Test Auto.cz

BMW M550i xDrive – Nekecali… Je nejlepší!

9.8. 2017
Verdikt
 

BMW na velké motory nezanevřelo. V řadě 5 stále nabízí osmiválec a testovaná verze M550i xDrive je dokonce rychlejší než supersedan M5 minulé generace!

Konečně se dostalo i na mou maličkost. Nové BMW řady 5 jsme měli v redakci od jeho uvedení na trh v únoru letošního roku hned dvakrát a pořád jsme si k sobě nějak nemohli najít cestu. Vedle osobního seznámení s novinkou jsem si chtěl ověřit tvrzení kolegů o nejlepším sedanu vyšší střední třídy současnosti, zejména protože nové Volvo S90 nastavilo laťku hodně vysoko, stejně tak Mercedes-Benz třídy E, a zapomínat nesmím ani na Audi A6, jehož šestá generace se sice prodává už od roku 2011 a příští rok má dostat nástupce, jezdí však fantasticky i na dnešní poměry.

Dobrá věc se podařila a „pětka“ se mi minulý týden konečně dostala do rukou, navíc v prozatím nejsilnějším provedení M550i xDrive. Dodává se pouze s pohonem všech kol, pod kapotou má osmiválec se dvěma turbodmychadly, a protože v názvu figuruje magické písmo „M“, přihodili v Mnichově do série pořádnou porci prvků, za které si jinak musíte připlácet. Jde o předzvěst nové generace plnotučného „emka“, které bude podle všech předpokladů naprosto extrémní. Vždyť už M550i xDrive překonává minulou M5 ve zrychlení na stovku o tři desetiny sekundy (sprint zvládne za rovné 4 sekundy), a to má o 72 kW nižší výkon!

Video

Tvarová dokonalost

Pokud jste už viděli nové BMW řady 5 naživo, uznáte, že splést si jej s větší sedmičkou nakonec není tak jednoduché, jak se zdálo z fotografií. Designový styl mají oba vozy pochopitelně stejný, pětka je ale opticky nižší a širší, její silueta a světelný podpis jsou naživo naprosto nezaměnitelné, a zejména pak v testované verzi M550i xDrive v exkluzivním laku Mediterranean Blue za bratru sedmadvacet tisíc.

Tohle auto neřve do světa, že má pod kapotou osmiválec, rozměrné chladiče úhledně schovává za mřížkami v nárazníku, a dokonce vás nenechá nakouknout ani skrze obrovské ledviny, jejichž lamely jsou většinu času uzavřeny s cílem optimalizovat obtékání vzduchu během jízdy. Nečekejte ani mohutný zadní difuzor, ohromné výfukové roury a podobně. Všechno, co vidíte, je ryze funkční, a to včetně výdechů za předními koly, které se starají o odvod mnoha set stupňové výhně valící se od běžně neutavitelných brzd. A že je to kolikrát opravdu pekelný žár, se v horkých měsících přesvědčíte poměrně často.

BMW M5: Připomeňte si historii ikonického supersedanu v obrovské galerii

Dvacetipalcová kola (typ 668M za necelých třicet tisíc) s nizoučkými pneumatikami Pirelli P Zero téměř beze zbytku vyplňují oblouky blatníků, pomáhá jim k tomu také o deset milimetrů snížený sportovní podvozek M s adaptivními tlumiči coby součást standardní výbavy. Nebudu vám lhát, tvary testované pětky mě při každém pohledu naprosto odrovnaly, a rozhodně nejsem sám, kdo sdílí podobný názor. Počet „palečků“ od řidičů ostatních aut časem přestanete počítat. Jezdil jsem klidně a dával okolí maximální množství příležitostí prohlédnout si tvary, které jsem ještě dlouho po zaparkování u domu obdivoval skrze okno naší kuchyně.

Kdo potřebuje sedmičku?

Stačí jedinkrát otevřít dveře a okamžitě vám dojde, že tohle auto nechce být považováno za pouhou nadopovanou bestii. Že se jedná o verzi „nad rámec“ těch standardních, dokazují snad jenom hliníkové prahové lišty s nápisem M550i, nic jako karbon nebo do očí bijící prošívání nečekejte. Bylo to vlastně poprvé, co jsem za volantem nové pětky pobyl déle než někde na autosalonu, a protože jsem o týden dříve jezdil s hybridní sedmičkou, dlouho mi nedocházelo, proč bych měl chtít ještě o třídu větší auto.

Pětka je uvnitř neskutečně vzdušná, což má z části na svědomí krémové čalounění kůží Nappa, rozměrná přední sedadla s možností dvojího naklápění opěradla, prodloužení sedáku a nastavení sevření bočnic jsou tradičně špičková a nedovedu si představit člověka, kterému by se nepřizpůsobily. Volant s elektricky nastavitelným sloupkem padne skvěle do rukou, sedí se nízko, ale máte perfektní výhled všude kolem vozu a problémem není ani nastupování a vystupování. Všechno probíhá naprosto přirozeně.

obrázek [600 x 403]  

BMW ještě naštěstí nepropadlo digitalizaci ovládacích prvků v takové míře jako někteří mainstreamoví výrobci, a vedle tradičního ovladače iDrive, s nímž je proplouvání nabídek infotainmentu radost, nezapomíná ani na klasické kolečko pro nastavení podsvícení přístrojů. Jasný důkaz toho, že některé klasické ovladače zkrátka softwarové nikdy dokonale nenahradí. Matně si nicméně vzpomínám, že pro zapnutí a vypnutí head-up displeje sloužilo u starších BMW klasické tlačítko kdesi u ovládání světlometů a dnes jej musíte složitě hledat v nastavení vozu.

Ale zpátky k myšlence o „nutnosti“ větší řady 7. Nejenom že obě auta sdílejí platformu, část motorové palety, převodovky a pohony, ony mají shodné i palubní systémy v čele s kompletním prostředím infotainmentu, digitálním přístrojovým štítem a ovládáním gesty. Dokonce i pětku si můžete nechat provonět příjemnými vůněmi, původně navrženými pro řadu 7, přepínače jízdních režimů, pardon – jízdních zážitků, vypadají také naprosto stejně, a čtyřzónová klimatizace je i tady jedna z nejlepších, jakou jsem kdy v autě zažil. Není vám teplo ani zima, cítíte se jednoduše skvěle.

BMW 730d xDrive vs. Jaguar XJ 3.0d – Takhle jedou páni

Dva až tři důvody, proč chtít nejlepší model, by se ale nakonec přece jenom našly. V prvé řadě je to fakt, že řady 7 představuje naprostý vrchol značky BMW, je to „velkej šéf“ a může mít i dvanáctiválec, jeho karoserie je vedle hořčíku, hliníku a vysokopevnostních ocelí vyrobena také z uhlíkového vlákna (proto nemá „pětka“ na sloupku B plaketu s nápisem Carbon Core), a uvnitř je více místa. Vím, že hovořit ve spojitosti s pětimetrovým BMW 5 o nějakém deficitu prostoru zní docela legračně, v podélném směru ho ale skutečně není nazbyt.

Nástupní prostor dozadu je velkorysý, sedáky a opěradla jsou dobře dimenzovány, stísněně se necítíte v loktech ani nad hlavou. Před koleny to mám ale se svými 190 centimetry tak akorát a při nejnižší poloze předních sedadel bych si sakra rozmyslel, jestli má smysl pod ně zasouvat naleštěné kožené botky k obleku. Však víte, jak bývají náchylné na odření. Všechny ty elektromotory, pneumatické systémy pro velké množství masáží, kvalitní čalounění, tlusté polstrování a podobně prostě zabírají tolik místa, že i navzdory téměř třímetrovému rozvoru náprav může v určitých oblastech scházet vnitřní prostor.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW M550i xDrive

Cena v základní výbavě: 2 291 900 Kč Cena v testované výbavě: 2 964 056 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, litá 19palcová kola, čalounění látka Rhombicle/Alcantara, M sportovní brzdy, M adaptivní podvozek, diodové přední světlomety, automatická čtyřzónová klimatizace, M sportovním kožený volant, M aerodynamický paket, ConnectedDrive Services, BMW Emergency Call, sportovní automatická převodovka, průchozí nakládací systém, M sportovní brzdy včetně třmenů v modré barvě a další.

Výbava testovaného vozu:Automatické ovládání dveří zavazadlového prostoru (+15.184 Kč), protisluneční ochrana oken (+12.194 Kč), přídavná 12V zásuvka (+1638 Kč), dálkově ovládané patkování (+13.546 Kč), ConnectedDrive Plus (+13.546 Kč), paket First Class (+148.330 Kč), audio Bowers & Wilkins (+102.388 Kč), paket Business Class (+34.190 Kč), paket Innovation (+95.784 Kč), paket Safety - adaptivní LED světlomety, asistent dálkových světlometů, aktivní ochrana (+64.168 Kč), Driving assistant (+51.922 Kč), 20palcová litá kola Double-spoke 668M Cerium Grey (+29.796 Kč), metalický lak Mediterranean Blue (+26.546 Kč), kůže Nappa Ivory White (+53.924 Kč), předprodejní servis a transport (+9.000 Kč).

Komentář Jany Havligerové: Předčasné volby? Zapomeňte Komentář Jany Havligerové: Předčasné volby? Zapomeňte

Volby určily jednoznačného vítěze, ba přímo politického…

Předsednictvo lidovců doporučilo straně jít do opozice Předsednictvo lidovců doporučilo straně jít do opozice

Předsednictvo KDU-ČSL dnes doporučilo, aby strana šla do…

Další oběť prohraných voleb: Kalousek skončí v čele TOP 09 Další oběť prohraných voleb: Kalousek skončí v čele TOP 09

Miroslav Kalousek nebude na listopadovém sněmu obhajovat…

Světový trh s LNG prudce roste, zkapalněný plyn poptává hlavně Čína Světový trh s LNG prudce roste, zkapalněný plyn poptává hlavně Čína

Do konce roku se čeká spuštění zkapalňovacích terminálů,…

 
Technické údaje
Motor BMW M550i xDrive
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 4395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 340 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 650 / 1800 - 4750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.7 / 6.8 / 8.9
Emise CO2:204
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 503 / -
Objem nádrže (l):68
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1885 / 575
Rozměr pneu:245/35 R20, 275/30 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4962
b) šířka (mm): 1868
c) výška (mm): 1467
d) rozvor (mm): 2975
e) rozchod vpředu (mm): 1600
f) rozchod vzadu (mm): 1567
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW M550i xDrive – Nekecali… Je nejlepší!







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu? Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu?

Na kluzkém povrchu mohou nejen s trakcí pomoci…

 



Nabíjení je snažší než tankování, tvrdí BMW. Dokazuje to tímto videem Nabíjení je snažší než tankování, tvrdí BMW. Dokazuje to tímto videem

Indukční nabíjení cesta, jak udělat užívání elektromobilů…

Rudé zjevení ve Frankfurtu: BMW M5 Frozen Red vás rozloží na atomy! Bude jich jenom 400 Rudé zjevení ve Frankfurtu: BMW M5 Frozen Red vás rozloží na atomy! Bude jich jenom 400

BMW do Frankfurtu dovezlo dva exempláře nové generace…

 



 
Sunbeam 1000 hp (1926-1927): Světový rekordman jel poprvé přes 200 mil v hodině

Sunbeam 1000 hp (1926-1927): Světový rekordman jel poprvé přes 200 mil v hodině

Dnes 08:00

Ve 20. letech minulého věku soupeřilo několik pilotů a vozů o absolutní rychlostní rekord. Prim hrála značka Sunbeam.




Blesk.cz

Novoroční ohňostroj v Praze nebude tichý: Radní variantu zvažovali kvůli zvířatům

Novoroční ohňostroj v Praze nebude tichý: Radní…

Pražští radní už mají jasno. Tradiční novoroční ohňostroj v metropoli tichý nebude. Magistrát nad touto…

Miliardář Karel Janeček si dva roky po svatbě našel milenku! Manželka to vzala nádherně, říká

Miliardář Karel Janeček si dva roky po svatbě našel…

Kontroverzní miliardář Karel Janeček (44) opět šokuje. Dva roky po svatbě přiznal milenku, o které jeho manželka…

 

iSport.cz

Gólmany Vegas kosí zranění. Nová dvojice má v NHL odchytáno 14 minut

Gólmany Vegas kosí zranění. Nová dvojice má v NHL…

Od začátku je musejí brát vážně. Žádný nový celek NHL neměl tak dobrý start – v celé stoleté historii NHL,…

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem na červenou

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem…

Turecký reprezentant měl být jedním z klíčových hráčů "nové" Sparty trenéra Andrey Stramaccioneho. Jenže obránce…

 

Reflex.cz

Strom uprostřed fotbalového hřiště. Jak tohle vzniklo?

Strom uprostřed fotbalového hřiště. Jak tohle vzniklo?

Hřiště, jaké svět neviděl, i tak by se dala nazvat multifunkční sportovní plocha na střední škole Yucai v…

Loupeživí Piráti okradli Zelené: Může být i pirát gay? A jak volily kyberfeministky?

Loupeživí Piráti okradli Zelené: Může být i pirát…

Je po volbách. Někdo jásá, jiný pláče. V českých médiích se mimo jiné též řeší obrovský neúspěch Zelených (1,46…