Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TPCA loni vyrobila 219.000 aut, letos chce dosáhnout stejného výsledku

redakce AUTO.CZ
Diskuze (14)
Výroba v kolínské továrně TPCA loni vzrostla o osm procent. Nejvíce vyrobených aut se vyvezlo do Velké Británie.

Kolínská automobilka Automobilka Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) loni vyrobila 219.054 vozů, o osm procent více než v roce 2014. Za nárůstem stojí poptávka po nové generaci všech tří modelů, která se v TPCA začala vyrábět v květnu 2014. ČTK to řekl mluvčí automobilky Marek Hovorka. Firma chce i letos vyrobit přibližně 220.000 vozů.

Nejvíce šel loni na odbyt model Toyota Aygo, za ním následoval Peugeot 108 a pak Citroën C1. V této kategorii malých vozů byl loni v ČR největší zájem o model Škoda Citigo, prodalo se 3557 vozů. TPCA dodala v roce 2015 českým zákazníkům 292 vozů Toyota Aygo, 114 vozů Citroën C1 a 110 vozů Peugeot 108. Mezi další konkurenty kolínských aut patří například Volkswagen Up! nebo Hyundai i10.

„Jsme rádi, že jsme i v roce, kdy jsme oslavili deset let existence naší továrny, pokračovali v růstu nastartovaném v roce 2014 zahájením výroby nových modelů všech našich tří značek,“ uvedl prezident TPCA Kenta Koide. Japonsko-francouzská automobilka plánuje v prvním pololetí tohoto roku přijmout asi 100 až 150 nových zaměstnanců do výroby. Aktuálně zde pracuje bezmála 3.000 lidí. Zároveň ale chce v letech 2015 až 2017 uspořit až 30 procent nákladů.

Největším trhem TPCA zůstala Velká Británie, kde firma prodala téměř 28 procent svých vozů. Druhým největším trhem byla Francie, třetím Itálie. „Třicet procent vozů vyrobených v TPCA v roce 2015 bylo vybaveno řízením na pravé straně, což je o téměř tři procenta více oproti předchozímu roku. Stoupl i počet automobilů s automatickou převodovkou, a to na 28.230 aut, což je 13 procent z celkového počtu,“ uvedl Hovorka. Nejoblíbenější barvou mezi zákazníky byla bílá, dalšími v pořadí byly červená nebo metalická černá a stříbrná. Většina vyrobených aut měla pod kapotou úsporný motor 1,0 litru (k dispozici je ještě dvanáctistovka), pětidveřová varianta převládala nad třídveřovou.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (14)
9. 1. 2016 20:05
Re: Prodeje
žádná zášť :-)
Ale tvoje: Je jasné, že zásadní vliv mělo uvedení UPa a jeho derivátů. Další věcí je, že technicky se ta nová auta moc nezměnila a většina věcí se odehrála jen v oblasti designu, což po tak dlouhé době evidentně úplně nestačí.
je absolutně mimo realitu, na to jsem reagoval.
9. 1. 2016 13:02
Re: Prodeje
Trošku nechápu tvojí zášť. Pro připomenutí TPCA měla výrobu na 300 tisíc kusů. Myslím, že jí dokonce ze začátku navyšovali nad plánovaný rámec a dnes po uvedení nových modelů je to 220 tisíc... To, že VW do tohoto segmentu poměrně výrazně zasáhl je realita, ať se ti to líbí nebo ne. Osobně je mi to ale fakt šumák jestli VW prodává 100 nebo 200 tisíc (to jen aby jsi nežil v omylu, že to nějak řeším... >:D )
8. 1. 2016 23:16
Re: Prodeje
Zase plácáš. Up dosáhl nejvyššího prodeje 2013 v druhém roce prodeje.
Takže zatímco prodeje VWtrio boys od roku 2013 strmě padají, TPCA od 2013 roste rok co rok. I v době než najeli nový model.
A nepřijde mi podobný 205tis vs 162tis. To je prohra VWtrio boys o 27%. A ke konci roku to bude ještě víc. A příští rok bude ještě hůř.
8. 1. 2016 22:40
Re: Prodeje
Zas tak výrazně jsem se nemýlil... ;-) Prodej TPCA je v průměru podobný jako u VW a mění se podle toho, kdy kdo uvede nový model. UP je trhu 5 rokem, z toho bych nevyvozoval nic zásadního. Až bude nový, tak se prodeje pravděpodobně zase otočí.

Jinak prodej Fiatu dobrý. Konec konců pětistovka a panda je to jediný co je drží.
8. 1. 2016 21:14
Re: Prodeje
Moc díky za vyčerpávající informace, které v podstatě potvrdily má předchozí slova, která se samozřejmě zdejším VW fans moc nehodí do krámu. :-!