Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpine A390 oficiálně: Je to crossover se třemi motory a výkonem až 470 koní!

Alpine A390
Alpine A390
Alpine A390
Alpine A390
107 Fotogalerie
Ondřej Šámal
Diskuze (64)

Znovuzrozená francouzská značka představila svůj třetí model. Opět se jedná o elektromobil, tentokrát ovšem výrazně větší než vstupní A290.

Automobilka Alpine, která od roku 1973 patří Renaultu, dlouho „spala“. O to příjemnější bylo její probuzení. Specialisté z Dieppe, kde vznikaly vynikající sportovní renaulty s přídomkem R.S., si pro nás připravili svébytné kupé A110 s pohonem zadních kol a přeplňovanou osmnáctistovkou TCe uloženou uprostřed. Novodobé ztvárnění stejnojmenného vozu z 60. let minulého století vsadilo na nízkou hmotnost a vynikající jízdní vlastnosti, čímž si získalo obrovské uznání napříč automobilovou komunitou.  

Alpine A110 nicméně bylo prvním, a zároveň zřejmě posledním spalovacím modelem francouzského výrobce sportovně laděných aut. Portfolio totiž loni rozšířil malý hatchback Alpine A290, což je variace na povedený Renault 5 E-Tech s výrazným retro nádechem, který se stal letošním evropským Autem roku.

V relativně krátkém sledu jej následuje další elektromobil, tentokrát ale z opačného spektra. Crossover A390 v sobě spojuje prvky aut s vyšší světlostí s karoserií fastback. Vůz stojí na nové platformě AmpR Medium od společnosti Ampere, v níž skupina Renault soustředí své elektrické aktivity. Novinka se může pochlubit hned trojicí trakčních elektromotorů. Vpředu najdeme jednotku s vinutým rotorem, vzadu dvojici synchronních elektromotorů s permanentním magnetem, každý pro jedno kolo. Tenhle „setup“ spolu s aktivním vektorováním točivého momentu podle Alpine dá řidiči pocit jako v zadokolkce.

Video placeholder
Alpine A390 v pohybu • Zdroj: Alpine

K dispozici budou hned dvě verze. Základní provedení GT má 295 kilowattů (401 koní) a 650 Nm, výše postavené GTS zvládá dokonce 345 kW (470 koní) a 808 newtonmetrů, 508 z nich je k dispozici na zadní nápravě. Výkonnější varianta z 0 na 100 km/h potřebuje pouze 3,9 sekundy, maximální rychlost dosahuje 220 km/h. Alpine A390 GT je na stovce za 4,8 sekundy a zastaví se na dvousetkilometrové rychlosti. O zastavení se postarají šestipístkové brzdy s kotouči o průměru 365 milimetrů.

V obou případech máte k ruce trakční akumulátor s kapacitou 89 kWh (dojezd 520 až 555 kilometrů na jedno nabití), nejvyšším dobíjecím výkonem 190 kilowattů a palubní nabíječkou s 11 kW, Renault ovšem již tradičně nabízí na přání i dvojnásobný výkon.

Crossover na délku měří 4615 milimetrů, do šířky má 1885 mm a na výšku 1532 milimetrů. Rozvor se natáhl na 2708 mm, zavazadelník pojme 532 litrů. Hmotnost dosahuje minimálně 2121 kilogramů, přičemž Alpine se chlubí jejím téměř ideálním rozložením v poměru 49 : 51 v mírný prospěch zadní nápravy.

Design podle automobilky z 85 % odpovídá konceptu A390_β z loňského autosalonu v Paříži. Na výběr bude mezi 20“ a 21palcovými ráfky s pneumatikami Michelin Pilot Sport se směsí speciálně navrženou pro Alpine A390.

Rozvržení palubní desky připomíná sesterské renaulty. Jejím středobodem je vedle volantu centrální vertikální displej o úhlopříčce 12,3 palců, který je natočen směrem k řidiči. Před ním pak najdeme dvanáctipalcovou obrazovkou nahrazující klasické analogové budíky. Velmi potěší fyzické ovladače ventilace a tlačítko pro rychlé vypínání otravných jízdních asistentů v čele s pípání při překročení rychlosti. Standardem budou elektricky nastavitelná sedadla Alpine Sport, vyšší verze dostanou tvarovanější křesla Sabelt čalouněná modrou a šedou kůží Nappa.

Červené tlačítko na volantu s označením OV (Overtake) vám až na 10 sekund dá extra dávku síly. Dobití následně trvá 30 sekund, už po patnácti sekundách ovšem máte k dispozici boost na 5 sekund.

České ceny zatím stanoveny nebyly, známe ovšem předběžné částky, z kterých budou vycházet. Základní Alpine A390 GT vyjde minimálně na 65.000 eur (asi 1.618.000 Kč), vrcholné GTS bude za 76 tisíc eur neboli téměř 1,9 milionu korun.

Zdroj: Alpine, video: Alpine

Vstoupit do diskuze (64)