Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Kia Carens 1.7 CRDi – SuperCee’d

Diskuze (158)
Kia segment kompaktních MPV na nějaký čas nenápadně vyklidila. Ale nešlo o útěk, teď se vrací se staronovým jménem Carens a zcela novou technikou.

Předchozí Kia Carens ještě hodně pokukovala po Americe. Model z roku 2006, který byl vlastně radikální modernizací druhé generace, uvedené v roce 2002, měl docela nevýrazný design, italský turbodiesel a karoserii, která svým tvarem částečně vynahrazovala absenci kompaktního kombi v tehdejším portfoliu Kie.

Nová generace jde na všechno trochu jinak. Za základ si vzala druhou generaci Cee’du, z kterého přebírá podvozek i designový styl. Karoserie má ovšem ryze jednoprostorový tvar. V podání Kie to znamená mohutnou zaoblenou příď, která se elegantnějšímu Cee’du podobá jenom tvarem masky chladiče a předních světlometů, proti agresivní Sportage pak stojí v přímém vizuálním kontrastu.

kia testy mpv kia testy mpv  

Rozdvojené sloupky čelního okna mají vsazená trojúhelníková okna, která v případě Carensu opravdu usnadňují výhled šikmým směrem. U zadního páru dveří se zase můžete spolehnout, že okna po stažení zajedou celá dovnitř. A zadní partie možná nenabízí estetický zážitek, ale výhled při couvání patří nejen mezi MPV k těm velmi dobrým.

Jestliže zvenku vypadá Carens podobně jako Cee’d, uvnitř to rozhodně neplatí. Kia se pustila do inovací, takže před řidičem čeká moderněji navržený volant a za ním nově tvarované páčky (mimochodem, trochu připomínají ty v posledních Mercedesech). Přístrojový štít pochází ze sedanu Optima, dostal ale přehlednější grafiku palubního počítače.

Kia zákazníky ráda hýčká nečekaně progresivní výbavou, a tak vás při nastoupení přivítá čistě bílé diodové osvětlení interiéru. Výbava Exclusive má standardně vyhřívaná přední sedadla a vyhřívaný volant, za příplatek si mohou „zatopit“ i cestující v druhé řadě. Kdyby měla Carens kožené čalounění, může se navíc pochlubit i ventilovanými předními sedadly – mezi MPV zcela nevídaná volba!

kia testy mpv kia testy mpv  

Carens dále zaujme špičkovou kvalitou dílenského zpracování. Rodinný vůz s cenou okolo půl milionu korun snese nejpřísnější srovnání s prémiovými vozy – tady dává Kia konkurenci opravdu zabrat. Zároveň soupeřům nedává šanci ani v otázce variability. Zadní sedadla jsou samostatně posuvná, s nastavitelným sklonem opěradla, v druhé řadě najdeme sklopné stolečky, rolety pro boční okna a schránky v podlaze, zavazadlový prostor vytvoří po sklopení sedadel zcela rovnou plochu.

Podlaha zavazadelníku „zařezává“ s horní hranou nárazníku, která ovšem leží ve výši 670 mm nad vozovkou. I proto je prostor za druhou řadou sedadel relativně mělký – pod roletou jsme naměřili 410 milimetrů. Důvod je jasný: podlaha je zvýšená kvůli dvojici sedadel v třetí řadě. A nepomůžete si ani volbou pětimístné verze, ta jenom nahradí sedadla velkou schránkou pod podlahou, jak to znají již majitelé předchozí generace. Naopak k délce 910 mm (po sklopení druhé řady minimálně 1540 mm) a šířce mezi podběhy 1010 mm nelze mít výhrady.

Novou Carens jsme k testu převzali týden před oficiálním zahájením prodeje a zvolili turbodieselový motor – 1.7 CRDi v silnější variantě s výkonem 100 kW. Na rozdíl od technicky spřízněného Cee’du sází Carens na větší kubaturu, stejný motor Kia nabízí také pro Sportage a Optimu.

kia testy mpv kia testy mpv  

Sedmnáctistovka s parametry dvoulitru (330 N.m mezi 1750 a 2500 min-1) je pro Carens vážící 1600 kg odpovídající motorizací. Točivý moment nastupuje u dlouhozdvihového čtyřválce plynule a již nad tisícem otáček. Ve městě se dá snadno pohybovat v pásmu do 1500 min-1, se spotřebou do šesti litrů a bez obav z podtáčení nebo opožděných reakcí motoru. Jedinou slabinou je kombinace ostré spojky a nízkého točivého momentu při volnoběžných otáčkách – rozjezdy proto vyžadují trochu zvyku nebo obezřetnosti.

Sedmimístný kompakt je úsporný i mimo město, obvyklý testovací okruh zvládl s průměrem těsně pod pět litrů. Dálniční spotřeba je ovšem relativně vyšší – možná kvůli syrovosti auta, zčásti ale také díky relativně vyšším otáčkám na šestý převod. Při 130 km/h totiž agregát točí 2700 min-1. Síly motoru nedochází ani v ještě vyšších otáčkách, hranici 180 km/h dosáhne velmi snadno.

Na dálnici nepotěší zvuk motoru, který se právě v těchto rychlostech začíná ozývat. Carens navíc není příliš směrově stabilní a je citlivá na boční vítr. Proti turbodieselovému Cee’du to představuje výrazný protiklad.

Podvozek na rozdíl od Cee’du dostal jednodušší vlečenou zadní nápravu a k tomu přidává rozvor prodloužený o 100 mm na rovných 2750 mm. Ladění ustupuje z dynamických výšin Cee’du, v zájmu zvýšení komfortu Kia použila měkčí uložení náprav. S tím Carens přišla o suverénní chování v ostřejších zatáčkách a přesnost řízení, celkové naladění ale představuje standard mezi MPV. Vyšší výbavy znamenají automaticky volbu sedmnáctipalcových kol, která občas dají tlumičům na velkých nerovnostech zabrat, ale opět – komfort tlumení není o nic horší než u většiny konkurentů.

Kia Carens - srovnání cen a výbav
Model Kia Carens Toyota Verso Renault Grand Scénic Opel Zafira Tourer
Motor 1.7 CRDi/100 kW 2.0 D-4D/91 kW 1.6 dCi/96 kW 2.0 CDTI/97 kW
Výbava Exclusive Style Privilege Cosmo
Základní cena [Kč] 554.980,- 544.900,- 558.900,- 587.900,-
3. řada sedadel 15.000,- 17.000,- 15.000,- S
Bezklíčový vstup S S S -
Bluetooth hands-free S S S 12.300,-
Dvouzónová klimatizace S S S S
Litá kola R17 S S S S
Metalický lak 14.000,- 14.400,- 14.500,- 14.600,-
Navigace 43.000,- 15.000,- S 30.900,-
Parkovací kamera S S - s navi
Parkovací senzory S - S 16.600,-
Přední mlhovky S S S 2.000,-
Tempomat S S S S
Vyhřívání předních sedadel S S 7.000,- 8.200,-
Vyhřívaný volant S - - 5.000,-
Xenonové světlomety 20.000,- S 25.200,- 33.800,-
Cena při shodné výbavě [Kč] 646.980,- 591.300,- 620.600,- 711.300,-

Je zřejmé, že nová Carens v žádném zásadním ohledu nevyniká, od toho tu máme Opel Zafira Tourer. Dokáže ale bodovat detaily, ať už jde o kvalitu dílenského zpracování nebo některé zajímavé prvky výbavy. K tomu navíc přidává lákavé ceny: ač jde o žhavou novinku, patří k těm levnějším z kompaktních MPV. Konfigurace nejvyšší výbavy Exclusive je bohatá, s 600tisícovým rozpočtem lze mít opravdu slušně vybavený sedmimístný dieselový automobil.

Hlavní slabina auta je stejná jako u většiny sedmimístných MPV: buď můžete převážet sedm osob, nebo nějaký náklad. Třetí řada splní nouzové účely a zbývajících 103 litrů je symbolickým prostorem na několik málo drobností.

kia testy mpv kia testy mpv  

Video se připravuje ...
První cena vozu 399.980 Kč (1.6 GDI/99 kW Active)
První cena vozu s testovanou motorizací 484.980 Kč (1.7 CRDi/100 kW Comfort)
Základní cena testovaného vozu 554.980 Kč (1.7 CRDi/100 kW Exclusive)
Cena testovaného vozu vč. příplatků 696.980 Kč (1.7 CRDi/100 kW Exclusive)

Plusy

  • Kvalitní zpracování interiéru
  • Vnitřní šířka kabiny
  • Variabilita vnitřního prostoru
  • Ve městě úsporný turbodiesel
  • Vysoce kvalitní audio
  • Poměr cena/výbava

Minusy

  • Mělký zavazadlový prostor
  • Vyšší otáčky na dálnici
  • Citlivost na boční vítr, směrová stabilita
  • Vůle v řízení okolo středové polohy
  • Prostor v třetí řadě sedadel

Foto: Petr Homolka

Diskuze (158)
Kia Carens 1.7 CRDi
Cena základní sestavy 554 980 Kč
Výbava základní sestavy Vyhřívaná, elektricky ovládaná a sklopná zrcátka, světlomety s přisvěcováním do zatáček, denní diodová světla, zadní diodové svítilny, mlhovky, zatmavená zadní a boční okna, střešní ližiny, litá 17” kola, dojezdová rezerva, dvouzónová klimatizace, bezklíčový vstup Smart Key, nastavitelný posilovač řízení Flex, palubní počítač, autorádio s CD/USB, bluetooth, tempomat, parkovací kamera a čidla, dešťový a světelný senzor, kůží potažený volant, šest airbagů, ESC a další. Kč
Cena testované sestavy 696 980 Kč
Výbava testované sestavy Metalíza (+14.000,-), třetí řada sedadel (+15.000,-), xenonové světlomety (+20.000,-), integrovaná navigace se 7” dotykovým displejem, zesilovač, subwoofer (+43.000,-), panoramatické střešní okno (+30.000,-), vyhřívaná zadní sedadla (+5.000,-), přístrojová deska Supervision (+15.000,-). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1685
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 330 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 191
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.2 / 4.4 / 5.1
Emise CO2: 134
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 492 / 1650
Objem nádrže (l): 58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1591 / 659
Rozměr pneu: 225/45 R17
Kia Carens 1.7 CRDi
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4525
b) šířka (mm): 1805
c) výška (mm): 1605
d) rozvor (mm): 2750
e) rozchod vpředu (mm): 1569
f) rozchod vzadu (mm): 1582
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 1 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 950
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Avatar - bigsoul
11. 5. 2013 12:07
Re: vyzera to slusne
Nikdy by som toto auto pre rodinu nekupil je to najškodlivejsie auto sveta!!! Same jedny a nekvalitne materiali to KIA Hyundai!!! Fuj Fuj Fuj!!!

[odkaz]

Topper pre teba akym sra*kam fandíš!!!
2. 5. 2013 21:02
Re: Zadné sedadlá
razvor je rovnaky, rozdiel je len v podlahe a pridanych sedackach. Na dlzku ma GP par cm naviac
Avatar - Jaros71
2. 5. 2013 18:13
Re: Nelíbí se mi
Sorry...nejsou..jen jsou lepší než byli dřív.
Ale k dokonalosti mají daleko..
Prodej Feldu a vyzkoušej korejce..pak mluv. ;-)
Naše zkušenost se Cee'dem viz dole... :no: :no: :no:
2. 5. 2013 15:43
augment reality
modylek pro augment reality na smartphony [odkaz]
Avatar - 3_diamanty
2. 5. 2013 12:53
Re: Nelíbí se mi
ano su to super auta ;-) , a takychto statistik je dnes milion.... a kazda tvrdi nieco ine... realita je ale ina.... ;-) korejci su dnes spicka ;-)