Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Multivan 6.1: Kompletní omlazení designu, techniky i výbavy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (27)
Volkswagen Užitkové vozy si pro své tradiční zástupce připravil rozsáhlou modernizaci. Ta přináší změny ve vzhledu i technice a hlavně rozsáhlou digitalizaci.

Volkswagen Užitkové vozy pod číselným označením 6.1 uvádí modernizaci modelů Transporter, Caravelle, California a Multivan, kterou prezentuje prostřednictvím posledně jmenovaného.

Na první pohled je jasně patrné, že v případě designu se modernizace soustředila na přední partie. Volkswagen Multivan 6.1 předvádí nově tvarovaný přední nárazník a především řešení masky chladiče, jejíž maska zasahuje do větší hloubky. Přepracování se pak týká i hlavních světlometů s LED pásky pro denní svícení.

Změny ve vzhledu předních partií však lze vnímat jen jako upozornění na novinky, které se ukrývají uvnitř vozu. Mezi ty stále ještě postřehnutelné pouhým okem patří nová palubní deska s novým řešením přístrojového štítu i multimediálního systému.

Řidič zde před sebou může mít přepracované analogové přístroje nebo 10,25palcový displej, který má nabízet možnost výběru ze dvou základních nastavení. První z nich zobrazí tradiční kruhové přístroje a v prostoru mezi nimi pak může být mapa navigace nebo informace z telefonu, zatímco druhé nabízí různá informační pole.

Další novinkou usazenou v nové palubní desce je třetí generace infotainmentu MIB3. Ta bude k dispozici v provedení Discover Media s 8,0palcovým displejem nebo jako Discover Pro s 9,2palcovým displejem. Infotainment bude dodáván s integrovanou SIM kartou (eSIM), umožňující řadu on-line funkcí a služeb včetně internetového rádia a streamování hudby.

Nástup modernizovaného provedení 6.1 představuje pro modely Transporter, Caravelle, California a Multivan přechod od dosavadního hydraulického posilovače řízení k novému elektromechanickému posilovači řízení. Díky tomu pak nabídne rodina populárních modelů několik nových asistenčních systémů.

Mezi ty patří standardně dodávaný systém Cross Wind Assist, který automaticky stabilizuje vozidlo při silných nárazech větru. Následuje mimo jiné Lane Asist pro udržování jízdních pruhů, Park Asist pro snadnější parkování za pouhého ovládání pedálů akcelerátoru a brzdy, Rear Traffic Alert má zabránit kolizím při couvání a Trailer Assist usnadní manipulaci s přívěsem.

Značka Volkswagen Užitkové vozy vyvinula speciálně pro každodenní provoz zcela nové prvky výbavy. Mezi ně patří 230V elektrická zásuvka na sedadle řidiče a uzamykatelná schránka pod dvoumístným sedadlem na straně spolujezdce vpředu. Nově koncipováno bylo navíc řešení pro přepravu mimořádně dlouhých předmětů, které mohou nyní sahat až pod dvoumístné sedadlo na straně spolujezdce vpředu.

Maximální využitelná délka nákladového prostoru se tak prodlouží z 2450 mm na 2800 mm, resp. z 2900 mm na 3300 mm (verze s prodlouženým rozvorem). Transporter je kromě toho sériově vybaven samostatným zamykáním nákladového prostoru (vozidla s odděleným nákladovým prostorem). Později nabídku rozšíří také „kurýrní paket“ s ještě robustnější konstrukcí mimořádně namáhaných dílů vozidla, jako jsou generátor, akumulátor nebo hnací hřídele.

Modernizace se dotkla i palety pohonných jednotek, kterou tvoří přeplňované vznětové čtyřválce 2.0 TDI s výkony od 66 kW (90 k) přes 81 kW (110 k) po 110 kW (150 k) a 2.0 TDI Biturbo s výkonem 146 kW (199 k). Všechna provedení splňují emisní normu Euro-6d-TEMP-EVAP.

Ve spolupráci se značkou ABT budou modely 6.1 nabízeny i s čistě elektrickým pohonem, který zajistí elektromotor o výkonu 82 kW (112 k) a kapacitou baterií 38,8 kWh nebo 77,6 kWh, umožňující dojezd až kolem 400 km podle NEDC.

Volkswagen Užitkové vozy uvede modernizované zástupce modelů Transporter, Caravelle, California a Multivan na evropský trh na podzim letošního roku.

Jakub Šebesta, ředitel značky Volkswagen Užitkové vozy v souvislosti s odhalením modernizovaného modelu Multivan 6.1 zodpověděl několik otázek.

Právě představená modernizace modelové řady T6 je zajímavým krokem, proč právě takto a proč právě nyní?

Řada T6 (Transporter, Caravelle, Multivan i California) je celosvětově velmi úspěšná, je dlouhodobě jedničkou ve své třídě na trhu v ČR i v Evropě. Na druhou stranu vývoj moderních technologií je neskutečně rychlý, a tak přestože byla řada T6 uvedena na trh před necelými čtyřmi roky, chceme našim zákazníkům nabídnout ty nejmodernější technologie, které v mezidobí přišly na trh. A že jich není málo.

Jaké jsou podle Vás ty nejzásadnější inovace, které řada T6.1 přináší.

Přestože je již z prvních fotek patrné, že se jedná o mimořádně povedený designový update, to zásadní pro zákazníky se odehrává uvnitř. A tak jako první v segmentu přinášíme nové inovace z prémiových osobních vozů - digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 10,25 palce, který je pro Multivan Highline sériovou výbavou, nejmodernější infotainment s úhlopříčkou až 9,2 palce a integrovanou SIM kartou a nové asistenty řidiče –zdůraznil bych asistent pro parkování, asistent pro jízdu v jízdním pruhu a asistent pro couvání s přívěsem Trailer Assist. Třešničkou na dortu je pak hlasové ovládání, které je schopno rozumět i hovorové řeči.

Facelift nese nezvyklé označení T6.1. Co to znamená?

Nejedná se o facelift, tedy pouze kosmetické změny, ale o technologický update. Hrdě se hlásíme k tomu jak je řada T6 úspěšná, a aby tomu bylo tak i nadále, přinášíme do segmentu mnoho unikátních vylepšení, která naši konkurenti nenabízí. Přicházíme tedy s novou verzí řady T6 - modely T6.1. Je to systém značení, který je nám všem blízký ze světa IT a digitálních technologií. Zákazníkům ideálně ukazuje, jakým směrem jsme řadu T6 posunuli s tím, že to dobré - naši zákazníci si cení zejména komfortu, prostornosti a spolehlivosti - zůstalo zachováno. Kromě digitalizace myslíme i na obyčejnou praktičnost, jako je přeprava dlouhých předmětů (maximální využitelná délka nákladového prostoru se prodlouží z 2450 mm na 2800 mm, resp. z 2900 mm na 3300 mm u verze s prodlouženým rozvorem), nebo osvětlení interiéru pomocí LED technologie.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (27)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
24. 2. 2019 13:12
Re: Hezky, ale..
.....ale si bol najrýchlejší na okreske ako ťa poznam >:D
Avatar - m.z.
24. 2. 2019 12:13
Re: Hezky, ale..
Mně v r.2005 bral T5 128kw 4M, okolo 11l
Avatar - speedfred
24. 2. 2019 08:49
Re: Hezky, ale..
Téčko som nikdy nemal,ale teraz občas jazdím s Toyotou Proace 180PS automat a tam je 8,5-9,8L podľa pc.
Avatar - Machýrek
24. 2. 2019 08:44
Re: Hezky, ale..
S naftou pocitej spis 10-11
Avatar - speedfred
24. 2. 2019 08:21
Re: Hezky, ale..
No 14L teda málo není,ale za koľko jazdia dizle 8-10L ? V takýchto krabiciach či SUV má stále dizel význam a dynamicky nebude moc horší.