastupuje hvězdy. Poner o českém hokeji i komunismu

Hrál s Haškem, zastupuje hvězdy. Poner o českém…

Hrál v jednom týmu s Dominikem Haškem i Vladimírem Růžičkou. Jako agent spolupracoval s kanadskou ikonou Bobbym…

 

Reflex.cz

Fake music z Norska: Kygův koncert bez hodnoty, zato s DPH

Fake music z Norska: Kygův koncert bez hodnoty, zato s DPH

Poslední koncert letošních Colours of Ostrava odehrál DJ Kygo. I když byla ve Vítkovicích velká spousta…

Gamál Abd an-Násir: Milovaný i zavrhovaný diktátor, který stál u pádu egyptské monarchie

Gamál Abd an-Násir: Milovaný i zavrhovaný diktátor,…

Získal československý Řád Bílého lva, podílel se na vzniku Hnutí nezúčastněných států, přeorientoval egyptskou…