Test Auto.cz

Toyota Auris TS Hybrid Freestyle – Oplastované loučení

28.3. 2018
Verdikt
 

Na ženevském výstavišti jsme už nahlédli pod pokličku nástupce Toyoty Auris, ještě předtím nám ale dovolte malé rozloučení s dosluhující druhou generací v hybridním provedení.

Japonská automobilka přivezla na autosalon v Ženevě předobraz nové generace Toyoty Auris. Sice jsme se kvůli zatmaveným okénkům nemohli podívat dovnitř, ale ani interiér nezůstal tajemstvím dlouho. Internetem už kolují první snímky zcela odhaleného Aurisu třetí generace, jenž dorazí na trh v průběhu letošního roku.

Vraťme se ale k dosluhující druhé generaci, která má za sebou vcelku tradiční modelový život. Vůz se poprvé ukázal na pařížském výstavišti v roce 2012 a k prvním zákazníkům doputoval v roce následujícím. Pro prakticky smýšlející motoristy v nabídce nechybí kombi, které je tu označováno jako Touring Sports. A co by to bylo za Toyotu, kdyby v nabídce chyběla možnost hybridního pohonu?

V průběhu roku 2015 přišla řada na drobné korekce v rámci faceliftu. Proč se tedy auto objevuje mezi testovanými novinkami nyní? Japonci na závěr životního cyklu připravili ještě provedení Freestyle, které se vyznačuje výraznějším vzezřením s oplastovanou karoserií. A aby to byla rozlučka se vším všudy, pod kapotou testovaného exempláře pracuje hybridní ústrojí, konkrétně zážehová osmnáctistovka v kombinaci s generátorem a synchronním elektromotorem. Derniéra může začít...

Praktičnost kontra zpracování

Ještě před představením samotného provedení Freestyle dovolte malou sondu do změn, kterými Auris prošel v rámci faceliftu před třemi lety. Po vzhledové stránce se to nejvíce podepsalo na přídi, světlomety jsou menší a navazují na masku chladiče, vzadu si zase můžeme všimnout přepracovaných svítilen či nárazníků. Dlužno říct, že omlazení autu prospělo. Vypadá moderněji, navíc mu nechybí futuristický nádech, což se při volbě hybridu může hodit.

Výbavu Freestyle, která v ceníku Aurisu tvoří třetí stupeň po základním Live a vyšším provedení Active, poznáte díky několika inovacím. Nechybí parkovací senzory vpředu a vzadu, zatmavená okna vzadu a na pátých dveřích, černé masce sekundují Bi-LED světlomety a vůz je posazen na 17“ kolech. Klíčové je pak oplastování spodní části karoserie a ochranné prvky nárazníků vpředu a vzadu.

TEST 2013: Toyota Auris Hybrid Touring Sports – Rodinný šetřílek

Změny to nejsou nikterak násilné, ale ve skutečnosti designu auta jen a pouze prospívají, byť zrovna nemusíte mít dobrodružného ducha. A pokud máte, nechte jej v sobě dále spát. Auris sice nyní vypadá akčněji, stále jde ale o rodinný kombík, který majitele uspokojí zejména na okreskách a při městském popojíždění do školy a supermarketu. O tom ale později.

V kabině zůstává vše při starém. Pro zákazníky to může být trochu zklamáním, jelikož druhá generace Aurisu se nevyznačovala zrovna působivou a moderní kabinou. Zejména ne v kontrastu s povedeným exteriérem. Jenže těžko čekat zázraky „jen“ od nové výbavy, která se navíc ani nestala tou nejvyšší (nad ní jsou ještě Executive a Selection).

Uvnitř tak počítejte s tvrdými plasty či oku nelahodícími přepínači. Na druhou stranu kabina působí bytelně a samotné zpracování se zdá být vydařené. Právě uvnitř ale nakonec pocítíte, že tohle auto potřebovalo nástupce jako sůl. Nelogickým řešením je třeba situování maličkého voliče samočinné převodovky na středový tunel, kde jej doprovází jen a pouze plasty. Přitom stačilo prvky jen lehce přeházet a měli byste tu porci odkládacího prostoru, kterou zájemci o praktické kombi jistě ocení.

obrázek [600 x 403]  

Naopak uspokojí 7“ dotyková obrazovka infotainmentu, nechybí možnost bezdrátového připojení prostřednictvím bluetooth, ale ani zadní parkovací kamera. Většinu funkcí sice ovládáte dotykem (teplotu naštěstí ne, pro ni tu zůstal samostatný panel), ale lze je snadno obsloužit i na multifunkčním volantu. Za příplatek 17.000 Kč pak dostanete stejný systém s navigací Go, která kromě mapových podkladů poskytne i informace o počasí, cenách paliva či parkovacích místech.

Sedáky vpředu sice nemají výrazné boční vedení, ale hybridní Auris není žádným trhačem asfaltu, tudíž se v zatáčkách nemusíte bát nepříjemného cestování ze strany na stranu. Potěšující je bohatý prostor nad hlavou i pro nohy, kde vám v pohodlném „rozvalení se“ nebude bránit ani středový tunel. S výškou 176 centimetrů se s přehledem posadím sám za sebe. Kolega se 190 centimetry už tu nohy skládá o něco hůře, avšak nad hlavou mu stále zůstává dostatečná rezerva. V rámci nové generace bych kromě použitých materiálů poprosil zapracovat na dvou věcech: zvětšit nástupní prostor a rozsah nastavení volantu.

TEST 2015: Toyota Auris Touring Sports Hybrid – Doladění na všech frontách

Kombíky jsou v tuzemsku oblíbené zejména díky velkým kufrům, což ale mnohdy nejde ruku v ruce s hybridním pohonem. Tady se to ale Toyotě podařilo vyřešit elegantně. Baterie rozmístila po podlaze, takže tím zavazadelník nikterak neutrpěl. V základu nabídne 600 litrů, což je stejně jako u konvenčně poháněných sourozenců. Při sklopení zadní lavice (v poměru 40:60) se můžete spolehnout na velkorysých 1658 l. Kufr sice neoplývá síťkami pro držení drobností, ale má dvojité dno, vcelku nízkou nakládací hranu a při sklopení sedadel poskytne takřka rovnou ložnou plochu. Požadavky náročnějších rodin tak Auris splňuje s přehledem.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota Auris TS Hybrid Freestyle

Cena v základní výbavě: 649 900 Kč Cena v testované výbavě: 683 350 Kč

Základní výbava:17“ litá kola, 7x airbag, asistent rozjezdu do kopce, Bi-LED přední světlomety, předkolizní bezpečnostní systém, přední mlhovky, rozpoznávání dopravních značek, upozornění na opuštění jízdního pruhu, automatická dálková světla, tempomat, senzory šera a deště, zpětná zrcátka elektricky ovládaná a vyhřívaná, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, jednozónová automatická klimatizace, kožený volant a hlavice řadící páky, startování tlačítkem, 7“ dotyková obrazovka s bluetooth, zadní parkovací kamerou a čtyřmi reproduktory atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+15.000 Kč), Toyota Touch 2 s navigací Go (+17.000 Kč), sada povinné výbavy (+1.450 Kč)

Koalici v Praze 10 vytvoří sdružení Vlasta, Piráti a ODS Koalici v Praze 10 vytvoří sdružení Vlasta, Piráti a ODS

Koalici v Praze 10 vytvoří koalice Vlasta (KDU-ČSL, STAN,…

Praha mě nakopla, ale nelituji téměř ničeho, říká Stuchlík Praha mě nakopla, ale nelituji téměř ničeho, říká Stuchlík

Tvář, kterou jste mohli potkat na mnoha místech Prahy.…

Zemřel spoluzakladatel Microsoftu Paul Allen, podlehl rakovině Zemřel spoluzakladatel Microsoftu Paul Allen, podlehl rakovině

Spoluzakladatel firmy Microsoft Paul Allen zemřel ve věku…

 
Technické údaje
Motor Toyota Auris TS Hybrid Freestyle
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1798
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 5200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 142 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 3.4 / 3.4 / 3.5
Emise CO2:79
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 600 / 1568
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1465 / 400
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4595
b) šířka (mm): 1760
c) výška (mm): 1485
d) rozvor (mm): 2600
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1535
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 960
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):640
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Auris TS Hybrid Freestyle –…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 



Toyota Auris a Avensis: Nový multimediální systém a další drobnosti Toyota Auris a Avensis: Nový multimediální systém a další drobnosti

V rámci úprav pro letošní rok se Toyota u modelů auris a…

Toyota Auris: Jízdní dojmy z Belgie Toyota Auris: Jízdní dojmy z Belgie

V okolí Bruselu jsme se seznámili s faceliftovanou verzí…

 



 
Opel Insignia už koupíte s novým benzinovým motorem 1.6 Turbo. Máme kompletní technická data

Opel Insignia už koupíte s novým benzinovým motorem 1.6 Turbo. Máme kompletní data

Dnes 08:52

Silný dvoulitr nahrazuje zážehová šestnáctistovka. Co umí?




Blesk.cz

Liknavost úředníků stopnul až Ombudsman Blesku! Zničený náhrobek paní Vlastě (63) firma opraví

Liknavost úředníků stopnul až Ombudsman Blesku!…

Vlasta Hoffmannová (63) doplatila na kácení stromů na přerovském hřbitově. Jeden z kmenů spadl na její hrob a…

Plakal jako malé dítě! Šokující svědectví kamaráda myslivce, kterého potrhal medvěd

Plakal jako malé dítě! Šokující svědectví kamaráda…

Myslel si, že to bude pohodový lov zvěře v lese s přáteli. Výlet Pavla (54) do hvozdu v Zabiedově v okrese…

 

iSport.cz

ONLINE: Kdy bude mít další zápas v UFC? Ptejte se MMA bojovnice Lucie Pudilové

ONLINE: Kdy bude mít další zápas v UFC? Ptejte se…

Do největší světové MMA organizace vlétla jako uragán. Jediná Češka v UFC Lucie Pudilová má za sebou dvě výhry a…

Kdo hlídá vítěze Velké pardubické? Pozor, koza Vlasta je drsná!

Kdo hlídá vítěze Velké pardubické? Pozor, koza…

Kopce zalité sluncem, zdánlivá pohoda a klid. Koně za miliony ve stájích hlídá rohatá koza Vlasta. „Radši jsem…

 

Reflex.cz

Bílý krteček aneb Jak by vypadaly pohádky, kdyby vznikaly v dnešní korektní době

Bílý krteček aneb Jak by vypadaly pohádky, kdyby…

Všichni je známe. Spousta z nás na nich vyrůstala. Ve své době na nich nebylo nic špatného. Dnes je však jiná…

Bitva u Lipska: Nejkrvavější střet napoleonských válek. Napoleon tam dostal na frak a musel na Elbu

Bitva u Lipska: Nejkrvavější střet napoleonských…

Došlo k ní ve dnech 16.–19. října 1813. Před 105 lety vznikl na počest této významné události monumentální…