Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tenhle offroad není zachovalý veterán. V této krásné podobě UAZ slaví 45 let legendární 469

David Bureš
Diskuze (35)

Legendární vojenský offroad UAZ 469 se stále vyrábí. Od roku 2003 je však nabízen pod označením Hunter.

Automobilky rády oslavují různá jubilea spjatá s jejich historií, což je móda, která se ujala i v Rusku. Lada loni pomocí jubilejních modelů s přídomkem Anniversary slavila 50 let od svého založení, letos pak unikátně vybaveným modelem 4x4 40 Anniversary čtyřicetiny legendární Nivy. Také UAZ přišel se svojí troškou do mlýna a na domácím trhu začíná prodávat model Hunter Jubilee.

Oslavenec se sice dnes jmenuje Hunter, ve skutečnosti se však stále jedná o model 469 (později též 3151), jehož historie se začala datovat v roce 1972. Jedná se tak o jeden z nejstarších automobilů na trhu, který 45 lety produkce překonává i dnes obecně známější Ladu Nivu (4x4).

Video se připravuje ...

A nutno říci, že pracovníci Uljanovského automobilového závodu UAZ Hunter na oslavu 45 let pěkně vyšňořili. Všechny vyrobené exempláře jubilejní edice budou vyvedené v trojbarevném provedení, když světle zelenou karoserii doplňuje bílá střecha a černé detaily, jako jsou sloupky karoserie, kliky dveří nebo vnější zpětná zrcátka. Takhle originál sice nevypadal, přesto tímto způsobem UAZ připomíná ryze vojenskou minulost auta.

Celek doplňují bílá plechová kola, zatímco uvnitř najdeme sedadla čalouněná speciální voděodolnou látkou nebo palubní desku v barvě karoserie.

V kabině pak nemůže chybět plaketka připomínající jedinečnost vozu. Umístěna je na palubní desce před spolujezdcem a vedle připomínky letošního jubilea ukazuje i číslo konkrétního vozu. UAZ totiž vyrobí jen 469 exemplářů Hunter ve verzi Jubilee, což je jasný odkaz na původní název auta.

Ruští zákazníci za vůz zaplatí 699.999 rublů, což je v přepočtu asi 268.000 korun. Spíše než přepočet dle aktuálního kurzu je však důležitou informací pro pochopení ceny auta porovnání s jinými vozy na ruském trhu. Konkrétně Lada 4x4 v pětidveřovém provedení přijde minimálně na 500.700 rublů (cca 192.000 Kč), zatímco základní Hunter stojí 557.100 rublů (213.000 korun).

Všechny postavené exempláře Hunteru Jubilee budou poháněny 2,7litrovým zážehovým motorem o výkonu 94 kW a točivém momentu 210 N.m, což je stejná jednotka jako v běžném Hunterovi. Poháněná jsou samozřejmě všechna kola, a to prostřednictvím pětistupňového manuálu.

UAZ 469 se začal vyrábět v prosinci 1972. O třináct let prošel modernizací, která znamenala jeho přejmenování na 3151. V roce 2013 pak přišel další facelift, od té doby se jedná o UAZ Hunter.

David Bureš
Diskuze (35)
Avatar - Barrichello
29. 9. 2017 20:10
Re: Rusko
Historické prameny tvrdí něco jiného a to že La-7 byla nejlepší evropská stíhačka v roce 1944 a 1945 :-)

Měla údajn lepší dolet, manévrovatelnost a motor než německé....

Hitler už se na konci soutředil jen na proudové Me-262 a Arado jako na zázračné zbraně, klasické stíhačky už se moc nevyvíjely ani nestavěly....
28. 9. 2017 17:49
Re: Strasne...
A nevzal by sis tam radši Land Cruiser? Ne nutně moderní.
Avatar - T613
28. 9. 2017 11:55
Re: Rusko
La-7 určitě nedeklasovala poslední verze Fw190 a Bf109. La-7 se jim vyrovnala a v něčem je předčila v malých a středních výškách, ale pak ji už docházel dech. Německé stíhačky byly konstruovány a laděny s ohledem na jejich hlavního protivníka, což byly západní letadla. Stačí se jen podívat na to kolik stíhaček Luftwaffe obsluhovalo západní a kolik východní frontu.
Západním stíhačkám se vyrovnal až La-9 a Jak-3U/Jak-9U.
27. 9. 2017 20:06
Re: Rusko
Keď rozprávajú v spoločnosti vtipy, ty im nerozumieš, priznaj sa :-)
27. 9. 2017 13:56
Re: Hunter
Nerúhaj sa! >:D >:D >:D