23.8. 2017 Svět motorů

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT – Bude stačit evoluce?

 

Osmá generace fiesty přichází jako volná evoluce současného modelu, technika se dočkala vyladění, přišly moderní bezpečnostní systémy a nový základní motor.

To vše Ford halí do několika balení a snaží se mířit nejen na střední proud, ale i zákazníky prémiovek. Cenově však fiesta září sebevědomím a je otázka, komu má vlastně sloužit.

Fiesta je na starém kontinentu pojem, málokteré auto má tak bohatou historii. Dokonce i Volkswagen Golf je o generaci pozadu, když za své jméno píše „pouze“ římskou sedmičku. Právě s wolfsburským fenoménem soupeří fiesta o pozici nejprodávanějšího evropského vozu, a i když většinou končí až za ním, mezi malými vozy dominuje. Závazek vůči zákazníkům i značce samotné je tedy velký. Zároveň však Ford kalkuluje s předpovědí, že zájem o klasické malé vozy ve střední cenové kategorii bude klesat. Jak z toho ven?

Automobilka představila model Ka+, který by měl zastupovat rostoucí levný segment, a fiestu, jež kromě standardních verzí nabízí i luxusní provedení Vignale. To se bude snažit přesvědčit, že je alternativou k Audi A1, Mini či DS3. Vše se zdá být logické do té doby, než se podíváte do ceníku. Alternativu k levné a hojně prodávané Dacii Ford nemá. Model Ka+ stojí podobně jako fabia a místo cenově zajímavé dnes již minulé fiesty přišla nová, která stojí více než focus… Novinka si tak hned na startu přivázala na nohu pěkně těžkou kouli.

Darwinova oblíbenkyně

Vzhled volně navazuje na předchůdce, maska se roztáhla do šířky a přední nárazník dostal výraznější prolisy po stranách, do kterých se zamačkávají mlhovky. Větší odlišnost panuje i mezi jednotlivými výbavami. Provedení ST-Line, Vignale i Active dostala kromě svébytné výplně masky i odlišný tvar nárazníku.

Poprvé za volantem nového Fordu Fiesta. Jezdit nezapomněl!

Boky zaujmou výraznějším zprohýbáním ve spodní části, naopak méně se vytáhly blatníky. Hlavní linka nadále prochází od zadních světel přes kliky dveří a ztrácí se v předním nárazníku. Boční linie oken stoupá pozvolněji, malé okénko před zadním sloupkem zůstalo zachováno, stejně tak vnější zrcátka na tykadlech. Bohužel podobně jako u mnoha ostatních fordů nenarostla do potřebných rozměrů.

Největší proměny se dočkala záď, kde se poprvé v historii modelu objevila dělená horizontálně orientovaná světla, naopak odrazky na bocích se otočily do svislé pozice. Úpravami přední a zadní části se zvětšila celková délka vozu o 71 mm na 4040 mm, podvozková platforma však zůstala stejná a rozvor se natáhl jen o zanedbatelných 7 mm na 2493 mm, což už je dnes mezi malými vozy výrazně podprůměrná hodnota.

Moderní obývák

Nejzásadnější změnou prošel interiér, jehož dominantou se stal nad palubní deskou vytrčený displej, který je v případě 6,5“ a 8“ verze dotykový. Hned pod ním je hrana sloužící pro opření prstů při jízdě. V praxi se nám však více osvědčilo chytnout si obrazovku zezadu jako tablet a ovládat ji palcem. Reakce jsou solidní, přesto skleněné displeje v golfu či octavii jsou na dotyk citlivější. Nechybějí dvě otočná hardwarová tlačítka, bohužel však pro zoomování navigace použít nejdou. Musíte tak činit přímo na displeji, což odvádí pozornost.

Dojem displeje se snaží navodit i přístroje v kapličce před řidičem, jedná se však o klasické analogové ukazatele a menší barevný panel je klasicky jen uprostřed. Jako celek působí palubní deska kvalitně a její horní část kryje měkčený plast. V malé třídě se tak fiesta řadí po bok micry a pola, které na hodnotné materiály také nezanevřely.

Klimatizace zůstává i v případě samočinného provedení jednozónová, ovládá se velmi jednoduše a tlačítka jsou uspořádána přehledněji než dříve. Před řadicí pákou se zvětšil odkládací prostor a nechybí zde 12V zásuvka ani USB. Na výplních dveří je tvrdý plast, který sám o sobě nepůsobí nijak zvlášť hodnotně, dojem však vylepšuje částečné obšití koženkou. Chválíme i samočinné dojezdy na všech oknech.

Schránka před spolujezdcem nabízí sice oddělenou poličku pro návod, avšak je tak malá, že se do ní nevejde ani sešit formátu A4. Příliš praktičnosti nepobraly zvláštně tvarované kapsy v předních dveřích, překvapily nás však ty vzadu, kam lze umístit velkou láhev, což je unikum.

Od základu drahá

Dosavadní generace fiesty se čtyřválcem 1.25 60 kW začínala v případě pětidveřové verze na 288.990 Kč, nová generace se slabším tříválcem 1.1 52 kW startuje na 321.990 Kč. V případě stejných motorů 1.0 EcoBoost 74 kW činí rozdíl 43.000 Kč (355.990 Kč vs. 312.990 Kč). Bohatší výbavu měl opět bohužel starší model, když kromě manuální klimatizace, šesti airbagů, rádia, palubního počítače, elektrických zrcátek či předních oken nebo dálkového centrální zamykání přidával ještě kožený volant, mlhovky a kolenní airbag. Cenovou nevýhodnost nové fiesty se Ford snaží zmírnit extra bonusem 20.000 Kč. Akce by měla trvat do 30. září, ale je limitována počtem odebraných vozů, a především se nevztahuje na základní výbavu Trend.

Ford Fiesta odhaluje české ceny. Pod 300.000 Kč nejdou

Vyšší verze Titanium začíná bez bonusu na 368.990 Kč a přidává litá kola, mlhovky, kožený volant, dotykový 6,5“ displej a řadu komfortních prvků interiéru včetně loketní opěrky. I zde si však musíte připlatit za samočinnou klimatizaci (5600 Kč), zadní parkovací senzory (4000 Kč), elektrické ovládání zadních oken (6000 Kč), tempomat (3550 Kč) nebo dešťový senzor (4000 Kč).

Sáhnout po nejvyšší výbavě, která zmiňované prvky obsahuje, se ani tak ještě nevyplatí. Je však jedinou možností, jak získat nejsilnější agregát 1.0 EcoBoost 103 kW. Modely Trend a Vignale se v nabídce kryjí jen s testovaným motorem 1.0 Eco-Boost 74 kW a automatem. Rozdíl činí 66.000 Kč, za což dostanete ještě barevný palubní počítač, bezklíčkové odemykání, samočinné zapínání dálkovek, rozpoznávání značek, 8“ displej, lepší sedadla částečně čalouněná kůží, 17“ kola, pár dekoračních lišt a kůží obšitou palubku. I zde si však připlatíte 8100 Kč za navigaci. Verze ST-Line sází na efekt a vylepšuje základní model Trend o sportovní doplňky a pár prvků komfortní výbavy. Praktických prvků má však verze Titanium o něco více.

V současné době se v rámci zaváděcí nabídky vztahuje na všechny fiesty rozšířená záruka na 7 let, nebo 200.000 kilometrů. Poté vyjde na stále přijatelných 13.000 Kč, levnější alternativou se stane pětiletá záruka na 120.000 km za 9000 Kč. Přijatelné jsou i ceny náhradních dílů, které vyjma výměny brzdových destiček patří mezi malými vozy k nejnižším, stejně jako náklady na servisní prohlídky.

Pořizovací náklady Dacia Sandero 0.9 TCe 66 kW Easy-R Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 74 kW aut.
Základní cena 252 900 Kč (Arctica) 395 990 Kč (Trend)
Cena verze Světa motorů 252 900 Kč (Arctica) 395 990 Kč (Trend)
Výbava verze Světa motorů Čelní a boční airbagy, rádio, výškově stavitelný volant nebo sedadlo řidiče, centrální zamykání, manuální klimatizace, elektrické ovládání předních oken.
VÝBAVA NAD RÁMEC VERZE SVĚTA MOTORŮ
Elektrické ovládání zrcátek Ano Ano
Dálkové centrální zamykání Ano Ano
Vyhřívání předních sedadel Ne 5600 Kč
Zadní parkovací senzory 6000 Kč 4000 Kč
Litá kola 9000 Kč 11 000 Kč*
Navigace 7500 Kč 18 000 Kč
Dešťový a světelný senzor Ne 4350 Kč
Tempomat 6000 Kč 3550 Kč
Mlhovky Ano 11 000*
Metalíza 10 900 Kč 10 500 Kč
Porovnání cen 252 900 Kč (100 %) 395 990 Kč (o 57 % horší)
Známka** 1,00 4,00
*Sada litých kol a mlhovek, ** Známka za cenu, výbavu, záruky a servisní náklady.

1/3 Pokračovat ve čtení

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
CCleaner jsme koupili už napadený hackery, říká generální ředitel Avastu CCleaner jsme koupili už napadený hackery, říká generální ředitel Avastu

Virus ukrytý v oblíbeném programu pro ´čištění´ počítačů…

ČNB ponechala rezervu na ochranu úvěrového trhu na jednom procentu ČNB ponechala rezervu na ochranu úvěrového trhu na jednom procentu

Česká národní banka ponechala rezervu na ochranu…

 
 

Přidat názorDiskuse: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT – Bude stačit evoluce?







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai

Dnešní auta, ta luxusní především, jsou počítače na…

 



Euro NCAP 2017: Ford Fiesta – Pět hvězd, i když s lehkým zaváháním Euro NCAP 2017: Ford Fiesta – Pět hvězd, i když s lehkým zaváháním

Ford Fiesta ve své nejnovější podobě v testech Euro NCAP…

Šílené kousky ve Fiestě! Ken Block ve videu Terrakhana opět šokuje Šílené kousky ve Fiestě! Ken Block ve videu Terrakhana opět šokuje

Po téměř ročním odmlčení nám Ken Block opět ukáže, co…

 



 
Volvo XC40 odhaluje české ceny. Nejmenší švédské SUV pod milion neseženete

Volvo XC40 odhaluje české ceny. Nejmenší švédské SUV pod milion neseženete

Dnes 12:52

Nejmenší zástupce SUV rodiny značky Volvo je zatím dostupný s dvěma motory z rodiny Drive-E, zážehovým a vznětovým dvoulitrovým čtyřválcem.




Blesk.cz

Překvapení na premiéře muzikálu Iago Janka Ledeckého: Dcera Ester přivedla tajemného fešáka!

Překvapení na premiéře muzikálu Iago Janka…

Zpěvák Janek Ledecký se konečně dočkal premiéry svého muzikálu Iago. A jeho rodina ho v tom nenechala. Všichni…

Pořídili jste si koťátko? 6 rad, jak o něj pečovat

Pořídili jste si koťátko? 6 rad, jak o něj pečovat

Rozhodli jste se pořídit si koťátko? Na jeho příchod do rodiny se musíte řádně připravit. Poradíme, jak se o…

 

iSport.cz

ONLINE: Laver Cup v Praze začíná! Na úvod hrají Čilič s Tiafoem

ONLINE: Laver Cup v Praze začíná! Na úvod hrají…

Chorvat Marin Čilič a Američan Frances Tiafoe jsou prvními tenisty, kteří zahájí v pražské O2 areně premiérový…

Holek o Spartě: Je mi líto, že se nedaří. Nejlepší fotbal jsme hráli za Lavičky

Holek o Spartě: Je mi líto, že se nedaří. Nejlepší…

Vrátíte se z dovolené do práce a dozvíte se, že už vás nechtějí. Noční můra? Kdepak, přesně tohle letos před…

 

Reflex.cz

Islamizace Evropy: Turecko vsadilo na čas, který je teď jeho nejlepší zbraň

Islamizace Evropy: Turecko vsadilo na čas, který je…

Jakou má budoucnost Turecko proti budoucnosti naší Evropy? O tom jsem přemýšlel během své návštěvy Istanbulu,…

Peníze na zdravotnictví budou – zase – chybět. Chybět nebude pohodlnost a zbabělost politiků

Peníze na zdravotnictví budou – zase – chybět.…

Ty dvě stručné věty si zapamatujme: Letos to může být naposledy, kdy celý systém veřejného zdravotního pojištění…