Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 1 M Coupé: Safety car pro Moto GP

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (17)
BMW M GmbH si pro letošní ročník seriálu Moto GP připravilo nový safety car, který měl premiéru při Grand Prix Kataru.

Nový safety car připravený u BMW M GmbH pro Moto GP se v akci představil 19. března a vychází ze sériového modelu BMW 1 M Coupé. Z něj však byla podle tiskových materiálů automobilky beze změny použita pouze pohonná jednotka.

Pod kapotou je tedy uložen sériový řadový šestiválec M TwinPower Turbo. Tento motor o objemu 3,0 litru disponuje výkonem 250 kW (340 k) při 5900 min-1. Točivý moment díky přeplňování vrcholí 450 Nm v širokém rozpětí od 1500 do 4500 min-1, díky funkci overboost může být krátkodobě navýšen o dalších 50 Nm.

V rámci snižování hmotnosti je safety car vybaven novou kapotou motoru z uhlíkových vláken a tento materiál je použit i na některé další komponenty. Zadní a boční skla jsou nahrazena lehčím polykarbonátem. Další úsporu hmotnosti představuje použití závodního výfukového systému z titanu.

Pro zlepšení obtékání vzduchu kolem karoserie a zvýšení aerodynamického přítlaku při vyšších rychlostech je mírně upraven přední nárazník, který je doplněn o lízátko z karbonu. Na víku zavazadlového prostoru je namontován nový stavitelný spoiler.

V interiéru je na místě zadních sedadel namontován bezpečnostní rám, který má přispět k zvýšení tuhosti karoserie a ochránit posádku v případě převrácení vozu. Safety car je vybaven závodními skořepinovými sedadly se šestibodovými pásy, volantem M z Alcantary a hasicím přístrojem.

Pro použití na závodních okruzích byl upraven podvozek, který je vybaven stavitelnými tlumiči. Sériový brzdový systém nahradily nové kotouče a šestipístkové brzdové třmeny. Vůz stojí na 19palcových kolech obutých do pneumatik o rozměrech 155/35 R19 vpředu a 285/30 R18 vzadu.

Divize BMW M GmbH spolupracuje s Dorna Sports, organizátorem Moto GP od roku 1999 a kromě safety caru připravuje pro pořadatele i další vozidla. Diváci tak při Moto GP letos uvidí v akci kromě 1 M Coupé i modely X6 M a M3, které rovněž slouží jako safety car. Lékařským vozem je pro letošní sezónu je BMW 535i Touring a pořadatelé mohou využívat modely X5 M a X6 ActiveHybrid. Kromě automobilů jsou pro Moto GP připraveny i dva motocykly BMW S 1000 RR a BMW HP2 Sport.

Slavnostní předání všech automobilů a motocyklů se konalo 28. února v sídle BMW M GmbH a při této příležitosti bylo oznámeno prodloužení spolupráce až do roku 2016.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (17)
Avatar - Vampix(Diesel Power)
21. 3. 2011 22:45
Nějak takhle
sem si představoval 1M pro veřejnost. Kromě toho rámu vzadu.
Avatar - Pekelná Micinka
21. 3. 2011 21:46
Re: Stehýnko, křidýlko a vrtulka
Kdyby ty fólie byli přímo od BMW a dali se k autu rovnou objednat a naplikovali by ti je, pak by se pár kousků, a o něco víc kousků v Německu, určitě prodalo. I tak, bílá se jeví jako dobrá volba pro imo jinak ne příliš pohlednou 1er.
Avatar - white label
21. 3. 2011 20:06
Re: 1M vs X6"m"
Rozlišovat to můžeme, ale ne každé Lambo/Ferrari je automaticky supersport... ;-)
Avatar - CHerokee
21. 3. 2011 19:13
Re: 1M vs X6"m"
S tím se nedá než souhlasit. ALe jak říkám sporťáky na trhu jsou a zajímavé a za každý nový jsem rád...aspoň je na co koukat a třeba i z čeho vybírat. :-). Je třeba rozlišit sport (Evo, Z4, SLK, M3) a supersport (lambo, ferrari)
Avatar - white label
21. 3. 2011 17:14
Re: 1M vs X6"m"
Tak vysoko nemusí, ale pokud mu jde především o tu pózu, jsou tohle ty nejsilnější/nejnápadnější kalibry...
X6/5 M mají na svoji třídu hodně "sportovní" charakter (možná až moc), ale pořád jsou logicky řazena mezi SUV/SAV. Jako ryze sportovní auto ji BMW neprezentuje a nikdo rozumný ji ani takto nebere...