Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Britové se chystají zneuctít legendu: Lamborghini LM002 dostane elektromotor

Lamborghini LM002
Lamborghini LM002
Lamborghini LM002
Lamborghini LM002
32 Fotogalerie
Ondřej Šámal

Britská společnost Everrati se chystá sáhnout na další automobilovou ikonu. Místo dvanáctiválce ze supersportu Countach totiž hodlá do Lamborghini LM002 namontovat elektromotor.

Restomody, tedy klasická auta s moderní technikou, jsou v posledních letech velmi populární. Jedním z nejznámějších jmen v oboru je americká společnost Singer, jež se specializuje na zakázkové stavby na základech starších generací Porsche 911. Těm sice zachová původní tvary, pod plechy (často spíše pod uhlíkovými vlákny) se ovšem nachází nejmodernější technika včetně ručně stavěných plochých šestiválců.

S tímhle konceptem „modernizace“ velká část fanoušků aut asi problém nemá. Jenže jsou tu i tací, kteří automobilové ikony s velkoobjemovými spalovacími motory promění v mnohem sterilnější elektromobily.

Video placeholder
Lamborghini LM002 - oficiální video • Zdroj: lamborghini

Do téhle sorty patří například britská společnost Everrati, která z vašeho Porsche 911 vyhodí krásně hrající boxer a nahradí ho bzučícím elektromotorem. V portfoliu ovšem nemá jenom sportovní ikonu z Německa, ale také Land Rovery Defender a jeho předchůdce, první generaci Range Roveru či Mercedes-Benz SL W 113. Na přání ovšem dokážou „vykastrovat“ snad jakékoliv auto.

Ostatně na mušku si aktuálně vzali supersportovní off-road Lamborghini LM002 s 5,2litrovým dvanáctiválcem z hranatého modelu Countach. Komu nestačila ani tahle mašina, mohl sáhnout po agregátu L804 V12 o objemu 7,2 litru, který Lamborghini vyrábělo pro motorové čluny.

Díky partnerství s firmou W Motors ze Spojených arabských emirátů konvenční pohon vystřídá právě elektromotor. Poptávka po výkonných elektromobilech na základech ikonických aut z minulosti je tam totiž silná. Vedle toho se Lamborghini LM002 dočká také zakázkového obleku z uhlíkových vláken, který si vezme na starost kalifornská firma Aria Group, která pro speciály od Everrati staví karoserie.

Samotné Lamborghini přitom elektrickým sportovním autům tolik nevěří. Podle šéfa značky Stephana Winkelmanna minimálně v následujících letech po takových vozech nebude poptávka. S ní trochu bojuje například chorvatský Rimac, který svůj model Nevera zatím nehodlá poslat do důchodu. Vyvíjet nástupce se totiž nevyplatí.

Lamborghini přesto z elektrifikace úplně necouvá. Hodlá totiž představit lokálně bezemisní gran turismo vycházející z konceptu Lanzador z loňského srpna. Nepřijde ovšem dříve než v roce 2028.