Test Auto.cz

Renault Mégane 1.2 TCe 130 Bose – Je to ještě vůbec mainstream?

9.3. 2016
Verdikt
 

Nový Renault Mégane vsadil na výrazný design karoserie, moderní interiér a technické vychytávky. Vůz jsme vyzkoušeli s nejsilnější zážehovou dvanáctistovkou.

Na čtvrtou generaci Renaultu Mégane jsme v redakci čekali jako na smilování. Vůz jsme si poprvé naživo prohlédli loni ve Frankfurtu, tehdy ale ještě nikdo netušil, že nás od prvního svezení dělí nezvykle dlouhá doba. Stalo se tak teprve před dvěma týdny v rámci národní prezentace kousek za Prahou, kde jsme osedlali nejsilnější specifikaci GT se šestnáctistovkou o výkonu 151 kW (205 koní), sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a aktivním řízením zadních kol. Prvotní nadšení z vozu neopadlo, naopak se ještě prohloubilo.

S prvním velkým redakčním testem se vracíme zpátky na zem. Protože základní atmosférická šestnáctistovka SCe 115 (84 kW) zatím není v nabídce (stejně jako vznětové GT se 118 kW), představuje zkoušené 1.2 Energy TCe o výkonu 97 kW (130 koní) druhou nejsilnější volbu mezi zážehovými motory a stejnou pozici má i celkově. Šestnáctistovka Energy dCi 130 je totiž navzdory shodnému číselnému označení o jeden kilowatt slabší a na samém vrcholu už je „pouze“ benzinové GT. V řeči peněz to znamená, že aktuálně druhý nejsilnější Renault Mégane čtvrté generace pořídíte za méně než 400.000 korun (ve výbavě Zen startuje na 394.900 Kč) a to je argument, na který čeští zákazníci jednoznačně uslyší.

Vzpomínka na dvojku

Nový Renault Mégane je nyní ve velmi výhodné pozici. Všichni jeho přímí konkurenti, tedy až na Nissan Pulsar a Opel Astra, jsou totiž na trhu řadu let a za tu dobu se stihli poměrně dost okoukat. Francouzi navíc opět přišli s něčím, co jenom tak nepřehlédneme. Řeč je například o plně diodových předních světlometech LED Pure Vision s „hokejkami“ denního svícení. Renault už toto řešení představil u Talismanu a alespoň u nás v redakci se setkalo s nadšením, pro Mégane nám ale světla připadají trochu velká. V kontextu s obrovským diamantem v masce chladiče, v jehož středu najdete radar adaptivního tempomatu, rudý exemplář působí, jako by dostal „do nosu“, stačí ale vybrat jinou barvu karoserie a pocit je pryč.

Otázkou však zůstává, jestli jsme vůbec od Méganu čekali něco jiného než nápadnost. Jenom si vzpomeňte na jeho druhou generaci se zkosenou zadní částí a máte jasno. Tohle auto bylo, je a bude originální, přičemž tvrzení podporují také tvary zádě novinky. Především svítilny s tenounkými diodovými pásy se hodně povedly, v noci vůz nádherně rozzáří téměř po celé šířce a navozují prostorový dojem. Renault toto řešení nazývá Edge Light a použil jej také vpředu, přičemž výsledný efekt nám vzdáleně připomíná organické diody od BMW.

obrázek [600 x 351]  

Zvenku je to tedy fešák, kterého bychom podle kvalitně provedených detailů a skvělého zpracování klidně tipovali na prémiový segment, ale co uvnitř? Totální revoluce! Už v minulé generaci Méganu jsme si na volbu materiálů nemohli stěžovat, zkoušený exemplář s koženými sedadly Carbone (stojí 26.000 Kč a tvarem mi velmi připomínají ta v Audi Q2), kontrastním prošíváním výplní dveří a středové loketní opěrky a do rukou perfektně padnoucím tříramenným volantem nám ale totálně vyrazila dech. Posaz je stejně nízký a sportovní jako v GT, výhled na digitální přístrojový štít je přímo ukázkový, a díky příjemně tvarovanému středovému tunelu řidiče nic netlačí do kolene ani na dlouhých cestách. Přešlapy při montáži jednotlivých dílů byste tady také hledali marně – všechno lícuje přesně tak, jak to máme rádi.

S příchodem nové generace Méganu se hodně diskutovalo o použití 8,7palcového dotykového displeje systému R-Link 2, který již známe z Espacu a Talismanu, a přiznám se, že i já jsem byl zprvu docela skeptický. Tlačítek je na středové konzole pomálu, plastů okolo obrazovky naopak dost, na rozdíl od horizontálně umístěné sedmipalcové verze (standard od výbavy Intens) musíte „sahat“ do systému, i když si chcete pouze nastavit intenzitu “ofuku” klimatizace a dotykové ikony po pravé straně neoplývají citlivostí a ihned si je zapatláte.

Naučit se ovládání chce čas, pokud jste ale zvyklí na tablety s operačním systémem Android, máte už teď napůl vyhráno. Čtyřdlaždicové rozhraní je přehledné, hezky čitelné, mezi jednotlivými kartami můžete listovat tahem prstu, a když víte kam sáhnout, klasická hardwarová tlačítka snadno oželíte. Obrovský displej je středobodem celé přístrojové desky a díky širokým možnostem konfigurace prostřednictvím systému Multi-Sense si vůz nastavíte přesně podle vašich představ. Moje osobní volba padla na rudé podsvícení přístrojů, zvýrazněný zvuk motoru (lze nastavit ve třech stupních), střední úroveň odporu posilovače řízení a motor v nejostřejším módu. Všechno si můžete uložit do osobního profilu, aby se nestalo, že vám jiný řidič „rozhodí“ vaše oblíbené nastavení.

Vpředu OK, ale co vzadu?

Prodloužit, snížit, rozšířit a zvětšit rozvor – tolik asi k receptu, podle kterého se dnes postupuje při návrhu nových vozů. V případě Méganu nás zajímá hlavně rozvor 2669 milimetrů (o 28 milimetrů více než u předchůdce), protože jeho minulá generace, jakkoliv byla prostorná vpředu, výrazně ztrácela na zadních sedačkách. Obecně řečeno platí, že pro řidiče a spolujezdce se u novinky nic nemění - v podélném směru je místa dost, šířka kokpitu se zvětšila jenom nepatrně (o 10 milimetrů), a svých 190 centimetrů jsem za volant složil se zhruba čtyřcentimetrovou rezervou nad hlavou. Sedadla hezky podepírají stehna a řidičovo má dokonce masážní funkci (standard pro zkoušenou výbavu Bose), ocenil bych však výraznější boční vedení. Ale co, nejde o sporťák.

Renault Mégane - mezigenerační srovnání rozměrů
GeneraceIVIII
Délka [mm]43594302
Šířka [mm]18141808
Výška [mm]14471471
Rozvor [mm]26692641
Rozchod vpředu [mm]15911546
Rozchod vzadu [mm]15861547
Objem kufru [l]384/1247372/1129
Pohotovostní hmotnost* [kg]12051205
*platí pro verze 1.2 TCe

Jenže co vzadu? Popravdě nic moc… Velikost nástupního prostoru je neslučitelná s mými „šestačtyřicítkami“ a za sebe bych se usadil pouze v případě, kdybych si před tím sundal nohy. Jenom pro představu: když si přední sedadlo seřídím do požadované polohy, mezi opěradlem a zadním sedákem naměřím pouze devět centimetrů místa. Co naplat, vzadu je Mégane opravdu malý a ničemu nepomohlo ani posunutí předního sedadla do „ještě přijatelné“ polohy. Dvakrát 190 centimetrů za sebe zkrátka neposkládáte, a to je škoda, protože zadní sedáky mají ideální délku i sklon a nad hlavou mi stále zůstala asi centimetrová rezerva. Škoda také výrazných podélných nosníků střechy – vysokým pasažérům znesnadňují výhled nízkými bočními okny a vyhráno nemá ani řidič. Svažující se střecha společně s velkými sloupky C totiž omezují výhled šikmo ven.

Dobře našlápnuto má zavazadlový prostor. Mezigeneračně narostl z 372 na 384 litrů, má pravidelný půdorys a po sklopení zadních opěradel získáte 1247 litrů - tedy o 118 litrů více než u předchůdce. Zhruba deseticentimetrový schod mezi sklopenými opěradly a podlážkou však vyřeší až verze Grandtour a pozor také na nákladovou hranu ve výšce 760 milimetrů (je o dvacet milimetrů výše než u předchůdce), případně prostor pro rezervní kolo. U zkoušené linie Bose jej totiž takřka beze zbytku vyplňuje pro Mégane speciálně navržená aparatura amerického výrobce. Hraje skvěle, v případě defektu se pak ale musíte spolehnout pouze na lepicí sadu.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Mégane 1.2 TCe 130 Bose

Cena v základní výbavě: 479 900 Kč Cena v testované výbavě: 579 090 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, tempomat s omezovačem rychlosti, paket Navigace - navigace pro systém R-Link 2, přístup k online aplikacím pro systém R-Link, systém rozpoznávání dopravních značek, paket City - 360° parkovací senzory, zadní parkovací kamera a inteligentní parkovací asistent - podélný, kolmý a úhlový, systém sledování mrtvého úhlu, asistent rozjezdu do kopce, varování před opuštěním jízdního pruhu, litá 17“ kola Celsium, denní svícení Edge Light, dešťový a světelný senzor, sada na opravu pneumatik, dvouzónová automatická klimatizace, kartový klíč, elektrické stahování oken, přístrojový štít s TFT displejem, audio Bose s deseti reproduktory, sedmipalcový dotykový displej, záruka 5let/100.000 km.

Výbava testovaného vozu:Metalíza Flamme (+17.000 Kč), kožené čalounění Carbone (+26.000 Kč), vyhřívání předních sedadel (+5.000 Kč), paket Safety Plus - Active emergency braking system, Safe distance warning systém, adaptivní tempomat (+18.000 Kč), paket Techno - světlomety LED Pure Vision, head-up displej (+23.000 Kč), infotainment R-Link 2 s 8,7palcovým displejem (+8.000 Kč), textilní koberce Premium (+2.190 Kč).

Šéf VZP: Valorizace není jediný klíč ke stabilizaci zdravotnictví Šéf VZP: Valorizace není jediný klíč ke stabilizaci zdravotnictví

Pravidelná automatická valorizace plateb za státní…

Číňané zprovoznili největší teleskop na světě. V průměru má půl kilometru Číňané zprovoznili největší teleskop na světě. V průměru má půl kilometru

Čína dnes uvedla do provozu největší teleskop na světě,…

Volbám neutečete. Prohlédněte si čím strany polepily pražské Jižní Město Volbám neutečete. Prohlédněte si čím strany polepily pražské Jižní Město

Volební lístky jsou již u adresátů a kampaň finišuje.…

Pomůžeme vám dobýt Rakku, ale bez Kurdů, slíbil Erdogan USA Pomůžeme vám dobýt Rakku, ale bez Kurdů, slíbil Erdogan USA

Turecko se chce po boku Spojených států podílet na boji s…

 
Technické údaje
Motor Renault Mégane 1.2 TCe 130 Bose
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1198
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 97 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 205 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 197
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.9 / 4.6 / 5.5
Emise CO2:123
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 384 / 1247
Objem nádrže (l):47
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1205 / 521
Rozměr pneu:205/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4359
b) šířka (mm): 1814
c) výška (mm): 1447
d) rozvor (mm): 2669
e) rozchod vpředu (mm): 1591
f) rozchod vzadu (mm): 1586
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 760 / 540
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Renault Mégane 1.2 TCe 130 Bose – Je to…







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel

Někomu se nepoštěstí vidět Ferrari F40 jedinkrát za život…

Bentley Bentayga má diesel. Tady je důvod, proč to není špatně Bentley Bentayga má diesel. Tady je důvod, proč to není špatně

Copak je to za Bentaygu? Má černou masku chladiče a čtyři…

 




Renault Mégane GrandCoupé Classic: Za cenu od... Renault Mégane GrandCoupé Classic: Za cenu od...

Grafik X-Tomi zasednul k počítači a vytvořil nejlevnější…

Renault Mégane: Třetí karosářskou variantou je sedan Renault Mégane: Třetí karosářskou variantou je sedan

Renault Fluence odejde do historie, tříprostorová…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Dnes 11:20

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Karlštejnská nehoda: Muž narazil v autě do stromu

Karlštejnská nehoda: Muž narazil v autě do stromu

U Karlštejna došlo k ošklivé nehodě. Muž tam narazil ve svém voze přímo do stromu. Utrpěl poranění horních…

Exploze vyděsila Budapešť. Někdo odpálil domáckou bombu plnou hřebíků

Exploze vyděsila Budapešť. Někdo odpálil domáckou…

Velká rána, zmatek a strach. Takto dramatické chvíle prožívali v sobotu v pozdních večerních hodinách obyvatelé…

 

iSport.cz

Krpálek hodil Koukalovou na žíněnku, pak potkal zlatého paralympika

Krpálek hodil Koukalovou na žíněnku, pak potkal…

Emotivní setkání zažili judista Lukáš Krpálek a paralympijský plavec Arnošt Petráček. Během plzeňského dílu…

Petržela vymyslel klíčový gól Plzně: Šlápnutí a pískot? Nebyl to úmysl

Petržela vymyslel klíčový gól Plzně: Šlápnutí a…

Šlo o utkání, které bylo ze strany Milana Petržely velmi dobré. V Teplicích se mu dařilo, plzeňský záložník…

 

Reflex.cz

Vlak králů, král vlaků: Orient expres, nejslavnější železniční spoj všech dob

Vlak králů, král vlaků: Orient expres, nejslavnější…

Orient expres byl v dobách své největší slávy v železniční dopravě symbolem starosvětského luxusu. Vlak původně…

Týdenní dekomprese: Youtubeři brzo získají zbraň hromadného ničení

Týdenní dekomprese: Youtubeři brzo získají zbraň…

Snapchat stvořil periferii, která vám ze života udělá veřejné peklo. Hillary Clintonová si ze sebe ve volném…