Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

5 aut, která musí nový Volkswagen Golf porazit

David Bureš
Diskuze (183)
Volkswagenu Golf chtějí konkurovat mnohé vozy, které z nich jsou těmi nejvážnějšími soupeři pro jeho sedmou generaci?

Volkswagen Golf si za léta své existence vybudoval silnou pozici. Automobil dominuje prodejům v Evropě a patří za měřítko své třídy. Na úspěchy předchůdců bude chtít navázat i nejnovější generace tohoto vozu.

Golf kdysi míval neohroženou pozici na trhu, sedmou generaci ale čeká ostrý souboj. Čekají na něj jak tradiční soupeři, tak noví protivníci z východu, kteří ještě před několika lety mohli Golfu konkurovat pouze nízkou cenou. Nyní se ale situace změnila a vozy korejských značek Hyundai a Kia nabízejí i jiné silné stránky.

V nižší střední nás tedy v dohledné době čeká zajímavá bitva. I proto jsme sestavili seznam pěti aut, která Golf musí porazit, aby zůstal králem svého segmentu.

1. Opel Astra

Tradiční soupeř z Rüsselsheimu se bude chtít poměřit i s nejnovějším Golfem. Alespoň zpočátku bude mít Opel Astra navrch počtem nabízených karosářských variant – v nabídce je vedle pětidveřového hatchbacku také třídveřová Astra GTC a kombi Astra ST, navíc se chystá kabriolet s označením Cascada.

V případě Golfu zůstanou v prodeji aktuální generace těchto verzí v následujících letech Golf tento deficit definitivně smaže, v plánech je mimo jiné kombi nebo MPV Touran. Kladně hodnoceny jsou jízdní vlastnosti Astry nebo prostor na předních sedadlech.

2. Ford Focus

Ford Focus je pro Golf vážným soupeřem, co se týče kvalit i počtu prodaných aut. V Evropě vede Golf, celosvětově však má navrch Focus. Ford má na své straně chválené motory v čele s moderním přeplňovaným benzinovým tříválcem 1,0 EcoBoost nebo oceňované jízdní vlastnosti a tuhou karoserii.

3. Hyundai i30

Hyundai udělal v posledních letech velký pokrok a ví to i šéf koncernu VW Group Martin Winterkorn, který i30 při její loňské premiéře ve Frankfurtu pečlivě prozkoumal. Hyundai i30 bude zákazníky i nadále lákat atraktivnější cenovkou (první cena i30 je v Německu o 985 eur nižší než u Golfu VII) nebo délkou záruky, v dalších kritériích může být Golfu hodně blízko. U i30 je dále chválen hodnotně vypadající interiér a v případě kombi i objemný zavazadelník (528 litrů).

4. Kia Cee’d

Podobně jako Hyundai pokročila v minulých letech také její dceřiná společnost Kia. Její Cee’d sdílí své základy s i30, proti Golfu však vytáhne trochu jiné zbraně. Vedle příznivější ceny jako i30 bude Kia Cee’d bojovat sportovnějším designem. Plusem auta je dále prostorná kabina nebo jízdní stabilita a ovladatelnost.

5. Renault Mégane

Kdo si „stabilní“ design Golfu neoblíbil, jistě se bude poohlížet po designově zajímavějším vozu. Jedním z nich může být Renault Mégane, který sice už nemá tak extravagantní baculatý zadeček jako předchůdce, designem ale stále láká. Tento Francouz dále bojuje stejnou zbraní jako Korejci – nízkou cenou. S ní je spojen i dobrý poměr cena/výbava, zapomenout bychom neměli ani na pohodlné odpružení.

Tato pětice rozhodně není kompletním seznamem soupeřů Golfu VII. Protivníci dorazí i ze samotného koncernu VW Group, a to třetí generace dvojice Škoda Octavia a SEAT Leon, které rovněž použijí modulární platformu MQB. O slovo se bude hlásit také Toyota, která novým Aurisem bude chtít zapomenout na předchozí generaci tohoto vozu a zavzpomínat na úspěšnou Corollu. Tradiční hatchback nižší střední třídy chystá také Nissan.

David Bureš
Diskuze (183)
Avatar - JuckiCZ
24. 9. 2012 17:51
Re: v případě trhu v ČR
>:D
Třeba nějakej atmo - osmiválec, to je hnus, co?
Nebo takovej pětilitrovj osmiválec s kompresorem od Jaguaru je jeden z nich, že? S ním se jede hrozně, má malej výkon, krouťák, špatnej zvuk... >:D .
Pobavil's :yes:
Avatar - avatas
21. 9. 2012 14:55
Nikoho porážet nemusí
Nikoho porážet nemusí,porazí je zákazník v německu a na západ od naší banánové slátaniny.Golf je umírněný a tak jej lidé kupují na běžné ježdění a ne na parádičky.
Mě osobně se nelíbí,ale ježdění s Golfem je v průměru,tak o čemže je řeč....
Avatar - Ada je zase tady
21. 9. 2012 00:41
Re: v případě trhu v ČR
Máš pravdu. Benzínové motory jsou ve srovnání s dieselem skutečně šmejd. :-!
20. 9. 2012 09:06
Re: Mlácení prázdné slámy...
Bohužel :yes:
Avatar - Ronault.
19. 9. 2012 21:41
Re: Mlácení prázdné slámy...
Jo, čerpání ze slavných dob minulých, to je asi jediné, co auto.cz zbývá.