Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 3 facelift oficiálně: Zážehový tříválec 318i má 100 kW

Jan Mička Jan Mička 7. 5. 2015 • 23:08
127
122
Zobrazit náhledy (127)
BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3 BMW řada 3
Současná generace BMW 3 se dočkala faceliftu. Paletu zážehových motorů otevírá tříválec o výkonu 100 kW.

Současné BMW 3 jsme poprvé testovali na začátku roku 2012, vzhledem ke stále se zkracujícím životním cyklům však již po třech letech přichází výraznější facelift. Po stránce vnějšího designu se jedná pouze o vyhlazení stávajících a z našeho pohledu velmi úspěšných linií. Volitelně můžete mít zcela nové diodové přední světlomety a vzadu najdeme dynamičtěji provedení zadní svítilny. Také u nich byly uplatněny diody, jak jsme ale za poslední roky zvyklí, světelný podpis nedovolí záměnu s modelem jiné značky.

Uvnitř je na první pohled ještě měně změn, BMW však v tiskové zprávě vyzdvihuje hlavně použití nových materiálů. Ani současná podoba „trojky“ na tom není špatně, facelift však má ještě více umocnit luxusní charakter. Novinkou je zdokonalený navigační systém, který se dokáže „učit“. Doslova to znamená, že pokud řidič několikrát zadá jinou trasu, než mu systém nabízí, pro příště ji použije bez nutnosti zásahu řidiče. Poprvé v segmentu luxusních vozů střední třídy registrujeme možnost přenosu dat prostřednictvím 4G LTE.

Kámen na kameni však nezůstal v kategorii pohonných jednotek. Zatímco v současné době je základem zážehových motorů čtyřválcová šestnáctistovka 16i o výkonu 100 kW, nově si budeme muset vystačit pouze s tříválcovou patnáctistovkou. Nese označení 18i, má výkon 100 kW, točivý moment 220 N.m, a v průměru by neměla spolykat více než 5,5 l/100 km, tedy o tři desetiny litru méně než aktuálně prodávaný a stejně silný čtyřválec. BMW udává, že jsou motory verzí 320i, 330i (nahrazuje agregát 28i) a 340i zcela nové a v modernizované „trojce" slaví premiéru.

BMW 3 - technická data zážehových motorů
Verze318i320i330i340i
Zdvihový objem [cm3]1499199819982998
Válce/ventily3/44/44/46/4
Největší výkon [kW/min]100/4400135/5000185/5200240/5500
Točivý moment [N.m/min]220/1250290/1350350/1450450/1380
Převodovka6M(8A)6M(8A)6M(8A)6M(8A)
Maximální rychlost [km/h]210235250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8.9(9.1)7.2(7.3)5.9(5.8)5.2(5.1)
Kombinovaná spotřeba[l/100 km]5.5(5.4)5.9(5.8)6.5(5.8)7.7(6.8)
Údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku

Jedním z hlavních hesel při vývoji modernizovaného BMW 3 byla hospodárnost, čemuž odpovídá i nabídka nejúspornějších variant. Největší vznětový šetřílek nese označení 320d EfficientDynamics, a navzdory výkonu 120 kW si průměrně vystačí se 4,1 l/100 km. V příštím roce se však hranice posunou ještě dál – plug-in hybrid 330e s kombinovaným výkonem 185 kW prý umí i 2,1 l/100 km.

Modernizované BMW 3 se dostane do prodeje v druhé polovině letošního roku, přičemž v nabídce nebudou chybět ani verze s pohonem všech kol. Systém xDrive si budete moci pořídit k turbomotorům 20i, 30i, 40i, a turbodieselům 18d, 20d, 30d a 35d. Pro poslední jmenovaný motor vlastně jiná možnost ani neexistuje.

BMW 3 - technická data vznětových motorů
Verze316d318d320d320d ED325d330d335d*
Zdvihový objem [cm3]1995199519951995199529932993
Válce/ventily4/44/44/44/44/46/46/4
Největší výkon [kW/min]85/4000110/4000140/4000120/4000160/4400190/4000230/4400
Točivý moment [N.m/min]270/1250320/1500400/1750400/1750450/1500560/1500630/1500
Převodovka6M(8A)6M(8A)6M(8A)6M(8A)6M(8A)8A8A
Maximální rychlost [km/h]205(204)215(212)235(230)230(225)245250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]10.7(10.6)8.6(8.4)7.3(7.2)7.9(7.8)6.8(6.6)5.64.8
Kombinovaná spotřeba[l/100 km]4.34.44.44.3(4.1)5.0(4.8)5.05.5
Údaje v závorách platí pro automatickou převodovku, *pro 335d je standardem pohon 4x4

Související články

Témata
Avatar - white label
11. 5. 2015 12:39
Re: Nová doba..
U nás je zase v pohodě Verva u Benziny.
11. 5. 2015 12:35
Re: Kam ten svet speje?
Taky jsem to v příspěvku editoval :-)
Avatar - HitmanPB
10. 5. 2015 23:53
Re: Nová doba..
Nooo idem na koncert AC/DC do Zeltwegu a skoro som blbec natankoval doma :-)
Dobrý nápad, dík za info ;-)
9. 5. 2015 18:35
Re: Nová doba..
ja som kedysi tankoval Shell a ich slávny fuel save a tadáá..vstreky v ťahu...už asi druhým rokom tankujem na Slovnafte a zatial spokojnosť...najlepšie ale človek kvalitu paliva vidí ked natankuje u rakúskych susedov...menej to žerie, lepšie to ide, proste vidno že to palivo tam je kvalitnejšie..

ono s tým Slovnaftom som to mal tak aj ja..ale jeden klient z BA má už 6 rokov A8 4.2 FSI, tankuje len Slovnaft a žiaden problém...čo sa týka slovenských benziniek je Slovnaft asi najlepší.. :-)
Avatar - _Karel_
9. 5. 2015 00:22
Re: Nová doba..
Promiň, ale takový nesmysly....
BMW má nemálo průserových motorů. Já měl bavoráka kdysi dávno, jedenkrát. Ty je jezdíš 16 let, takže kolik jich bylo? 4,5, víc? To je nic. Nula. Na to, abys mohl tvrdit, že jsou spolehlivý a míň náročný na údržbu a náhradní díly. BMW dělá skvělý auta, ale ne auta co vydrží bez investic větší nájezdy než běžný mainstream.
[odkaz]

[odkaz]

Edit: tak koukám, žes měl jedno desetiletí E34 a teď máš 750. Nemyslím to zle, ale tomu říkám dlouholetý zkušenosti s bavoráky. Auto z předminulé dekády (věřím, že ještě tenkrát kvalitní) a teď auto s najetým kilem.Fakt typický zástupci moderních BMW. Tak ať slouží.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku