Test Auto.cz

Seat Ibiza FR 1.5 TSI (110 kW) – Neříkej mi sportovec

16.5. 2018
Verdikt
 

Jestliže chcete v aktuální Ibize čtyřválcový motor, máte jedinou možnost - 1.5 TSI. A to výhradně ve sportovně laděné verzi FR.

Seat Ibiza je z hlediska nabídky motorů dokonalou ukázkou dnešního trendu v oblasti malých automobilů. Na českém trhu je nabízen výhradně s benzinovými motory (vždyť nafta do města přece nepatří!), které jsou z větší části pouze tříválcové. Čtyřválec je v nabídce jen jeden a právě ten je předmětem dnešního testu Ibizy.

Jediný čtyřválcový motor v nabídce Ibizy se prodává s obchodním označením 1.5 TSI, jedná se tedy o nově vyvinutou patnáctistovku, která napříč německým koncernem postupně nahrazuje 1.4 TSI. V Ibize je nabízena v silnější verzi se 110 kW, což je mezi malými hatchi opravdu parádní hodnota, a to výhradně ve sportovně laděném provedení FR, v němž v základu přijde na 410.900 korun. To už je cena blízká o třídu větším autům (byť se slabším motorem), vzhledem k síle motoru však není neakceptovatelná. Vždyť konkurenční Ford Fiesta s tříválcem 1.0 EcoBoost o srovnatelném výkonu 103 kW stojí dokonce minimálně 471.990 korun.

Kombinace atraktivního vzhledu a silného motoru v nás tak vyvolala nadšení a velká očekávání, jak bude tenhle, v našich očích warm hatch, nakonec jezdit. Jak se ale po týdnu ježdění ukázalo, moc warm tohle dílo není...

V oranžové jí to sluší

To už ale předbíhám, než novou patnáctistovku v útrobách Ibizy nastartujeme, je čas si auto prohlédnout. Když jsem aktuální Ibizu před rokem poprvé testoval, dorazila do redakční garáže v doslova nudné černé karoserii, v níž tenhle vůz moc nevynikne, a ve vcelku obyčejné verzi Style, která je druhým výbavovým stupněm.

Otestovali jsme: Seat Ibiza 1.0 TSI (70 kW) – Jak se povedla nová technika?

Tentokrát tu však máme zcela jiný kousek. V oranžové metalíze Eclipse za 13.200 korun je ostře řezaná karoserie Ibizy konečně hezky vidět. Ukazuje se tak, že je nová Ibiza opravdu pohledným autem, jehož design v případě provedení FR dále zvýrazňují svébytné nárazníky, odlišná mřížka chladiče, výraznější koncovky výfuku (jde ale jen o atrapy) nebo černé detaily jako kryty vnějších zpětných zrcátek a lišty kolem oken.

Takhle okořeněný hatch zkrátka stojí za to, byť může až příliš připomínat o segment větší Leon. V základu dostanete také 17palcová kola z lehkých slitin, v našem případě však měl zkoušený exemplář kola ještě o palec větší – pětipaprsková leštěná kola, částečně lakovaná černou barvou, přijdou na 9.800 korun.

Parádní sedadla

Také uvnitř je tentokrát testovaná Ibiza o poznání zajímavější než ta předchozí. Místo lacině působícího šedého dekoru jinak strohou kabinu Ibizy ve verzi FR zdobí hodnotně působící leskle černý dekor. Jenže jen o výhodě parádního vzhledu to není, nevýhodou je totiž jeho rychlé upatlání. Když si tak k Ibize nepořídíte nějaký hadřík a nebudete palubní desku včetně displeje pravidelně otírat, budete mít kabinu plnou nevzhledných otisků prstů a prachových částic. Černý dekor však není vše, o oživení se navíc stará i pro FR standardně dodávané ambientní osvětlení nabízející výběr mezi červenou a bílou barvou.

Čtvrtfinále MS v hokeji: Češi ve čtvrtek po stěhování vyzvou USA

Právě černý dekor krásně navazuje na příplatkovou osmipalcovou obrazovku multimediálního systému. Dnes už je součástí tohoto provedení i navigace, v testovaném voze ale systém tuto funkci nenabízel – pro osmipalcový displej byl dříve navigační systém nelogicky za další příplatek. Proč nelogicky? Pokud si totiž na obrazovku nenecháte zrcadlit funkce svého chytrého telefonu, je vlastně obří displej k ničemu... Vždyť k čemu vám jsou velká loga rozhlasových stanic nebo velký obrázek autíčka při prohlížení jeho stavu. Oceňujeme však zachování otočných ovladačů, které jsou rozhodně uživatelsky příjemnější než dotykové plochy.

obrázek [600 x 403]  

Svébytná jsou pro verzi FR také přední sportovní sedadla s výraznějším bočním vedením, která jsou opravdu parádní. Navíc řidiči díky širokému rozsahu nastavení umožňují najít si výtečnou pozici za volantem, který se nám také líbí. Seat ho také nazývá sportovní, třeba i díky slušně tlustému věnci v perforované kůži. Ideální je i jednoduchá grafika budíků, která je krásně čitelná a přehledná. Z Ibizy je navíc dobře vidět ven, díky slušnému prosklení a tenkým sloupkům A, vadí nám však malá vnější zpětná zrcátka. Ta už jsou ale pro Seaty tak nějak typická...

Zbytek už známe z předchozího testu. Využití platformy MQB tak znamená velkorysý vnitřní prostor, který neváháme srovnat s kompakty. Kabina je opravdu široká, a tak si při řazení nebudete se spolujezdcem blíže, než byste si třeba přáli. Dostatek místa je i vzadu, za sebe se klidně mohou pohodlně posadit dva dlouháni. Prostorná kabina přitom není na úkor zavazadelníku, jehož objem 355 litrů je na poměry segmentu opravdu skvělá hodnota. Ostatně mezigeneračně se zvětšil o 63 litrů.

Méně se nám už líbí některá lacinější řešení. Nejde ani tak o tvrdé plasty, které možná na pohled působí trochu lacině, jejich slícování je ale parádní a jsou festovně zpracované, a tak uvnitř nic nevrže, jako spíše o chybějící stropní madla, křehce působící háčky v kufru nebo bezpečnostní pásy bez možnosti výškového nastavení. Laciný je i plechový zvuk doprovázející zavírání zadních dveří.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Seat Ibiza FR 1.5 TSI (110 kW)

Cena v základní výbavě: 410 900 Kč Cena v testované výbavě: 523 000 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, 17palcová kola z lehkých slitin, rezervní kolo, tempomat, ambientní osvětlení interiéru, černé dekory v interiéru, červené prošívání volantu a hlavice řadicí páky, sportovní přední sedadla FR, senzor únavy řidiče, sportovní nárazníky FR, loga FR vpředu a vzadu, možnost individuálního nastavení vozu Seat Drive Profile, kožený sportovní multifunkční volant, rádio s pětipalcovým dotykovým displejem, bluetooth handsfree, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické stahování předních a zadních oken, zadní parkovací senzory, diodové denní svícení, klimatizace a další.

Výbava testovaného vozu:Akční paket Technology FR – zadní zatmavená okna, automatická dvouzónová klimatizace, Media System Plus 8", Full Link, paket Schránky – středová loketní opěrka, schránka pod sedadlem řidiče (+23.500,-), leštěná 18palcová kola z lehkých slitin (+9.800 Kč), diodové přední světlomety (+14.500 Kč), přední a zadní parkovací senzory + parkovací kamera (+12.900 Kč), selektivní nastavení podvozku Dual ride (+6.900 Kč), Paket Electronic – dešťový a světelný senzor, elektricky sklopná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka (+7.100 Kč), dvojitá podlaha v kufru (+4.900 Kč), paket Winter – vyhřívaná přední sedadla a trysky ostřikovačů (+9.400 Kč), metalický lak (+13.200 Kč) atd.

Kdyby vláda padla, Zeman by pověřil sestavením nové opět Babiše Kdyby vláda padla, Zeman by pověřil sestavením nové opět Babiše

Kdyby poslanci nynější vládě Andreje Babiše (ANO)…

Nejdelším železničním tunelem v Česku projel zkušebně první vlak Nejdelším železničním tunelem v Česku projel zkušebně první vlak

Nejdelším železničním tunelem v ČR projel ve čtvrtek…

GESTO ROKU: Samsung zabodoval ve společenské odpovědnosti GESTO ROKU: Samsung zabodoval ve společenské odpovědnosti

Projekt Samsung Tvoje šance, který pomáhá dětem v…

Mayové se kvůli brexitu drolí vláda Mayové se kvůli brexitu drolí vláda

Zveřejnění návrhu dohody mezi Velkou Británií a Evropsku…

 

Štítky Seat Testy Malé vozy

Technické údaje
Motor Seat Ibiza FR 1.5 TSI (110 kW)
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1498
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 215
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.2 / 4.2 / 4.9
Emise CO2:112
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 355 / 1165
Objem nádrže (l):40
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1184 / 436
Rozměr pneu:215/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4059
b) šířka (mm): 1750
c) výška (mm): 1444
d) rozvor (mm): 2564
e) rozchod vpředu (mm): 1525
f) rozchod vzadu (mm): 1505
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Seat Ibiza FR 1.5 TSI (110 kW) – Neříkej…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena

Michal Půr, šéfredaktor serveru Info.cz, v komentáři…

Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

První elektromobil Škoda můžeme očekávat už v příštím…

 



Euro NCAP 2017: Seat Ibiza – Pět hvězd, i když se zaváháním Euro NCAP 2017: Seat Ibiza – Pět hvězd, i když se zaváháním

Seat Ibiza ve své nejnovější podobě v testech Euro NCAP…

Jízdní dojmy: Seat Ibiza 1.5 TSI. Zapomeňte na tříválec? Jízdní dojmy: Seat Ibiza 1.5 TSI. Zapomeňte na tříválec?

V ceníku nové ibizy zatím najdete jen samé litrové…

 



 
Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Včera

Pro nezasvěcené to může být divná stará krabice. I Simče se však nakonec géčko líbilo.




Blesk.cz

Gott opět onemocněl, zklame rodnou Plzeň! Potíže s dýcháním!

Gott opět onemocněl, zklame rodnou Plzeň! Potíže s dýcháním!

Po čtyřech letech měl Karel Gott (79) vystoupit v rodné Plzni. Ale zdravotní problémy zaúřadovaly. Zpěvák je…

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i výlet zpět do socialismu

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

 

iSport.cz

Brankářská sága u konce, Langhamer odchází z Komety do Chabarovsku

Brankářská sága u konce, Langhamer odchází z Komety…

Jeden dovnitř, druhý ven. Pouhé dva dny po příchodu brankáře Libora Kašíka do Komety opouští klub Marek…

Polsko – Česko 0:1. Vítězný gól vstřelil Jankto, v bráně zářil Pavlenka

Polsko – Česko 0:1. Vítězný gól vstřelil Jankto, v…

Úkol splněn! Česká reprezentace obstála i ve třetím utkání pod novým trenérem Jaroslavem Šilhavým a přípravný…

 

Reflex.cz

Demisi, demisi! Na Václavském náměstí demonstrovaly tisíce lidí proti premiéru Babišovi

Demisi, demisi! Na Václavském náměstí demonstrovaly…

Na pražském Václavském náměstí se ve čtvrtek 15. listopadu večer sešly tisíce lidí, kteří požadovaly demisi…

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová revoluce byla měkká, z estébáků udělala úspěšné podnikatele

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová…

Tak tu zase máme výročí 17. listopadu. Dost dobrá příležitost zamyslet se, co nám přinesl 17. listopad 1989.…