Test Auto.cz

Kia Carens 1.7 CRDi – SuperCee’d

29.4. 2013
Verdikt
 

Kia segment kompaktních MPV na nějaký čas nenápadně vyklidila. Ale nešlo o útěk, teď se vrací se staronovým jménem Carens a zcela novou technikou.

Předchozí Kia Carens ještě hodně pokukovala po Americe. Model z roku 2006, který byl vlastně radikální modernizací druhé generace, uvedené v roce 2002, měl docela nevýrazný design, italský turbodiesel a karoserii, která svým tvarem částečně vynahrazovala absenci kompaktního kombi v tehdejším portfoliu Kie.

Nová generace jde na všechno trochu jinak. Za základ si vzala druhou generaci Cee’du, z kterého přebírá podvozek i designový styl. Karoserie má ovšem ryze jednoprostorový tvar. V podání Kie to znamená mohutnou zaoblenou příď, která se elegantnějšímu Cee’du podobá jenom tvarem masky chladiče a předních světlometů, proti agresivní Sportage pak stojí v přímém vizuálním kontrastu.

obrázek [600 x 350]  

Rozdvojené sloupky čelního okna mají vsazená trojúhelníková okna, která v případě Carensu opravdu usnadňují výhled šikmým směrem. U zadního páru dveří se zase můžete spolehnout, že okna po stažení zajedou celá dovnitř. A zadní partie možná nenabízí estetický zážitek, ale výhled při couvání patří nejen mezi MPV k těm velmi dobrým.

Jestliže zvenku vypadá Carens podobně jako Cee’d, uvnitř to rozhodně neplatí. Kia se pustila do inovací, takže před řidičem čeká moderněji navržený volant a za ním nově tvarované páčky (mimochodem, trochu připomínají ty v posledních Mercedesech). Přístrojový štít pochází ze sedanu Optima, dostal ale přehlednější grafiku palubního počítače.

Kia zákazníky ráda hýčká nečekaně progresivní výbavou, a tak vás při nastoupení přivítá čistě bílé diodové osvětlení interiéru. Výbava Exclusive má standardně vyhřívaná přední sedadla a vyhřívaný volant, za příplatek si mohou „zatopit“ i cestující v druhé řadě. Kdyby měla Carens kožené čalounění, může se navíc pochlubit i ventilovanými předními sedadly – mezi MPV zcela nevídaná volba!

obrázek [600 x 396]  

Carens dále zaujme špičkovou kvalitou dílenského zpracování. Rodinný vůz s cenou okolo půl milionu korun snese nejpřísnější srovnání s prémiovými vozy – tady dává Kia konkurenci opravdu zabrat. Zároveň soupeřům nedává šanci ani v otázce variability. Zadní sedadla jsou samostatně posuvná, s nastavitelným sklonem opěradla, v druhé řadě najdeme sklopné stolečky, rolety pro boční okna a schránky v podlaze, zavazadlový prostor vytvoří po sklopení sedadel zcela rovnou plochu.

Podlaha zavazadelníku „zařezává“ s horní hranou nárazníku, která ovšem leží ve výši 670 mm nad vozovkou. I proto je prostor za druhou řadou sedadel relativně mělký – pod roletou jsme naměřili 410 milimetrů. Důvod je jasný: podlaha je zvýšená kvůli dvojici sedadel v třetí řadě. A nepomůžete si ani volbou pětimístné verze, ta jenom nahradí sedadla velkou schránkou pod podlahou, jak to znají již majitelé předchozí generace. Naopak k délce 910 mm (po sklopení druhé řady minimálně 1540 mm) a šířce mezi podběhy 1010 mm nelze mít výhrady.

Novou Carens jsme k testu převzali týden před oficiálním zahájením prodeje a zvolili turbodieselový motor – 1.7 CRDi v silnější variantě s výkonem 100 kW. Na rozdíl od technicky spřízněného Cee’du sází Carens na větší kubaturu, stejný motor Kia nabízí také pro Sportage a Optimu.

obrázek [600 x 313]  

Sedmnáctistovka s parametry dvoulitru (330 N.m mezi 1750 a 2500 min-1) je pro Carens vážící 1600 kg odpovídající motorizací. Točivý moment nastupuje u dlouhozdvihového čtyřválce plynule a již nad tisícem otáček. Ve městě se dá snadno pohybovat v pásmu do 1500 min-1, se spotřebou do šesti litrů a bez obav z podtáčení nebo opožděných reakcí motoru. Jedinou slabinou je kombinace ostré spojky a nízkého točivého momentu při volnoběžných otáčkách – rozjezdy proto vyžadují trochu zvyku nebo obezřetnosti.

Sedmimístný kompakt je úsporný i mimo město, obvyklý testovací okruh zvládl s průměrem těsně pod pět litrů. Dálniční spotřeba je ovšem relativně vyšší – možná kvůli syrovosti auta, zčásti ale také díky relativně vyšším otáčkám na šestý převod. Při 130 km/h totiž agregát točí 2700 min-1. Síly motoru nedochází ani v ještě vyšších otáčkách, hranici 180 km/h dosáhne velmi snadno.

Na dálnici nepotěší zvuk motoru, který se právě v těchto rychlostech začíná ozývat. Carens navíc není příliš směrově stabilní a je citlivá na boční vítr. Proti turbodieselovému Cee’du to představuje výrazný protiklad.

Podvozek na rozdíl od Cee’du dostal jednodušší vlečenou zadní nápravu a k tomu přidává rozvor prodloužený o 100 mm na rovných 2750 mm. Ladění ustupuje z dynamických výšin Cee’du, v zájmu zvýšení komfortu Kia použila měkčí uložení náprav. S tím Carens přišla o suverénní chování v ostřejších zatáčkách a přesnost řízení, celkové naladění ale představuje standard mezi MPV. Vyšší výbavy znamenají automaticky volbu sedmnáctipalcových kol, která občas dají tlumičům na velkých nerovnostech zabrat, ale opět – komfort tlumení není o nic horší než u většiny konkurentů.

Kia Carens - srovnání cen a výbav
ModelKia CarensToyota VersoRenault Grand ScénicOpel Zafira Tourer
Motor1.7 CRDi/100 kW2.0 D-4D/91 kW1.6 dCi/96 kW2.0 CDTI/97 kW
VýbavaExclusiveStylePrivilegeCosmo
Základní cena [Kč]554.980,-544.900,-558.900,-587.900,-
3. řada sedadel15.000,-17.000,-15.000,-S
Bezklíčový vstupSSS-
Bluetooth hands-freeSSS12.300,-
Dvouzónová klimatizaceSSSS
Litá kola R17SSSS
Metalický lak14.000,-14.400,-14.500,-14.600,-
Navigace43.000,-15.000,-S30.900,-
Parkovací kameraSS-s navi
Parkovací senzoryS-S16.600,-
Přední mlhovkySSS2.000,-
TempomatSSSS
Vyhřívání předních sedadelSS7.000,-8.200,-
Vyhřívaný volantS--5.000,-
Xenonové světlomety20.000,-S25.200,-33.800,-
Cena při shodné výbavě [Kč]646.980,-591.300,-620.600,-711.300,-

Je zřejmé, že nová Carens v žádném zásadním ohledu nevyniká, od toho tu máme Opel Zafira Tourer. Dokáže ale bodovat detaily, ať už jde o kvalitu dílenského zpracování nebo některé zajímavé prvky výbavy. K tomu navíc přidává lákavé ceny: ač jde o žhavou novinku, patří k těm levnějším z kompaktních MPV. Konfigurace nejvyšší výbavy Exclusive je bohatá, s 600tisícovým rozpočtem lze mít opravdu slušně vybavený sedmimístný dieselový automobil.

Hlavní slabina auta je stejná jako u většiny sedmimístných MPV: buď můžete převážet sedm osob, nebo nějaký náklad. Třetí řada splní nouzové účely a zbývajících 103 litrů je symbolickým prostorem na několik málo drobností.

obrázek [600 x 339]  

Video

První cena vozu399.980 Kč (1.6 GDI/99 kW Active)
První cena vozu s testovanou motorizací484.980 Kč (1.7 CRDi/100 kW Comfort)
Základní cena testovaného vozu554.980 Kč (1.7 CRDi/100 kW Exclusive)
Cena testovaného vozu vč. příplatků696.980 Kč (1.7 CRDi/100 kW Exclusive)

Plusy

  • Kvalitní zpracování interiéru
  • Vnitřní šířka kabiny
  • Variabilita vnitřního prostoru
  • Ve městě úsporný turbodiesel
  • Vysoce kvalitní audio
  • Poměr cena/výbava

Minusy

  • Mělký zavazadlový prostor
  • Vyšší otáčky na dálnici
  • Citlivost na boční vítr, směrová stabilita
  • Vůle v řízení okolo středové polohy
  • Prostor v třetí řadě sedadel
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Kia Carens 1.7 CRDi

Cena v základní výbavě: 554 980 Kč Cena v testované výbavě: 696 980 Kč

Základní výbava:Vyhřívaná, elektricky ovládaná a sklopná zrcátka, světlomety s přisvěcováním do zatáček, denní diodová světla, zadní diodové svítilny, mlhovky, zatmavená zadní a boční okna, střešní ližiny, litá 17” kola, dojezdová rezerva, dvouzónová klimatizace, bezklíčový vstup Smart Key, nastavitelný posilovač řízení Flex, palubní počítač, autorádio s CD/USB, bluetooth, tempomat, parkovací kamera a čidla, dešťový a světelný senzor, kůží potažený volant, šest airbagů, ESC a další.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+14.000,-), třetí řada sedadel (+15.000,-), xenonové světlomety (+20.000,-), integrovaná navigace se 7” dotykovým displejem, zesilovač, subwoofer (+43.000,-), panoramatické střešní okno (+30.000,-), vyhřívaná zadní sedadla (+5.000,-), přístrojová deska Supervision (+15.000,-).

Rusko omezuje dovoz české drůbeže. Obává se ptačí chřipky Rusko omezuje dovoz české drůbeže. Obává se ptačí chřipky

Ruská zemědělská inspekce dnes zavedla dočasné omezení…

Počet exekucí klesl. Stále jich jsou ale stovky tisíc Počet exekucí klesl. Stále jich jsou ale stovky tisíc

Počet nově zahájených exekucí v roce 2016 proti…

Lesům ČR klesl zisk. Může za to kůrovec a jiné kalamity Lesům ČR klesl zisk. Může za to kůrovec a jiné kalamity

Státnímu podniku Lesy České republiky (LČR) loni klesl…

Čínská nákupní galerie Aliexpress dobývá Česko Čínská nákupní galerie Aliexpress dobývá Česko

Počet transakcí platební kartou mBank narostl na…

 
Technické údaje
Motor Kia Carens 1.7 CRDi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1685
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 330 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 191
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.2 / 4.4 / 5.1
Emise CO2:134
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 492 / 1650
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1591 / 659
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4525
b) šířka (mm): 1805
c) výška (mm): 1605
d) rozvor (mm): 2750
e) rozchod vpředu (mm): 1569
f) rozchod vzadu (mm): 1582
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 1 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Kia Carens 1.7 CRDi – SuperCee’d







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 




Kia představuje facelifty pro Paříž: 1.6 T-GDI pro soul, nová příď pro carens Kia představuje facelifty pro Paříž: 1.6 T-GDI pro soul, nová příď pro carens

Velkoprostorový carens ve verzi pro modelový rok 2017 se…

Kia Carens: Základní cena klesla na 419.980 Kč Kia Carens: Základní cena klesla na 419.980 Kč

V základní výbavě korejské MPV disponuje manuální…

 



 
Škoda Vision-E poprvé naživo: Těšme se na exkluzivní budoucnost! (+video)

Škoda Vision-E poprvé naživo: Těšme se na exkluzivní budoucnost! (+video)

Dnes 08:00

Za čtrnáct dní se světem rozletí snímky konceptu Vision-E. My jsme si ho včera dopoledne prohlédli přímo v Mladé Boleslavi.




Blesk.cz

Komentář: Britové spouštějí brexit. Pro Čechy to není dobrá zpráva

Komentář: Britové spouštějí brexit. Pro Čechy to…

Velká Británie dnes oficiálně začne, co si Britové odhlasovali už loni v červnu: odchod z EU. Nikdo sice zatím…

Uvařená rýže vás může otrávit. Doktor: Množí se na ní nebezpečné bakterie

Uvařená rýže vás může otrávit. Doktor: Množí se na…

Pokud si navaříte velké množství rýže a část si necháte „na potom“, může vás postihnout otrava jídlem. Je to…

 

iSport.cz

Dojemné loučení se Strachovou! Budeš mi chybět, smutní slovenská hvězda

Dojemné loučení se Strachovou! Budeš mi chybět,…

Mají toho hodně společného. Obě už s třicítkou za zády, obě šťastně vdané, obě překonaly spoustu zdravotních i…

ANKETA před derby: Silná stránka Sparty? Že je na dně, tvrdí legenda Mašek

ANKETA před derby: Silná stránka Sparty? Že je na…

V pořadí 287. derby mezi Slavií a Spartou klepe na dveře. Už v neděli se chystá fotbalový svátek v rámci 22.…

 

Reflex.cz

Babiš to dal bez Andreje

Babiš to dal bez Andreje

Ministr financí Andrej Babiš jde, jak je ostatně jeho zvykem, s lidem. Sotva se rozjela EET, už se začalo v…

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Je to jako když vzhlédnete do rozbouřeného moře. Shluky oblaků jsou malé a pravidelné a působí místy až děsivě.…