Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi následuje trendy, představuje jednodušší logo bez 3D efektu a chromu

Audi Q8 e-tron
Audi Q8 e-tron
Audi Q8 e-tron
Audi Q8 e-tron
23 Fotogalerie
Diskuze (9)

Automobilový průmysl prochází velkými změnami, které se týkají i symbolů jednotlivých značek.

Automobilky nás v posledních letech zásobují novinkami, které se týkají především elektrifikace a digitalizace modelové nabídky. Kromě toho se však celá řada značek rozhodla také pro inovaci svého loga, přičemž trend bývá prakticky všude stejný. Loga se totiž stávají jednodušší, 3D efekt vyměňují za 2D a zbavují se chromu.

Ve stejném duchu proběhla i inovace loga automobilky Audi, které jsme v nové podobě mohli poprvé vidět již s modernizací Audi e-tron, tedy nově Audi Q8 e-tron. Zmínka v tiskové zprávě však byla jen první vlaštovkou, nyní automobilka změnu rozvedla v detailnější tiskové zprávě a přidala i video.

Video placeholder
Audi má nové logo • Zdroj: Audi

Právě ve videu představitelé automobilky připomínají, že originální logo se čtyřmi kruhy vzniklo v roce 1932, kdy se čtyři automobilky spojily do společnosti Auto Union. V roce 1965 se pak společnost přejmenovala na Audi.

Čtyři kruhy, symbolizující spojení čtyř automobilek, si od té doby prošly různými proměnami, logo však většinou působilo plasticky a zdobeno bylo chromem. První přechod od prostorového 3D designu k ploššímu 2D designu se začal odehrávat v roce 2016 jako důsledek digitalizace. Automobilka totiž chtěla logo přizpůsobit displejům, které jsou 2D a prostorový efekt na nich nevynikne.

Myšlenka začít používat 2D logo i na automobilech přišla v roce 2019 a v následujícím roce se automobilka začala tímto přechodem vážněji zabývat. Cílem bylo přenést nové logo z digitální éry i na vozidla a sjednotit tak symbol značky, aby byl v budoucnu stejný v magazínech, na telefonech, billboardech i na samotných automobilech.

Nové logo, kromě ploššího designu, sází také na nový vzhled. Tradiční chromování vystřídal podle automobilky „nový chrom“. Pod tímto označením se ukrývá zářivě bílé logo v černých rámečcích, které by mělo být ještě výraznější a jasnější. Zákazníci si však budou moci zvolit i ztmavené logo, kdy bílou barvu nahradí tmavě šedá barva, připomínající leskle černou.

Kromě nového loga se automobilka pochlubila také novým fontem, který označuje jako „Audi Type“. Novým písmem je vytvořeno například nové značení modelů, které se od modernizovaného modelu Q8 e-tron bude objevovat na sloupcích všech modelů.

Na závěr pak můžeme připomenout, že pro nové logo se v uplynulých letech rozhodly i další významné značky. Například BMW používá nové logo na svých stránkách a při své prezentaci, zatímco M modely letos zdobí unikátní logo k oslavám 50 let divize M. Pro zcela nové logo na vozech i v komunikaci se však v uplynulých letech rozhodly značky Volkswagen, Nissan, Kia, PeugeotBuick nebo Škoda.

Vstoupit do diskuze (9)