Test Auto.cz

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x4 – Když emise nejsou na škodu

15.4. 2015
Verdikt
 

Ford Kuga se dočkal posíleného vrcholného turbodieselu. Zjišťovali jsme, jak s novým motorem z Mondea jezdí.

Na začátku roku začala pro nová auta platit přísná emisní norma Euro 6, která znamenala výraznou obměnu nabídky vznětových agregátů. V případě Fordu Kuga jsme se dočkali příjemných změn, inovovaný turbodiesel 2.0 TDCi nabízí více síly. Rozhodli jsme se vyzkoušet jeho výkonnější provedení se 132 kW.

Vznětové motory jsou v případě Kugy mezi českými zákazníky oblíbené, z 657 loni prodaných exemplářů mělo 379 z nich pod kapotou turbodiesel. Motor 2.0 TDCi se 132 kW je standardně spárován s pohonem všech kol, což je také u Kugy oblíbený příplatek. Loni se na českém trhu prodalo 308 kusů Kugy s pohonem 4x4.

Silný příjemný motor

Kuga je nově dostupná se dvěma verzemi 2.0 TDCi, který známe z aktuálního Mondea. Ten si zachoval objem 1997 cm3, obě nabízené varianty ale dostaly vyšší výkon – slabší má 110 kW (+7 kW), silnější 132 kW (+12 kW). Potěší též zvýšení točivého momentu, testovaná silnější varianta posílila o výrazných 60 N.m na výsledných 400 N.m. Ty jsou dostupné v širokém pásmu otáček od 2000 do 3250 otáček.

Motor má lineární nástup síly a je příjemně kultivovaný, navíc je skvěle odhlučněný – po zahřátí byste netipovali vznětový agregát. Turbodiesel umí automobil slušně rozpohybovat, zatímco u předchůdce se dal očekávat o něco větší zápal, u novinky vás tyto myšlenky rozhodně nenapadnou.

Test 2013: Ford Kuga 2.0 TDCi 4x4 – Zmáčkni Escape

S příchodem modernizovaného dvoulitru došlo ke snížení normované spotřeby, nižší apetit jsme zaznamenali také v reálných podmínkách. Zatímco při testování starší 2.0 TDCi (120 kW) si kolega stěžoval na vyšší spotřebu, u novinky větších výhrad nemáme. Při jízdě ve městě si Kuga vzala 7,7 l na 100 kilometrů, jízda po dálnici znamenala odběr 7,1 litru. Také při výletě na okresní silnici jsme se pohybovali okolo sedmi litrů, svižná jízda však znamenala nárůst spotřeby nad hranici osmi litrů. Testovaný exemplář ale byl nezajetý, na svém kontě měl jen 1.500 km, je tak nasnadě, že postupem doby spotřeba ještě klesne.

obrázek [600 x 404]  

Silnější z nabízených turbodieselů je standardně spárován se šestistupňovým manuálem a pohonem všech kol. Systém s připojovanou zadní nápravou funguje spolehlivě tak, jak se od něj čeká. Zadní náprava je připojena opravdu jenom v době, kdy je třeba. Velká část točivého momentu se na zadní kola přenáší v zatáčkách nebo při rozjezdu, zatímco při poklidné jízdě na hladkém povrchu mezinápravová spojka pohon bleskově odpojí. Aktuální rozdělení točivého momentu mezi nápravy je pak možné sledovat i na ukazateli v palubním počítači.

Podvozek potěší

Modernizovaný Focus a nové Mondeo jsou naladěné spíše na pohodlnou jízdu než na sportování jako dříve. Tento charakter přesně odpovídá i testovanému SUV. Při pohodlné jízdě se Kuga chlubí skvělým komfortem a nerovnosti filtruje perfektně a s jemným tlumením. Na dálnici pak automobil navzdory vysoké stavbě karoserie překvapí perfektním odhlučněním, větší svist větru se začne ozývat až hodně nad povoleným rychlostním limitem.

Pokud však vjedete na opravdu rozbitou silnici, automobil znervózní a jeho karoserie se výrazně rozhoupe. Také při svižnějším průjezdu oblouky si všimnete, jak vůz citelně nalehne na vnější kolo.

Řízení je příjemně tuhé tak, aby si byl řidič dostatečně jistý v zatáčkách, zároveň se však zbytečně nenamáhá při manévrování ve městě. Líbil se nám i tužší mechanický chod řadicí páky šestistupňového manuálu (dvouspojková převodovka se stejným počtem převodů je za příplatek 50.000 Kč), nebo skvělé brzdy.

obrázek [600 x 326]  

Testovaný exemplář byl vybaven bohatou zásobou jízdních pomocníků, které jsou součástí příplatkové sady Assist Plus za 29.000 korun. Aktivní asistent pro jízdu v pruzích umí automobil spolehlivě a jemně vrátit do požadovaného směru, v praxi bychom se ale bez něj obešli. Varovná kontrolka mrtvého úhlu by mohla být o něco výraznější, rozpoznávání dopravních značek ale funguje spolehlivě. Aktivní parkovací asistent (+14.000 Kč) pak na rozdíl od modernějších systémů umí auto zaparkovat jenom podélně do řady.

Povedené tvary, ale nemoderní interiér

Kuga zatím zůstává zástupcem staršího stylu Fordů, když postrádá výraznou „astonovskou“ masku chladiče, automobil ale nadále umí svým designem oslovit. Červená karoserie se bude líbit spíše dámám, autu ale náramně sluší. Lak Ruby se navíc podobá odstínu Marsala, což je barva letošního roku, a tak s touto Kugou udělá vaše manželka parádu jako módní ikona.

Interiér má na první pohled ty nejlepší roky už za sebou. Zastarale působící středová konzole je přeplněná tlačítky, zde použitý plast se navíc rychle ušpiní. Ve srovnání s novějšími vozy je pak obrazovka multimediálního a navigačního systému doslova titěrná – také použitá grafika nepatří mezi nejmodernější.

Test 2008: Ford Kuga 2.0 TDCi – Kiguan foresterovitý

Ovládání systémů navíc není z nejjednodušších – chvilku trvalo, než jsme do navigace zadali cílové místo nebo než jsme s autem spárovali mobilní telefon. Při jízdě ovládání nepomůžou malá tlačítka – lehce se dá stisknout jiné, než právě potřebujete. V množství informací zobrazovaných na palubním počítači se zpočátku snadno ztratíte, po chvilce ale řidič ocení třeba již zmíněnou fičuru v podobě ukazatele aktuálního rozdělení točivého momentu mezi nápravy.

Ford Kuga – srovnání s konkurencí
ModelFord KugaHyundai ix35Mazda CX-5Mitsubishi Outlander
Motor2.0 TDCi2.0 CRDi2.2 Skyactiv-D2.2 DI-D
Pohon4x44x44x44x4
Zdvihový objem [cm3]1997199521912268
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]132/3750135/4000129/4500132/3700
Točivý moment [N.m/min]400/2000-3250383/1800-2500420/2000450/2200-2800
Převodovka6M6M6M6M
Max. rychlost [km/h]202194207203
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,29,88,89,1
Komb. spotřeba [l/100 km]5,25,95,25,7
Základní cena [Kč]825.390644.990859.400692.850

Kabina naopak potěší vysokou úrovní dílenského zpracování. Řidič ocení i příjemně se držící volant s opravdu výrazným tvarováním nebo řadicí páku, která je díky vyvýšené pozici pěkně po ruce. Radost však nedělají vcelku tlusté sloupky A omezující výhled šikmo dopředu, ani malá vnější zrcátka, umístěná velice blízko karoserie, která omezují zase výhled vzad.

obrázek [600 x 377]  

Středová konzole sice trčí do prostoru kabiny, šoféra ale nijak neomezuje. Na poměry SUV se v tomto Fordu sedí spíše níže, přední sedačky jsou pohodlné, díky výrazným bočnicím příjemně obejmou tělo. Příplatkové vyhřívání umí záda posádky zahřát opravdu rychle, pět stupňů je ale možná zbytečně moc, především s ohledem na malé rozdíly mezi nimi.

Dostatek místa si užijí také pasažéři na zadních sedadlech, a to jak v oblasti kolenou, tak na výšku. Potěší rovněž polohovatelná opěradla, trochu však vadí kratší a nízko položený sedák, který je laděn spíše pro dětské pasažéry. Do loketní opěrky je pak zabudován držák na nápoje, což trochu omezuje jeho využití.

Snadno přístupný zavazadelník

Zavazadelník nabízí v základním provedení objem 406 litrů, po sklopení zadních sedadel vznikne prostor velký 1603 litrů. Pod podlážkou se skrývá prostor pro dojezdovou rezervu. Sedáky zadních sedadel sice při sklopení zajíždějí k podlaze, i přesto tímto způsobem vznikne v zavazadlovém prostoru asi osmicentimetrový schod. Nakládací hrana leží pouze v 700 milimetrech nad vozovkou, což je na poměry SUV velice dobrá hodnota.

obrázek [600 x 380]  

Propagační spoty Kugy lákají na bezdotykové elektricky otevírané víko zavazadelníku, které lze otevřít pomocí „kopnutí“ pod zadním nárazníkem. Tato funkce pracuje spolehlivě a rychle, přičemž víko se otevírá hezky vysoko. Řešení potěší hlavně při nesení těžkých tašek, a tak jeho koupě jistě stojí za zvážení – spolu s bezklíčovým vstupem je toto víko dodáváno za příplatek 17.000 korun.

Závěr

Ford Kuga má zákazníky jistě čím oslovit. Líbil se nám silný a kultivovaný turbodiesel, byť bychom si s ohledem na rodinné zaměření klidně vystačili se slabší verzí o výkonu 110 kW. Oceňujeme též komfortní naladění podvozku a spolehlivý pohon všech kol. Kuga nabízí i množství bezpečnostních pomocníků – bez aktivního parkovacího asistenta nebo asistenta pro jízdu v pruzích bychom se klidně obešli, naopak hlídání mrtvých úhlů se v praxi určitě hodí. Zásadních negativ automobil vlastně nemá – pokud „překousnete“ poněkud zastarale se tvářící palubní desku a ne úplně nízkou pořizovaní cenu, Kuga jistě při hledání SUV stojí za zvážení.

obrázek [600 x 364]  

Nejlevnější verze modelu607.940 Kč (1.5 EcoBoost/110 kW 4x2 Trend)
Základ s testovaným motorem825.390 Kč (2.0 TDCi/132 kW 4x4 Titanium)
Testovaný vůz s výbavou1.018.940 Kč (2.0 TDCi/132 kW 4x4 Titanium)

Plusy

  • Komfortní naladění podvozku
  • Příjemné tlumení nerovností
  • Prostorná kabina
  • Široká nabídka příplatkové výbavy
  • Pružný a tichý motor

Minusy

  • Široké sloupky A omezující výhled
  • Kratší zadní sedáky
  • Palubní deska nepadne do vkusu každému

JAKE.AUTO.CZ: Vše o Fordu Kuga na auto.cz na jednom místě

Foto: Petr Homolka
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x4

Cena v základní výbavě: 825 390 Kč Cena v testované výbavě: 1 018 940 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, litá 17“ kola, dvouzónová klimatizace s výdechy pro zadní sedadla, autorádio s MP3, systémem SYNC, šesti reproduktory a bluetooth, palubní počítač, světelný a dešťový senzor, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka, čalounění kombinující kůži a látku, multifunkční volant s koženým věncem, sportovní přední sedadla, tempomat atd.

Výbava testovaného vozu:Sada Assist Plus – systém prevence nárazu při nízké rychlosti, kontrola mrtvého úhlu, asistent pro jízdu v pruzích, rozpoznávání značek omezujících povolenou rychlost, automatické přepínání dálkových světel, sledování bdělosti řidiče, vyhřívané čelní sklo, elektricky sklopná vnější zrcátka (+29.000,-), Sada Audio 9 – navigace s pětipalcovým multifunkčním displejem, autorádio s ovládáním na volantu, automatické nouzové volání (+24.100,-), systém KeyFree Plus – bezdotykové ovládání víka zavazadelníku, bezklíčový vstup (+17.000,-), Sada City Plus – aktivní parkovací asistent, přední a zadní parkovací čidla (+14.000,-), Sada Power – elektrické dětské pojistky zadních dveří a oken, zásuvka na 230 V (+2.500,-), Sada Style – hliníkové střešní ližiny, zadní tónovaná skla (+8.400,-), čalounění sedadel kombinující kůži a látku s šedým prošíváním, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce (+8.000,-), bixenonové světlomety s koncovými diodovými světly (+32.900,-), nezávislé topení (+24.900,-), metalický lak (+23.850,-), vyhřívaná přední sedadla (+8.900,-).

Uber zavede v Británii povinné přestávky pro řidiče Uber zavede v Británii povinné přestávky pro řidiče

Alternativní taxislužba Uber zavede v Británii povinné…

Česko hraje o pověst extrémně důvěryhodné země. Letos splatí rekordní dluh Česko hraje o pověst extrémně důvěryhodné země. Letos splatí rekordní dluh

Náklady na refinancování starých půjček stále porostou.

Zápisník Jana Vávry: Slevy na bitcoin Zápisník Jana Vávry: Slevy na bitcoin

Světem kryptoměn zase jednou zahýbal cenový výplach. U…

Banky stále zdražují. Průměrná sazba u hypoték v prosinci stoupla Banky stále zdražují. Průměrná sazba u hypoték v prosinci stoupla

Průměrná úroková sazba hypoték loni v prosinci stoupla na…

 

Štítky SUV Ford Testy

Technické údaje
Motor Ford Kuga 2.0 TDCi 4x4
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 132 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2000 - 3250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 202
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6 / 4.7 / 5.2
Emise CO2:135
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 406 / 1603
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1627 / 623
Rozměr pneu:235/55 R 17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4524
b) šířka (mm): 1838
c) výška (mm): 1702
d) rozvor (mm): 2690
e) rozchod vpředu (mm): 1563
f) rozchod vzadu (mm): 1565
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Ford Kuga 2.0 TDCi 4x4 – Když emise nejsou…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

 



Modernizovaný Ford Kuga odhalil české ceny. Luxusní Vignale není levné Modernizovaný Ford Kuga odhalil české ceny. Luxusní Vignale není levné

Kuga po faceliftu zamířila na český trh. Stojí minimálně…

Ford Kuga ST-Line: Sportovní styl i pro SUV. Silný motor však není podmínkou Ford Kuga ST-Line: Sportovní styl i pro SUV. Silný motor však není podmínkou

Sportovně laděné verze kugy se dočkáme v rámci příchodu…

 



 
Detroitský autosalon 2018: Prohlédněte si hvězdy výstavy v obří fotogalerii

Detroitský autosalon 2018: Prohlédněte si hvězdy výstavy v obří fotogalerii

Dnes 08:00

Mezi nejdůležitější novinky letošního Severoamerického autosalonu patří Mercedes-Benz G nebo Ford Mustang Bullitt. V Detroitu ale nechybí ani Číňané.




Blesk.cz

Těhotná druhá

Těhotná druhá "manželka" miliardáře Janečka: Proč…

Vztah ve třech není pro kněžku Liliu Khoustnoutdinovou (29) nic nového. Před miliardářem Karlem Janečkem (44)…

Lže, nebo je trénovaná! O čem se bavili Pákistánci po zadržení Terezy (21)?

Lže, nebo je trénovaná! O čem se bavili Pákistánci…

Opravdu nevěděla, že má v kufru devět kilo heroinu, nebo šlo o zkušenou pašeračku? V případě Češky Terezy (21)…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Černý den českých barev. Prokop i Macík nabrali ztrátu, Kolomý šel na bok

Černý den českých barev. Prokop i Macík nabrali…

První argentinská etapa jubilejního 40. ročníku Rallye Dakar se příliš nevydařila nejlepším českým jezdcům v…

 

Reflex.cz

Druhé kolo voleb v kostce: Kurzy na vítěze, profily kandidátů, voličský průkaz a koho podpořili poražení kandidáti

Druhé kolo voleb v kostce: Kurzy na vítěze, profily…

Drahoš versus Zeman. Takové je druhé kolo prezidentských voleb. Jak jejich šance vidí sázkové kanceláře a…

Objevte poslední zbytky panenské přírody v Evropě a zkuste trek v Prokletých horách

Objevte poslední zbytky panenské přírody v Evropě a…

Albánie má posledních několik desetiletí špatnou pověst. A drsná krajina severu země nese nelichotivé…