VW Polo Variant 1,9 SDi - Malý velký vůz

VW Polo Variant 1,9 SDi - Malý velký vůz

 
 

Po Passatu a Golfu Variant přichází i designově povedené Polo Variant. Je jasné, že Volkswagen nevěnuje konkurenci ani v nejnižší třídě prostor pro snadný prodej. Jako jedni z prvních u nás jsme měli možnost v listopadu 97 otestovat tuto novinku navíc s opěvovaným dieselem s přímým vstřikováním nafty - 1,9 SDi/47kW (viz foto).

Po Passatu a Golfu Variant přichází i designově povedené Polo Variant. Je jasné, že Volkswagen nevěnuje konkurenci ani v nejnižší třídě prostor pro snadný prodej. Jako jedni z prvních u nás jsme měli možnost v listopadu 97 otestovat tuto novinku navíc s opěvovaným dieselem s přímým vstřikováním nafty - 1,9 SDi/47kW (viz foto).

Nejsilnější stránkou nové karosářské varianty Pola je samozřejmě zavazadlový prostor. Ten odpovídá skutečným nárokům dnešních uživatelů menších vozů, kteří chtějí se stejným vozem jezdit do práce, převézt starý (a dlouhý) koberec na chatu nebo dopravit celou rodinu i s lyžemi do Krkonoš... Právě těmto požadavkům se snaží Polo Variant vyjít vstříc prodlouženou zádí s praktickým víkem pátých dveří, které není nijak omezeno zadními svítilnami (viz obr). Jeho základní rozměr je 390 litrů a sklopením opěradel se zvětší na slušných 1250 litrů (viz obr). Uzavření pátých dveří usnadňují dokonce dvě vnitřní madla, takže o čistotu vašich prstů je dokonale postaráno.

V části pro cestující se, oproti základnímu Polu, v podstatě nic nezměnilo, přístrojová deska je stará známá i z jiných vozů koncernu VW. Pro zajímavost stejnou přístrojovou desku používá i Seat Ibiza či Arosa a zřejmě ji bude používat i připravovaný minivůz VW Lupo. Je vyvedena v tradičně precizním, ale zároveň strohém německém designu, kdy je většina ovládacích prvků na správném místě. Za jízdy je celý interiér prost jakýchkoli „pazvuků . Přední sedadla jsou dobře tvarovaná a dostatečně tvrdá, takže záda ani po delší jízdě neprotestovala. Sedadla je možno seřizovat i výškově, což jistě ocení mnozí s menší postavou. Místo na zadních sedadlech se oproti základnímu Polu nijak nezměnilo, a nutno říct, že v poměru k délce vozu 4137 mm je ho poněkud méně. Výbava námi testovaného modelu obsahovala: posilovač řízení, ABS, tónovaná skla, otáčkoměr, elektronický imobilizér, dělené zadní sedadlo, autorádio Beta , výškově stavitelná sedadla a volant, pylový filtr, střešní nosič, kryt zavazadlového prostoru, centrální zámek, el. ovládaná okna, čemuž odpovídala poměrně vysoká cena 446.000,- Kč. Z výbavy chyběl jen airbag u řidiče, což bych dnes považoval za standard.

Jízda s Polem vybaveným SDi motorem s výkonem 47 kW a oxidačním katalyzátorem je zpočátku kupodivu vcelku svižná, ale jakmile se překročí devadesátka nebo přijde-li menší stoupání, na nějaké předjíždění či zrychlování můžete zapomenout. Je však nutno říci, že tento motor ani není k těmto účelům postaven, má spíše jiné přednosti - velmi nízkou spotřebu, dlouhou životnost a nízké provozní náklady. Hluk přenášený od motoru do interiéru je poměrně nízký (po zahřátí) a nijak zvlášť se neliší od benzínových motorů dodávaných do Pola. Z jízdních vlastností mě zvláště zaujala výborná odolnost proti nárazovému bočnímu větru. V místě, kde jsme testovali Polo byla totiž téměř vichřice... Příjemně je natavena také síla ovládání posilovače řízení.

Pro koho je tedy Polo Variant vhodné? Pro každého, kdo chce jezdit menším (a tím i úspornějším) autem, ale bez omezení zavazadlového prostoru, jak bývá u této třídy zvykem.

1 rok bez omezení km

+ 3 roky na lak

+ 6 let na prorezavění

Spolupracujeme s TipCars.com

Výbava testovaného vozu:posilovač řízení, ABS, tónovaná skla, otáčkoměr, elektronický imobilizér, dělené zadní sedadlo, autorádio Beta , výškově stavitelná sedadla a volant, pylový filtr, střešní nosič, kryt zavazadlového prostoru, centrální zámek, el. ovládaná okna, čemuž odpovídala poměrně vysoká cena 446.000,- Kč. Z výbavy chyběl jen airbag u řidiče, což bych dnes považoval za standard.

Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard

Nejvyšší nabídku 231,9 milionu eur (6,2 miliardy Kč) na…

Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží

Firemní úvěry mají své dno za sebou, čeká je výrazné…

Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá

Pražské letiště se bude od příštího roku pyšnit další…

Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony

Nové varhany pro svatovítskou katedrálu postaví španělská…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 47 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 124 / 2000 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 155
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 16.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.8 / 4.1 / 5.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 390 / 1250
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1165 / 385
Rozměr pneu:185
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4137
b) šířka (mm): 1640
c) výška (mm): 1433
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,30
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají

S velkými čísly prodejů se výrobci vždy rádi pochlubí.…

12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

 




Příští VW Polo GTI se opět vyhne downsizingu. Dostane motor 2.0 TSI a posílí! Příští VW Polo GTI se opět vyhne downsizingu. Dostane motor 2.0 TSI a posílí!

Do premiéry nové generace moc času nezbývá. Už nyní navíc…

VW Polo GTI RX: Rallyekrosový supercar pro Pettera Solberga VW Polo GTI RX: Rallyekrosový supercar pro Pettera Solberga

Volkswagen se sice odporoučel ze soutěžního mistrovství…

 



 
Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Dnes 18:02

V minulosti ale tuzemská výroba byla značně pestřejší. Jak české značky získaly své názvy?




Blesk.cz

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí dát rodiče svým dětem

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí…

Na matrikách za poslední roky přibývají zcela nová a velmi ojedinělá jména. Na Slovensku kvůli tomu při…

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Když se začnou beze stopy ztrácet mladé ženy, nemůže to věstit nic dobrého. Naštěstí je tu bývalý detektiv Frank…

 

iSport.cz

"Straky" zpátky mezi elitou. Po Brightonu postupuje…

Fotbalisté Newcastlu se po roce vracejí do Premier League. V utkání 44. kola druhé anglické ligy doma zvítězili…

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi elitu, titul i problémy

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi…

I přes nedělní výhru nad Českými Budějovicemi (1:0) prožívají hokejisté Karlových Varů velký smutek. Klub totiž…

 

Reflex.cz

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do dokonalé nahoty

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do…

Co je nejlepší? Peníze, sláva, moc? F. M. Dostojevskij řekl, že jedna krásná vzpomínka z dětství je cennější než…

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své spojence dožluta

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své…

Americký prezident Donald Trump během návštěvy prezidenta Čínské lidové republiky Si Ťin-pchinga na Floridě…