VW Polo Variant 1,9 SDi - Malý velký vůz

VW Polo Variant 1,9 SDi - Malý velký vůz

 
 

Po Passatu a Golfu Variant přichází i designově povedené Polo Variant. Je jasné, že Volkswagen nevěnuje konkurenci ani v nejnižší třídě prostor pro snadný prodej. Jako jedni z prvních u nás jsme měli možnost v listopadu 97 otestovat tuto novinku navíc s opěvovaným dieselem s přímým vstřikováním nafty - 1,9 SDi/47kW (viz foto).

Po Passatu a Golfu Variant přichází i designově povedené Polo Variant. Je jasné, že Volkswagen nevěnuje konkurenci ani v nejnižší třídě prostor pro snadný prodej. Jako jedni z prvních u nás jsme měli možnost v listopadu 97 otestovat tuto novinku navíc s opěvovaným dieselem s přímým vstřikováním nafty - 1,9 SDi/47kW (viz foto).

Nejsilnější stránkou nové karosářské varianty Pola je samozřejmě zavazadlový prostor. Ten odpovídá skutečným nárokům dnešních uživatelů menších vozů, kteří chtějí se stejným vozem jezdit do práce, převézt starý (a dlouhý) koberec na chatu nebo dopravit celou rodinu i s lyžemi do Krkonoš... Právě těmto požadavkům se snaží Polo Variant vyjít vstříc prodlouženou zádí s praktickým víkem pátých dveří, které není nijak omezeno zadními svítilnami (viz obr). Jeho základní rozměr je 390 litrů a sklopením opěradel se zvětší na slušných 1250 litrů (viz obr). Uzavření pátých dveří usnadňují dokonce dvě vnitřní madla, takže o čistotu vašich prstů je dokonale postaráno.

V části pro cestující se, oproti základnímu Polu, v podstatě nic nezměnilo, přístrojová deska je stará známá i z jiných vozů koncernu VW. Pro zajímavost stejnou přístrojovou desku používá i Seat Ibiza či Arosa a zřejmě ji bude používat i připravovaný minivůz VW Lupo. Je vyvedena v tradičně precizním, ale zároveň strohém německém designu, kdy je většina ovládacích prvků na správném místě. Za jízdy je celý interiér prost jakýchkoli „pazvuků . Přední sedadla jsou dobře tvarovaná a dostatečně tvrdá, takže záda ani po delší jízdě neprotestovala. Sedadla je možno seřizovat i výškově, což jistě ocení mnozí s menší postavou. Místo na zadních sedadlech se oproti základnímu Polu nijak nezměnilo, a nutno říct, že v poměru k délce vozu 4137 mm je ho poněkud méně. Výbava námi testovaného modelu obsahovala: posilovač řízení, ABS, tónovaná skla, otáčkoměr, elektronický imobilizér, dělené zadní sedadlo, autorádio Beta , výškově stavitelná sedadla a volant, pylový filtr, střešní nosič, kryt zavazadlového prostoru, centrální zámek, el. ovládaná okna, čemuž odpovídala poměrně vysoká cena 446.000,- Kč. Z výbavy chyběl jen airbag u řidiče, což bych dnes považoval za standard.

Jízda s Polem vybaveným SDi motorem s výkonem 47 kW a oxidačním katalyzátorem je zpočátku kupodivu vcelku svižná, ale jakmile se překročí devadesátka nebo přijde-li menší stoupání, na nějaké předjíždění či zrychlování můžete zapomenout. Je však nutno říci, že tento motor ani není k těmto účelům postaven, má spíše jiné přednosti - velmi nízkou spotřebu, dlouhou životnost a nízké provozní náklady. Hluk přenášený od motoru do interiéru je poměrně nízký (po zahřátí) a nijak zvlášť se neliší od benzínových motorů dodávaných do Pola. Z jízdních vlastností mě zvláště zaujala výborná odolnost proti nárazovému bočnímu větru. V místě, kde jsme testovali Polo byla totiž téměř vichřice... Příjemně je natavena také síla ovládání posilovače řízení.

Pro koho je tedy Polo Variant vhodné? Pro každého, kdo chce jezdit menším (a tím i úspornějším) autem, ale bez omezení zavazadlového prostoru, jak bývá u této třídy zvykem.

1 rok bez omezení km

+ 3 roky na lak

+ 6 let na prorezavění

Spolupracujeme s TipCars.com

Výbava testovaného vozu:posilovač řízení, ABS, tónovaná skla, otáčkoměr, elektronický imobilizér, dělené zadní sedadlo, autorádio Beta , výškově stavitelná sedadla a volant, pylový filtr, střešní nosič, kryt zavazadlového prostoru, centrální zámek, el. ovládaná okna, čemuž odpovídala poměrně vysoká cena 446.000,- Kč. Z výbavy chyběl jen airbag u řidiče, což bych dnes považoval za standard.

Technické údaje
Motor
Typ motoru: vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 47 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 124 / 2000 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 155
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 16.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.8 / 4.1 / 5.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 390 / 1250
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1165 / 385
Rozměr pneu:185
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4137
b) šířka (mm): 1640
c) výška (mm): 1433
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,30
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva…

Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení…

 




Evropské Automobily roku: Volkswagen Polo (2010) Evropské Automobily roku: Volkswagen Polo (2010)

Pátá generace Volkswagenu Polo přinesla žádanou změnu…

Video: Ruský náklaďák nahání Polo WRC. Jak tohle může dopadnout? Video: Ruský náklaďák nahání Polo WRC. Jak tohle může dopadnout?

To se takhle kdesi ve Finsku ženete šotolinovou cestou,…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Piazzetta Národního divadla získá jméno. Bude z ní náměstí Václava Havla

Piazzetta Národního divadla získá jméno. Bude z ní…

Piazzetta Národního divadla ponese název náměstí Václava Havla. Pojmenování prostoru po bývalém prezidentovi…

Manželka hokejisty Červenky už pracovat nechce: Rodinný život mě naplňuje

Manželka hokejisty Červenky už pracovat nechce:…

Miss World 2010 Veronika Machová Červenka (26) se opět na krátký čas vrátila do České republiky a vyrazila do…

 

iSport.cz

Sparta se chystá na Inter. Tým povede Holoubek, Hejkal řeší taktiku

Sparta se chystá na Inter. Tým povede Holoubek,…

Fotbalová Sparta prožívá hektické dny. Po nedělním derby se Slavií skončil trenér Zdeněk Ščasný, vedením áčka…

Jarolím: Čím víc Němce sleduji, tím víc mě rozčilují. Petržela je rozdílový hráč

Jarolím: Čím víc Němce sleduji, tím víc mě…

Nenachází se v komfortní situaci. Karel Jarolím před nejtěžší kvalifikační bitvou v Německu (sobota 8. října)…

 

Reflex.cz

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

V nedělní debatě České televize jsem se dozvěděl, že nejen mne, ale všechny bezdětné lidi v této zemi chce…

Babiš se má omluvit hejtmanovi Novákovi za výrok o

Babiš se má omluvit hejtmanovi Novákovi za výrok o "tunelu"

Soud dnes uložil ministru financí Andreji Babišovi (ANO), aby se omluvil moravskoslezskému hejtmanovi Miroslavu…