Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen se už připravuje na debut nového Golfu. Tohle je jeho silueta

David Bureš
Diskuze (51)
Do premiéry osmé generace Golfu zbývá ještě skoro rok, přesto už automobilka začíná upoutávat na tuto klíčovou novinku.

Volkswagen pro druhou polovinu roku 2019 chystá nesmírně důležitou novinku, představí novou generaci svého nejprodávanějšího modelu, kompaktu Golf. Osmou generaci svého klíčového vozu výrobce již představuje pomocí prvního náčrtu.

Ten byl zveřejněn v průběhu letošního výročního zasedání Volkswagenu a naznačuje siluetu novinky. Na přídi jsou patrné úzké světlomety, evokující ty na Polu, zatímco C sloupky karoserie mají být opravdu výrazné. Celková silueta se ale samozřejmě nijak výrazně nezmění, to ale od Golfu ani nikdo nečeká.

Uvnitř očekávejme ty nejmodernější prvky, hovoří se o podobné koncepci s dvěma velkými obrazovkami jako v aktuálních Mercedesech. „Na palubě bude mít více softwaru než kdy dříve. Bude neustále online a jeho digitální kokpit a asistenční systémy budou měřítkem konektivity a bezpečnosti,“ prozradil o novince už dříve vedoucí vývoje Golfu Karlheinz Hell. K dispozici tak budou funkce rozšířené semiautonomní jízdy nebo třeba inteligentní hlasové ovládání, ve stylu toho v novém Mercedesu A.

Základem bude inovovaná platforma MQB Evo, která má zajistit snížení hmotnosti asi o 50 kilogramů. S tím souvisí i technika, k dispozici bude benzinový tříválec 1.0 TSI nebo čtyřválec 1.5 TSI s odpojováním válců.

Volkswagen nezapomene ani na turbodiesely, osmičkový Golf se má spolehnout výhradně na 2.0 TDI, navíc elektrifikovaný. Počítejme však také s hybridními modely, mildhybrid doplní také plug-in hybrid. Naopak elektrický e-Golf se nástupce nedočká, jeho místo zastoupí obdobně velký elektromobil I.D. Neo, který bude debutovat krátce po osmičkovém Golfu.

S tím však souvisí fakt, že dojde k jistému omezení nabídky. Volkswagen chce zúžit počet nabízených variant, aby dosáhl vyšších zisků. Základní motorizace tak mají být u všech modelů dostupné výhradně s manuálem a bez možnosti pohonu všech kol.

Konkrétně u Golfu pak z tohoto důvodu skončí třídveřové provedení a z odvozeného Golfu Sportsvan a Touranu se stane v nové generaci jediný model. Některá média také spekulují o konci Golfu Variant, německý Auto Bild má ale jasno a tvrdí, že kombík bude pokračovat, včetně zvýšené oplastované verze Alltrack, avšak ve stylovější formě.

Už dříve automobilka přiznala, že se Golf VIII začne vyrábět na konci července 2019, a to v domovském závodě Volkswagenu ve Wolfsburgu.

David Bureš
Diskuze (51)
9. 12. 2018 11:28
Re: Bude nudný a sterilní jako vždy
No o nové Mazdě 3 hatchback lze říci jedině to, že v jejím případě musí být výhled řidiče šikmo dozadu ještě mnohem horší, než u Golfu. Jinak tento parametr je u 3 dv. Golfíka asi skutečně nepatrně lepší, což je ale naprosto k ničemu, protože u dobíhající generace se 3dv. verze téměř vůbec neprodává a u nástupce proto ani nebude existovat. ;-)
Avatar - white label
9. 12. 2018 00:23
Re: Silueta?
Chápu, že zrovna ty, máš dětinskou radost z aktuálního (ne)naladění V6 TDI, ale zjevně sis ani zatím nestihl uvědomit, že už (nějakou dobu) bez zmínky o tom, nejsi schopen napsat příspěvek/reakci pod jakýmkoli článkem tady. To musí být tvoje hrozná noční můra/stihoman, ten hrozný/zlý koncern, tvwůj úhlavwní nepřítel . :*) >:-[]
Avatar - Hammunasakra
8. 12. 2018 23:35
Re: Silueta?
To bude hůř = VW fakt přísnější kontroly jejich VWýrobků nezvládá a WLTP pro ně znamená vlastně konec [odkaz] ;-)

Firmy který masiVWně podváděly maj s nástupem WLTP problémy a neni to o homologaci jak se jim podařilo někomu nabulíkovat. Budou razantně omezovat

Naopak sou značky který s WLTP neměly žádnej problém a prodoje jim stoupaj = tak jako se rozšiřuje nabídka

VWýmluvný je Audi a jeho 3.0TDI = má snad problém s šestiválcema Mercedes nebo BMW? Propad prodejů o 50-60% měsíc za měsícem = to je fakt síla = že to neni jen tak musí dojít i koncernoooovwejm zaslapencum jako si ty
Avatar - Hammunasakra
8. 12. 2018 23:30
Re: Já už třeba vím, proč chce končit VW se spalováky,
To je fakt smutný = že někdo dodnes nepochopil jak to bylo >:-[]

A asi ani jak to je = viz současný WLTP splňující V6 3.0TDI :-)
8. 12. 2018 11:06
Re: Já už třeba vím, proč chce končit VW se spalováky,
Neni, je to fakt. Staci si najit vysledky mereni v realu po vypuknuti dieselgate.. Oni sice podvadeli na papire, jenze v realu stejne meli naftaky nejcistsi.. ve srovnání s konkurenci.