Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW poprvé v historii prodal přes tři miliony aut v prvním pololetí roku

David Bureš
Diskuze (84)
Wolfsburské značce se dařilo především díky modelu Golf. Ten je v Evropě vůbec nejprodávanějším autem.

Polovina roku je ve znamení zveřejňování prodejních výsledků automobilek za první polovinu roku. Hned několik výrobců již oznámilo rekordní prodeje v tomto období. Mezi ně patří také Volkswagen.

Divize osobních aut značky Volkswagen v prvním polovině letošního roku předala zákazníkům 3,07 milionu vozů. Proti stejnému období loňského roku se jedná o 3,8% nárůst. Je to také poprvé v historii, kdy Volkswagen v prvním pololetí roku překonal hranici třech milionů prodaných aut.

Christian Klingler, šéf prodejů a marketingu ve VW Passenger Cars, si všiml především úspěchu modelu Golf. Dařilo se nejen hatchbacku, ale také ostatním karosářským verzím – kombi Variant a MPV Sportsvan, který se začal prodávat teprve nedávno, a tak do výsledků výrazněji promluví až v druhé polovině roku.

Na evropských trzích prodeje Volkswagenu mírně rostly. Evropským zákazníkům německá značka předala od ledna do června 864.100 aut, o 2,4 procenta více než před rokem. Na domácím německém trhu zůstaly prodeje na stejné úrovni jako před rokem – 285.700 prodaných Volkswagenů znamená nárůst o 0,8 procenta. V Česku se letos zatím prodalo 8.774 Volkswagenů, díky čemuž je v počtu registrací VW na našem trhu mezi značkami druhé, hned za Škodou.

Výrazně se Volkswagenu dařilo v Asii. Asijsko-pacifický region hlásí nárůst prodejů o 16,8 procenta, což znamenalo přes 1,5 milionu prodaných vozů. Naopak v Severní Americe se Volkswagenu nadále nedaří, 282.600 registrací znamená propad prodejů o 8,7 procenta. V USA prodeje značky dokonce spadly o 13,4 procenta na 179.100 aut.

I díky úspěchu mateřské značky je koncern Volkswagen Group na dobré cestě splnit svůj dlouhodobý cíl prodávat ročně přes 10 milionů automobilů. Tuto metu chce VW Group podle posledních plánů pokořit již letos.

První pololetí roku naznačuje, že VW Group má šanci tento úkol splnit. Nejen Volkswagen totiž hlásí nárůst prodejů. Škoda v prvním pololetí roku prodala rekordních 522.500 aut, o 12,5 procenta více než před rokem. Nárůst prodejů hlásí také Audi (869.350 registrací, meziročně +11,4 %), Bentley (5.254 registrací, +23 %) či Porsche (87.803 registrací, +7,6 %).

David Bureš
Diskuze (84)
11. 7. 2014 19:55
Re: Fandím
Taky doufám. Myslím, že kabely to přežijí, protože já už mám ten nový kryt přes ty kabely, takže k něm se nedostanu ani já natož kuna, ale vím, že u těch prvních TSI s tím starým krytem....vlastně nekrytem, on tam žádný nebyl, tak ty kabely žrali strašně...:-)
11. 7. 2014 09:46
Re: Fandím
jj
není nad ELEKTROMOTOR [odkaz]
s
1) elektřinu vyrábějícíma tlumičema [odkaz]
2) elektřinu vyrábějícím regenerativním bržděním
3) INDUKČNÍM BEZDRÁTOVÝM DOBÍJENÍM [odkaz] [odkaz] [odkaz]

JINÝMI SLOVY VŠECHNO DOBRÝ O ELEKTRICE :-)

PS: a to si představte že Němčouři už si naši dizkuzi přečetli a pokračujou v kupování a obsazování naší země a eurokrocani jim jdou na lopatu :-! [odkaz]

JEDINÝ CO ČEŠI PO SVCÝCH PRADĚDECH JEŠTĚ NEZAPRODALI JE ČESKÁ ENERGETIKA, jinak začněte učit děti německy už v mateřský ...

>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Ozzman
11. 7. 2014 07:29
Re: Fandím
Nechce se mi věřit, že bys nepoznal žádný rozdíl na TDI, fyzika je fyzika, ať už naložené auto, nebo jiná teplota. Tenhle motor má tu výhodu, že dělá krásný wow efekt, zatáhne do sedačky, řve u toho jak o život, takže si myslíš jak strašně jedeš, přitom třeba ta o 10kw silnější jednašestka nezrychluje ani o trochu pomaleji, jen to neumí tak prodat :-)

Nemám s tím motorem najeto tolik co ty, ale jel sem v 66kw 77kw PD a 96kw verzích. Všechny byly podobné tím wow efektem, ale ta 96kw verze letěla solidně (Passat B5.5) už na svou dobu. Měl sem možnost se projet tenkrát v konkurenčním Mondeu MK III s 96kw 2.0 Tdci a to mi přišlo ještě krapet lepší, respektive ten motor nedělal takové divadlo, ale jel jak blázen, teda spíš celé auto bylo takové agilnější :-) Dneska už je to víc udušené.

Chápu, že je to pro tebe nové, taky se vždy divím ještě rok nebo dva co auto umí, nebo dělá, někdy to ani nejsou pozitivní objevy, ale i tak :D:D Doufám, že ti to TSI vydrží, jinak mimo kabelů co chutnaj kunám se snad nemusíš moc bát.

Avatar - Ozzman
11. 7. 2014 07:23
Re: VW není dokonalé
Jenže já to mám na povrchu, né uvnitř... snažím se ty podběhy vystříkat vodou od bordelu vždy, když je špatné počasí, tak snad to jentak nepřijde, koroze je mor :'-(
Avatar - Ozzman
11. 7. 2014 07:22
Re: Fandím
Ale to nejsou stejná auta >:D Hrdí majitelé Jetty to neradi slyší, protože přeci nemají jen Golfa, ale mají větší auto (vysvětlil jsem to výše :))!! >:-[] A dnes mi to nevyvracej, jel sm s ní do práce dnes, takže se za ní budu bít! >:D