Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW se sedanů rozhodně nevzdá, čeká je však evoluce

Ondřej Mára Ondřej Mára 8. 4. 2020 • 21:34
48
9
Zobrazit náhledy (48)
BMW M850i xDrive Gran Coupé BMW M850i xDrive Gran Coupé BMW M850i xDrive Gran Coupé BMW M850i xDrive Gran Coupé BMW M850i xDrive Gran Coupé BMW M850i xDrive Gran Coupé BMW M850i xDrive Gran Coupé BMW M850i xDrive Gran Coupé BMW M850i xDrive Gran Coupé BMW M850i xDrive Gran Coupé BMW M850i xDrive Gran Coupé BMW M850i xDrive Gran Coupé BMW M550i xDrive BMW M550i xDrive BMW M550i xDrive BMW M550i xDrive BMW M550i xDrive BMW M550i xDrive BMW M550i xDrive BMW M550i xDrive BMW M550i xDrive BMW M550i xDrive BMW M550i xDrive BMW M550i xDrive BMW M550i xDrive BMW M550i xDrive BMW M550i xDrive BMW M550i xDrive BMW 320xd BMW 320xd BMW 320xd BMW 320xd BMW 320xd BMW 320xd BMW 320xd BMW 320xd BMW 320xd BMW 320xd BMW 320xd BMW 320xd BMW 320xd BMW 320xd BMW 320xd

Sedany to v posledních letech nemají na trhu zrovna lehké, BMW se jich ale navzdory sílícímu úspěchu SUV rozhodně nevzdá.

Mnichovská automobilka se ve světě proslavila především svými sportovními sedany, které kombinují eleganci se skvělým řidičským zážitkem. V posledních letech se však zákazníci orientují spíše na vozy ze segmentu SUV, což vedlo řadu automobilek ke změně nabídky.

 Ostatně i BMW v posledních letech výrazně rozšiřuje nabídku SUV a crossoverů, rozhodně to ale nebude na úkor sedanů, jak v rozhovoru pro Autoblog uvedl Domagoj Dukec, designový šéf automobilky.

Ten přirovnal současnou popularitu crossoverů a SUV (které BMW označuje jako SAV – „Sport Activity Vehicles“) k běžné architektuře, zatímco sedany mají představovat architekturu elegantní. Ke své teorii navíc přidal příklad, který trefně srovnává prostor v kabinách jednotlivých karosářských provedení s architekturou domů či bytů.

SAV a crossovery by totiž měly svou koncepcí místa připomínat nedefinovaný obytný prostor, podobný loftům, který kombinuje kuchyň, obývací pokoj a jídelnu dohromady. Oproti tomu u elegantní architektury nemovitostí, stejně jako u sedanů, jsou jednotlivé prostory odděleny, což podtrhuje jejich účel a přidává na celkovém dojmu i hodnotě.

Jednotlivé trhy pak k architektuře, a tedy i vnitřnímu prostoru automobilů, přistupují odlišně. Například na čínském trhu se zákazníci snaží vyhýbat tzv. americkému stylu „všeho dohromady“ (kuchyň, jídelna &obývák), což se odráží i na jejich lásce k sedanům. V klasické tříprostorové karoserii má totiž všechno své místo: motor, posádka i zavazadla.

Naopak Američané a Evropané preferují flexibilitu a univerzálnost otevřeného prostoru, což se podepisuje i na naší stále rostoucí lásce k vozům z kategorie SUV a crossoverů.

Dukec tím samozřejmě neříká, že sedany vznikají pouze pro Čínu a SUV/crossovery pro zbytek světa. Snaží se však vysvětlit, proč je pro automobilku do budoucna zásadní udržet si oba typy karoserií. A i když za minulý rok tvořily 60 % prodejů právě vozy z kategorie SUV a crossovery, Dukec věří, že do budoucna se poměr nebude příliš měnit.

Rozdělení 40:60 nebo 50:50 (sedany-SUV) zůstane, takže ano, sedany zůstanou relevantní,“ uvedl Dukec pro Autoblog. Současně však připustil, že tento karosářský styl čeká určitá modernizace, popřípadě i evoluce.

Sedany se budou muset posunout od jednoduché tříprostorové siluety dál. „Vidíme to v Číně, požadují po nás něco elegantnějšího, možná něco jako dvouapůlprostorovu (karoserii). Právě tohle nyní zkoumáme,“ uvedl Dukec. Nová podoba sedanů by se tak mohla výrazně přiblížit ke stylu, který v současnosti BMW označuje jako Gran Coupe.

Související články

Témata
Avatar - lyon667
9. 4. 2020 13:42
Re: Ten závěr článku mě děsí...
2GC není BMW. Stejně jako vše s UKL platformou.
Avatar - Dinar
9. 4. 2020 12:15
Re: Ten závěr článku mě děsí...
O sedanech má smysl mluvit až od určité velikosti auta, 2er vůbec neberu vážně. ;-)
Avatar - Dinar
9. 4. 2020 12:14
Re: Ten závěr článku mě děsí...
Mluvils o designu, ne o praktičnosti. Samo, že z hlediska praktičnosti je liftback lepší.
9. 4. 2020 11:18
Re: Ten závěr článku mě děsí...
Nechtěl jsem být jak potrefená husa, když 4GC mám, ale rozhodně je hezčí než trojkovej sedan. Aspoň v mých očích. O praktičnosti ani nemluvím. Mám přímé srovnání- otec má právě F30...
9. 4. 2020 10:54
Re: Ten závěr článku mě děsí...
No, jestli ta hodně splývavá záď bude mít páté dveře, nebo jen víko, to rozhodně není jedno. Pokud je ten stupínek za spodním okrajem zadního skla příliš krátký, vstupní díra do kufru se prostě stane příliš úzkou, a tedy velmi nepraktickou.... ;-\

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku