Test Auto.cz

BMW Z4 sDrive35is – Odlišná forma zábavy

23.3. 2016
Verdikt
 

BMW Z4 nikdy nebylo příkladem dokonalé sportovnosti. S vrcholným řadovým šestiválcem o výkonu 340 koní však má charakteru na rozdávání!

Začalo nám jaro, přišel čas odzimování a pravidelné údržby plechových miláčků, a na silnicích se objevují první srdcaři ve více či méně nabroušených sporťácích. Sám sebe bych si uměl představit za volanty všemožných modelů, sezónu dlouhotrvajících automobilových požitků jsem si však dovolil zahájit s BMW Z4. Současná generace se začala vyrábět již v roce 2009, zatím v roce 2012 prodělala pouze mírnou modernizaci zaměřenou na výbavu a nový základní motor sDrive18i/115 kW, a nástupce by mohl dorazit již v průběhu příštího roku. Pro zajímavost: jeho platformu vyvíjenou společně s Toyotou by mělo použít i nové GT86 a Supra.

Současné BMW Z4 má z mého pohledu trochu rozpolcenou osobnost. Především s optickým sportovním paketem M se tváří nekompromisně s nataženou i staženou střechou, ve skutečnosti byste ale pravděpodobně nenašli oblast, ve které by vyloženě excelovalo. Výkonu může mít na rozdávání, tuhý podvozek se s ním ale na českých silnicích pere docela těžko a opomínat nelze ani pohotovostní hmotnost, která v případě „našeho“ bílého kousku činí rovných 1600 kilogramů. Na druhou stranu je třeba zmínit, že například podobně koncipovaný Mercedes-Benz SLC na tom váhově není o moc lépe. Inu, těžké výztuhy karoserie si vybírají svou daň.

Už z těchto důvodů jsem v minulém testu BMW Z4 (tehdy šlo o verzi sDrive28i se 180 kilowatty) došel k závěru, že výkon vyšší než 180 kW snad ani není potřeba, protože alespoň na českých silnicích zkrátka nelze efektivně zužitkovat. Na druhou stranu jsem už po docela krátké době za volantem vrcholného sDrive35is zjistil, že je nutné dosavadní názor přehodnotit. Že by snad v Mnichově přepracovali podvozek? Kdepak, o ten tady vůbec nejde.

Nepřehlédnutelné stvoření

Stejně jako existují automobily, které se poměrně rychle okoukají, tak jsou i vozy, které nás nikdy nepřestanou udivovat. Pokud bych měl mluvit za sebe, v první kategorii je například Range Rover Evoque. V době uvedení na trh jsem z něj byl u vytržení, ale dnes jej téměř přehlížím. Naopak druhá kategorie jako by byla přímo vyhrazena pro BMW Z4. Současná (teprve druhá) generace s označením E89 byla představena na autosalonu v New Yorku před sedmi lety a zmíněný miniaturní facelift mě pouze utvrdil v tom, že velké změny skutečně nebyly potřeba. Juliane Blasi, designérka exteriéru, tehdy odvedla pořádný kus dobré práce!

TEST 2014: BMW Z4 sDrive28i – Kde ty další válce jsou?

„Žraločí“ proporce karoserie už v podstatě nastolil prapředek Z3, stejně jako všude jinde je ale co možná nejlepší efekt Z4 závislý na tom, kolik jste za vůz ochotni zaplatit. Můžete mít základní Z4 za necelý milion, ale také naprostý vrchol v podobě zkoušeného sDrive35is, které má ve standardu sportovní paket M se specifickými nárazníky, osmnáctipalcovými koly, sportovními sedadly, hliníkovým obložením interiéru, kožený volant s hliníkovými páčkami pro řazení nebo adaptivní tlumiče. Pravda, takto vybavený vůz vychází nejméně na 1.558.600 Kč (včetně poplatku 9.000 Kč za předprodejní servis a přípravu) a ten náš má ještě ke všemu „devatenáctky“ za bratru 26 tisíc a metalízu Mineral White za 18.434 Kč. Po stránce vnějšího vzhledu je ale dotažený k naprosté dokonalosti.

obrázek [600 x 265]  

Pokud by nejnovější „bavoráky“ neměly charakteristický prvek v podobě světlometů napojených na masku chladiče, patrně bych roadsteru Z4 jeho skutečný věk netipoval, uvnitř jej ale nezamaskuje, i kdyby se stavěl na hlavu. Tak například přístrojový štít – dva tubusy s výraznými „límci“ pro odstínění světla jsou v pořádku, jakožto i analogový rychloměr a otáčkoměr. Malý palubní počítač a panel s prosvítajícími piktogramy kontrolek už ale mají dny největší slávy za sebou, a totéž v podstatě platí o infotainmentu a čtveřici sdružených ovladačů klimatizace. Vadí to však něčemu? Ani v nejmenším.

Z pozice řidiče je totiž nejdůležitější pozice za volantem a vůbec celková atmosféra na palubě. Sedí se tak nízko, že se při otevřených dveří můžete téměř dotknout vozovky, sportovní sedadla podobná skořepinám obejmou záda snad stejně pevně jako anakonda, a  tříramenný volant s příjemně tlustým věncem je pro robustní mužské „pracky“ jako dělaný. Z kabiny toho popravdě moc nevidíte, protože před sebou máte nekonečně dlouhou kapotu a výhled šikmo vzad omezují masivní ochranné oblouky, případně natažená střecha, nejde však o zápor „zetka“, ale charakteristický prvek všech roadsterů a menších kabrioletů.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

BMW Z4 sDrive35is

Cena v základní výbavě: 1 549 600 Kč Cena v testované výbavě: 1 887 292 Kč

Základní výbava:Čtyři airbagy, litá 18“ kola, kožené čalounění Kansas, hliníkové obložení interiéru Aluminium Carbo, prahové lišty s označením BMW M, elektronická parkovací brzda, elektronický závěr diferenciálu, bixenonové světlomety, velurové koberečky, sportovní kožený volant, manuální klimatizace, startování tlačítkem, autorádio Professional s CD a MP3, čalouněni stropu BMW Individual, adaptivní podvozek M snížený o 10 mm, sedmistupňová dvouspojková převodovka, funkce Launch Control, sportovní sedadla s elektrickým nastavením bočnic, sportovní volant M s páčkami pro řazení, sportovní paket M, aerodynamický paket M, servis na 5 let/100.000 km a další.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak Mineral White (+18.434 Kč), rozšířené kožené čalounění Kansas Coral Red/Black (+38.974 Kč), vyhřívání volantu (+5.070 Kč), litá 19“ kola Double-spoke 326 (+25.896 Kč), větrná clona (+7.748 Kč), vnitřní a vnější samostmívací zrcátka (+14.690 Kč), elektrické nastavení sedadel, u řidiče s pamětí (+29.380 Kč), elektricky nastavitelná bederní opěrka řidiče a spolujezdce (+8.268 Kč), odkládací paket včetně zásuvky na 12V (+5.330 Kč), vyhřívání přední sedadel (+9.880 Kč), průvlak na lyže s transportním vakem (+5.616 Kč), přední a zadní parkovací senzory (+20.020 Kč), automatické rozsvěcení světlometů a dešťový senzor (+3.484 Kč), automatická klimatizace (+15.496 Kč), tempomat s brzdnou funkcí (+8.268 Kč), světelný paket (+6.682 Kč), asistent dálkových světel (4.004 Kč), hi-fi systém (+19.214 Kč), BMW ConnectetDrive (+5.070 Kč), navigace Professional (66.482 Kč), příprava pro mobilní telefon Bluetooth, USB, hlasové ovládání, konektivita (+10.686 Kč).

Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018 Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018

Hnutí ANO mobilizuje své voliče. Volte Zemana, burcuje. A…

Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku

Státní zástupce obdržel od policie vyrozumění Sněmovny o…

 
Technické údaje
Motor BMW Z4 sDrive35is
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2979
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 250 / 5900
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 450 / 1500 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.9 / 6.8 / 9.1
Emise CO2:211
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 190 / -
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1600 / 330
Rozměr pneu:225/35 R19, 255/30 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4239
b) šířka (mm): 1790
c) výška (mm): 1291
d) rozvor (mm): 2496
e) rozchod vpředu (mm): 1511
f) rozchod vzadu (mm): 1562
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1100
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
k) šířka vpředu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 440
místo vzadu pod předním sedadlem: Ne
 

Přidat názorDiskuse: BMW Z4 sDrive35is – Odlišná forma zábavy







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 



BMW Z4: Výroba roadsteru skončila. Zatím bez náhrady... BMW Z4: Výroba roadsteru skončila. Zatím bez náhrady...

Druhá generace roadsteru BMW s pevnou skládací střechou…

BMW Z5: První ovoce spolupráce s Toyotou v roce 2018 BMW Z5: První ovoce spolupráce s Toyotou v roce 2018

Společný vývoj sportovních vozů automobilkami BMW a…

 



 
Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Dnes 08:00

Exkluzivní test kolegů z Auto Bildu ukazuje, že nová pneumatika nemusí fungovat nejlépe za všech podmínek. Jak se liší vlastnosti obutí s hloubkou dezénu osm, čtyři a dva milimetry?




Blesk.cz

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky kandidátů i rozohněné publikum

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky…

Televize Prima vysílala z pražského karlínského divadla první prezidentský duel mezi Milošem Zeman a Jiřím…

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf policie nováčky. Amerika je v šoku

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf…

Americkou veřejnost šokoval případ policejního šéfa z Kentucky Todda Shawa (50), který své svěřence nabádal…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Alexis nelhal, odmala fandí United. Mchitarjan (ne)vzal jeho sedmičku

Alexis nelhal, odmala fandí United. Mchitarjan…

Vždycky jsem chtěl hrát za váš klub, je to můj sen od dětství... Hloupá PR fráze, která je nutným zlem každého…

 

Reflex.cz

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A celá debata byla naprosto k ničemu

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A…

Primě se duel prezidentských kandidátů nevyvedl. To je základní dojem z jejich prvního opravdového střetu. Miloš…

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový systém vyvolal mocenské převraty, říká Pečinka

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový…

V dvoukolové volbě může být v prvním kole zvolen jen ten, kdo získá více než 50 % hlasů. Když nikdo takový není,…