Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi RS 5 v modernizovaném balení. Vypadá ostřeji a sází na dotykové ovládání

David Bureš
Diskuze (33)

Pod kapotou modernizovaného Audi RS 5 zůstává dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 2,9 litru naladěný na 331 kW.

Audi v letošním roce slaví 25 let své sportovní divize, dnes známé jako Audi Sport GmbH, a to pěkně ve velkém stylu. Letošní rok byl totiž u čtyř kruhů ve znamení celé plejády novinek s písmeny S nebo RS v názvu, ať už faceliftů (např. SQ5), nových generací (RS 6) nebo rovnou zcela nových modelů (RS Q8). Oslavy nyní před koncem roku završuje modernizace Audi RS 5.

Sportovní automobil střední třídy je nadále dostupný ve dvou karosářských variantách, jakožto kupé a pětidveřový Sportback. V rámci faceliftu však došlo k úpravě designu, který je agresivnější a ostřejší než kdy dříve.

Maska Singleframe je nově nižší a širší, čímž navazuje na větší sourozence RS 6 a RS 7. Navíc ji nad ní doplňuje naznačená štěrbina pro přívod vzduchu, stejný prvek jako v malé A1, který je odkazem na slavné Audi Sport quattro z roku 1984. Velké otvory pro přívod vzduchu v předním nárazníku pak mají nově pětiúhelníkový tvar.

Agresivní vizáž zdůrazňují také o 40 mm rozšířené podběhy. Nově navržené jsou i boční prahy nebo difusor vzadu s dvěma velkými koncovkami výfuku po jeho stranách. U kupé je pak specialitou střecha z uhlíkových kompozitů s viditelnou strukturou, která hmotnost vozidla snižuje o čtyři kilogramy.

To interiér po vzoru modernizované A5 vsadilo na novou koncepci ovládání. Ze středového tunelu zmizel touchpad, místo něj rozměrný displej o úhlopříčce 10,1“ přešel na dotykové ovládání. V případě vrcholné verze MMI Navigation plus navíc infotainment umí specifický ukazatel RS zobrazit informace o teplotách provozních náplní pohonu, podélném i příčném zrychlení, sportovním diferenciálu quattro a tlaku i teplotě v pneumatikách.

Naopak motor zůstává bez nějakých zásadních změn. Pod kapotou nadále tluče dvakrát přeplňovaný benzinový vidlicový šestiválec 2.9 TFSI, který je naladěn na 331 kW a 600 N.m. RS 5 kupé i Sportback díky tomu zrychlí z 0-100 km/h za 3,9 sekundy a v případě odemčení omezovače jedou až 280 km/h.

Šestiválec zůstává spárovaný s osmistupňovým automatem, který jeho sílu přenáší na všechna čtyři kola. Standardem je sportovní podvozek, připlatit si však lze za sportovní diferenciál na zadní nápravě nebo hydraulický systém DRC eliminující podélné i příčné náklony karoserie. Odpružení pracuje s ocelovými vinutými pružinami a třístupňově nastavitelnými tlumiči, které jsou vzájemně diagonálně propojeny hydraulickým potrubím s centrálním ventilem. Při rychlém průjezdu zatáčkou působí proudění oleje v tlumiči vnějšího předního kola proti náklonu karoserie, což vylepšuje ovladatelnost.

Nastavení doplňují dva nové režimy, RS1 a RS2. Ty lze individuálně nastavit podle preferencí řidiče, přičemž je lze následně aktivovat tlačítkem RS Mode na volantu. Systém ovlivňuje činnost důležitých technických modulů jako motor, převodovka, tlumiče, řízení, dynamické řízení, sportovní diferenciál nebo zvuk motoru.

Prodej modernizovaného Audi RS 5 bude v České republice spuštěn na počátku roku 2020. Do té doby se dozvíme i české ceny. V sousedním Německu obě karosářské varianty nicméně začínají na částce 83.500 eur, což v přepočtu činí zhruba 2,13 milionu korun.

David Bureš
Diskuze (33)

Doporučujeme

16. 12. 2019 10:23
zpět k RS5
Motor pecka, naštěstí pořád 2,9TFSI, akorát ještě bez OPF žere o 0,5-1 l /100km méně.
Designově se mi celkově starší líbí víc.
Dotykový displej nechci, upatlá se a trefit správnou ikonu za jízdy je hodno kaskadéra.
Virtual kokpit je designově krok mimo, u starší byl uprodtřed otáčkoměr, tady ta nesmyslná křivka, fuj.
Avatar - white label
13. 12. 2019 00:23
Re: Pekny, ale co s tim?
Jenže já si dělám názory podle vlastních zkušeností, kdežto tobě na to bohatě stačí odkazy, kterým slepě věříš, samozřejmě pouze v případě, že ti jejich závěry zrovna vyhovují.
Takže můj názor se do značné shodoval s názorem v odkazu, nikoli s tvým, který si z odkazu pouze jednoduše přebral.
Avatar - Hammunasakra
12. 12. 2019 19:14
Re: Pekny, ale co s tim?
No to je hezká snaha OKECAT a bránit si sVWýho bližního = ale za analfabeta si jasně označil někoho s výběrem = kterej chvíli na to udělal KAREL :-!

Takže přes váš pěknej vztah = viz diskuze níže = názory na auto máme bližší MY DVA :-O :D

A i když bys to bez mučení asi nepřiznal = stejně jako já bys radši to LFA než Audi V10 nebo? :-)
Avatar - white label
12. 12. 2019 14:34
Re: Pekny, ale co s tim?
Automobilového analfabeta jsem vzpomněl v reakci na tebe, bylo to sice myšleno v obecnější rovině, ale když sis to na sebe tak hezky a hlavně dobrovolně vztáhl, vymlouvat ti to rozhodně nebudu. ;-)
Avatar - Hammunasakra
12. 12. 2019 13:26
Re: Pekny, ale co s tim?
..a takhle chápeš všechno = a https://www.csfd.cz/…-nebude/prehled/ :-)

Ale to že si váš vztah nepopřel = je statečný :yes: :-!

I když to jak Karlovi řikáš analfabet = byť neni žádnej génius = to moc pěkný neni ;-\