Test Auto.cz

BMW Z4 sDrive35is – Odlišná forma zábavy

23.3. 2016
Verdikt
 

BMW Z4 nikdy nebylo příkladem dokonalé sportovnosti. S vrcholným řadovým šestiválcem o výkonu 340 koní však má charakteru na rozdávání!

Začalo nám jaro, přišel čas odzimování a pravidelné údržby plechových miláčků, a na silnicích se objevují první srdcaři ve více či méně nabroušených sporťácích. Sám sebe bych si uměl představit za volanty všemožných modelů, sezónu dlouhotrvajících automobilových požitků jsem si však dovolil zahájit s BMW Z4. Současná generace se začala vyrábět již v roce 2009, zatím v roce 2012 prodělala pouze mírnou modernizaci zaměřenou na výbavu a nový základní motor sDrive18i/115 kW, a nástupce by mohl dorazit již v průběhu příštího roku. Pro zajímavost: jeho platformu vyvíjenou společně s Toyotou by mělo použít i nové GT86 a Supra.

Současné BMW Z4 má z mého pohledu trochu rozpolcenou osobnost. Především s optickým sportovním paketem M se tváří nekompromisně s nataženou i staženou střechou, ve skutečnosti byste ale pravděpodobně nenašli oblast, ve které by vyloženě excelovalo. Výkonu může mít na rozdávání, tuhý podvozek se s ním ale na českých silnicích pere docela těžko a opomínat nelze ani pohotovostní hmotnost, která v případě „našeho“ bílého kousku činí rovných 1600 kilogramů. Na druhou stranu je třeba zmínit, že například podobně koncipovaný Mercedes-Benz SLC na tom váhově není o moc lépe. Inu, těžké výztuhy karoserie si vybírají svou daň.

Už z těchto důvodů jsem v minulém testu BMW Z4 (tehdy šlo o verzi sDrive28i se 180 kilowatty) došel k závěru, že výkon vyšší než 180 kW snad ani není potřeba, protože alespoň na českých silnicích zkrátka nelze efektivně zužitkovat. Na druhou stranu jsem už po docela krátké době za volantem vrcholného sDrive35is zjistil, že je nutné dosavadní názor přehodnotit. Že by snad v Mnichově přepracovali podvozek? Kdepak, o ten tady vůbec nejde.

Nepřehlédnutelné stvoření

Stejně jako existují automobily, které se poměrně rychle okoukají, tak jsou i vozy, které nás nikdy nepřestanou udivovat. Pokud bych měl mluvit za sebe, v první kategorii je například Range Rover Evoque. V době uvedení na trh jsem z něj byl u vytržení, ale dnes jej téměř přehlížím. Naopak druhá kategorie jako by byla přímo vyhrazena pro BMW Z4. Současná (teprve druhá) generace s označením E89 byla představena na autosalonu v New Yorku před sedmi lety a zmíněný miniaturní facelift mě pouze utvrdil v tom, že velké změny skutečně nebyly potřeba. Juliane Blasi, designérka exteriéru, tehdy odvedla pořádný kus dobré práce!

TEST 2014: BMW Z4 sDrive28i – Kde ty další válce jsou?

„Žraločí“ proporce karoserie už v podstatě nastolil prapředek Z3, stejně jako všude jinde je ale co možná nejlepší efekt Z4 závislý na tom, kolik jste za vůz ochotni zaplatit. Můžete mít základní Z4 za necelý milion, ale také naprostý vrchol v podobě zkoušeného sDrive35is, které má ve standardu sportovní paket M se specifickými nárazníky, osmnáctipalcovými koly, sportovními sedadly, hliníkovým obložením interiéru, kožený volant s hliníkovými páčkami pro řazení nebo adaptivní tlumiče. Pravda, takto vybavený vůz vychází nejméně na 1.558.600 Kč (včetně poplatku 9.000 Kč za předprodejní servis a přípravu) a ten náš má ještě ke všemu „devatenáctky“ za bratru 26 tisíc a metalízu Mineral White za 18.434 Kč. Po stránce vnějšího vzhledu je ale dotažený k naprosté dokonalosti.

obrázek [600 x 265]  

Pokud by nejnovější „bavoráky“ neměly charakteristický prvek v podobě světlometů napojených na masku chladiče, patrně bych roadsteru Z4 jeho skutečný věk netipoval, uvnitř jej ale nezamaskuje, i kdyby se stavěl na hlavu. Tak například přístrojový štít – dva tubusy s výraznými „límci“ pro odstínění světla jsou v pořádku, jakožto i analogový rychloměr a otáčkoměr. Malý palubní počítač a panel s prosvítajícími piktogramy kontrolek už ale mají dny největší slávy za sebou, a totéž v podstatě platí o infotainmentu a čtveřici sdružených ovladačů klimatizace. Vadí to však něčemu? Ani v nejmenším.

Z pozice řidiče je totiž nejdůležitější pozice za volantem a vůbec celková atmosféra na palubě. Sedí se tak nízko, že se při otevřených dveří můžete téměř dotknout vozovky, sportovní sedadla podobná skořepinám obejmou záda snad stejně pevně jako anakonda, a  tříramenný volant s příjemně tlustým věncem je pro robustní mužské „pracky“ jako dělaný. Z kabiny toho popravdě moc nevidíte, protože před sebou máte nekonečně dlouhou kapotu a výhled šikmo vzad omezují masivní ochranné oblouky, případně natažená střecha, nejde však o zápor „zetka“, ale charakteristický prvek všech roadsterů a menších kabrioletů.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW Z4 sDrive35is

Cena v základní výbavě: 1 549 600 Kč Cena v testované výbavě: 1 887 292 Kč

Základní výbava:Čtyři airbagy, litá 18“ kola, kožené čalounění Kansas, hliníkové obložení interiéru Aluminium Carbo, prahové lišty s označením BMW M, elektronická parkovací brzda, elektronický závěr diferenciálu, bixenonové světlomety, velurové koberečky, sportovní kožený volant, manuální klimatizace, startování tlačítkem, autorádio Professional s CD a MP3, čalouněni stropu BMW Individual, adaptivní podvozek M snížený o 10 mm, sedmistupňová dvouspojková převodovka, funkce Launch Control, sportovní sedadla s elektrickým nastavením bočnic, sportovní volant M s páčkami pro řazení, sportovní paket M, aerodynamický paket M, servis na 5 let/100.000 km a další.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak Mineral White (+18.434 Kč), rozšířené kožené čalounění Kansas Coral Red/Black (+38.974 Kč), vyhřívání volantu (+5.070 Kč), litá 19“ kola Double-spoke 326 (+25.896 Kč), větrná clona (+7.748 Kč), vnitřní a vnější samostmívací zrcátka (+14.690 Kč), elektrické nastavení sedadel, u řidiče s pamětí (+29.380 Kč), elektricky nastavitelná bederní opěrka řidiče a spolujezdce (+8.268 Kč), odkládací paket včetně zásuvky na 12V (+5.330 Kč), vyhřívání přední sedadel (+9.880 Kč), průvlak na lyže s transportním vakem (+5.616 Kč), přední a zadní parkovací senzory (+20.020 Kč), automatické rozsvěcení světlometů a dešťový senzor (+3.484 Kč), automatická klimatizace (+15.496 Kč), tempomat s brzdnou funkcí (+8.268 Kč), světelný paket (+6.682 Kč), asistent dálkových světel (4.004 Kč), hi-fi systém (+19.214 Kč), BMW ConnectetDrive (+5.070 Kč), navigace Professional (66.482 Kč), příprava pro mobilní telefon Bluetooth, USB, hlasové ovládání, konektivita (+10.686 Kč).

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

 
Technické údaje
Motor BMW Z4 sDrive35is
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2979
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 250 / 5900
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 450 / 1500 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.9 / 6.8 / 9.1
Emise CO2:211
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 190 / -
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1600 / 330
Rozměr pneu:225/35 R19, 255/30 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4239
b) šířka (mm): 1790
c) výška (mm): 1291
d) rozvor (mm): 2496
e) rozchod vpředu (mm): 1511
f) rozchod vzadu (mm): 1562
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1100
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
k) šířka vpředu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 440
místo vzadu pod předním sedadlem: Ne
 

Přidat názorDiskuse: BMW Z4 sDrive35is – Odlišná forma zábavy







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




BMW Z4: Výroba roadsteru skončila. Zatím bez náhrady... BMW Z4: Výroba roadsteru skončila. Zatím bez náhrady...

Druhá generace roadsteru BMW s pevnou skládací střechou…

BMW Z5: První ovoce spolupráce s Toyotou v roce 2018 BMW Z5: První ovoce spolupráce s Toyotou v roce 2018

Společný vývoj sportovních vozů automobilkami BMW a…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně řekla velvyslankyně a britský reportér?

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně…

Pouhý den po teroristickém útoku v Londýně se na Malostranském náměstí ve čtvrtek pod taktovkou britského…

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

I letos se na konci března ručičky hodinek posunou o hodinu vpřed z 2:00 na 3:00 a Česko ze zimního času přejde…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…