Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

10 aut, kvůli kterým netruchlíme

Aleš Jungmann Aleš Jungmann 30. 3. 2014 • 18:08
107
Jsou auta, která nás opravdu nenadchla a tak jsme konec jejich prodeje nikterak neoplakali. Sestavili jsme v redakci malý žebříček „top ten“.

Redakcí každý rok projde řada celá testovacích automobilů, odhadem něco ke dvěma stovkám. Některé z nich se nám vryjí do paměti tím, že jsou báječná a rádi na ně vzpomínáme, naprostá většina však nezanechá v paměti redaktorů hlubší stopu.

Existuje ale ještě třetí skupina aut. Jsou to ty modely, které se nám do paměti zapsaly vysloveně negativně. Ať už tím, jak vypadají, jak jezdí nebo třeba už jen tím, že měkčené plasty na palubě v létě opravdu nehezky páchly. Rozhodli jsme se v redakci zavzpomínat a dát dohromady desítku aut, která už si nyní nekoupíte, a my po nich rozhodně netruchlíme.

A co vy, naši čtenáři? Na jaké auto vzpomínáte nejméně rádi a proč? Napište to prosím do diskuze.

10. Smart ForTwo

Desáté místo je hodně nevděčná pozice, protože se na něj obrazně řečeno tlačila celá řada modelů. Nakonec si jej odnesl Smart ForTwo. Malé, ve městě velmi šikovné auto trápily až neuvěřitelně dlouhé prodlevy automatické robotizované převodovky, kdy po dlouhatánském čekání přišlo cuknutí a zhoupnutí celého Smartu dopředu a dozadu. Nehledě na strach o vlastní život při případné nehodě ve vyšší rychlosti.

bmw fiat kia opel peugeot renault seat smart ssangyong suzuki neuspesnemodely bmw fiat kia opel peugeot renault seat smart ssangyong suzuki neuspesnemodely

9. BMW 1 s atmosférickými čtyřválci

Pořádný motor je poctivá benzinová atmosféra, kterou je radost vytáčet do červeného pole. Tvůrce tohoto mýtu měl však určitě na mysli něco jiného, než atmosférické čtyřválce BMW. Modely 116i, 118i a 120i s dvoulitrem o výkonu 90, 105 nebo 125 kW totiž kdovíjak hbité nebyly. A jezdit s nimi ani nevyvolávalo žádnou zvláštní radost, hlavně kvůli chybějícímu točivému momentu a mdlému projevu. Kdo se jednou svezl novou generací řady 1 s některým z přeplňovaných benzinových motorů, ten se na zaryté fanoušky předchozího modelu bude dívat s chápavým úsměvem.

bmw fiat kia opel peugeot renault seat smart ssangyong suzuki neuspesnemodely bmw fiat kia opel peugeot renault seat smart ssangyong suzuki neuspesnemodely

8. Opel Sintra

Opel na případě Sintry ukázal, že ani velká a zkušená automobilka se občas nevyvaruje doslova fatálních přešlapů. Už od samotného uvedení velkého MPV na trhy v roce 1997 se média nehezky zmiňovala o kvalitě zpracování interiéru a moc dobrou pověst si Sintra nevysloužila ani za svou velkou nespolehlivost. Drtivou ránou však pro Opel byly výsledky nárazových testů v roce 1998, ve kterých (hlavně v případě toho předního) Sintra totálně propadla. Celkový zisk pouze dvou a půl hvězdiček z pěti znamenal velký útlum zájmu zákazníků a ukončení výroby v roce 1999, tedy po dvou letech v nabídce.

bmw fiat kia opel peugeot renault seat smart ssangyong suzuki neuspesnemodely bmw fiat kia opel peugeot renault seat smart ssangyong suzuki neuspesnemodely

7. Renault Thalia

Malý interiér, laciné provedení a mizerné jízdní vlastnosti byly dost vážné důvody pořídit cokoliv jiného, pokud jste si mohli dovolit alespoň o pár tisíc dražší auto. Lowendový Renault totiž mohl konkurovat hlavně nízkou cenou a samotným faktem, že se jednalo o nové auto. Mnoho zákazníků mu proto dalo automaticky přednost před kvalitnější ojetinou. Že si Renault tímto modelem zbytečně kazí image a zároveň leze do zelí vlastní značce Dacia, to pochopila i sama automobilka a Renault Thalia v tichosti stáhla z nabídky. Dnes si můžete za stejné peníze od Dacie koupit výrazně lepší Logan nebo Sandero.

bmw fiat kia opel peugeot renault seat smart ssangyong suzuki neuspesnemodely bmw fiat kia opel peugeot renault seat smart ssangyong suzuki neuspesnemodely

6. SsangYong Rodius

Finalista řady anket o nejošklivější vůz světa ani naší redakci nikterak neschází. Pamatujeme si třeba na nepěknou vůni plastů, velmi špatný výhled z auta nebo těžko definovatelný pocit „pojízdné rakve“. To se zkrátka musí zažít...a nebo raději ne. O nic jste opravdu nepřišli. Na majitele SsangYongu Rodius čekalo v myčce další nepříjemné překvapení: podivný zadní spojler kartáče velmi rády oddělily od vozu. Že by chtěly alespoň symbolicky vylepšit vzhled auta?

bmw fiat kia opel peugeot renault seat smart ssangyong suzuki neuspesnemodely bmw fiat kia opel peugeot renault seat smart ssangyong suzuki neuspesnemodely

5. Seat Toledo III

První generace byla správným autem pro svoji dobu. S druhým Toledem Seat lehce chyboval, když místo praktičtějšího liftbacku vytvořil pohledný sedan nižší střední třídy. Ovšem třetí generace, to byla teprve opravdová střelba mimo terč. Podivný kříženec hatchbacku a MPV se až příliš podobal Seatu Altea a když Španělé vyrukovali s hezčí, praktičtější a stejně velkou Alteou XL, ztratilo minulé Toledo poslední zbytky smyslu své existence. Seat se nakonec pokorně vrátil k původní koncepci, současné Toledo je opět liftback a jedná se vlastně o mírně upravenou Škodu Rapid.

bmw fiat kia opel peugeot renault seat smart ssangyong suzuki neuspesnemodely bmw fiat kia opel peugeot renault seat smart ssangyong suzuki neuspesnemodely

4. Kia Sephia

Model, na který by Kia dost možná ráda zapomněla. Pro nás byla Kia Sephia zřejmě vůbec nejhorším modelem této korejské značky, který jsme kdy řídili. Příšerné bylo zejména řízení, které mělo vůle doslova jako traktor. A to možná tyto pracanty ještě urážíme. Všechny Sephie prodané v ČR táhly buď doleva, nebo doprava, ale žádná nejela rovně, což dovozce dokonce potvrdil. Ani o zpracování se model nemohl opřít; puch z plastů a ledabylé zpracování už naštěstí u dnešních vozů značky Kia nehrozí.

bmw fiat kia opel peugeot renault seat smart ssangyong suzuki neuspesnemodely bmw fiat kia opel peugeot renault seat smart ssangyong suzuki neuspesnemodely

3. Suzuki Alto

Miniauto s japonským logem, avšak indickým původem, v těchto dnech na českém trhu končí. Výraznějšího rozšíření se Suzuki Alto nedočkalo, protože indický nadstandard v Evropě stále znamená nanejvýš slabší průměr. Češi si raději připlatí za větší auto, v bohatších zemích mají zase rádi třeba Fiaty 500 a Pandy. Situaci Altu navíc komplikovalo Suzuki Splash, které nabízelo za podobné peníze vyšší karoserii, prostornější kabinu, atraktivnější design a kvalitnější materiály v interiéru. Suzuki tuto situaci vyřešilo logicky, oba modely dostanou jediného nástupce, který bude vlastně jejich křížencem.

bmw fiat kia opel peugeot renault seat smart ssangyong suzuki neuspesnemodely bmw fiat kia opel peugeot renault seat smart ssangyong suzuki neuspesnemodely

2. Peugeot 1007

Boční posuvné dveře vypadaly v katalogu lákavě a snad i prakticky, nicméně zase taková výhra to nebyla. Otevírání a zavírání 42 kg těžkých dveří braly na svá bedra elektromotory, jejichž konstrukční parametry jsou podobné těm ze stěračů, takže celá operace trvala dlouho. Dobře trénovaný jedinec naštěstí mohl celou operaci uspíšit klasickým tahem za kliku. Na německém trhu byly zaznamenány ojedinělé případy kuriózního vytopení Peugeotu 1007 v myčce, která svými rotujícími kartáči zachytila za vnější kliku dveří a odsunula boční dveře právě ve chvíli, kdy kolem vozu začínal vodní koncert. Dveře navíc často příliš dobře nepasovaly a za jízdy vrzaly a otřásaly se. Ani podivně váhavá robotizovaná převodovka si naše sympatie nezískala.

bmw fiat kia opel peugeot renault seat smart ssangyong suzuki neuspesnemodely bmw fiat kia opel peugeot renault seat smart ssangyong suzuki neuspesnemodely

1. Fiat Multipla 1. generace

Multiplu první generace jste buď milovali, nebo nenáviděli. Většinou to druhé. Pokud jste tedy neměli tři děti, pak jste kvůli velmi dobré užitné hodnotě často překousli posměch okolí a podivný vzhled tohoto Fiatu, kterému se ne náhodou přezdívalo „žába“. Po výrazné modernizaci v roce 2004 vypadal Fiat Multipla o poznání přijatelněji.

bmw fiat kia opel peugeot renault seat smart ssangyong suzuki neuspesnemodely bmw fiat kia opel peugeot renault seat smart ssangyong suzuki neuspesnemodely

Související články

Témata
3. 4. 2014 14:14
Šebková z Pelíšků
by na ten článek asi řekla: "Téééda, to muselo dát příšernou práci, a přitom taková blbost, co?"
Nepovedených modelů bylo za posledních 20 let desítky. Ten článek by se měl jmenovat: "Deset aut, jež mají něco horší než má Volkswagen Golf"
Napište článek o povedených autech, která z nějakého důvodů neprorazila.
1. 4. 2014 14:22
Re: NETRUCHLENÍ
Áno, pravda, psali o čtyřválcích = souhlas.
1. 4. 2014 13:49
Re: NETRUCHLENÍ
A čím? Táta má Sephii, máma má Punto. Oboje zhruba stejně staré, pořízené v bazaru za podobnou cenu před x lety. Punto je imrvére v servisu (nebo jezdí se závadami), ta Sephia zatím žádný servisní zásah (vyjma nutné údržby) neměla! Takže mýho tátu asi nikdo nepřesvědčí, že je to 4. nejhorší auto na světě (a to měl předtím řadu aut různých značek, ale Sephie v "bezúdržbovém" provozu kraluje). >:-[] Jinak samozřejmě nepopírám, že zpracování třeba interiéru je na mizerné úrovní, ale auto dělá hlavně motor (je to tuším licence Mazdy) a kapota tátovi Sephie snad ještě nikdy nebyla zvednutá. ;-)
Avatar - martin.filak
31. 3. 2014 22:22
Re: Klišé Multipla
Co já můžu říct ke kvalitě, tak ta je na jedničku s hvězdičkou a ještě podtrženou! Vlastně není potřeba nic měnit, jen díly, které odcházejí u jiných aut po 5 letech tady odejdou po 10. >:D >:D
Avatar - Filip007
31. 3. 2014 20:19
Smart Fortwo
Naše rodina vlastnila toto auto 7 let, nebyly s ním žádné potíže. Ale ta automatická převodovka byla strašná :-( . Na to, že to byl 0.6 tak byl výkon velký, ale životnost byla krátká (náš najel 134 000 km). Jinak musím kladně hodnotit i prostor pro řidiče a spolujezdce, který byl vetší než ve Fabii samozřejmě myslím jenom přední řadu. Kufr ve Smartu byl malý, ale to je asi všem jasné. A na závěr by chtěl říct, že auto bylo i bezpečné získalo 4 z 5 hvězdiček EuroNcap. Ale to řazení.....fuj >:D