Test Auto.cz

Jaguar F-Type 2.0 Turbo – Žít, či nechat zemřít?

23.4. 2018
Verdikt
 

V době uvedení Jaguaru F-Type na trh jsme si jenom stěží dovedli představit, že by se automobilka jednou rozhodla pro něco menšího než šestiválce. Stalo se.

Samotnému se mi nechce věřit, že od mého prvního, a vlastně i posledního pořádného osobního setkání s Jaguarem F-Type, uplynuly už více než tři roky. Tenkrát, na podzim 2014, to byl docela krátký, ale neskonale intenzivní románek, z něhož nakonec vzniknul slušný popis našeho společného soužití. Bílý kompresorový šestiválec s výkonem 380 koní se mi tenkrát pouštěl z rukou nesnadno, na druhou stranu jsme to všechno utnuli v tom nejlepším. Zůstaly krásné vzpomínky, které si čas od času připomenu opětovným přečtením vlastně posledního „legitimního“ testu F-Typu na Auto.cz.

Tohle auto prakticky nestárne, a proto není divu, že se loňský facelift zaměřil pouze na drobné změny vzhledu či doplnění světelné techniky o adaptivní diodové světlomety. Oku bystrého pozorovatele však jistě neuniklo, že se vzadu místo dvou středem vedených trumpetek (u verzí s motory V6), případně dvou na každé straně nárazníku (motory V8) objevila další, nekruhová, značící nový základní motor.

Když jsem v roce 2014 okusil sílu a emoce F-Typu, ani ve snu by mě nenapadlo, že Jaguar jednou nabídku doplní o čtyřválec, navíc na vůz s nekonečně dlouhou kapotou s podměrečným objemem 2.0 litru. Jenže tohle se loni stalo skutečností a mě napadlo, jestli si náhodou v Coventry nedělají jenom legraci. To už bylo snazší akceptovat, že Jaguar zkombinoval osmiválec výhradně s pohonem 4x4. Asi už chápete, že když se mi dostal do ruky klíč čtyřválcového F-Typu, nějak jsem nepocítil potřebu navázat tam, kde jsme společně v roce 2014 skončili. Najednou to byla prostě jenom práce…

obrázek [600 x 314]  

Chlapské řečičky!

Jenže silácké řeči člověka milujícího velkoobjemové motory jsou jedna věc, dlouhými roky budovaná láska k dokonalým tvarům F-Typu však věc druhá. Co vám budu povídat – stačil jediný pohled na široké a boubelaté boky kupé v redakční garáži a na nějaký čtyřválec jsem okamžitě zapomněl. Za ty roky odloučení vůz nezestárnul ani o minutu, stále vysílá elektrizující náboj a běda tomu, komu se stane drogou.

Auto mě díky klíčku v kapse poznává, tahám za jinak efektně skrytou kliku, a konečně zase cítím ten závan kvalitní kůže. Hlavně se mi však opět naskýtá jeden z nejhezčích výhledů z kabiny, jaké jsem dosud zažil. Sedíte tak nízko a vzadu, až získáte dojem, že budete při jízdě šoupat zadkem o silnici za současného broušení zad zadním kolem. Před sebou ta brutálně dlouhá kapota, kvůli níž si při kličkování mezi sloupy připadám trochu jako surikata, avšak stále na vrcholu blaha. Že je vpředu něco „jinak“, si vlastně v opojení autem jako celku uvědomuji až po několika kilometrech.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Jaguar F-Type 2.0 Turbo

Cena v základní výbavě: 1 617 528 Kč Cena v testované výbavě: 2 031 069 Kč

Základní výbava:Litá 18palcová kola, šest airbagů, osmistupňová automatická převodovka, elektricky nastavitelná sedadla, kožené čalounění sedadel, elektricky nastavitelný sloupek volantu, infotainment Touch Pro s 10palcovým displejem, navigace, audio Meridian s 380W a 10 reproduktory, elektronická parkovací brzda, parkovací senzory vzadu, asistent pro udržování v jízdním pruhu, tempomat s omezovačem rychlosti, sportovní tříramenný volant s koženým potahem a další.

Výbava testovaného vozu:Litá 19palcová kola s pěti dvojitými paprsky (+43.802 Kč), Drive pack (+25.910 Kč), Climate pack – dvouzónová klimatizace, vyhřívaná sedadla, volant a čelní sklo (+40.003 Kč), parkovací kamera (+9234 Kč), audio Meridian se 770W a 12 reproduktory (+83.164 Kč), brzy Jaguar Super Performance (+78.570 Kč).

Samsung a Spotify se spojují proti Applu Samsung a Spotify se spojují proti Applu

Akcie hudební společnosti Spotify povyskočily o šest…

Uber čelí dalším pokusům o regulaci Uber čelí dalším pokusům o regulaci

Alternativní dopravce Uber, který musel loni na podzim…

Chřadnoucímu Turecku mají pomoci stovky miliard katarských investic Chřadnoucímu Turecku mají pomoci stovky miliard katarských investic

Katar slíbil, že v Turecku investuje 15 miliard dolarů…

Marvanová: Smetka lže. Chce jen hodit vinu na někoho jiného Marvanová: Smetka lže. Chce jen hodit vinu na někoho jiného

Bývalý majitel H-Systemu Petr Smetka promluvil pro deník…

 
Technické údaje
Motor Jaguar F-Type 2.0 Turbo
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 221 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1500 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.8 / 6.2 / 7.2
Emise CO2:163
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 660 / 1732
Objem nádrže (l):71
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1600 / 400
Rozměr pneu:245/40 R19, 275/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4482
b) šířka (mm): 1923
c) výška (mm): 1310
d) rozvor (mm): 2622
e) rozchod vpředu (mm): 1597
f) rozchod vzadu (mm): 1649
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1080
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
k) šířka vpředu (mm): 1540
délka sedáku vpředu (mm): 550
výška opěradla vpředu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: Ne
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit

U některých aut je záslepka pro odjištění pojistky…

Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč

Konfigurátor Škody Karoq se rozšířil směrem dolů. Příchod…

 



Nástupce Jaguaru F-Type navzdory jeho slabým prodejům bude. Dostane elektromotor! Nástupce Jaguaru F-Type navzdory jeho slabým prodejům bude. Dostane elektromotor!

Britská značka se zástupce v segmentu sporťáků nechce…

Jaguar F-Type se čtyřválcem: Bude ho někdo chtít? Jaguar F-Type se čtyřválcem: Bude ho někdo chtít?

Jaguar F-Type měl až dosud pod kapotou pouze vidlicové…

 



 
Automobilům jsme mohli říkat jinak. Třeba kolojezd nebo lokomobil...

Automobilům jsme mohli říkat jinak. Třeba kolojezd nebo lokomobil...

Dnes 18:43

Kolojezd nebo kočár bez koní, i tak se v minulosti říkalo vynálezu, který dnes známe pod označením automobil.




Blesk.cz

Gottova domácnost se zase rozrostla! BÉÉzvadný nápad, Mistře!

Gottova domácnost se zase rozrostla! BÉÉzvadný…

Zpěvák Karel Gott (79) je doma obklopen nejenom samými ženami, tedy manželkou a dcerami, ale má kolem sebe také…

Steamu klesají online hráči. Viníkem je nejspíše obrovský úspěch multiplayerové hry Fortnite

Steamu klesají online hráči. Viníkem je nejspíše…

Pokud jde o počet hráčů, kteří přes konkrétní platformu hrají nějakou multiplayerovou hru online, Steam je stále…

 

iSport.cz

Porazili jsme jen Slovan, máme na víc, mrzí vítkovického kapitána Olesze

Porazili jsme jen Slovan, máme na víc, mrzí…

Vítkovice i v druhém přípravném derby s třineckými Oceláři padly. Po domácí prohře 0:3 prohrály v Třinci 1:3,…

Kopecký: Dynamo svléklo Slavii, Trpišovský musí vytipovat slabá místa

Kopecký: Dynamo svléklo Slavii, Trpišovský musí…

Šokovali ho rozhodčí, ale na ně vyřazení fotbalistů Slavie z Ligy mistrů nesváděl. „Aby slávisté mohli myslet na…

 

Reflex.cz

Česká pošta má být kulturní památkou! Zasluhuje ochranu, dotace a možná i zvláštní zákon

Česká pošta má být kulturní památkou! Zasluhuje…

Zažil jsem díky České poště nádherné odpoledne, kdy jsem si v úplnosti zavzpomínal na mládí, vrátil se do…

Rychle se omluvte aneb Když má Andrej Babiš pravidelnou panickou hrůzu z veřejného mínění

Rychle se omluvte aneb Když má Andrej Babiš…

Letošní léto je poměrně bohaté na řečnické přemety politiků a neméně komické tiskové konference. Většinou mají…