Volkswagen se už připravuje na debut nového Golfu. Tohle je jeho silueta
Volkswagen pro druhou polovinu roku 2019 chystá nesmírně důležitou novinku, představí novou generaci svého nejprodávanějšího modelu, kompaktu Golf. Osmou generaci svého klíčového vozu výrobce již představuje pomocí prvního náčrtu.
Ten byl zveřejněn v průběhu letošního výročního zasedání Volkswagenu a naznačuje siluetu novinky. Na přídi jsou patrné úzké světlomety, evokující ty na Polu, zatímco C sloupky karoserie mají být opravdu výrazné. Celková silueta se ale samozřejmě nijak výrazně nezmění, to ale od Golfu ani nikdo nečeká.
Uvnitř očekávejme ty nejmodernější prvky, hovoří se o podobné koncepci s dvěma velkými obrazovkami jako v aktuálních Mercedesech. „Na palubě bude mít více softwaru než kdy dříve. Bude neustále online a jeho digitální kokpit a asistenční systémy budou měřítkem konektivity a bezpečnosti,“ prozradil o novince už dříve vedoucí vývoje Golfu Karlheinz Hell. K dispozici tak budou funkce rozšířené semiautonomní jízdy nebo třeba inteligentní hlasové ovládání, ve stylu toho v novém Mercedesu A.
Základem bude inovovaná platforma MQB Evo, která má zajistit snížení hmotnosti asi o 50 kilogramů. S tím souvisí i technika, k dispozici bude benzinový tříválec 1.0 TSI nebo čtyřválec 1.5 TSI s odpojováním válců.
Volkswagen nezapomene ani na turbodiesely, osmičkový Golf se má spolehnout výhradně na 2.0 TDI, navíc elektrifikovaný. Počítejme však také s hybridními modely, mildhybrid doplní také plug-in hybrid. Naopak elektrický e-Golf se nástupce nedočká, jeho místo zastoupí obdobně velký elektromobil I.D. Neo, který bude debutovat krátce po osmičkovém Golfu.
S tím však souvisí fakt, že dojde k jistému omezení nabídky. Volkswagen chce zúžit počet nabízených variant, aby dosáhl vyšších zisků. Základní motorizace tak mají být u všech modelů dostupné výhradně s manuálem a bez možnosti pohonu všech kol.
Konkrétně u Golfu pak z tohoto důvodu skončí třídveřové provedení a z odvozeného Golfu Sportsvan a Touranu se stane v nové generaci jediný model. Některá média také spekulují o konci Golfu Variant, německý Auto Bild má ale jasno a tvrdí, že kombík bude pokračovat, včetně zvýšené oplastované verze Alltrack, avšak ve stylovější formě.
Už dříve automobilka přiznala, že se Golf VIII začne vyrábět na konci července 2019, a to v domovském závodě Volkswagenu ve Wolfsburgu.