Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen chce zaujmout v Africe. Zvažuje továrnu v Etiopii

David Bureš
Diskuze (19)
Největší evropská značka hledá cesty, jak globálně expandovat. Potenciál vidí v Africe, kterou dosud přehlížela.

Automobiloví výrobci vždy hledali cesty, kam expandovat. V minulých letech přišly na řadu hlavně Čína a Indie, v nichž automobilky dodnes vidí obří potenciál, byť dlouholetý růst čínského trhu se loni zastavil. Na těchto trzích už koncern Volkswagen působí, a tak hledá další možnosti expanze. V jeho hledáčku je nyní Afrika.

Prostřednictvím Seatu se již dříve koncern zaměřil na severní Afriku, přičemž nyní prostřednictvím mateřského Volkswagenu chce zaujmout i v subsaharském regionu. Dokonce chystá vybudovat továrnu v Etiopii.

Automobilka již za přítomnosti německého prezidenta Franka-Waltera Steinmeiera podepsala s etiopskou vládou memorandum o porozumění, v rámci něhož bude hledat cesty, jak expandovat v této části černého kontinentu. Volkswagen se přitom chce zaměřit na čtyři klíčové pilíře, možnost vybudování montážního závodu, lokalizaci produkce automobilových komponentů, zavedení nových mobilních služeb jako sdílení aut a otevření tréninkového centra. Automobilka chce spolupracovat hlavně s etiopskými školami a dalšími institucemi, aby využila místní talenty.

Etiopie jako místo nového závodu byla vybrána pro svůj ekonomický potenciál. V posledních letech míra růstu HDP v Etiopii přesahovala osm procent, šlo tak o jeden z vůbec největších růstů na světě. S tím jak roste místní ekonomika, roste i počet zákazníků, kteří si mohou koupit nové auto. A toho by Volkswagen chtěl logicky využít.

Afrika je totiž posledním obydleným kontinentem, který není pořádně motorizován. Přestože je zatím tamější trh malý, má do budoucna velký potenciál, a tak je pro automobilky hodně zajímavý. Vždyť kdo jej obsadí první, bude mít konkurenční výhodu.

Země na východě Afriky je mimochodem už třetím státem tohoto regionu, v němž Volkswagen zvažuje lokální výrobu. Již loni automobilka podepsala memorandum o spolupráci s vládami v Ghaně a Nigérii. V první zemi zahájila montáž svých aut loni a zkouší zavést nové mobilní služby, zatímco v druhé by dokonce díky novému montážnímu závodu mohl vzniknout automobilový hub pro celou západní Afriku.

Dobývání Afriky Volkswagenem začalo již v roce 1951, kdy automobilka otevřela továrnu v Jižní Africe. Od té doby se i s ohledem na ekonomickou situaci kontinentu tolik nezměnilo, v posledních letech tu však byly otevřeny montážní závody v Keni, Rwandě nebo Alžírsku. V poslední zmíněné se mimochodem montují i modely Škoda, konkrétně dnes Fabia, Rapid a Octavia.

David Bureš
Diskuze (19)

Doporučujeme

Avatar - Stewee
1. 2. 2019 08:53
Re: Som zvedavy, co tam chcu montovat
máš patent na rozum, takých nám treba v parlamente, nechceš kandidovať? síce budeš tam mať silnú konkurenciu, na to sa priprav, ak...
Avatar - Stewee
1. 2. 2019 08:51
Re: Som zvedavy, co tam chcu montovat
ži si vo svojom laickom svete...
31. 1. 2019 14:10
Re: Som zvedavy, co tam chcu montovat
Ale prd sa mýli, má pravdu.
31. 1. 2019 14:09
Re: Som zvedavy, co tam chcu montovat
Netrep sprostosti. Jak niektorí vidíte VW, tak ste z neho hotoví...
K čomu by bol väčší zisk, keď ostane len na papieri, ak chceš niečo predať, musíš na to dať cenu, za ktorú ho predáš, nie podľa toho, koľko si vymyslíš zisk... :-!
31. 1. 2019 10:23
Re: Strategie VW
Osobně si myslím, že to spíše opravdu ukazuje na přicházející změnu ve výrobě (objemu) aut se spalovacím motorem, takže hledají nové trhy, kam stávající výrobky prodat. Nevím kolik výrobců vyrábí v Bulharsku, ale poměrně dobře znám Rumunsko a tam levno ani levná pracovní síla už nejméně deset let není .