Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen XL1 dodán prvnímu zákazníkovi

Michal Fokt
Diskuze (17)
První nájemce superúsporného dieselelektrického plug-in hybridu Volkswagen XL1 si převzal své nové ekoauto. Další budou následovat.

Trvalo to sice od představení původního konceptu skoro tři a půl roku a plných čtrnáct od doby, kdy se VW myšlenkou "litrového" vozu začal (oficiálně) zabývat, ale první superúsporný ekologický vůz se už konečně vyrábí a dodává zákazníkům. Volkswagen nyní oznámil, že první uživatel už se svým XL1 jezdí.

Automobilka neuvedla detaily o prvním nájemci a v případě auta se omezila na jedinou fotografii z Autostadtu a informaci, že první Volkswagen XL1 zůstává v Německu a dostal interiér v kombinaci Titan Black a Pearl Gray a karoserii v laku Onyx White. Neupřesnila dokonce ani formu pořízení, takže lze předpokládat, že platí informace z loňska, že auta bude možné získat pouze na operativní leasing.

Tím si Volkswagen zajistí, že po uplynutí pronájmu auta skončí zpátky v automobilce a budou k dispozici k důkladné analýze stavu po několika letech běžného používání. Testováno na lidech. :-)

Jak jistě víte, přísně aerodynamicky stylizované kupé disponuje 35kW turbodieselem, 20kW elektromotorem a 5,5kWh Li-Ion akumulátorem, což má autu zajistit kombinovanou spotřebu 0,9 l nafty na 100 km, byť v reálu je to údajně o přibližně 50 % víc. XL1 má zvládnout ujet čistě na elektřinu až 50 km a spoustu popojíždění po městě tak zvládnout bez lokálního znečišťování ovzduší.

Michal Fokt
Diskuze (17)
5. 6. 2014 13:36
eXtraLarge
Teraz neviem, ci prvomajitelovi gratulovat alebo kondolovat >:-[]
Avatar - King
5. 6. 2014 12:56
Spousta povyku
...pro nic. Tady je jasně vidět, jak funguje německý marketing i vnímání německé značky v tuzemsku. Být to kupé Honda Insight, nebylo by to funkční a aerodynamické, ale hnusné, přitom vedle XL1 byl Insight blahé paměti krásné auto.

Totéž lze v zásadě říci i o technice. Honda Insight měla před 14(!) lety 76 benzinových koní bez turba, kombinovanou spotřebu 4,4 l na 100 km a majitelé s tím jezdí ještě výrazně úsporněji, na spritmonitoru 3,7 l, tedy o 16 % úsporněji, zatímco XL1 jezdí údajně s o 50 % větší spotřebou, než udává výrobce.

Opravdu je důvod být tak nadšený z toho, že diesel v obdobném autě, který přijde o 15 let později, jezdí o 2 l úsporněji, než benziňák? :-!
5. 6. 2014 12:09
Re: Ako moze niekomu prekazat moznost volby, o ktoru nema za
A čem je teda to auto?
Avatar - pumpkin
5. 6. 2014 00:28
Re: Testováno na lidech !
Základná myšlienka je stará 14 rokov a rozhodnutie pre produkčnú verziu asi 7 rokov, ale okej, v tomto prípade uznávam. Som teda zvedavý na osud tohto projektu.
4. 6. 2014 23:28
Re: Testováno na lidech !
Před 3 roky? To jako myslíš, že vyvinout auto s takto nízkou spotřebou je práce na týden? Má snad někdo srovnatelné auto které by vyráběl? Vždyť toto je technologicky úplně jinde než jakákoliv konkurence. A samozřejmě tím pádem i cenově.