Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST VW Polo Variant 1,9 SDi – Malý velký vůz

Tomáš Zajíček
Diskuze (7)

Po Passatu a Golfu Variant přichází i designově povedené Polo Variant. Je jasné, že Volkswagen nevěnuje konkurenci ani v nejnižší třídě prostor pro snadný prodej.

Jako jedni z prvních u nás jsme měli možnost v listopadu 97 otestovat tuto novinku navíc s opěvovaným dieselem s přímým vstřikováním nafty - 1,9 SDi (47 kW).

Nejsilnější stránkou nové karosářské varianty Pola je samozřejmě zavazadlový prostor. Ten odpovídá skutečným nárokům dnešních uživatelů menších vozů, kteří chtějí se stejným vozem jezdit do práce, převézt starý (a dlouhý) koberec na chatu nebo dopravit celou rodinu i s lyžemi do Krkonoš... Právě těmto požadavkům se snaží Polo Variant vyjít vstříc prodlouženou zádí s praktickým víkem pátých dveří, které není nijak omezeno zadními svítilnami. Jeho základní rozměr je 390 litrů a sklopením opěradel se zvětší na slušných 1250 litrů. Uzavření pátých dveří usnadňují dokonce dvě vnitřní madla, takže o čistotu vašich prstů je dokonale postaráno.

V části pro cestující se, oproti základnímu Polu, v podstatě nic nezměnilo, přístrojová deska je stará známá i z jiných vozů koncernu VW. Pro zajímavost stejnou přístrojovou desku používá i Seat Ibiza či Arosa a zřejmě ji bude používat i připravovaný minivůz VW Lupo. Je vyvedena v tradičně precizním, ale zároveň strohém německém designu, kdy je většina ovládacích prvků na správném místě. Za jízdy je celý interiér prost jakýchkoli „pazvuků . Přední sedadla jsou dobře tvarovaná a dostatečně tvrdá, takže záda ani po delší jízdě neprotestovala. Sedadla je možno seřizovat i výškově, což jistě ocení mnozí s menší postavou. Místo na zadních sedadlech se oproti základnímu Polu nijak nezměnilo, a nutno říct, že v poměru k délce vozu 4137 mm je ho poněkud méně.

Výbava námi testovaného modelu obsahovala: posilovač řízení, ABS, tónovaná skla, otáčkoměr, elektronický imobilizér, dělené zadní sedadlo, autorádio Beta, výškově stavitelná sedadla a volant, pylový filtr, střešní nosič, kryt zavazadlového prostoru, centrální zámek, elektricky ovládaná okna, čemuž odpovídala poměrně vysoká cena 446.000 Kč. Z výbavy chyběl jen airbag u řidiče, což bych dnes považoval za standard.

Jízda s Polem vybaveným SDi motorem s výkonem 47 kW a oxidačním katalyzátorem je zpočátku kupodivu vcelku svižná, ale jakmile se překročí devadesátka nebo přijde-li menší stoupání, na nějaké předjíždění či zrychlování můžete zapomenout. Je však nutno říci, že tento motor ani není k těmto účelům postaven, má spíše jiné přednosti - velmi nízkou spotřebu, dlouhou životnost a nízké provozní náklady. Hluk přenášený od motoru do interiéru je poměrně nízký (po zahřátí) a nijak zvlášť se neliší od benzínových motorů dodávaných do Pola. Z jízdních vlastností mě zvláště zaujala výborná odolnost proti nárazovému bočnímu větru. V místě, kde jsme testovali Polo byla totiž téměř vichřice... Příjemně je natavena také síla ovládání posilovače řízení.

Pro koho je tedy Polo Variant vhodné? Pro každého, kdo chce jezdit menším (a tím i úspornějším) autem, ale bez omezení zavazadlového prostoru, jak bývá u této třídy zvykem.

Záruka

  • 1 rok bez omezení km
  • + 3 roky na lak
  • + 6 let na prorezavění
Tomáš Zajíček
Diskuze (7)
Cena základní sestavy 446 000 Kč
Cena testované sestavy 0 Kč
Motor
Typ motoru: vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 47 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 124 / 2000 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 155
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 16.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.8 / 4.1 / 5.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 390 / 1250
Objem nádrže (l): 45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1165 / 385
Rozměr pneu: 185
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4137
b) šířka (mm): 1640
c) výška (mm): 1433
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
místo vzadu pod předním sedadlem: ne
22. 4. 2024 20:46
Re: 47 vs 55
Dovolil bych si tě upozornit, že se poněkud mýlíš. Do Pola se nikdy nemontovala dvoulitrová nafta
21. 4. 2024 21:56
Re: Zaruka
Priznam se ze uplne exktra kmet jeste nejsem takze co bylo pred 50 lety jsem nezazil. Nicmene jak psal kolega vyse, zmenu v citovanem roce 2003 jsem si nevybavil. Takze mate pravdu oba bohuzel, pamet je pomijiva :(.
21. 4. 2024 21:52
Re: Zaruka
zle pamätáš, bola aj pol ročná záruka, ale to už je fakt dávno
Avatar - Jenik3
21. 4. 2024 19:35
47 vs 55
Nasledne prisel do vybavy motor 2.0 tdi 55kw. Taky to neni trhac asfaltu. Sic nizky vykon, o poznani prijemnejsi jizda.
21. 4. 2024 17:39
Re: Zaruka
Kdepak, to je celkem novinka. Platí od 1.1.2003