Test Auto.cz

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 132 kW – Motor hraje prim

3.11. 2014
Verdikt
 

Mitsubishi Outlander třetí generace ztratilo oproti předchůdci kus vizuální přitažlivosti, stále má však zájemce o SUV čím oslovit.

Pokud máme být upřímní, tak vzhled asi nebude to, čím třetí generace Outlanderu zaboduje. Osobně neznám nikoho, komu by se tento vůz vyloženě líbil, nadšenci maximálně zavzpomínají na přitažlivě ostře řezaného předchůdce. Oblé tvary a nepěkné čiré zadní svítilny zůstaly autu i po faceliftu, kterým vůz prošel na jaře, jen dva roky od zahájení výroby.

Zásadní novinky ale nečekejte, změnila se maska chladiče, vzadu svítí diody a sem tam přibyl nějaký stříbrný plast, zbytek úprav se ukrývá pod povrchem. Vzhled Outlanderu tak zůstává podobný jako dříve, jenom působí o špetku moderněji. Oblá příď je poměrně pohledná, záď se nám však nelíbí. Ostatní lidé na to ale mohou mít jiný názor.

Uvnitř je jasně čitelná sázka na jednoduchost. Najdete zde prosté výplně dveří, několik málo tlačítek a to je všechno, což může mnohým vyhovovat. Palubní desce vévodí displej uprostřed, který však má mizernou grafiku a jeho dotykové ovládání rovněž nepůsobí nejlépe. Celý středový panel je pak z lesklého černě lakovaného plastu, na kterém snadno vidíte jakoukoliv šmouhu.

Pomyslným vrcholem jsou ozdobné lišty ze stříbrné napodobeniny karbonu. Použité materiály ani jejich dílenské zpracování jednoduše nejsou na jedničku. Na druhou stranu při jízdě ve voze nic nevrže ani neskřípe, v tomto ohledu je Outlander udělaný dobře. Pocit kvality a doladěnosti známý z konkurenčních SUV se ale nedostavuje.

obrázek [600 x 403]  

Plusy interiéru se však ukrývají jinde než v plastech, kupříkladu se jedná o velmi prostorný vůz, kde nebudou strádat ani cestující na druhé řadě sedadel. Ta je navíc posuvná, což znamená, že při posunutí lehce vpřed vznikne více místa pro dvojici lidí v třetí řadě, která je velkorysejší, než bývá u těchto automobilů zvykem. Sedadla v druhé a třetí řadě se pak dají složit do roviny. Tím se zvětší zavazadelník, který má už tak příjemný základní objem 677 litrů, byť část se jej ukrývá pod podlážkou a prostor je celkově dosti členitý.

Co se týče pozice řidiče za volantem a výhledu z vozu, nemáme u Outlanderu vzhledem ke třídě vozu žádné závažnější připomínky. Při prvním seznámení s autem nás pobavila výtečně tvarovaná hlavice řadicí páky, která jako by z oka vypadla té ze starších Lancerů Evolution, i když je trochu větší.

Motor a převodovka – Trefa do černého

Před faceliftem bylo Outlanderu vyčítáno horší odhlučnění jak motoru, tak podvozku. Na to se tedy inženýři značky zaměřili a výsledkem je znatelné zlepšení, kdy naftové klepání agregátu sice postřehnete, ale jak se motor zahřeje, nebude vás tento hluk nijak zásadně rušit.

Celkově se jednotce, která pochází z dílny samotné automobilky, těžko něco vyčítá. Agregát velmi dobře zvládá nízké otáčky, ve kterých nijak neprotestuje a bez problémů z nich zrychluje navzdory vrcholu točivého momentu v alespoň 2200 otáčkách. Výtečně se k motoru hodí i zpřevodování šestistupňového manuálu, který má kratší nižší stupně. Podržte však nohu na podlaze a objevíte opravdu hutné střední pásmo, ve kterém se naplno projeví výborných 450 N.m točivého momentu čtyřválce. V tu chvíli dokáže motor s autem pohnout snad i lépe, než byste od jednotky se 132 kW čekali. Okolo 4000 otáček pak zátah agregátu uvadá, ostatně tam již začíná červené pole otáčkoměru.

Oceňujeme rovněž velmi dobré reakce na sešlápnutí pedálu plynu. Prodleva turbodmychadla je sice citelná, ale ne tak moc, aby řidiče vyloženě iritovala. Jednotka se také docela snadno vytáčí a její otáčky rychle padají, což pomáhá řidiči při práci s pedály. Vyzdvihnout je třeba i sladění s převodovkou, jejíž dráhy jsou přesné a poměrně krátké. Nadšeného řidiče potěší, že v řazení je mechanický cit a jak jsme se již zmínili, hlavice řadičky má takřka ideální tvar.

obrázek [600 x 403]  

Velikou výhodou jednotky je její úspornost. Po městě jsme dokázali jezdit za osm litrů na sto kilometrů, na dálnici se pak spotřeba při povoleném limitu držela jen lehce přes sedm litrů. Mimo město se dá dostat na dostřel šesti litrům, naopak pokud budete naplno využívat velmi slušnou dynamiku vozu, jen málokdy se dostanete výrazněji před desetilitrovou hranici.

Celkový průměr ve svižnějším testovacím režimu činil 8,0 l na 100 km. Tohle všechno jsou výtečné hodnoty od vozu s pohonem všech kol a vysokou karoserií. V našich očích tak tvoří motor s převodovkou vůbec nejlepší část celého auta.

Do terénu s omezením

Verzi před faceliftem byla vytýkána hlučnost podvozku a rovněž rázy přenášející se k cestujícím. Kromě přidaného odhlučnění provedli technici navíc i přeladění podvozku pro větší komfort, mělo to pozitivní vliv na jízdu?

Na jednu stranu zcela jistě, Outlander nyní patří k tomu pohodlnějšímu z SUV dané velikosti. Zejména mimo město je jízda plavná a konejšivá. Co se týče hluku od kol, stále je výraznější, než by bylo ideální, ale není to nic, s čím by se nedalo žít. Přesto se u nynějšího podvozku objevil jeden nepříjemný neduh. Pokud potkáte sérii nerovností, tlumiče téměř úplně vzdají svou práci a auto tak ztratí jistotu.

To je rovněž jedna z mála chvil, kdy dojde k větším rázům – to když kolo nestíhající správně přilnout k vozovce rovnou padá na další vyvýšenou nerovnost a následně dojde k propružení až na dorazy. Tento jev jsme zaznamenali v místech, kde většina ostatních vozů nemá s tlumením problémy, byť se jedná o náročnější úseky. Nepříjemné je podobné chování zejména v zatáčkách či při brzdění.

obrázek [600 x 453]  

Na kvalitní silnici jsou přitom jízdní vlastnosti automobilu docela dobré. Dostatečná přilnavost kol dovolí i ostřejší průjezdy zatáček a řidič je slušně informován o chování vozu pomocí ovládacích prvků. Svižnější tempo na okresce tak není této nejsilnější verzi cizí.

Mnohé zákazníky by mohlo zajímat i chování v terénu, zejména když je charakter Outlanderu spíše užitkovější než luxusní a cena přívětivá. Vozu samozřejmě nechybí pohon všech kol Multi-select, jež má několik režimů. Základem je 4WD Eco s primárně poháněnými předními koly, ke kterým elektromagnetická spojka v případě potřeby připojí i zadní nápravu. Systém 4WD Auto všechno dělá podobně, akorát rychleji, jinak nemá moc využití. V horších podmínkách totiž můžete rovnou přepnout do 4WD Lock, kdy jdou k oběma nápravám stejné otáčky motoru.

Automobil na nás působil tak, že projede opravdu hodně, v praxi jej ale velmi rychle zabrzdil již rozjezd do kopce na mokré trávě. V tu chvíli začal Outlander při hledání trakce mírně poskakovat a od zadní nápravy se ozývaly zvláštní rázy. Stačilo obhlídnout situaci a měli jsme jasno – ačkoliv se stabilizační systém tvářil jako vypnutý, Outlander si stále pomáhal kontrolou trakce, která přibrzďovala protáčející se kola i v situaci, kdy je prokluz vítaný.

Závěr

Přiznáme se, že se nám Outlander nikterak zvlášť nelíbí zvenku ani uvnitř, objevili jsme však i důvody, proč si jej koupit. V první řadě je třeba říci, že hodně věcí se dá prominout při pohledu do ceníku vozu. Vždyť s tímto silným a zároveň úsporným motorem může být SUV od Mitsubishi vaše již za 690.000 Kč. Takový Hyundai Santa Fe je výrazně dražší a Subaru Forester podobně silný turbodiesel ani nenabízí.

Mitsubishi Outlander vs. Hyundai Santa Fe vs. Suberu Forester - Srovnání parametrů motorů a ceny
ModelMitsubishi OutlanderHyundai Santa FeSubaru Forester
Motor2.2 DI-D2.2 CDRi2.0 D
Převodovka6 MT6 MT6MT
Výkon [kW/min-1]132/3700145/3800108/3600
Točivý moment [Nm/min-1]450/2200-2800421/1800-2500350/1600-2400
Max. rychlost [km/h]203190190
Zrychlení 0-100 km/h [s]9.19.810.2
Kombinovaná spotřeba [l]5,75,75,7
Cena [Kč]690.000913.990799.000
Srovnávaná výbavaIntenseStyleActive

Dalším důvodem je jízdní nadšení vozu. Dostanete špičkový motor, výtečnou převodovku a celkově sladěné pohonné ústrojí. Nepotěšil nás snad jenom podvozek, který umí být komfortní, ale nezvládá některé nerovnosti, stejně jako lacinější kabina. Pro jízdu mimo silnice bychom rovněž vyžadovali plně vypínatelný stabilizační a protiprokluzový systém. To je však méně neduhů, než bychom před začátkem testu čekali – v tomto ohledu se Outlander ukázal být lepší, než jsme si mysleli. Pokud tedy toužíte po podobném voze, volbu Mitsubishi Outlanderu pochopíme.

Nejlevnější verze modelu550.000 (Outlander Intense 2WD 2.0 MIVEC/110 kW)
Základ s testovaným motorem690.000 Kč (Outlander Intense 4WD 2.2 DI-D/132 kW)
Testovaný vůz s výbavou794.000 Kč (Outlander Intense+ 4WD 2.2 DI-D/132 kW)

obrázek [600 x 369]  

Plusy

  • Silný a úsporný turbodiesel
  • Přesná manuální převodovka
  • Prostorný a variabilní interiér
  • Příznivá základní cena

Minusy

  • Horší práce tlumičů
  • Nevypínatelný protiprokluz
  • Laciné materiály v interiéru
  • Grafika dotykového displeje
Foto: David Rajdl
Spolupracujeme s TipCars.com

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 132 kW

Cena v základní výbavě: 690 000 Kč Cena v testované výbavě: 794 000 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, 4WD - pohon všech kol Multi Select s elektronickou volbou režimů, světelný a dešťový senzor, dvouzónová klimatizace, tempomat s ovládáním na volantu, zadní parkovací čidla, palubní počítač (barevný 4,2" QVGA LCD), sedmimístné provedení, třetí řada sedadel dělená v poměru 50:50, Super-HID “Wide Vision” – systém xenonových světlometů s osvětlením vozovky v úhlu 160°, 2-DIN audiosystém Rockford Fosgate (710 W), 6,1" barevný dotykový LCD monitor, autorádio s přijímačem DAB, přehrávač MP3, devět reproduktorů, litá 18" kola s pneumatikami 225/55 R 18, zadní parkovací kamera, posuvná sedadla ve druhé řadě v rozsahu 250 mm atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+14.000,-)

Komentář Petra Sokola: Postoupí Le Penová? 6 důvodů, proč sledovat francouzské volby Komentář Petra Sokola: Postoupí Le Penová? 6 důvodů, proč sledovat francouzské volby

Francouzi v neděli přistoupí po pěti letech k volebním…

Bělobrádek: V Česku není prostor pro dramatický růst minimální mzdy Bělobrádek: V Česku není prostor pro dramatický růst minimální mzdy

Výrazně zvyšovat minimální mzdu? Podle vicepremiéra Pavla…

EET v nejbližších letech přinese do rozpočtu skoro 23 miliard navíc, slibuje si Babišův úřad EET v nejbližších letech přinese do rozpočtu skoro 23 miliard navíc, slibuje si Babišův úřad

Elektronická evidence tržeb (EET), která byla spuštěna od…

Přední politici německé CDU-CSU žádají konec jednání o vstupu Turecka do EU Přední politici německé CDU-CSU žádají konec jednání o vstupu Turecka do EU

Ukončit rozhovory o přistoupení Turecka k Evropské unii…

 

Štítky SUV Mitsubishi Testy

Technické údaje
Motor Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 132 kW
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2268
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 132 / 3700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 450 / 2200 - 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 203
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.1 / 4.9 / 5.7
Emise CO2:149
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 667 / 1608
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1635 / 633
Rozměr pneu:225/55 R 18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4655
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1673
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 710 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta

Tuzemská automobilka Škoda sice na českém trhu zlevnila…

 




Svezli jsme se s inovovaným Mitsubishi Outlander. Co přináší modelový rok 2017? Svezli jsme se s inovovaným Mitsubishi Outlander. Co přináší modelový rok 2017?

Outlander se v modelovém roce 2017 zaměřil hlavně na…

Mitsubishi Outlander PHEV: 651 aut pro ukrajinskou policii Mitsubishi Outlander PHEV: 651 aut pro ukrajinskou policii

Plug-in hybrid Mitsubishi Outlander je populární díky…

 



 
Škoda dala nahlédnout pod pokličku vývoje studie Vision E. Pomohla i virtuální realita

Škoda dala nahlédnout pod pokličku vývoje studie Vision E. Pomohla i virtuální realita

Dnes 13:42

Škoda představila v Šanghaji studii elektromobilu Vision E. Jak vznikaly její tvary? Spolupracovali na nich návrháři z více než dvacítky zemí.




Blesk.cz

Francouzské volby narušily polonahé aktivisky v maskách Le Penové

Francouzské volby narušily polonahé aktivisky v…

Nedělní první kolo francouzských prezidentských voleb doprovází vypjaté momenty. Ve dvou městech byly evakuovány…

5 nejzábavnějších her zdarma pro Android

5 nejzábavnějších her zdarma pro Android

Hrajete na mobilu? Pak musíte mít tyhle hity Nehrajete? Stáhněte si je taky, budou se hodit při volné chvilce…

 

iSport.cz

ONLINE: Německo - Česko. Napravit porážku zkusí sestava se Zohornou

ONLINE: Německo - Česko. Napravit porážku zkusí…

Napravit sobotní vysokou porážku 4:7 v Německu zkusí v nedělní odvetě výrazně pozměněná sestava českého…

Ať žije Brno! Kometa řádila s fanoušky, hráči zpívali, šéf jel na rolbě

Ať žije Brno! Kometa řádila s fanoušky, hráči…

Devět tisíc fanoušků přišlo společně s hokejisty Komety do centra Brna oslavit mistrovský titul. Přes chlad a…

 

Reflex.cz

Avokádový fresh, hamburger nebo zmrzlina. V Amsterdamu otevřela restaurace, kde najdete avokádo na tisíc způsobů

Avokádový fresh, hamburger nebo zmrzlina. V…

Zelená nezelenina, kterou milují gurmáni po celém světě. Avokádo, zelený plod hruškovce přelahodného, bohatý na…

Postoupí Le Penová? 6 důvodů, proč v neděli sledovat francouzské volby

Postoupí Le Penová? 6 důvodů, proč v neděli sledovat…

Francouzi v neděli přistoupí po pěti letech k volebním urnám, aby si vybrali novou hlavu státu. Poprvé v…