Práce automobilového krejčího: Na interiéry spotřebuje 30 km nití!
Mistr krejčovského řemesla Nick Allen se práci krejčího věnuje již 35 let, šestnáct z nich se stará o vkus automobilů. „Moje ruce jsou jako moje oči. Hmatem mohu posoudit kvalitu každého dílu a také zjistím, jak se bude chovat pod jehlou šicího stroje,“ popisuje jednu z mnoha částí své profese. „Nejraději pracuji s kůží, protože je přírodní,“ říká.
Zajímavé je i to, že Nick spotřebuje každý rok 30 kilometrů nití. Všechny volanty obšívá ručně pomocí zakřivené jehly. Používá německý uzlíkový steh, jenž ponechá nit nejvíce odkrytou. Vhodnou tloušťku a barvu nitě vybírá z 250 cívek s až 100 barevnými odstíny.
Automobilový krejčí vytvořil tři desítky různých variant pro každé sedadlo nového Seatu Ibiza. Čalounění a materiály testoval už dlouhé dva roky před zahájením výroby. Během této fáze se nezkouší jen samotné materiály, ale i tvarové řešení sedacích ploch.
Nick Allen říká, že kromě materiálů jsou důležité i barvy. Mnoho z nás je přitom asociuje nevědomě. „Hodně lidí spojuje zelené a světle hnědé barvy s crossovery, tmavě hnědou s klasičtějšími rodinnými vozy a černou a červenou s rychlostí,“ vysvětluje tvůrce s tím, že každé auto potřebuje svou vlastní paletu barev.
Ze závěrečných slov je patrné, že práce automobilového krejčího je hlavně o trpělivosti. „Musíte mít dobré oko pro detaily, šikovné ruce… a především hodně trpělivosti. Zbytek získáte zkušenostmi,“ dodává Allen s tím, že v jeho práci se rozhodně nesmí nic uspěchat.