Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen to s elektromobily a autonomními vozy myslí vážně. Investuje do nich 870 miliard korun!

redakce AUTO.CZ
Diskuze (22)
Díky mohutným investicím se skupina Volkswagen Group chce stát do roku 2025 světová jednička v oblasti elektrické mobility.

Největší evropská automobilka Volkswagen investuje do konce roku 2022 do elektromobilů, autonomního řízení a služeb nové mobility 34 miliard eur (870 miliard Kč). Celkové investice skupiny v příštích pěti letech pak dosáhnou 72 miliard eur (1,8 bilionu Kč). Vyplývá to z nejnovějšího plánu výdajů na období 2018 až 2022, který dnes schválila dozorčí rada. Plán má pomoci automobilce přeměnit se na předního světového výrobce elektromobilů.

Součástí skupiny je i česká automobilka Škoda Auto. Ta oznámila, že první z chystaných elektromobilů začne vyrábět v roce 2020, a to v domovské továrně v Mladé Boleslavi.

"S nyní přijatým okruhem plánování pokládáme základy, aby se z Volkswagenu stala do roku 2025 světová jednička v oblasti elektrické mobility," uvedl generální ředitel Matthias Müller v prohlášení, které bylo zveřejněno po zasedání dozorčí rady.

Až do skandálu s emisemi aut s naftovým motorem, který vypukl před dvěma lety, se automobilka vozům na elektrický pohon a samořízeným vozidlům nijak důrazně nevěnovala. Podvody s emisemi a nové kvóty na elektrické vozy v Číně však zahájily strategický přesun k novým technologiím. Volkswagen se nyní zavázal nabídnout do roku 2030 elektrickou verzi ke každému ze svých 300 modelů.

Dozorčí rada také schválila návrhy na optimalizaci výroby a pracovní síly v továrnách, což má zlepšit výkonnost. V rámci tohoto plánu závod v německém Cvikově bude přeměněn a bude se orientovat čistě na výrobu elektrických vozů na platformě MEB. Od konce roku 2018 se výroba vozů značky Passat soustředí do závodu v Emdenu. Značka Golf pak bude od nové generace svázána se závodem ve Wolfsburgu.

Miliardové náklady spojené se skandálem a expanze do oblasti elektrických vozů zvýšily v rámci skupiny napětí. Nesoulad panuje v pohledu na oblast zisků, pracovních míst či na míru centrální kontroly a autonomie 12 značek koncernu. V médiích se v říjnu objevily spekulace, že koncern by mohl přesunout část produkce Škody Auto do Německa. Vedení a odbory prý také chtějí, aby česká divize platila více peněz za sdílené technologie.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (22)
19. 11. 2017 15:54
Re: Možná by udělali líp...
nizsi stredni trida i30 kombi 1.6 benzin
Avatar - Blue Sun
19. 11. 2017 15:15
Re: Možná by udělali líp...
No hezky, a co za auto to bylo? Ať řešíme porovnatelné třídy a věk na trhu, že?
19. 11. 2017 14:52
Re: Kudy kam
asi se podival do zrcadla a napadla ho 1 tuna a musel to hned napsat do diskuze, a lithium je tam prece tolik ze kdys se vyrobej 2 tesly tak hned zmizne 10% celosvetovych zasob litrhia :yes:

vtipne je ze tihle diskuteri vlastne nechtej znat fakta, oni maj svoje ktere sirej pod zastitou myslenky ze uskodi elektromobilum, ..... neuskodi, jen ukazujou jaky jsou to blbci :-!

pac treba v CR kde ma bejt udajne asi 6% celosvetovych zasob lithia pri dulni a povrchove tezbe (tezba z morske/ocenanse vody se nepocita do celosvetovych zasob) tak jen z tech 6% by melo jit pri soucasnych chemiich baterii vyrobit cca 2.7 miliardy batterypacku po 100kWh, planovane je ale vytezeni pouze asi 5% soucasnych zasob na cinovci a to behem cca 21 let (za 21 let podle me lithium davno nebude potreba, navic nez se vubec na Cinovci zacne zase rezit tak jeste par let ubehne, a lithiu bych dal tak rekneme 10 mona 15 let nez bude zastaralou smesi )

jen pro zasmani, soucasny eGolf s 35.8kWh baterii (vyuzitelnych 33kWh) ma baterypack vazici 328kg (zalistovane jako nahradni dil s nosnou casti) , a zajimavosti je, ze do stejneho packu Rakusani z Kraiselu narvali pri temer stejne vaze 330kg kapacitu 55.7kWh, do tuny to ma ale sakra hodne daleko >:D
19. 11. 2017 14:30
Re: Možná by udělali líp...
no tak navigace je neco co dnes umi kdejakej telefon za par supu, osobne bych treba navi vestavenou v aute nechtel pokud to nebude free varianta ktera bude cerpat podklady z map verejnych, treba google, coz ma minimum vestavenych navigaci

co se tempomatu tyce, automaticke klimy , asistencnich systemu a vsemozneho komfortu, tak takove auto jsem si jako nove poridil pred rokem za necelych 320 tisic kde v cene byla i druha saza pneu a pricniky na stresni listy

vtipne jsou pak me dodelavky, couvaci kameru s BT kterou muzu parovat s telefonem nebo tabletem (kde mam i tu navi a muzu si ji odnest a pak podle ni treba jit pesi turu nebo se navigovat po meste) jsem s origo rameckem poridil na ebay za $12, a prijde me to lepsi nez to reseni od automobilky za ktere bych platil snad 25k nebo kolik, senzory tam byli v zakladu
19. 11. 2017 13:51
Re: Možná by udělali líp...
Mnohasetkilometrové cesty jezdí pár lidí.